Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

WAL-MART.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "WAL-MART."— Sunum transkripti:

1 WAL-MART

2 Sam Walton kimdir ? Samuel Murrsell Walton perakende mağazası Wal-Mart'ın kurucusu ve Sam's Club'ın patronuydu. 29 Mart 1918 yılında Kingfisher, Oklahoma'da doğdu. Annesi Nancy Lee Walton, babası Thomas Gibson Walton. Columbia's Hickman High School'da basketbol ve futbol gibi oyunlar oynayan Sam Walton 1935 yılında okulun başkanı oldu. 1958 yılında Helen Walton ile evlendi. S. Robson "Rob" Walton, John T. Walton, Jim Walton, ve Alice Walton adlı çocukları oldu. Ailesi şu an dünyanın en zengin 19. ailesidir. Walton, 1985'ten 1988 yılına kadar Amerika Birleşik Devletleri'nin en zengin adamı oldu. Sam Walton 1962 yılında Rogers ve Arkansas'ta Wal-Mart Store'u kurdu. Yapılan araştırmaya göre 2004 yılında tüm Wal-mart mağazalarında 1,5 milyon kişi çalışmaktadır. Wal-Mart şu an Meksika, Kanada, Brezilya, Güney Kore, Çin, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere'de faaliyetlerini sürdürmektedir.

3 Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin birçok eyaletinde şubeleri vardır. Wal Mart, Amerika'nın önemli ekonomi dergisi Fortune'nun 2007 sayısında yer alan "Amerika'nın en büyük yatırımlarını yapan 500 şirket" (Fortune Global 500) raporunda "Dünya çapında yüksek ciro yapan şirket" olarak yer almıştır.[1] Wal Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2.1 milyon insan çalışmaktadır. Wal Mart'ın en önemli rakipleri Metro AG, Carrefour ve Tesco'dur.

4 Firmanın Hikayesi Wal Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. 1950 yılında Arkansas'a bağlı küçük bir kasaba olan Bentonville'de Dime & Nickle Store isimli minik bir dükkân sahibi olan Sam Walton, ilk büyük mağazası olan Wal Mart'ını 1962 yılında Arkansas'ın şehir merkezinde açtı. (Bugün bu mağaza, firmanın yeni yerinin yanında, müze olarak kalmıştır.) 10 yıl sonra 1972 yılında Wal Mart, kendisine büyüyebilmesi için daha büyük paralar kazandıracak olan borsaya girdi. Asıl büyüme 1987 yılında Hypermarket adını verdiği, ilkinden 100 defa daha büyük olan dev süpermarkete taşınmasıyla başladı yılında Meksika'nın başkenti Meksiko'daki Polanco semtinde ilk şubesini açtı. Rakibi olan Tesco İngiltere'de piyasayı ele geçirirken, Wal Mart da Meksika'da perakende satış yapan mağazalar konusunda ekonomiye hakim oldu. Wal-Mart'ın 2006 yılında Almanya'ya yayılma çabaları sonuç vermedi ve şirketin binaları Metro Group'a satıldı

5

6 Wal-MART nasıl bir şirkettir ?
Wal-Mart canavarı son rakamlara göre 256 milyar dolar cirosu olan dev  bir market zinciridir.

7 Rakamlarla wal-mart 422 Milyar $ ciro ,17 Milyar $ Net Kâr 2.1Milyon çalışan Her hafta 200 milyon müşteri Çin’in en büyük ithalatçısı , 8.en büyük ortağı(ülkeler dahil) Motto’su >Savey Money, Live Better!>

8 Wal-Mart kurum değerleri
Sürekli Gelişim Müşteri Odaklılık Hız Yönetimin işin içinde olması Ortak Tutku Temel operasyonlarda sürekli gelişme Organizasyon Kültürü

9 Gayri Maddi Değerler Segmentasyon Pozisyon Alma Misyon Hizmet Stratejisi Ürün Stratejisi Kişiselleştirilmiş Müşteri Hizmetleri Orta Sınıf Her Zaman Düşük Fiyatlar Tüm Vatandaşlara Aynı Şeyi Vermek .Saygı Duyma .En Yüksek Standartlar .Daimi Çalışma .Düşük Fiyatlar .Minimum Stok .Müşteri Hizmetleri

10 Satış ve Pazarlama stratejisi
Sadık Müşteriler Oluşturmak Gazete İlanları ve Afişlerle Tanıtım Yapmak Sosyal Sorumluluk Projeleri Global Satın Alma Kulaktan Kulağa Mağaza İçi Promosyonlar Rekabetçi Olmak Her Ürünün Civarındaki En Ucuz Noktası Olmak

11 Wal-mart satış kalemleri
Eczane & Optik Manav Ve Genel Ürünler Bahçe Ürünleri Benzin İstasyonu Evcil Hayvan Merkezi Banka Hizmet Noktası, Aile Boyu Eğlence Merkezi Fotoğraf Stüdyosu Lastik & Yağ Express Servisi Fast Food Merkezi

12 Wal-mart pazarlamasının sırları
Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” * Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil  * Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et  * İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur  * İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil  * Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”  * Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren  * Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”  * Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et” * Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.

13 Hacı ali kargı


"WAL-MART." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları