Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Teknoloji ve Tasarım Dersi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Teknoloji ve Tasarım Dersi"— Sunum transkripti:

1 Teknoloji ve Tasarım Dersi
NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Doğadan Tasarıma Etkinliği (8.C.4.) Gurup çalışması Yrd.Doç.Dr. Doğan Arslan

2 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Bu dersin amacı öğrencilerin doğayı gözlemlemeleri; doğada var olan organik yapıların teknolojinin gelişimine katkısı, nanoteknolojik yapıların özellikleri ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

3 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Nanoteknoloji, maddenin atomik ve moleküler seviyede kontrol edilerek, makroölçek ürünlerinin imalatı için atomlara ve moleküllere dışardan yapılan kontroldür. Aslında etrafımızdaki bazı biyolojik sistemler doğal ve fonksiyonel bir nanomalzemedir. Kimya, Fizik Mühendislik ve biyoloji alanların ortak alanıdır Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

4 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Lotus veya Lâtin Çiçeğinin yaprağındaki parafin kristalleri, örümcek ipeği, Gecko kertenkelesinin ayaklarının altındaki “spatula” yapısı, bazı kelebeklerin kanat yapısı ölçekleri, sert malzemeler (deri, pençe, gaga, tüy, boynuz, saç), pamuk, kağıt, sedef, mercan ve hatta kendi kemik sistemimizde doğal organik nano malzemeler bulunmaktadır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

5 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Doğanın sunmuş olduğu şaşırtıcı çözümler ve organik yapı, biotaklit bilimi ile doğanın işleyişindeki sistem hayatımızı kolaylaştıracak teknolojiler için ipucu sunar. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

6 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Biyotaklit (veya biyomimetik), doğadan ilham alarak ya da doğayı taklit ederek insan problemleri ve ihtiyaçları için çözüm üreten bir disiplindir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

7 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Biyo kelimesi Latin dilinde “yaşam” anlamına gelirken mimesis kelimesi de “taklit etmek” anlamına gelmektedir. Yani insanların karşılaştıkları sorunları çözmek için doğayı örnek alarak; başka bir deyişle doğadan esinlenerek çeşitli buluşlar yapmasıdır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

8 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Yüzyıllardır doğanın düzeni kusursuz bir şekilde işlemektedir. Bu kusursuzluk ortaya çıkan her türlü problemin kendi içinde çözülmesini sağlamaktan geçmektedir. Doğa kendi içinde bu başarıyı yakaladıysa onu neden örnek almayalım diye düşünerek ortaya atılmış bir fikirdir Biyotaklit. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

9 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Biotaklitin ilk örneği Rönesans sanatçısı Leonardo da Vinci’nin buluşlarında görülmüştür. Kuşların kanatlarını ve çırpınışlarını gözlemleyen Vinci, ilk uçan makineyi icat etmiştir. Onu daha sonra Wright kardeşlerin güvercin kanadından esinlenerek ilk motorlu uçağı uçurmaları izlemiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

10 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Biyotaklit kavramının altında tasarım, biyoloji, mühendislik ve pazarlama yatar. O yüzden bu tanımı sadece çözüm odaklı değil de süreç bazında da düşünmek gereklidir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

11 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Aerospace Uçağı ve Kedi Balığı Sesten hızlı uçabilen Mc Donald Douglas'ın ‘Orient Express' modeli, kedi balığının hidrodinamiğe elverişli şeklini esas alarak uçarken karşılaştığı hava direncini en az seviyeye çekmeyi başarmıştır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

12 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Denizaltılar ve Nautilus Nautilus isimli deniz canlısı suya dalmak istediğinde vücudunda bulunan içi boş odacıkları su ile doldurur. Yüzeye çıkmak istediğinde ise, ürettiği özel bir gazı bu dalış hücrelerine pompalar ve suyun boşalmasını sağlar. Denizaltılarda da Nautilus'taki gibi dalış odaları yapılmakta, içeri alınan suyun boşaltılmasında ise su motorlarından faydalanılmaktadır. Bu örnek’de görsel benzerlikten değil, canlının fonksiyonundan yararlanmıştır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

13 Ürün Tanıtım ve Pazarlama
Uçak Kanatları ve Yusufçuk İlk uçaklar yapılırken mühendisler havadaki akımların neden olduğu titreşimlerin uçağa zarar vermemesi için uçak kanatlarının uçlarını ağırlaştırmışlardı. Yusufçuğun kanatlarındaki hücreler de yoğunlaşarak aynı sistemi görüyor. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

14 Ürün Tanıtım ve Pazarlama
Münih Olimpiyat Stadı ve Yusufçuğun Kanatları Yusufçuk yine başrolde. Milimetrenin 3000'de 1'i kalınlığındaki kanatları bu kadar ince olmasına rağmen dayanıklılığıyla dikkat çeker. Dayanaklı olma sebebiyse kanatlarının bine yakın bölmelerden oluşması. Bu bölmeler sayesinde uçarken yırtılmalar yaşanmamaktadır. Münih Olimpiyat stadının çatısı da aynı yöntemle inşa edilmiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

15 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Kar Ayakkabısı ve Tavşan Ayağı Karda daha rahat yürüyebilmemizi sağlayan kar ayakkabılarının tasarımında tavşan ayaklarından esinlenilmiştir. Tavşanların arka ayaklarının geniş, uzun ve yayvan olması kardaki hareket kabiliyetlerini arttırıyor, aynı sistemin kullanıldığı kar ayakkabılarıyla da insanlar karda daha rahat hareket edebiliyor. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

16 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Concorde ve Yunus Ses hızını aşmayı başarabilen İngiltere-Fransa ortak yapımı Concorde uçaklar ilk uçuş denemesini 1969'da yapmıştı. Tasarımında yunusların burun kısmı etkili olmuş, bunun nedeniyse havanın bu sayede dış yüzeyde yaptığı sürtünmeyi azaltmasıymış. Kuyruk yüzgeci suyun yüzeyinde motor görevi gören yunusların bu özelliğinden de esinlenen mühendisler Concorde'un motorlarını arkaya yerleştirmişler. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

17 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Robot Teknolojisi ve Böcekler Günümüzde hızla gelişen robot teknolojisi daha çok böceklerin sistemlerini inceleyip elektronik sisteme uyarlama uğraşındadır. Artık bir karınca ve sinek büyüklüğünde robotlar yapılabilmektedir. Sinekler gibi uçabilen, karıncalar gibi istenilen her yere girebilen, örümcekler gibi tavanda yürüyebilen robotlar şu an yapılabiliyor ve gelişmiş ülkelerin önemli endüstri kuruluşları da bu çalışmalara büyük önem veriyor. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

18 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Doğadan Tasarıma Çalışma yaprağı: 1-hayalinizde somut bir ürünü doğadaki canlılarla ilişkilendirin. 2-Tasarlanacak ürünün doğadaki bir canlıyla görsel ve fonksiyonel bir benzerlik oluşturun. Her ikisinden biride olabilir. Bu ürünün başka özelliği bir başka canlının özelliğinden yararlanabiliniz. 3.Ürünün özelliklerini çalışma arkadaşlarınızla bayin jimnastiği yaparak tartışın. 4. Gurubunuzu temsil edecek biotaklit örneğini aranızda kararlaştırın. Nihai karar verdiğiniz çalışmayı, özelliklerini gösterecek şeklinde eskiz veya illüstrason ile sonlandırarak teslim edin. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı


"Teknoloji ve Tasarım Dersi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları