Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI HEDEF ÜLKE: HİNDİSTAN Sinan YÜZAL Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü 16 Nisan 2015, VAN T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

2 Sunum İçeriği: SUNUM İÇERİĞİ Hindistan: Genel Bilgiler
Hindistan’ın Dış Ticareti Türkiye - Hindistan Ticareti Dış Ticaret Politikası ve Vergiler Güçlü ve Zayıf Yönler Analizi Hindistan’a İhracatımızın Arttırılması İçin Öneriler Van İli’nin Dış Ticaret Verileri T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

3 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

4 GENEL HATLARLA HİNDİSTAN
EYALETLER 1. Andhra Pradesh 2. Arunachal Pradesh 3. Assam 4. Bihar 5. Chattisgarh 6. Goa 7. Gujarat 8. Haryana 9. Himachal Pradesh 10. Jammu and Kashmir 11. Jharkhand 12.Karnataka 13.Kerala 14.Madhya Pradesh 15.Maharashtra 16.Manipur 17.Meghalaya 18.Mizoram 19.Nagaland 20.Orissa 21.Punjab 22.Rajasthan 23.Sikkim 24.Tamil Nadu 25.Tripura 26.Uttar Pradesh 27.Uttarakhand 28.West Bengal T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

5 Hindistan Temel Bilgiler
Resmi Adı Hindistan Cumhuriyeti (Bharat Ganrajya) Nüfus 1.283 milyon (2015 tahmini) Yüzölçümü km2 Resmi Dil Hintçe en çok kullanılan resmi dildir. 14 tane daha resmi dil vardır. İngilizce iş çevrelerinde 2. dil olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. İnançlar Hinduizm (%80,5), İslam (%13,4), Hıristiyanlık (2,3), Sih (%1,9), Budizm (%0,8), Jain (%0,4) Başkent Yeni Delhi (21,8 milyon) Önemli Şehirler Mumbai (20,8 milyon), Kolkata (14,6 milyon), Chennai (8,9 milyon), Bangalore (8,7 milyon), Haydarabad (7,7 milyon) Komşuları Pakistan, Çin, Bhutan, Nepal, Bangladeş, Sri Lanka, Myanmar İklim Yarı-Tropikal ve Tropikal İklim. Yönetim Biçimi Federal Parlamenter Anayasal Cumhuriyet Yöneticiler Cumhurbaşkanı: Cumhurbaşkanı: Pranab MUKHERJEE Başbakan: Narendra MODI Para Birimi Hint Rupisi (INR) Resmi Web Sitesi   . T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 5

6 Hindistan Temel Göstergeler
2011 2012 2013 GSYİH (milyar $) 1869,8 1839,3 1926,6 Reel Büyüme (%) 6,4 3,3 5,0 Kişi Başı Gelir ($, SAGP) 3.766 3.900 4.115 İşsizlik (%) 9,8 9,9 9,1 İhracat (milyar $) 301,5 289,6 336,6 İthalat (milyar $) 462,4 489,0 466,1 Döviz Kuru ($/INR) 46,67 53,44 58,60 Tüketici Fiyat Enf. (%) 9,6 9,7 10,0 Cari Denge (milyar $) -62,8 -91,5 -49,2 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 6

7 Tarımsal ve Sınai Üretim
Başlıca Tarım Ürünleri: Tahıl, pirinç, buğday, şeker kamışı, pamuk, jüt, bakliyat, sebze ve meyveler, et ve et mamulleri, süt ve süt ürünleri, yer fıstığı, çay, tütün, baharat, şeker ve yağlı tohum Başlıca Sanayi Ürünleri/Hizmetler: Tekstil sanayi ürünleri, ilaç sanayi, kimyasallar, metaller, otomotiv ana ve yan sanayi ürünleri, gemi inşa sanayi, demiryolu taşımacılığı ekipmanları, bilgi teknolojileri, yazılım ve donanım hizmetleri, tarım ve inşaat makineleri, inşaat malzemeleri, elektrik enerjisi üretimi, dayanıklı tüketim malları, turizm sektörü . T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 7

8 NEDEN HİNDİSTAN? Dünyanın yedinci büyük yüz ölçümüne sahip ülkesidir.
1,28 milyar nüfusa sahiptir. Dünyanın en büyük 4. ekonomisidir. (GSYIH :1,9 trilyon$) Altın, SDR (Special Drawing Rights-Özel Çekme Hakları) ve IMF rezervleri dahil olmak üzere toplam 296,4 milyar dolarlık dış rezervi bulunmaktadır. Son 20 yılda, yıllık ortalama %6 büyüme gerçekleştirmiştir. 2020 yılında, Hindistan’ın Japonya, Brezilya, Almanya, Rusya gibi ülkeleri geride bırakarak dünyanın 3. en büyük ekonomisi olması öngörülmektedir. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

