Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEdiz Ekici Değiştirilmiş 7 yıl önce
2
Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması
Hastanın rızasının alınması İletişim güvenliğinin sağlanması İlaç güvenliğinin sağlanması Kan ve kan ürünlerinin transfüzyon güvenliğinin sağlanması Cerrahi güvenliğin sağlanması Hasta düşmelerinin önlenmesi Radyasyon güvenliğinin sağlanması Engelli hastalara yönelik düzenlemelerin yapılması Hastane enfeksiyon önlenmesi Sözel veya telefon istemleri
3
Kimlik doğrulaması ne zaman yapılır ?
Kimlik doğrulama belirteçleri Kimlik doğrulama bilekleri
5
Hastaya uygulanacak girişimsel işlemler için hastanın rızasının alınması
Sağlık hizmeti alınması sırasında, hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi, tedavi esnasında ve sonrasında oluşabilecek her türlü durumdan haberdar olması, doktor – hasta ilişkisinde güven ortamı açısından önemlidir.
6
Serbest irade ile karar alma
Bilgilendirme Hastanın anlaması Serbest irade ile karar alma Gönüllü kabul etme
7
İletişim, sağlık hizmetlerinin sunumunda sıklıkla ortaya çıkan tıbbi hatalara doğrudan neden olması bakımından önemlidir. Hastanelerde iletişim süreci, hastalar, sağlık çalışanları, idari ve diğer çalışanlar arasında gerçekleştirilmektedir. Bilgi işlem kayıtları, sözel-telefonla alınan istemler, tetkik sonuçları vb. hastanelerde iletişim sürecinde mesajın iletilmesini sağlayan kanallar olarak karşımıza çıkmaktadır.
8
Sağlık hizmetlerinin karmaşık hale gelmesi
Hiyerarşi (hekim-hemşire, hemşire-personel arasında) Dil farklılıkları Okunaksız bir yazıyla yazılmış order Hastalarla ilgili eksik veriler Yoğun ve stresli çalışma ortamları Hastanın durumu ve tedavi planlarındaki günlük- anlık değişiklikler Gürültü
9
Hastanelerde iletişim, özellikle doktor-doktor arası konsültasyon süreçlerinde, hemşire-doktor arası sözel istem alım sürecinde ve hemşire-hemşire arası nöbet teslim süreçlerinde hasta güvenliği açısından risk oluşturmaktadır.
10
Bu süreçlerde hasta güvenliğini tehdit etmesi bakımından önemli olan ve sıklıkla karşımıza çıkan hata kaynakları; a) Sözel/Telefonla istem Uygulamaları b) Kısaltma ve Sembollerin Kullanılması c) Kritik Test Sonuçlarının iletilmesi
11
Hasta ile ilgili her türlü bilginin, bir sağlık çalışanından diğer sağlık çalışanına iletilmesi esnasında iletilen tüm bilgiler doğrulanmalıdır. Doğrulama işlemi özellikle sözel istem alımı ve kritik test sonuçlarının iletilmesi esnasında mutlaka uygulanmalıdır.
12
İlaç hataları hastanedeki önlenebilir hataların içerisinde en ön sırada yer almaktadır.
İlaç Güvenliğinin Amacı: Hasta güvenliği, çalışan güvenliği,ortak dil, standartizasyon İlaç Yönetim Süreci: İlaç temini, depolama, istem ve kayıt, hazırlama ve dağıtım, uygulama ve izleme (yri) İlaç Uygulamada 8 Doğru: Doğru hasta, doğru ilaç, doğru doz, doğru zaman, doğru yol, doğru etki, doğru ilaç formu, doğru kayıt İlaç Uygulamalarındaki Genel İlkeler İzleme
13
Kan ve/veya kan ürünlerinin istemi nasıl yapılmalı?
(Kan ve kan ürünleri istem formnda hastanın adı soyadı,bölümü, tanısı, kan grubu ve endikasyonu bulunmalıdır. Doktor order) Kimlik Doğrulama Nasıl Olmalı? Bilinci açık olan hastadan aktif iletişim yoluyla, Hastadan örnek alırken ve transfüzyon öncesinde, Hastaya ait barkod hasta başında yapıştırlmalı, Bilgilendirilme ve rızasının alınması
14
Kan transfüzyonu; Hasta başında İki sağlık personeli ile
Kimlik ve ürün doğrulaması yapılmalı İlk 15 dakikada yavaş ve sağlık çalışanı kontrolünde yapılmalı Transfüzyon işlemi normal devam ediyorsa; Uygun hızda işleme devam edilmeli, Her 30 dakikada vital bulgular izlenmeli, Elde edilen veriler transfüzyon takip formuna tam olarak kayıt edilmelidir.
15
Güvenli cerrahi uygulamasının 3 aşaması;
Ameliyat öncesi Ameliyathane Ameliyat sonrası Güvenli Cerrahi Kontrol Lİstesi
16
Doğru hasta, doğru taraf
Anestezi zararını engelleme Hava yolu ve solunum kaybını engelleme Aşırı kan kaybını engelleme Bilinen allerji sorgulanması Cerrahi alan enfeksiyonunun engellenmesi Cerrahi alanda alet ve spanç kalmasını engelleme Patoloji numuneleri güvencede olmalı Ameliyathanede takım ruhu olmalı Doğru kayıt tutulmalı
17
Düşme; Bireyin durduğu, bulunduğu tutunduğu yerden ayrılarak veya dayanağını, dengesini yitirerek yukardan aşağıya inmesi İç Kaynaklı Nedenler (Hastanın Durumuna Bağlı) Dış Kaynaklı Nedenler (Ortama Bağlı)
18
Hastanın servise kabulünde hemşire tarafından İtaki Düşme Riski Ölçeği, 0-16 yaş için Harizmi Ölçeği kullanılarak düşme riskinin değerlendirilmesi yapılır; risk derecesine göre yeniden değerlendirmenin hangi sıklıkta yapılması gerektiği belirlenir. Hastanın hastanede kaldığı süre içinde genel durumunda değişikliğe neden olabilecek cerrahi ve girişimsel işlemler veya düşme riskini etkileyebilecek ilaç uygulandığında, Hastanın servisler arası transferini ve her türlü yeniden kabulünü takiben düşme riski yeniden değerlendirilmelidir.
19
Değerlendirme sonucunda Yüksek Riskli olarak belirlenen hastalar, tek kişilik odalarda yatıyorsa oda giriş kapısına, 2 kişilik odada yatıyorsa hem oda giriş kapısına hem de hasta yatak başına ve 4 yapraklı yonca figürü asılır. Yoğun Bakım hastalarında düşme riski söz konusu olduğunda 4 yapraklı yonca figürü hasta yatak başına asılır.
20
Hasta ve/veya ailesine düşme riski ile ilgili eğitim
Çağrı zili Yatağın en alt seviyede tutulması Yatak kenarlıkları yukarıda tutulur. Sedye, tekerlekli sandalye ve yatağın tekerlekleri kilitlenir. Oda düzeni sağlanır, yatak - banyo arasındaki yollar boş tutulur, hastanın takılabileceği, geçişini engelleyecek kablo ve malzemeler ortamdan uzaklaştırılır. İlaçların yan etkileri konusunda bilgi
21
Tuvalet ve banyoda hastanın tutunacağı tutacaklar ve hastanın ulaşabileceği hemşire çağrı sistemi yatak başlarında ve tuvalet banyolarda bulunmalıdır. Hasta odalarında ve koridorlarda temizlik sırasında ve sıvı dökülmesi durumunda Islak Zemin işareti konulur. Gündüz ve gece yeterli ışıklandırma sağlanır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.