Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
2
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok hızlı gelişmesi, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanmasına fırsat tanımamıştır. Günlük hayatın işleyişini sağlayan hukuksal ve sosyal kuralları elektronik ortama uyarlamak gerekmektedir.
3
Halen, gelişmekte olan ülkelerin büyük bir bölümünde altyapı sorunu, elektronik ticaret sorunları ve engellerinde ilk sırayı almaktadır. Diğer büyük bir sorun da elektronik ticaretin sınır tanımaması ve küresel bir hal almasıdır.
4
Küreselleşen elektronik ticaret, ülkelerin birlikte ortak çözümler bulma ve standartlar oluşturma mecburiyetini beraberinde getirmiştir.
5
1. TEKNİK SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki teknik sorunların büyük bir bölümü kamu idaresi sorumluluğundaki alanlarda yaşanmaktadır. Teknik sorunları şu şekilde özetlenebilir; a) Alt yapı sorunu b) Standartların belirtilmemiş olması c) İnternete erişim sorunları ve ilgili altyapıların sağlanamaması internetle birlikte alt yapı sorunu üst düzeye çıkmıştır.
6
2. HUKUKSAL SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki başlıca hukuksal sorunlar şu şekilde sıralanabilir; a) Fikri mülkiyet hakları b) Vergilendirme c) Onay işlemleri d) Uluslararası kanunlardaki eksiklikler e) Kişilerin gizlilik hakları
7
f) Elektronik belgelerin geçerliliği sorunu g) Sayısal imzanın geçerliliği sorunu h) Servis sağlayıcıların sorumluluklarının belirlenmesi i) Kanunların elektronik ortamlar göz önüne alınarak tekrar gözden geçirilmesi gerekliliği j) Fiziksel malların teslimi ile ilgili olarak elektronik onay ve kabul belgelerinin geçerliliği k) Klasik ticarete konu olan kişi ve kuruluşların mevcut yasal statüleri ve fiili durumlarının, elektronik ticaret gerekleri çerçevesinde yeniden düzenlenmesi
8
3. SOSYAL SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki sosyal sorunlar ve engeller şöyle sıralanabilir; a)Kamu ve özel sektörün koordinasyon eksikliğinin giderilmesi b) Elektronik ticarete ait sayısal verilerin oluşturulma yöntemlerinin geliştirilmesi, analizlerin sağlıklı yapılması c) Elektronik ticaret içinde yer alacak kurumların oluşturulması, bu kurumlar arasındaki hiyerarşi ve/veya işbirliği hususlarının irdelenmesi, idari alt yapının kurulması
9
d) Elektronik ticaretle ilgilenen kişi ve kuruluşlar için, ilgili merciler tarafından, elektronik ticareti tanıtıcı eğitim programlarının hazırlanması e) Elektronik ticaretin gerektirdiği bilgisayar sistemlerini edinmek isteyen kişi ve kuruluşlara, gerekli finansman desteğinin sağlanması
10
f) Ticaret noktalarının ülkemizde de hızla geliştirilmesi için gerekli fiziki ve hukuki çerçevenin oluşturulması g) Devletin elektronik ticarete öncülük görevini yerine getirmesi, pilot projeleri uygulamaya sokup halkı bilinçlendirmesi
11
RİSKLER; Fiyat; Fiyat ile ilgili riskler çok basit. Bir çok e-ticaret sitesi dükkanlardan daha pahalıya satıyorlar. Bunu özellikle kitap gibi kar marjının yüksek olduğu ürünlerde rahatça görebiliriyoruz. Bunun yanında hala hemen hemen her ürün lokal satıcılarda daha ucuza bulunabiliyor Hız; Bu gene en önemli faktörlerden biri. Sipariş verdiğiniz bir ürünün gelmesi bir hafta kadar sure biliyor. Bu durum müşteri ürünü dükkandan 2 sa. Içerisinde alırken herhangi bir e-ticaret sitesinde 36 saat içerisinde almış oluyor.
12
Erişebilirlik E-ticaret sitelerinin bir çoğu çeşitli açılardan erişilemez. Kullanılabilirlik Aradığınız şeye ulaşmanız çok uzun vakit alıyor, butonlara basarken ne sonuçlar alacağınızı kestiremiyorsunuz ve daha fazlası. Dolayısıyla bir çoğu hala çok ciddi kullanılabilirlik sorunları çekiyorlar. Yoksunluk Bilgi yoksunluğu! İnternet alışverişi seçmenin en büyük nedenlerinden biri ürün bilgisini rahatça analiz edebilmeniz ve araştırmayı basitçe yapabilmeniz.
13
Müşteri İlişkileri / Destek
Şu an bir çok sitede hiç bir şekilde telefon desteği olmadığı gibi, düzgün bir web tabanlı destek sistemi de yok. Halbuki müşterinin en büyük korkularından biri yeni olduğu bu webde başına ne geleceği. Dolayısıyla özellikle call center çok önemli ancak bunun olmaması ve desteği tamamen web üzerinden yapılması da tamamen Kabul edilebilirken basitçe bir soru için 5 saat beklemek kabul edilemez bir faktör Müşteri olarak sadece yeni müşteriyi değil internetten alışverişi sık yapan müşterilere de büyük bir dert.
14
Teknik Yetersizlik Bir çok site teknik olarak gereksinimleri yerine getiremiyor. En basit şu an hemen hemen hiç bir site pratik ve hızlı bir alım prosedürü sunamıyor. Mesela üye olmadan ürün alabilmek ya da çok azı sepete ekleme işleminin üyelikten once yaptırabiliyor. Site Performansları Bu her ne kadar çok kritik olmasa da genel performansta ciddi bir düşüşe neden oluyor. Bir çok e-ticaret sitesinde zaman zaman özellikle yoğunluktan dolayı belli bir performans kaybı oluyor. Doğal olarak alacağı ürünler arasında karşılaştırma gibi işlemleri sık sık yapıyorlar. Bu süreçlerin yavaşlaması ve hatta sitenin erişilmez halde olması ise direk vakit kaybı ve alışveriş zevkinin azalması demek.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.