9 NEDEN HİNDİSTAN? Dünya ticaretindeki payı hızla artmaktadır.
Dünya ithalatında %2,2’lik pay ile 14. sıradadır. Büyük miktarda yabancı yatırım çekmektedir. Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde dünyadaki önemi giderek artmaktadır. İyi eğitilmiş donanımlı genç nüfusa sahiptir. Orta gelir düzeyine sahip sınıfın ( milyon) nüfusu artmaya devam ediyor. Tüketim alışkanlıkları değişmekte ve buna bağlı talep değişimi yaşanmaktadır. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 9

10 NEDEN HİNDİSTAN? İhraç pazarları için gerekli kalite ve standartta üretim yapacak makine ve teknolojiye olan talep artmaktadır. Ülkede altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu,demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) artmaktadır. Değeri 1,2 trilyon doları bulan altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu, demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) arasında “günde 20 km otoyol yapım projesi” bulunmaktadır. Tarım sektöründeki iyileştirme çalışmaları kapsamında gıda ürünlerinin depolanması, dondurulması ve dağıtımı gibi alanlarda yeni makine ve ekipman ihtiyacı bulunmaktadır. Hindistan'ın Türkiye ihracatı bakımından önemi de artmaktadır yılında ihracatımızda 61. sırada olan Hindistan, yılında 46. sıraya yükselmiştir. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 10

11 HİNDİSTAN’IN DIŞ TİCARET GÖSTERGELERİ
(Milyar ABD Doları) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

12 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ülkeler (Milyon Dolar)
DIŞ TİCARET Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ülkeler (Milyon Dolar) ÜLKE 2013 2014 2014 Pay (%) Çin 51.635 58.369 12,6 Suudi Arabistan 36.597 32.826 7,1 B.A.E. 32.965 27.344 5,9 İsviçre 24.659 21.206 4,6 ABD 22.600 21.141 Katar 14.606 16.627 3,6 Irak 20.230 16.127 3,5 Nijerya 13.759 15.588 3,4 Endonezya 14.984 15.247 3,3 Kuveyt 17.592 15.086 G. Kore 12.427 13.508 2,9 Türkiye (45. sırada) 872 1.356 0,3 Kaynak: ITC- Trademap T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 12

13 Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ülkeler (Milyon Dolar)
DIŞ TİCARET Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ülkeler (Milyon Dolar) ÜLKE 2013 2014 2014 Pay (%) ABD 41.957 42.583 13,4 B.A.E. 33.980 33.051 10,4 Hong Kong 13.667 13.446 4,2 Çin 16.417 13.394 Suudi Arabistan 12.357 12.834 4,0 İngiltere 10.559 9.677 3,0 Singapur 14.189 9.620 Almanya 8.081 7.773 2,4 Hollanda 9.170 6.787 2,1 Brezilya 6.112 6.686 Vietnam 5.988 6.523 Türkiye (17. sırada) 4.556 5.618 1,8 Kaynak: ITC- Trademap T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 13

14 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar)
DIŞ TİCARET Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) GTİP Ürün Adı 2013 2014 2014 Pay,(%) 2709 Ham petrol (petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar) 29,4 7108 Altın (ham, yarı işlenmiş, pudra halinde) 37.712 31.126 6,7 7102 Elmaslar 22.650 21.664 4,7 2711 Petrol gazları ve diğer gazlı hidrokarbonlar 14.273 17.668 3,8 2701 Taşkömürü; taşkömüründen elde edilen briketler, topak vb. Katı yakıtlar 14.931 16.503 3,6 8517 Telli telefon-telgraf için elektrikli cihazlar 10.916 13.457 2,9 1511 Palm yağı ve fraksiyonları 6.967 6.565 1,4 2603 Bakır cevherleri ve konsantreleri 7.443 5.132 1,1 8471 Otomatik bilgi işlem makineleri, üniteleri 4.601 4.541 1,0 7106 Gümüş (ham/yarı işlenmiş, pudra halinde) 4.495 4.260 0,9 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

15 Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar)
DIŞ TİCARET Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) GTİP Ürün Adı 2013 2014 2014 Pay, (%) 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden diğer yağlar 67.075 59.679 18,8 7102 Elmaslar 28.952 24.128 7,6 7113 Kıymetli metaller ve kaplamalarından mücevherci eşyası 10.603 13.523 4,3 3004 Tedavide/korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar (dozlandırılmış) 10.314 10.341 3,3 1006 Pirinç 8.170 7.925 2,5 8703 Otomobiller, diğer binek araçlar 5.556 5.775 1,8 8802 Diğer hava taşıtları, uzay araçları 2.590 5.225 1,6 0202 Sığır eti (dondurulmuş) 4.411 4.716 1,5 5205 Pamuk ipliği (dikiş ipliği hariç) 4.773 4.098 1,3 8708 Kara taşıtları için aksam, parçaları 3.913 4.008 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 15

