Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAsli Çiftçi Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
2015 – 2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ EĞİTİM SEMİNER ÇALIŞMASI
Eğitimin Güncel Meseleleri (Küreselleşme, Sosyal Medya,İnternet, Fatih Projesi, EBA,TEOG)
2
Toplum olarak içinde bulunduğumuz çağa ayak uydurabilmemiz ve küreselleşen dünyada önemli bir yere sahip olabilmemiz için eğitim çok önemli unsurdur. Eğitimin kalitesinin yüksek olması demek, nitelikli işgücü ve dinamik bir toplum anlamına gelir.
3
Böyle bir toplum içinde yer alan bireyler de, uygun koşullar sağlandığında, ülkenin gelişimine katkıda bulunacaklardır. Bu nedenledir ki, eğitimde yapı taşı görevini gören okullar, nitelikli insan yetiştirmede ve ülkenin refah düzeyinin artırılmasında hayati bir önem taşımaktadır.
4
Diğer bütün alanlarda olduğu gibi eğitim ve öğretim alanındaki hızlı gelişmeler, ders müfredatlarının yapısında ve bunların öğretiminde birçok değişikliği kaçınılmaz kılmıştır. Öğrenme gerçekleşirken aynı anda ne kadar çok duyu organına hitap edilirse öğrenme o kadar çabuk, etkili ve kalıcı olur. Bu sebepten öğretmenlerin, işlenecek konuları uygun görsel, işitsel ve hissedilebilir bir hale getirmesi, bilgisayarda hazırlanmış slayt, ses, effekt, görüntüleri kullanması dersi çok cazip, çekici ve akılda kalıcı bir yapıya dönüştürecektir.
5
21.Yüzyılda Bilgi Çağında İnsan Nitelikleri
1. Düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, 2. Bilgiye nerede ve nasıl ulaşabileceğini bilen, 3. Bilgiyi üretici ve faydalı bir şekilde kullanabilen, 4. Bilim ve teknolojiyi gerektiğinde kullanabilen ve zaman içerisindeki gelişimine ayak uydurabilen, 5. Öğretim teknolojilerindeki araçları iyi kullanabilen, 6. Farklı diller bilen ve bunu biri biriyle sentezleyebilen, 7. Kendini tanımaktan ve açıklamaktan korkmayan, 8. Çevresiyle uyumlu diyaloga açık olması önemli özelliklerden sadece bir kaçıdır.
6
İçinde yaşadığımız bilim ve teknoloji çağında bilen, bilgiyi üreten ve bu bilgisini uygulayabilen insana olan ihtiyacın önemi her geçen gün artmaktadır. Bundan ötürü böyle bir dönemde eğitim alanında öğretimle ilgili bilgilerin etkili, verimli ve sistemli bir şekilde verilmesi de ayrı bir önem arz etmektedir.
7
Eğitimin Güncel meseleleri
Eğitimin güncel meselelerini şu başlıklar altında inceleyebiliriz. Bunlar; Eğitimde Küreselleşme Eğitimde Sosyal Medya İnternet Fatih Projesi EBA TEOG
8
Eğitimde Küreselleşme
Küreselleşme, her alanda mesafenin daha az önemli hale gelerek, siyasal, ekonomik ve kültürel alanlarda dünyanın bütünleşmesini ifade etmektedir. Son yüzyılda ülkemizde ve dünyada teknolojik gelişmeler yaşanmaktadır. Özellikle teknolojik gelişmeler, insanların sosyal, ekonomik ve siyasal yaşantısına sirayet etmiş, sonuç olarak toplumların ve bireylerin kendilerini bu yeni gelişmelere karşı yeniden dizayn etmeleri zorunluluğunu doğurmuştur.
9
Eğitimde Küreselleşme
Küreselleşme birçok şeyin değişmesine neden olduğu gibi eğitim yöntemlerini ve sistemlerini de etkilemiştir. Ayrıca küreselleşme eğitim sistemini değiştirmeye zorlarken, eğitim sistemi de küreselleşmeyi hızlandırmakta ve ona yön vermektedir. Buna en basit örnek teknolojiyi geliştiren insanoğlu o teknolojiyle almış olduğu eğitimle yeni teknolojiler ve metotlar geliştirmektedir.
10
Eğitimde Küreselleşme
Ülkemizde de eğitimin küreselleştiğini ve bu küreselleşme doğrultusunda gelişmeler gösterdiğini görmekteyiz. Buna en büyük örnek birçok büyük ülkenin eğitim sisteminin incelenmesiyle geliştirilen ve okullarımızdaki tüm sınıfları teknoloji ile donatan FATİH PROJESİ‘dir. Bu proje, sadece teknolojik bir proje değil aynı zamanda verilen eğitimler ile mesleki gelişim projesidir.
11
Eğitimde Küreselleşme
Eğitimdeki küreselleşmeyi FATİH PROJESİ, EĞİTİM BİLİŞİM AĞI PROJESİ, E-DEVLET PROJESİ gibi teknolojik alt yapıya sahip gelişmelerin dışında, ERASMUS, LEONARDO DA VİNCİ gibi öğrenci ve personel değişim projeleri ile de görebiliriz.
12
Eğitimde Sosyal Medya Sosyal medya en basit tanımıyla, kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal medya sadece Twitter, Facebook, FourSquare, Linkedin, Instagram gibi uygulama ve sosyal ağlardan ibaret değildir. Hatta bu uygulamalar bile insanların eğitim durumuna göre takipçi çekiyor. Twitter ve Linkedin daha eğitimli ve profesyonellere hitap ederken, Facebook’u tercih edenlerin eğitim durumlarının diğerlerine göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir.
13
Eğitimde Sosyal Medya Sosyal medya ülkemizde her yaş grubu tarafından en çok kullanılan sistem olduğu tespit edilmiştir. Ülkemiz dünyanın en fazla sosyal medya takipçisine sahip ilk 5 ülke arasında bulunmaktadır. Türkiye’nin genç nüfusu ve sosyal medya kullanım oranı göz önünde bulundurulduğunda eğitim ve sosyal medya arasındaki ilişkilerin irdelenmesinin bir bakıma ihtiyaç ve zaruret olduğu anlaşılıyor.
14
Eğitimde Sosyal Medya Sosyal medya eğitimde çok daha verimli kullanılabilecekken, aynı zamanda gençlerimiz için tehlike içeren yönleri de bulunmaktadır. Sosyal medya üzerinden eğitim grupları, haber grupları ve paylaşım platformları oluşturularak eğitim – öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanılabilmektedir. Fakat sosyal medya kullanımı konusunda öğrenci ve öğretmenler gerekli eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Bakanlığımız tarafından Sosyal Medyanın Eğitimde kullanılması üzerine çalışmalar yapılmaktadır.
15
Eğitimde internet Eğitimde İnternet Kullanımı e
Tüm alanlarda olduğu gibi eğitim ve öğretim alanında da bilgisayar teknolojisine ilişkin yaşanan bu hızlı gelişmeler, eğitim ve öğretim sürecini çok yönlü etkilemiştir. Buna ek olarak, çok hızlı yayılan ve genişleyen bilgi paylaşımı ile bunda en çok etki sahibi olan internet kullanımının yaygınlaşması, beraberinde de birçok yeniliği ve değişikliği getirmiştir.
16
İletişim şekillerinden savaşlara, üretimden rekabete, bilginin edinilmesinden eğitime kadar her yapıyı değişmeye zorlayan teknoloji buna ayak uyduramayan toplumlara söz hakkı tanımamaktadır. Yetiştirdiğimiz bireylerin teknolojiye hâkimiyetleri, uzmanlıkları ve bunu hangi amaçlar için kullandıkları toplum olarak gelecekteki rolümüzü belirleyecektir.
