Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ayşegül ARSLAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ayşegül ARSLAN."— Sunum transkripti:

1 Ayşegül ARSLAN

2 Tip: e-Ticaret Slogan: Küresel ticaret burada başlar
Tip: e-Ticaret Slogan: Küresel ticaret burada başlar. Kuruluş: 4 Nisan 1999 Kurucu: Jack Ma (Başkan) Daniel Zhang (CEO) Şehir: Hangzhou, Zhejiang, Çin Gelir: milyar ¥ (2015) Net gelir: milyar ¥ (2015) Çalışan sayısı: 34,985 (31 Mart 2015)

3 Alibaba Group Dünyanın en büyük e-ticaret sitelerindendir. Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından biridir. Alibaba.com üzerinde 200 ülkeyi aşkın 3.5 milyon şirket faaliyet göstermektedir.

4

5 Alibaba'nın temeli, 1999'da Çin'in Cıciang eyaletinin başkenti Hangcou'da Çinli üretici firmaları dünyanın farklı noktalarındaki tedarikçilerle aracısız buluşturmak amacıyla atıldı.

6 Müşteriler ürünlerini fotoğraflar ve açıklamalarla birlikte kategorilere göre sıralanabildiği, her müşterinin şirket profilini oluşturabileceği, iletişim bilgilerinin bulunduğu bir çeşit sanal showroom şeklinde mini-site sahibi olabilmektedir.

7

8 Şirket Profilleri

9 Softbank ve Yahoo. , Alibaba'nın en büyük pay hissedarlarıdır. Yahoo
Softbank ve Yahoo!, Alibaba'nın en büyük pay hissedarlarıdır. Yahoo!, 2005 yılında Alibaba’nın yüzde 40 hissesini, 1 milyar dolara satın aldı.  31 Ağustos 2014 itibariyle şirketin % 32.4'ü Softbank'a, %16.3'ü Yahoo!'ya aittir.

10 Şirket, 19 Eylül 2014'te New York Borsası'nda (NYSE) yaptığı 24
Şirket, 19 Eylül 2014'te New York Borsası'nda (NYSE) yaptığı 24.7 milyar dolarlık hacimli halka arz ile tüm zamanların en büyük halka arzını gerçekleştirdi.

11 Alibaba Group kurucusu ve başkanı
Jack Ma Alibaba Group kurucusu ve başkanı

12 Ma birkaç ticari deneme yaptıktan sonra Nisan 1999'da 17 arkadaşı ile birlikte Alibaba'yı kurdu. Şirket kısa sürede büyük başarı elde etti yılında eBay benzeri alışveriş sitesi Taobao'yu kurdu. Taobao'nun gelişimini gören eBay, şirketi satın alma teklifinde bulundu, ancak Ma bu teklifi reddetti.

13 Şirket İsminin Hikayesi
San Fransisco'da bir kafede yeni e-ticaret sitesinin ismini düşünen Jack Ma’nın çıkış noktası dünyanın her yerinde bilinen bir isim bulmaktı. Bu sırada aklına Ali Baba geldi. Etrafındakilere "Alibaba nedir biliyor musunuz?" diye sordu. O anı bir röportajında şöyle anlatmıştı

14 Ma: “Bir gün San Francisco'da bir kafede otururken alibaba'nın çok güzel bir isim olabileceğini düşünüyordum. Bir garson geldi, ona ‘Alibaba'yı biliyor musun?’ dedim. ‘Evet’ dedi. Alibaba hakkında ne bildiğini sordum, ‘Açıl susam açıl (open sesame).’ dedi. İşte o an ‘Evet! İsmi bu olmalı!’ dedim.

15 Şirket Felsefesi “İlk amaç müşteriyi, sonra çalışanı, en son ise hissedarları mutlu etmek. Çünkü müşteri memnun olursa onlar zaten sonunda mutlu olurlar. Dünyanın en zengin şirketi olmayı değil, dünyanın en mutlu insanlarına sahip olmayı istiyoruz.”

16 Müşteri Takım Çalışması Değişkliği Benimseme Bütünlük Tutku Taahhüt
6 Değer Müşteri Takım Çalışması Değişkliği Benimseme Bütünlük Tutku Taahhüt

17 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
İş Fırsatları Oluşturma Yoksulluğun Azaltılması İnternet Yaklaşımı

18 Alibaba Ürün Alibaba.com güven ve güvenlik, online ödeme, listeleme çözümleri, koruma ve kimlik doğrulama, anlık mesajlaşma, üye itibar ve garanti programları gibi satış sonrası hizmetler sunar.

19 Alibaba Fiyat Alibaba yumuşak fiyatlandırmaya sahiptir ve komisyon işadamlarının kendi işlerini yapması için çok düşüktür. Alibaba’nın bu kadar hızlı böyle büyük boyutlara ulaşma nedeni budur.  Fiyatlandırma stratejileri; ürün hattı fiyatlandırma, penetrasyon fiyatlandırma ve indirimler

20 Alibaba Dağıtım Alibaba ağlarını tüm dünyada genişletmiştir. Son zamanlarda bir halka arz ile ABD Pazarına girmiş ve aynı zamanda Asya'nın çeşitli ülkelerinde kendi ekiplerini inşa etmektedir. Alibaba en önemli avantajlarından biri de toplu üretim yapıyor olmasıdır.

21 Alibaba Promosyon Faaliyetleri
Dijital reklam ve satış promosyonları kullanır. Radyo ve Tv reklamları da belirli dönemlerde yayınlanır.

22 Pazarlama Stratejileri
Promosyon Alibaba.com başarısına yol açan pazarlama stratejilerinden biridir.  Şirket internet tanıtım stratejisi, medya reklam ve sponsorluk yoluyla hizmetlerini teşvik etmektedir.

23 Kaynakça http://www.alibabagroup.com/en/global/home

24 Ayşegül ARSLAN


"Ayşegül ARSLAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları