Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK
2
1.1.3.3 Dünya Genelinde E-Ticaret
Dünya genelinde e-ticaret cirosu 2015 yılında %24 büyüyerek, 1 trilyon 943 milyar dolar oldu. Türkiye'nin 2014 yılındaki e-ticaret cirosu ise 11,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Raporda Güney Avrupa listesinde yer alan Türkiye ise İspanya (16,9 milyar avro) ve İtalya'dan (13,3 milyar avro) sonra 9,8 milyar avro (11,2 milyar dolar) ile üçüncü sırada yer aldı. Elektronik Ticaret Avrupa(E-Commerce Europe) şirketi tarafından yapılan bir araştırma.
5
İnternetin Geleceği Araştırma şirketi The Economist Intelligence Unit, dünya yazılım devi SAP’nin sponsorluğunda internet ekonomisinin geleceğini araştıran bir rapor yayınladı rapora göre internete bağlanacak makinelerin 2020 yılında 26 milyar adede erişeceği tahmin ediliyor. Aynı yıl insan nüfusunun 9 milyara ulaşmasıyla birlikte, dijital bağlantılı kurumların ve bireylerin hayat vereceği ekonominin toplam hacminin ise 90 trilyon dolar olması bekleniyor. The economist intelligence unit(Ekonomist istihbarat birimi) The Economist Group bünyesindeki, aylık ülke raporları, beş yıllık ülke ekonomik tahminleri, ülke risk servis raporları ve endüstri raporları gibi araştırma ve analiz vasıtasıyla tahmini ve danışmanlık hizmetleri veren bir İngiliz ticaretidir. SAP, merkezi Walldorf Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir. SAP, 1972 yılında beş eskiI BM çalışanı tarafından "Systems Analysis and Program Development" adı altında Mannheim Almanya'da kurulmuştur.
6
İnternetin Geleceği Gelişen ve gelişmekte olan piyasalarda tüketicilerin alışverişi her geçen gün daha da “sanallaştırdığı” belirtilen raporun başında, çeşitli piyasalardaki e-ticaret hacminden örnekler veriliyor. ABD’de 2016’da e-ticaret hacminin %62 büyümeyle 327 milyar dolara ulaşması beklenirken Avrupa’da %78 büyümeyle 230 milyar dolar, Brezilya’da %29 büyümeyle 18,7 milyar dolarlık bir hacim bekleniyor. Hindistan‘da ise geçen yıl 600 milyon dolar olan online ticaret hacminin 2020’de 70 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
7
İnternetin Geleceği Ekran kültürü: Tüketicilerin ellerindeki bilgisayarlara, telefonlara ve tabletlere ek olarak, otobüs duraklarından metro istasyonlarına kadar her yerde QR kod teknolojisine dayanan sanal mağazalar açılıyor. İnternet aslında büyük bir vitrin: Tüketiciler arasında internette karşılaştıkları resim ve videolardaki ürünlere tıklayıp satın alma uygulamaları giderek yaygınlaşan bir davranış. QR Code, 2 boyutlu bir barkod sistemidir. İçeriği bir metin, web sitesi adresi, video link dahil herhangi bir veri olabilir. QR Code okuyucu bir yazılım vasıtasıyla bir cep telefonu rahatlıkla QR Code okuyabilir ve ilgili ürün veya servis sayfasını açabilir.
8
İnternetin Geleceği On’dan off’a: Online dünyanın en önemli markalarının bile ara sıra sanal kimliklerinden sıyrılarak tüketicileriyle gerçek dünyada da iletişime geçmesi büyük önem taşıyor. Off’tan on’a: Tüketiciler nasıl sadece-internette satılan bazı markaları mağazalarda bulmaktan hoşlanıyorlarsa, mağazalarda gördükleri ürünlerin tamamına da online olarak erişilebilmeyi bekliyor.
9
İnternetin Geleceği “Perakendeye yatırım” ise sosyal ağlardaki artan şeffaflık ve iş birliği sayesinde, tüketicilerin ilgisini çeken özel ürün ya da projelerin üretimine destek verebilmeleri anlamına geliyor. Kickstarter gibi platformlar, girişimci, tasarımcı ve yaratıcı üreticilere ürünlerini doğrudan tüketicilere sunma imkânı tanıyor. Tam bana göre: Artık yeni teknolojiler sayesinde, tek seferde kusursuz bir alışveriş yapmak mümkün. Berlin merkezli Upcload, üzerinden kıyafet alışverişi yapan kullanıcılar, evlerindeki web kamerasının karşısına geçerek bir CD yardımıyla kişisel beden profillerini oluşturabiliyorlar. ABD çıkışlı olan internet sitesi . İlginç olduğuna inandığınız bir fikriniz var ve bu fikri hayata geçirmek istiyorsanız, bunu proje olarak Kickstarter'a ekliyorsunuz ve orada önce bir eleme aşaması oluyor. (sitenin kendi oluşturduğu ekip tarafından) Eğer projeniz bu ekibe yeteri kadar ilginç gelirse sitede yayınlanıyor. Sitede yayınlandıktan sonra projenizi gerçekleştirebilmek için hedef kitlenize belirlediğiniz miktarı belirtiyorsunuz. Tabi bu rakam sizin projenize göre uçuk olmamalı, yükseklerden de uçmamalısınız. Daha sonra size bir süre veriliyor ve o süre zarfında daha önce belirlemiş olduğunuz paraya ulaşabilirseniz, Kickstarter bu parayı size gönderiyor. Eğer ulaşamazsanız da bağışçılara paraları iade ediliyor.
10
İnternetin Geleceği Kalabalığın gücü: İnternet ortamında en kolay başarılan şeylerden biri kitlesel iş birliği. Günümüzün neredeyse sürekli online ve sosyal ağlara bağlı tüketicileri için kalabalığın gücünü yepyeni ve yenilikçi şekillerde kullanmak daha önce hiç bu kadar kolay olmamıştı. Şimdilerde söz konusu olan şeffaflık 3.0 ise alışveriş ve deneyimin neredeyse her bakımdan şeffaflaşması ile ilgili olacak: imalat, fiyatlandırma, ürün değerlendirmeleri, popülerlik seviyesi ve hatta kişiye uygunluk. Şeffaflık; kararların, kurallar ve düzenlemeler doğrultusunda alınması ve uygulanması, alınan kararlardan etkileneceklerin bilgiye erişiminin sağlanması ve bu bilginin de ulaşılabilir, anlaşılır ve somut olması prensibidir.
11
Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı, İnternet Girişimciliği ve E- Ticaret Sektörü Bilişim teknolojileri (BT) alanında Türkiye’nin dünyadaki yerine, istihdam durumuna, FATİH projesine, yeni çipli dijital kimlik kartlarına ve Türkiye’deki akıllı kent uygulamalarına da değinen rapor gerçekten ciddi bir kaynak niteliğinde. FATİH projesi eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili dünyada uygulamaya konulan en büyük ve en kapsamlı eğitim hareketidir.
12
XDSL (Digital Subscriber Line), bir çift bakır tel üzerinden, yükselticilere ve yineleyicilere gerek duymadan yüksek bant genişliği sağlayan a
16
1.2.1 Elektronik Ticaretin Avantajları
Elektronik ticaretin geleneksel ticarete göre pek çok avantajları mevcuttur. İşlemlerin gerçekleştirilmesinde standart işlem yapmamızı sağlayan bilgisayar ağları, üretimden tüketime kadar olan zincirde ve tedarikte kolaylığın sağlanması, işlem maliyetlerinin azalması, ürün geliştirmenin hızlanması, tüketici tepkilerinin hızla alınabilmesi, sunulan ürün seçeneklerinin çokluğu, tüketicilerin aldıkları ürünleri evlerinde teslim alabilmeleri avantajlar sıralanabilir.
17
1.2.2 Elektronik Ticaretin Dezavantajları
İnternet sayılan yararları nedeniyle çok büyük bir kullanıcı kesimine hitap etmektedir. Çok büyük bir yatırım gerektirmemesi, işletmelerin internette yer almak konusunda istekli olmalarına ve web sitesi edinmelerine neden olmaktadır. Bunun yanında internette satış yapan firmaların sayısı, web sitesi olan işletmelerle karşılaştırıldığında çok azdır. Bunun nedeni sanal ortamda satış yapmanın çok ayrı bir organizasyon gerektirmesidir.