18
Günümüzde çok amaçlı olarak her yerde ve her düzeyde kullanılan internet özellikle eğitime kazandırdığı bir çok imkân açısından hızla yaygınlaşmakta olup sunduğu imkânlarla da vazgeçilemez bir teknoloji haline gelmiştir. İnternet sayesinde tüm dünya ile bütünleşmek ve dünyanın hemen her yerindeki bilgi, kurum, kuruluş, kişiler ve bunların özel çalışmalarına ulaşmak çok kolaydır.
24
Konu eğitim ve öğretim olarak ele alındığında internet
Öğretmen ve öğrencilerin araştırmalarına geniş imkânlar sunması, Eğitim sürecinde rolü olan herkesin kendini yenilemesine imkânlar tanıması, Dünyanın değişik yerlerindeki meslektaşlarıyla veya ilgi alanlarıyla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim olanaklarına sahip olmaları, Gelişmeleri anında ve hızlı bir şekilde takip edebilmeleri, bilgiye her an ulaşabilme imkânı tanıması, Değişik bölgelerde gerçekleşen konferanslara aktif ve görüntülü olarak katılabilmeleri,
25
Uzaktan eğitim olanaklarına sahip olmaları,
Kendi WEB sitelerini hazırlamada teknolojinin getirdiği kolaylıklar ile üreticiliği ve paylaşımcılığı artırması, aracılığı ile anında posta ve dosya transferine olanak tanıması, Cep telefonlarına mesaj gönderme olanağı tanıması gibi faydaları sağlamaktadır.
26
Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
PROJESİ Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla BT araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde derslerde etkin kullanımı için geliştirilmiş bir projedir.
27
Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
PROJESİ Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi PAYDAŞLAR Milli Eğitim Bakanlığı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Türkiye Bilim ve Teknoloji Araştırma Kurumu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Bakanlığı Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Ekonomi Bakanlığı Maliye Bakanlığı
28
Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
PROJESİ Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi FATİH projesi beş ana bileşenden oluşmaktadır. Bunlar: 1- Donanım ve Yazılım Altyapısının Sağlanması, 2- Eğitsel e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi, 3- Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı, 4- Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimi, 5- Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının sağlanmasıdır.
29
Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
PROJESİ Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Ana bileşen başlıkları altında gerçekleştirilen faaliyetler şunlardır: 1- İlkokul ve Okul öncesi dışındaki tüm eğitim kurumlarının donanım ve yazılım altyapısının Sağlanmıştır. 2- Eğitsel e-İçerik kapsamında EBA geliştirilmiştir. EBA gelişmeye devam etmektedir. 3- Öğretim Programları ve kılavuz kitaplar FATİH Projesi kapsamında güncellenmiştir. 4- Proje kapsamında Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimleri yüz yüze ve uzaktan eğitim olarak devam etmektedir. 5- Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının sağlanması konusunda toplantılar ve hizmetiçi eğitimler verilmiştir.
30
EBA (EĞİTİM BİLİŞİM AĞI)
Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim platformudur.
31
EBA (EĞİTİM BİLİŞİM AĞI)
Bu platformun amacı; okulda, evde, kısacası ihtiyaç duyulan her yerde bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak etkili materyal kullanımını destekleyip teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamaktır. EBA, sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikler sunmak için oluşturulup geliştirilmeye devam etmektedir.
32
EBA (EĞİTİM BİLİŞİM AĞI)
Öğretmen ve öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için tasarlanan EBA; Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap vermek, Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunmak, Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı sağlamak,
33
EBA (EĞİTİM BİLİŞİM AĞI)
Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek, Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak, Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerini sağlamak, Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur.
34
EBA (EĞİTİM BİLİŞİM AĞI)
Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek, Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak, Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerini sağlamak, Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur.
