Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İnsan Hakları ve Beşeri Münasebetler
Konuşmacı: İsmail Karasu
2
İnsan Hakları İnsan hakları, tüm insanların sahip olduğu "temel hak ve özgürlükler“ dir. Bu hakları kullanmakta herkes eşittir.
3
İnsan Hakları Diğer yandan insan hakları terimi bir ideali içerir.
Bu terimi kullananlar, bu alanda olanı değil, olması gerekeni dile getirirler.
4
İHEB (1948) ve Veda Hutbesi (632)
İHEB ve Veda Hutbesi ortak öğeler içerir ve eşitlik temelinde birleşir. Veda hutbesinde Arapların, diğer milletlerden üstün olmadığı veya kırmızı derilinin siyah deriden bir farkının olmadığı açıkça belirtilmiştir.
5
İnsan Hakları İnsan Hakları Beyannamesi 30 maddeden oluşmuştur.
Bu beyanname insana değer veren, özgürlük, insan hakları, kişiyi özü ile yaşatacak kurallardır.
6
İnsan Hakları İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını geliştirmek, insanın insan olmak haysiyeti ile sahip olması gereken hakların hepsine, “İnsan Hakları” denir.
7
İnsan Hakları Yaşam hakkı ve özgür olmak Sağlık, Eğitim, Yiyecek,
Barınma ve toplumsal hizmetler de içinde olmak üzere sağlığına ve esenliğine uygun bir yaşam düzeyine kavuşma, Yasanın koruyuculuğundan eşit olarak yararlanma,
8
İnsan Hakları Barışçıl amaçlar için toplanma ve dernek kurma, Evlenme,
Mal ve mülk edinme, Çalışma, işini seçme özgürlüğü,
9
İnsan Hakları Din, vicdan düşünce ve anlatma özgürlüğü hakları;
İnsan Hakları Evrensel Bildirisinin temellerini oluşturur
10
İnsan Hakları İnsan hakları, kişiyi kendi özüyle yaşatacak kurallardır. İnsanın insana hükmetmesi, onu ezmesi insan onuruna yakışmayan ve kabul edilemeyecek bir davranıştır.
11
İnsan Hakları Bu tür ayırımların yapıldığı toplumlarda kavga, çatışma, isyan eksik olmamıştır. İnsanlar arasında hak, eşitlik, adalet, özgürlük düşüncesi yaygınlaştıkça bu konuyla ilgili mücadeleler de artmıştır.
12
İnsan Hakları İnsan hakları, tüm insanların sahip olduğu "temel hak ve özgürlükler“ dir. Bu hakları kullanmakta herkes eşittir.
13
Adab-ı Muaşeret Krala saygı mecburiyet, dilenciye saygı nezaket…
İngiliz Atasözü
14
Nezaket: Başkalarına karşı saygılı, nazik ve ince (kibar) davranma kurallarını gösterir.
15
Adab-ı Muaşeret Ehli irfan meclisinde Aradım kıldım talep;
meğer ilim gerideymiş, “illa edep, illa edep"...
16
Adab-ı Muaşeret “Güzel ahlakın en mühim deneme noktası eziyetlere sabretmek ve külfete tahammüldür. Başkasının kötü huyundan şikayet etmek, kendisinin kötü ahlakının delilidir. Çünkü yüce ahlak, eziyetlere katlanmak demektir.“ Gazali
17
Adab-ı Muaşeret "Arkadaşlara muhalefet etmemek, insaflı davranmak,
kusur aramamak, görülen kusurları güzel bir şekilde tevil etmek, özür dilemek, eziyete tahammül etmek,
18
Adab-ı Muaşeret kendi kendini zemmetmek, kendi kusurlarını araştırmak,
başkasında kusur aramamak, küçük büyük herkese güleryüzlü ve tatlı sözlü olmaktır." Gazali
19
Adab-ı Muaşeret "Yalnız olmak, kötü arkadaşla oturmaktan hayırlıdır.
İyi arkadaşla oturmak, yanlızlıktan hayırlıdır. Hayırlı konuşmak, susmaktan iyidir. Susmak, kötü konuşmaktan hayırlıdır." (Hakim)
20
Adab-ı Muaşeret Sevgi, sevmek demektir. İnsanlara verecek hiçbir şeyiniz yoksa bir tebessüm edebilirsiniz. Yüzü gülen insanın otoritesi kaybolmaz. Otorite kurmak için insanın alanında çok güçlü olması ve iyi münasebetler kurabilmesi gereklidir. İnsanlar fıtraten sevgi taşırlar fakat bunun eğitiminin de yapılması gerekir.
