Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İstatistiksel proses kontrolü
2
İstatistiksel proses kontrolü
Veri analizi Problem çözümü Yargıya ulaşma
3
Veri toplama Kontrol listelerinin hazırlanması
i. Tüm üretim aktivitelerinin kaydedilmesi ii. Doğru ve tarafsız kayıt Temel hedef: Süreç parametrelerinin belirlenmesi yerine önlenmesi
4
Eski yaklaşım/ yeni yaklaşım
Eski sistem Yeni yaklaşım Rastgele örnekleme İstatistiksel örnekleme Şirkete şikayet gelir Şirkete tebrik gelir Kaliteden emin olunamaz Kaliteden emin olunur Çalışan söz sahibi değil Çalışan sürecin parçası Kalite sübjektif kontrol edilir Kalite objektif kontrol edilir Belirleme işlemi Önleme işlemi
5
İstatistiksel kalite kontrol araçları
Beyin fırtınası Pareto diyagramları İşlem akış diyagramı Sebep-sonuç diyagramı Frekans dağılımları, histogramlar ve spesifikasyonlar
6
Beyin fırtınası 4 temel kural
i. Değerleri yargılamaksızın yeni fikirler yaratın ii. Düşünürken serbest olun iii. Başkalarını fikirlerinden yararlanın iv. Olabildiğince çok fikir geliştirin
7
Beyin fırtınası Yöntem i. Problem belirlenir ii. Lider seçilir
iii. Takım çalışması yapılır iv. Hiçbir fikir eleştirilmez v. Soru sadece bazı fikirleri netleştirmek için sorulur vi. Kişiler sıralarını diğerlerine verebilir vii. Grupta kimseden fikir çıkmazsa beyin fırtınası bitmiş demektir viii. Fikir listesi problem çözme grubuna iletilir
8
Her nedenin etki yüzdesi
Pareto analizi Problemin nedeni Problemin maliyeti ÇÖZÜM Her nedenin etki yüzdesi
9
Yoğurt için Pareto diyagramı
Veriler (değişik problemler) azalan öneme göre soldan sağa doğru sıralanır Dikey skala maliyet ya da tekrarlanma frekansını ifade eder 100 35 22 % 13 5 Lezzet kaybı Acılık Aşırı sulu yapı 3 Mayamsı tat 2 Ekşilik Küflenme Yoğurt için Pareto diyagramı
10
Pareto analizi (aşamalar)
1- Verileri sınıflama yöntemi (probleme ya da tüketici şikayetlerine göre) 2- Değerlendirme kriteri (maliyet ya da frekans seçimi) 3- Uygun zaman aralığı için veri toplama 4- Verilerin özetlenmesi ve sıralanması 5- Diyagram çizimi
11
İşlem akış diyagramı Bir parçanın ya da ürünün
a. ne şekilde sistemden geçtiği b. kim ve/veya ne ile etkileşim gösterdiği ile ilgilidir Metotlar Makineler Ölçümler Girdiler Çıktılar TEDARİKÇİ MÜŞTERİ İŞLEM Çevre İşgücü Malzeme
12
İşlem akış diyagramı (semboller)
Girdi veya çıktı İşlemler/aktiviteler Karar noktası Gecikme Depolama Taşıma
13
Sebep-sonuç diyagramı (kılçık diyagramı)
insan malzeme metod Kalite karakteristiği çevre ekipman ölçüm SEBEP SONUÇ
14
Frekans dağılımları
15
Histogramlar bar sınır Orta nokta aralık Normal dağılım
16
Spesifikasyonlar İşlem spesifikasyon sınırları içerisinde ASS ÜSS
ASS: Alt spesifikasyon sınırı ÜSS: Üst spesifikasyon sınırı
17
İşlem spesifikasyon sınırları dışında: işleme dikkat edilmeli
ASS ÜSS ASS: Alt spesifikasyon sınırı ÜSS: Üst spesifikasyon sınırı
18
Kontrol grafiğinin ana hatları
EYLEM BÖLGESİ ÜKL UYARI BÖLGESİ KARARLI BÖLGE X KARARLI BÖLGE UYARI BÖLGESİ AKL EYLEM BÖLGESİ
19
Proses kontrolünde istatistiksel tekniklerden yararlanma
Problemin belirlenmesi Pareto analizi Prosesin geliştirilmesi alternatif oluşturulması İşlem akış diyagramları Olası nedenlerin analizlenmesi Sebep-sonuç analizi, beyin fırtınası Veri toplanması ve analizleme Frekans dağılımları, histogramlar, korelasyon Düzeltici önlemler alınması X ve R grafikleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.