Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TCHIBO MERVE NUR ÜNER
3
Tchibo'nun Tarihi 1949– Max Herz ve Carl Tchilling- Hiryan, farklı fikirlerini girişimcilik ruhları ile birleştirerek hayata geçirdiler ve müşterilerine posta ile kahve satışına başladılar. Aynı zamanda bugünkü Maxinvest grubun ilk yeri olan dükkanlarını açtılar ve adını Tchilling ve “bean” (kahve çekirdeği) kelimelerinin birleşimi olarak Tchibo koydular.
4
1952- Son moda tüyolar, eğlenceli hikayeler, dar bütçeler için tarifler, usta dikiş kalıpları, romanlar ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisi, aylık olarak yayınlanmaya başladı.
5
1954- Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi…
Gold-Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıydı. Gold- Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı.
6
1955– Kahveye olan yoğun ilginin ve Tchibo’nun başarısının sonucu olarak Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu.
7
1961– Ünlü aktör Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık on beş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.
8
1963- Tchibo pastanelerde ve tatlı dükkanlarında ‘Frischedepots’ (tazelik depoları) açar yılına kadar bu tazelik depolarının sayısı 2,900’e ulaşır. İlk yumuşak kahvenin tanıtılmasıyla kahve uzmanları için yeni bir çağ başladı.
9
1965- Kuruculardan Max Herz vefat etti ve ailesi Tchibo yönetimini devraldı.
1972- Tchibo Kahve Servisi kuruldu. 1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu.
11
1975- Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. Her hafta ortalama 30 ürün sunulmaya başlandı. 1984- Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı.
12
1985- Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi.
13
İyi kahveler tıpkı iyi şaraplar gibi kendi kişiliklerine sahiptir.
Ekim 1987’den beri Tchibo’nun Privat Kaffee serisi, seçkin üretici ülkelerden gelen en iyi kahveleri sunmaktadır. Her bir çeşit, kendine özgü bir lezzete sahiptir.
14
1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.
15
1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı
1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı. Tchibo, seyahat sektörüne girdi yılında, ’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi. Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başladı.
16
2001- Tchibo golf sporuna ucuz yollu bir başlangıç yapmak isteyenler için, ilk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu. 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı.
17
2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu.
Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu. Tchibo, Avrupa’nın en büyük ambarını Bremen’de açtı. Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, Fiat Stilo ‘TCM Edition’ 14,990€ fiyatıyla piyasaya sürüldü. 2003 Eylül ayından beri müşteriler adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı.
18
2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu
2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil paketler sunan ilk sağlayıcı oldu.
19
2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı sürprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı.
20
2008- ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkelerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’ sloganına dönüştü.
23
Merve Nur Üner
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.