21
Adab-ı Muaşeret Beşeri münasebetler affetmeğe dayanır.
Beşeri münasebetleri tanzim edebilmek için, insanlarla sürekli temas halinde bulunmak lazımdır.
22
Adab-ı Muaşeret "Fena kimselerle oturan demirci körüğü gibidir; kıvılcımları ile seni yakmasa da, kokusundan bir şeyler mutlaka sana bulaşır. İyi insanla oturan attar (kokutucu) gibidir; üzerine misk sürmese de yine misk kokar." (Buhari-Mülim)
23
Adab-ı Muaşeret "Ruh, ancak itidali korumakla hürriyete kavuşur; hürriyete kavuşan ruh da gerçek saadeti elde eder; hakikatleri idrak eder.” Gazali
24
Adab-ı Muaşeret Hazreti Ayşe Resülüllah (S.A)'ın yumuşak davranma (Rıfk) ile ilgili şöyle buyurduğunu rivayet eder: "Muhakkak ki Allah her hususta yumuşaklığı (Rıfk) sever."
25
Adab-ı Muaşeret “Öğretiniz, kolaylaşırınız, zorlaştırmayınız; Müjdeleyin, nefret ettirmeyiniz; sizden biri kızdığı zaman hemen susun.” (Ahmed: Buhari, Edebu'l Müfred)
26
Adab-ı Muaşeret İnsanlar özel hayatlarında ne kadar samimi olurlarsa olsunlar, resmi ilişkilerinde daima protokol kurallarına uymak ve birbirlerine saygılı davranmak zorundadırlar.
27
Görgü ve Nezaket Kuralları
Görgü kuralları, toplumun değişmesiyle şekillenir. Görgü ve nezaket; Sevilmenin başlıca koşuludur, ve dost kazandırır.
28
Görgü ve Nezaket Kuralları
Karşınızdakilere sürekli olarak kendinizden söz etmeyiniz. Başkalarına meydan okumayınız. Hoşgörülü ve iyimser olunuz.
29
Görgü ve Nezaket Kuralları
Sinirli değil, sakin ve sabırlı olunuz. İnsanları rahatsız edici davranışlardan sakınmak. Sözlerini yerine getirir.
30
Görgü ve Nezaket Kuralları
Ziyaretleri fazla uzatmayın. Dedikodudan uzak durunuz. Vereceğiniz öğütler ölçülü olmalı.
31
Görgü ve Nezaket Kuralları
İnsanlara karşı nazik olunuz. İsteklerinizi rica ederek belirtiniz. Özür dilemek gerektiğinde, gecikmeden özür dileyiniz.
32
Görgü ve Nezaket Kuralları
Temiz olmak. İnsanları küçümsememek. Her şeyin parayla hallolabileceği inancına esir olmamak.
33
Görgü ve Nezaket Kuralları
Randevu saatine özen göstermek. Güvenilir olmak. İnsanlara duyarlı olmak.
34
Görgü ve Nezaket Kuralları
Misafirlikte uzun oturmak ve esnemek. Burun temizlemek. Çok fazla kişisel kaçmak. Çeşitli şeylerin kaç para ettiğinden bahsetmek ya da sormak.
35
Görgü ve Nezaket Kuralları
Yersiz ve zamansız espriler yapmayın. Konuşmaları gizlice dinlemek. Alıngan değil, anlayışlı olunuz.
36
Görgü ve Nezaket Kuralları
Başka bir insanın başarılarının üstüne çıkmak. Kontrol kazanmak ve iddiasını ileri sürmek için sesini yükseltmek. Sahip olduğu mülkiyetler veya yetenekleriyle övünmek.
37
Görgü ve Nezaket Kuralları,
Hatasız kul yoktur. Başkalarının yanında, insanları azarlamayın. Eski hataları gündeme getirmeyin.