35
EBA Arama Motoru (http://www.egitim.gov.tr/)
Türkiye’nin ilk ve tek eğitsel arama motoru EBA içi ve dışından eğitsel arama sonuçları Güvenilir içerikleri bulma Sınıf seviyelerine uygun arama sonuçları
36
EBA DERS
38
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
39
SINAVIN UYGULANACAĞI DERSLER
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecek. Ortak Değerlendirme Kapsamındaki Dersler Türkçe Matematik Fen ve Teknoloji Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Yabancı Dil
40
DERSLERE GÖRE SINAVLAR NASIL GERÇEKLEŞTİRİLECEK?
Ortak yapılan sınavlar, her dönem 2 yazılısı olan derslerden birincisi, 3 yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak. Ortak sınavlar iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek, ders yapılmayacak. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek. Sınavlarda A, B, C ve D diye dört kitapçık türü bulunacak. Ortak sınavlarda öğrencilerden ücret alınmayacak.
41
TEOG SINAVLARININ TARİHLERİ
1.DÖNEM: Kasım 2015 2.DÖNEM: Nisan 2016 Tarihlerinde günde 3 sınav olmak üzere 2 günde ortak sınavlar yapılacaktır.
42
SINAVLARIN GÜNLERİ VE SAATLERİ
1.DÖNEM SINAV GÜNÜ SAATİ DERS SINAV SÜRESİ 25 KASIM ÇARŞAMBA 2015 09.00 TÜRKÇE 40 DAKİKA 10.10 MATEMATİK 11.20 DİN KÜLTÜRÜ 26 KASIM PERŞEMBE FEN VE TEKNOLOJİ İNKILAP TARİHİ YABANCI DİL
43
SINAVLARIN GÜNLERİ VE SAATLERİ
2.DÖNEM SINAV GÜNÜ SAATİ DERS SINAV SÜRESİ 27 NİSAN ÇARŞAMBA 2016 09.00 TÜRKÇE 40 DAKİKA 10.10 MATEMATİK 11.20 DİN KÜLTÜRÜ 28 NİSAN PERŞEMBE FEN VE TEKNOLOJİ İNKILAP TARİHİ YABANCI DİL
44
MAZARET SINAVI UYARISI!
Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak. Mazeret sınavı 1.dönem Aralık tarihlerinde yapılacaktır. Mazeret sınavı 2.dönem Mayıs tarihlerinde yapılacaktır.
45
SINAV SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANACAK?
1.Dönem sınav sonuçları Ocak ayında açıklanacak. 2.Dönem sınav sonuçları Haziran ayında açıklanacak. Ortak sınav puanları Haziran ayında açıklanacak. (2015 yılında 8 Haziranda açıklandı)
46
8.SINIFLARIN PARASIZ YATILILIK VE BURSLULUK HAKKI
8’inci sınıf öğrencileri ayrıca 2016 yılı PYBS’ye girmeyeceklerdir. Parasız yatılılık veya bursluluk hakkından yararlanmak isteyen 8’inci sınıf öğrencilerinin başvuruları 2016 yılı PYBS kılavuzunda belirtilen tarihlerde (2015 yılında Nisan arası yapıldı) öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlükleri tarafından e-Okul sistemi üzerinden yapılacaktır.
47
TEOG’DA HANGİ DERSLERDEN KAÇ SORU SORULACAK VE SÜRELER NE KADAR OLACAK?
8. SINIF KONULARINDAN; Türkçe (20 soru: 40 Dakika) Matematik (20 soru: 40 Dakika) Fen ve Teknoloji (20 soru: 40 Dakika) T.C. İnkılap Tarihi (20 soru: 40 Dakika) Yabancı Dil (20 soru: 40 Dakika) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (20 Soru: 40 Dakika)
48
ORTAK SINAV HANGİ KONULARI KAPSAYACAK?
Merkezi sınavlarda kapsam birlikteliğinin sağlanması amacıyla, öğretmenlerin yıllık ders planı uygulamalarında, hazırlanan ders çizelgelerini dikkate almaları istendi. Öğrenciler, birinci dönem girecekleri ortak sınavda sınav tarihine kadar işlemiş oldukları konulardan, ikinci dönem girecekleri ortak sınavda ise eğitim öğretim yılı başından itibaren işlemiş oldukları konulardan sorumlu olacaklardır.
