Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Fahriye OBUT
2
H&M (Hennes & Mauritz) ucuz ve modern giyim çeşitleriyle tanınan İsveçli bir giyim firmasıdır.
1947 yılında Erling Persson tarafından İsveç’te Hennes adıyla açılan mağazada sadece kadın kıyafetleri satılmaktaydı. Markanın ismi olan Hennes (hers) ‘bayanlara ait’ anlamına gelmektedir.
4
1968 yılında Stokholm’da av malzemeleri dükkanı Mauritz Widfoss’u satın aldığında firmanın ismine ikinci bir isim olarak, “Mauritz”i eklenir. Bunun nedeni koleksiyonuna Erkek Giyimi de eklemek istenmesidir. Böylece, mağazanın adı Hennes & Mauritz olarak yeniden adlandırılmış, daha sonra da H&M olarak kısaltılmıştır.
6
1964’te Norveç’ten sonra , 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlamıştır.
1982 yılından beri Stefan Persson tarafından idare edilen H&M, Hollanda, Avusturya, Finlandiya sonra 1998’de Fransa ve 2000’de ABD’yi fethetmiştir. Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir.
7
1991’de Cindy Crawford ve 1992’de Naomi Campbell, 2000 yılında Claudia Schiffer markaya yeni iç çamaşırı serileri için danışmanlık yapmıştır. Marka danışmanlık Interbrand 2009 ve 2010 yılında yirmi birinci en değerli global marka olarak H&M’i seçmiştir. Bu H&M’ i araştırmada en yüksek sıralardaki perakende mağazası yapmıştır.
9
Tam şirket adı Hennes & Mauritz olan markanın dünya algısını basitleştirmek için H&M olarak lanse edilmiş ve bu şekilde markalaşmıştır. H&M’nin 24 ülkede, 1300’den fazla mağazası ve 50,000’i aşkın çalışanı vardır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.