38
Görgü ve Nezaket Kuralları
HADDİNİ BİLMEK
39
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Gülümsemek… Göz teması uygun bir şekilde kurmak… Kişinin ismini kullanmak… Bütün dikkatinizi vermek… Beden dilini etkili kullanmak…
40
Kelimeler : % 10 Ses tonu : % 30 Beden dili : % 60
41
İLK İZLENİM Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk iki saniye içinde başlarız…
42
Başarılı İletişim İçin Öneriler
İnsanlara karşı saygı duymak… Çalışma arkadaşlarınıza ve kurumunuza olan saygınızı davranışlarınızla ifade etmek… Sakin olmaya çalışmak…
43
Önce Hizmet Sevgi göster herkese ha! Selamdan kaçınma sakın
İnsanları ayırma ha! Hepsine adil ver hakkın Niyetin iyi olsun ha! Her şeyin gerçeğini söyle Hayırlıdan ayrılma ha! İyi anlaş herkes ile Etrafına dostluk saç ha! Eser kalır sen gidersin İyi belle, unutma ha! Önce hizmet sonra sensin
44
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Yumuşak bir ifadeye sahip olun. “teşekkür ederim ve lütfen”i sık sık kullanın. Kollarınızı kavuşturmayın.
45
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Size söylenenleri bilseniz bile dinleyin. Aynı fikirde olmadığınız durumlarda dahi söze “hayır” diye başlamayın. Sinirli kişiye ayna olmayın.
46
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Ne kadar haklı olursanız olun, kimseyi utandırmayın. İlk izlenim çok önemlidir. Kendinize önem gösterin. Her zaman yapıcı olmaya gayret edin.(Eşleşen insan olmak)
47
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Olumlu, nazik, sabırlı ve kolay geçinebilen biri olun, Gerçekte ne kadar meşgul olsanız da..
48
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Başkalarından performansınızla ilgili geri besleme isteyin, İnsanlar sizi dürüstçe değerlendirip, gördüklerini size söyledikçe daha iyi olabilirsiniz.
49
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Her sabah bir boy aynasının önünde durup, bakmakta olduğunuz kişinin bir profesyonel olup olmadığını kendinize sorun.
50
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Kendinizle her zaman olumlu konuşun. Kendinize, “Kendimi mutlu, sağlıklı ve müthiş hissediyorum!” deyin.
51
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Başkalarıyla birlikteyken, enerjik, iyimser ve teşvik edici olun, Unutmayın karşılaştığınız herkes omzunda ağır bir yük taşıyor.
52
Başarılı İletişim İçin Öneriler
Daima herkesin kendisini “sizin yüzünüzden” Daha iyi hissetmesini sağlayın.
53
İletişimde beden dili
54
BEDEN DİLİ: - “Herkesin konuştuğu ama çok az kişinin anlayıp, yorumlayabildiği bir dil olarak tanımlanabilir.”
55
Neden beden dili? 1. Başkaları üzerinde olumlu bir etki oluşturmak.
2. Karşımızdakileri daha iyi anlayarak etkili bir iletişim kurmak.
56
Neden beden dili? 3. Kendi beden hareketlerimizi denetleyerek, sosyal ortamlara daha çabuk uyum sağlamak. 4. Başkalarının gerçekte ne söylemek istediğini anlamak.
57
GÖRÜLEBİLİR DAVRANIŞ DUYGU İNANÇ DÜŞÜNCE GÖRÜLEMEZ
BEDEN DİLİNİ ÖĞRENİRSEK GÖRÜLEMEZİ YAKALARIZ.
58
ALINAN MESAJ BEYNİMİZ BEDENİN ÇEŞİTLİ KISIMLARINA İLETİR VE BEDEN DİLİYLE CEVAP VERİLİR. Beden tarafından gönderilen sinyal ve mimikler, biz farkında olmadan dış dünyaya iletilir.
59
KELİMELERLE YALAN SÖYLEYEBİLİRSİNİZ AMA BEDENİNİZLE ASLA !
60
Yalan söyleyip söylemediğini, Sıkılıp sıkılmadığını,
İLETİŞİM KURDUĞUNUZ KİŞİLERİN ; Yalan söyleyip söylemediğini, Sıkılıp sıkılmadığını, Sabırlı, sabırsız, İlgili, ilgisiz, Sizinle aynı fikirde olup olmadığını, beden diline bakarak anlayabilirsiniz.
61
YÜZ İFADELERİ İnsanlar dünyanın her yerinde duygusal durumlarını yüz ifadeleri ile açığa vururlar. Kızgınlık, korku, şaşkınlık, üzüntü, nefret, sevinç gibi hislerimizi gösteren kas hareketlerinin tümü bütün insanlarda aynıdır.
63
BAŞ HAREKETİ İnsan kendisine yakın bulduğu kişi veya görüşlere doğru başıyla hafif yakınlaşır, uzak bulduğu kişi veya görüşlerden de başıyla hafifçe uzaklaşır.
64
Çökük bir oturuş, çekingenliği ve azalmış hayat enerjisini gösterir.