49
ORTAK SINAVLAR NEREDE YAPILACAK?
Ortak sınavlara olağanüstü şartlar dışında öğrenciler kendi okullarında gireceklerdir. Hastanede ve evde eğitim gören öğrencilerin sınavı hastanede ve evde yapılacaktır.
50
TEOG’DA DERSLERİN AĞIRLIKLARINI BELİRLEYEN STANDART PUAN KATSAYILARI
TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ SOSYAL BİLGİLER YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ TEOG AĞIRLIKLI PUAN 4 2
51
MİSAFİR ÖĞRENCİLER Başta Suriye’den gelen öğrenciler olmak üzere misafir durumdaki öğrenciler, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı verilmiş ise sınava girecekler, ancak geçici vatandaşlık verilmiş olan misafir öğrenciler sınava alınmayacak.
52
2016 TEOG’da OYP’yi - Öğrencinin okul başarısı %30 - TEOG başarısı % 70 etkileyecek.
53
TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK?
Tercihler okul kodlarına göre yapılacak. Tercih işlemi bireysel olarak adresinden yapılabilecektir. Yapılan tercihler mutlaka ortaokul müdürlüklerine onaylatılacaktır. 25 adet tercih alınacaktır. Güzel sanatlar lisesi ve spor liselerine yerleştirme işlemleri bu okulların giriş mevzuatı esas alınarak Temmuz ayında belirlenecek bir tarihte (2015 yılında 10 Temmuzda yapıldı) tamamlanacaktır.
54
TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK?
Temmuzun ikinci haftası tercih işlemleri yapılacaktır (2015 yılında Temmuz tarihleri arasında yapılmıştı) Tercih yapmayan öğrenciler ile hiçbir tercihine yerleşemeyen öğrenciler, sistem tarafından açık öğretim kurumlarına yerleştirilecektir. UYARI: Özel okullara kayıt yaptıran öğrenciler tercihte bulunamayacaktır.
55
TERCİH SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANIR?
Tercihler sonucunda öğrenci alan okulların yerleştirme sonuçları, Ağustosun 2 veya 3. haftasında (2015 yılında14 Ağustosta açıklandı) adresinden ilan edilecektir. Öğrencilere sonuç belgesi gönderilmeyecektir.
56
PUANLARIN EŞİT OLMASI DURUMUNDA NE YAPILACAK ?
OYP’lerin eşit olması halinde TEOG Sınavı puanı, Eşitliğin devam etmesi halinde 8. sınıf YBP Eşitliğin devam etmesi halinde 7. sınıf YBP Eşitliğin devam etmesi halinde 6. sınıf YBP yüksek olana öncelik verilecektir. Bunların eşit olması halinde tercih önceliği Eşitliğin devam etmesi halinde özürsüz devamsız gün sayısının azlığı Eşitliğin yine devam etmesi halinde yaşça küçük olana öncelik verilecektir.
57
EK PUAN NEDİR? Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen Uluslararası Bilim Olimpiyat Sınavları ve Matematik Olimpiyat Sınavları, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanan öğrencilere, katıldıkları yılın Yıl Sonu Başarı Puanına belirlenen oranda ek puan verilecektir.
58
EK PUANIN KATKISI NASIL OLACAK ?
Öğrencilerin yarışmalara ve olimpiyat sınavlarına katıldıkları yıla ait Yıl Sonu Başarı Puanına; Altın madalya alan veya birinci olanlar için yıl sonu başarı puanının %10’u Gümüş madalya alan veya ikinci olanlar için yıl sonu başarı puanının %9’u Bronz madalya alan veya üçüncü olanlar için yıl sonu başarı puanının %8’i Bu etkinliklere katılanlar için de yıl sonu başarı puanının %7’si oranında EK PUAN verilecektir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.