18
1.2.2 Elektronik Ticaretin Dezavantajları
İnternetin bu zayıf yanları nedeniyle; elektronik ticarete geçmeyi düşünen firmalar içinde avantajların yanında yeni sorun alanlarını da beraberinde getirmektedir. Bu sorun alanları şu şekilde özetlenebilir: Finansal Sorunlar, Gümrük ve Vergiler, Elektronik Ödeme Sistemleri, Yasal Sorunlar, Entelektüel Sermayenin Korunması, Özel Hayatın Korunması,
19
1.2.3 Elektronik Ticaret ile Klasik Ticaret Arasındaki Farklar
Elektronik ticaretin klasik ticarete göre belirgin farkları daha çok iletişim ve onay işlemlerinde ortaya çıkmaktadır. Veri aktarımının sağlanması için klasik yöntemde birçok yol vardır. Ancak bunların hepsi e-posta ve diğer data aktarım alanlarından daha hızlı olamaz. Tablo 2'de satın alma işlemleri yapan bir firmanın geleneksel ve elektronik ortamlarda yapacağı ticaret karşılaştırılarak gösterilmiştir. Geleneksel ticaret ifadesiyle, elektronik ticaretin sağladığı imkânlardan faydalanmadan yapılan ticaret kastedilmiştir.
21
1.3 Elektronik Ticaretin Araçları
22
1.3.1 Elektronik Ticaretin Geleneksel Araçları
Geleneksel araçların başında televizyon gelmektedir. Televizyon uzun yıllardır günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası durumundadır. Televizyon ticari mesajların pek çoğunu taşımasının yanı sıra, tüketimci değerleri de desteklemektedir ve televizyonlar tüketim toplumunda evin demirbaşı konumundadır. Televizyonların kamusal görevlerinin yanı sıra aynı zamanda yayıncılık ta baskın görüş televizyonun dünyanın hemen her yerinde ticarileşmesidir. Kamu yayıncılığı tekellerinin yerini özel kanallara bırakmasıyla beraber reklam ve ticari mesajlar önem kazanmaktadır.
23
1.3.2 Elektronik Ticaretin Yeni Araçları 1.3.2.1 WWW (World Wide Web)
İnternet kullanıcıları arasında en çok kullanılan olanaktır yılında ilk adımları atılan "üstmetin" (hypertext) teknolojisi üzerine inşa edilmiş www sayesinde internet kullanımı sadece araştırmacıların, üniversite çevrelerinin kullandığı araç olmaktan çıkmış, geniş kitlelere yaygınlaşmıştır. Cenova'daki Avrupa Parçacık Fiziği Laboratuvarlarında (CERN) 1990 yılında geliştirildi ve ilk defa World Wide Web (WWW) olarak kavramlaştırıldı.
24
1.3.2.2 Elektronik Posta (E-mail)
İnternet dünyanın en büyük elektronik posta ( ) ağıdır. Elektronik posta servisi ile internetten dünyanın herhangi bir yerindeki internet kullanıcısına gönderilen ileti, alıcı noktanın şartlarına bağlı olarak birkaç dakika ile birkaç saat arasında alıcıya ulaşır. Kıtalararası telefon aramalarının çok pahalı olduğu göz önüne alındığında, oldukça ucuz ve hızlı bir haberleşme yöntemidir.
25
1.3.2.3 Dosya Taşıma Protokolü (FTP)
Dosya taşıma protokolü (FTP-File Transfer Protocol), internet üzerindeki bilgisayar sistemleri arasında dosya alışverişini sağlayan bir servistir.
26
1.3.2.4 Haber Ağları (USENET-NETNEWS)
Haber ağları ilk olarak 1979 yılında Kuzey Carolina Üniversitesinde iki yüksek lisans öğrencisinin çalışmalarına dayanmaktadır. Usenet, dünya üzerindeki milyonlarca ağ kullanıcısının (internet/bitnet vb) çok değişik konularda haberler, yazılar gönderdiği bir tartışma platformudur. Bu platform, konularına göre belirli bir hiyerarşide oluşturulmuş tartışma öbeklerinden (news group, haber grubu) oluşur.
27
KAYNAK Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur, Elektronik Ticaret E-Ticaret
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.