BEDEN DURUŞUNUZA DİKKAT EDİN,ÇÜNKÜ… Bir insanın (belden yukarı) bölümü, onun iç dünyası konusunda fikir verir. Dik bir oturuş, dik bir duruşta, canlılık ve hayat enerjisi ifadesidir. Çökük bir oturuş, çekingenliği ve azalmış hayat enerjisini gösterir.
66
- Ezilmiş, - Kendine güvensiz, - Yenik, - Suçlu, - Korkak, - Utangaç.
EĞİK VE DÜŞÜK OMUZLAR : hepsi de olumsuz olmak üzere bir çok anlam taşır; - Ezilmiş, Kendine güvensiz, Yenik, Suçlu, Korkak, Utangaç.
67
EL HAREKETLERİ İnsanlar açık,samimi,içten, dürüst olmak istediklerinde ellerini açık pozisyonda tutarlar. -Karşıdakinin doğruyu söylediği hissini uyandıran bir harekettir. - (Dilenci hareketi) tehdit yoktur.
68
ELLERİ OVUŞTURMAK * İnsanların olumlu beklentilerini ilettikleri bir yöntemdir.
69
ELLERİN TEHDİT KONUMU Tehdit parmağı
70
İnsanlar neden kollarını kavuştururlar?
- Gerginlik veren bir durum yaşadıklarında, - Kendilerini duygusal olarak güvende hissetmediklerinde.
71
SİZDEN VEYA DURUMDAN HOŞLANMAMAKTADIR.
-ASIK YÜZLÜ, -AĞZI AŞAĞIYA DOĞRU KIVRILMIŞ -KÜÇÜLMÜŞ GÖZBEBEKLERİYLE OTURUYORSA -KOLLARINI KAVUŞTURMUŞ, -AYAK BİLEKLERİ ÇAPRAZ, -OMUZLARI, BAŞI ÖNDE, SİZDEN VEYA DURUMDAN HOŞLANMAMAKTADIR.
72
KENETLENMİŞ ELLER * Güven hareketi olabileceği gibi bazen bu hareket olumsuzluğu, hayal kırıklığını veya saldırgan bir durumu gösterebilir.
77
Söz ve davranışlarımızda mesajlar saklıdır.
1- KABUL 2- REDDETME 3- UMURSAMAMA
81
Çevrenizde olumlu izlenim oluşturmak için nasıl davranmalısınız?
82
İçten ve açık olun… Olduğun gibi görün, göründüğün gibi ol.
83
Yöneliş… * Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun.
84
Dinlediğinizi Gösterin…
Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı hafifçe aşağı-yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin.
85
Dokunmaktan Kaçınmayın…
86
Kendinize Özen Gösterin…
"Çevrenizden Göreceğiniz İtibar ve Saygı, Kendinize Gösterdiğiniz Özen Kadardır."
87
Tebessümü Unutmayın! - Güler yüzlü olun…
88
Nezaketli olmayı ihmal etmeyin…
- Nazik olun…
89
Ses tonunuzu iyi ayarlayın…
- Sesinizi nasıl kullandığınızın ve ses tonunuzun farkında olun.
90
Konuşurken Gözlere Bakın…
- Göz temasını ihmal etmeyin.
91
VÜCUT DİLİ NASIL ÖĞRENİLİR?
Günde 15 Dakikanızı Ayırın… Başkalarının hareketlerini incelemek ve kendi hareketlerinizin de bilinçli bir şekilde farkına varmak için günde en az on beş dakika ayırın.
92
Haklı mı ? Olmak.. Mutlu mu ? Olmak..
93
İşin sırrı… Eğer ilişkilerinizin yürümesini istiyorsanız, lekeye değil, Her zaman güzelliğe bakmayı bilmelisiniz.
94
İşin sırrı… İster bir eşte olsun, ister bir çocukta, bir komşuda, bir patronda ya da bir arkadaşta, Ne kadar leke arasanız, o kadar leke bulursunuz.
95
İşin sırrı… Ama kusur, bir şey kazandırmaz; bizi hiçbir yere götürmez.
Hiç kimse kusursuz değildir. Herkesin iyi bir yanı vardır.
96
ilgi İnsanların verebilecekleri ve alabilecekleri her türlü DİKKAT’ tir.
97
Olumlu ilgi Olumsuz ilgi
98
Olumlu Olumsuz Fiziksel Psikolojik Fiziksel Psikolojik
İlgi tablosu Olumlu Olumsuz Fiziksel Psikolojik Fiziksel Psikolojik Öpme Övme Yumruk Eleştiri Kucaklama Teşekkür İtme Küçümseme Sırtını sıvazlama Terfi Tokat Omuz silkme Okşama Göz kırpma Tekme Tepeden bakma
99
Olumlu ilgi Olumsuz ilgi İlgisizlik (Sıfır İlgi)
100
Bana yumuşak ve nazikçe dokunursan,
Bana bakıp gülümsersen, Beni ara sıra dinleyip, Senden önce konuşmama izin verirsen, Büyüyeceğim,gerçekten büyüyeceğim. Bradley(9 Yaşında)
102
Sık sık kullanmamız gereken ilgi kalıpları
Teşekkür ederim Lütfen Rica ediyorum/ederim Saygılarımı sunarım Başarılar diliyorum Mutlu bir gün diliyorum Mutlu bir akşam diliyorum
103
Sık sık kullanmamız gereken ilgi kalıpları
Mutlu bir hafta başı diliyorum Mutlu bir hafta sonu diliyorum Çok naziksiniz Çok kibarsınız Affedersiniz Özür dilerim.
104
İletişim kuralları Düşünmeden konuşmayın..
İnsanlar duymak istediklerini duyarlar.. İnsanların heveslerini kırmayın..
105
İletişim kuralları Sürekli dert yanan biri olmayın..
Konuşmaya herkesi katın.. Biri sizinle konuşurken bir şeylerle meşgul olmayın..
106
İletişim kuralları Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın..
Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara karalama yapmayın.. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin..
107
İletişim kuralları Sözü başkalarının ağzından kapmayın..
Yüz ifadenizi kontrol edin.. Şaka ve espri yapacağınız zaman iyi düşünün..
108
Etkin bir iletişim için;
Etki oluşturan sözcükler; Kesinlikle, Açıkça, Hemen, Özellikle, Derhal, Muhteşem, Memnuniyetle, Harika…
109
Etkin bir iletişim için;
Bazı sözcükler hiç düşünülmeyen duyguların işin içine girmesine yol açarlar. “Ama” kelimesinin yerine, “ve” veya “yine de” kullanılması.
110
Etkin bir iletişim için;
Karşınızdakini dinlerken; Alay eden, küçümseyen, küçük düşüren, kötüleyen, mimikler, jestler ya da sözcükler kullanmayın.
111
Etkin bir iletişim için;
Konuşanın açığını yakalamak, kişiliğimizin gücünü ve üstünlüğünü göstermek amacıyla tuzak kuran bir dinleyici olmayın. Kaynaktan gelen tüm iletileri kendinize yöneltilmiş bir saldırı olarak kabul etmeyin. Hemen savunmaya geçmeyin.
112
Bunları asla yapmayın Aynı fikirde olmasanız da tartışmaya girmeyin.
İyi bir sebebiniz yoksa karşındaki kişinin sözünü kesmeyin.
113
Bunları asla yapmayın Konuşmaya önyargılı biçimde başlamayın.
Diğer kişi buna hazır olmadıkça öğüt vermeyin. Öfkeye öfkeyle yanıt vermeyin. Bu olumsuz duyguları körüklemekten başka bir işe yaramaz.
114
İnsanlarla ilişkilerde dört önemli kural
1- Farklılıklarınızı hoşgörüyle karşılayın. 2- Benzerliklerinizi ön plana çıkarın. 3- Eleştiri ve suçlama yöneltmeyin. 4- Unutmayın: İlk izlenim çok önemlidir ve bir daha kolay kolay değişmez.
115
İletişimde empati ve önemi
116
Empati nedir ? Empati “insan bilgisinin” ve “başkalarıyla geçinmenin” temelidir.
120
UNUTMAYIN Yalnızca bir parmağınız karşınızdakini işaret ederken diğerleri sizi işaret eder.
121
Aslında algılarımız bizi yönlendiriyor…
126
Resme iyi bakın
128
Resme iyi bakın
130
Tekrar bakın
132
Mesajınızın karşı taraftan anlaşıldığını varsaymayın
Garanti Leasing'te çalışanlar, bir pastaneye, telefonla pasta siparişi vermiş. Pastanın üstüne "Garanti Leasing'den Sevgilerle" yazılması istenmiş.
133
Telefondaki adam "leasing" kelimesini anlamamış
Telefondaki adam "leasing" kelimesini anlamamış. Onlar da harf harf kodlamışlar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.