16 TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ
Türkiye – Hindistan Ticari İlişkileri (Milyon Dolar) Yıllar İhracat İthalat Hacim Denge 2006 222,2 1579,4 1801,6 -1357,2 2007 348,2 2299,7 2647,9 -1951,5 2008 542,7 2457,9 3000,6 -1915,2 2009 411,2 1902,6 2313,8 -1491,4 2010 606,1 3409,9 4016 -2803,8 2011 756,1 6498,7 7254,8 -5742,6 2012 791,7 5843,6 6635,3 -5051,9 2013 586,9 6367,8 6954,7 -5780,9 2014 586,7 6898,6 7845,3 -6311,9 Başlıca ihraç kalemlerimiz: Doğal taşlar, Yağlı tohumlar (haşhaş tohumu), kurşun cevheri ve konsantreleri, ham gümüş, boratlar, demir-çelik ürünleri, otomotiv yan sanayi ürünleri, hurda demir, bakır cevheri ve konsantreleri, taşkömürü ve linyit katranı, doğal boratlar ve konsantreleri ve karbonatlardır. Başlıca ithal kalemlerimiz: Petrol ürünleri, sentetik veya pamuklu lifler-iplikler, otomotiv yan sanayi ürünleri, sentetik boyalar, plastik hammaddeleri, pamuk ve traktörlerdir. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

17 TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ
Hindistan’a İhracatımızda Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) GTİP Ürün Adı 2013 2014 2014 Pay (%) 2515 Mermer ve traverten, ekosin, su mermeri, kireçli taşlar 42,3 51,3 8,7 1207 Diğer yağlı tohumlar ve meyveler 60,3 40,3 6,9 2607 Kurşun cevherleri ve konsantreleri 6,5 20,1 3,4 7106 Gümüş (işlenmemiş veya yarı işlenmiş ya da pudra halinde) 46,0 19,5 3,3 2840 Boratlar; peroksiboratlar 12,6 7208 Demir veya alaşımsız çelikten yassı hadde ürünleri (sıcak haddelenmiş) 0,0 17,0 2,9 8708 Karayolu taşıtları için aksam, parça ve aksesuarlar 22,3 15,9 2,7 8409 Sadece veya esas itibariyle veya pozisyonlarındaki motorların aksam ve parçaları 21,6 15,8 7204 Dökme demirin, demirin veya çeliğin döküntü ve hurdaları veya bunların eritilmesi ile elde edilmiş külçeler 3,0 15,3 2,6 2603 Bakır cevherleri ve konsantreleri 9,7 14,9 2,5 2706 Taşkömürü, linyit ve turbun damıtılmasından elde edilen katran 14,3 2,4 2528 Tabii boratlar ve bunların konsantreleri 10,2 14,1 2836 Karbonat; peroksikarbonat; amonyum karbomat içeren ticari amonyum karbonat 9,5 1,6 5702 Dokunmuş halılar ve dokumaya elverişli maddelerden diğer yer kaplamaları 6,1 7,7 1,3 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

18 TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ
Hindistan’dan İthalatımızda Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) GTİP Ürün Adı 2013 2014 2014 Pay (%) 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 2729,6 2662,4 38,6 5402 Sentetik filament iplikleri (dikiş ipliği hariç) 271,4 370,6 5,4 8708 Karayolu taşıtları için aksam, parça ve aksesuarlar 214,5 325,5 4,7 3204 Sentetik organik boyayıcı maddeler, fluoresanlı aydınlatma maddeleri 145,7 212,8 3,1 3902 Propilen ve diğer olefinlerin polimerleri (ilk şekillerde) 124,3 205,4 3,0 8407 Kıvılcım ile ateşlemeli içten yanmalı doğrusal veya döner pistonlu motorlar 97,8 174,2 2,5 5509 Sentetik devamsız lifden iplik (dikiş ipliği hariç) (toptan) 117,5 162,0 2,3 5201 Pamuk (karde edilmemiş veya penyelenmemiş) 17,2 101,2 1,5 8701 Traktörler 72,9 90,7 1,3 6802 Yontulmaya veya inşaata elverişli işlenmiş taşlar 85,7 89,1 7222 Paslanmaz çelikten çubuk ve profiller 52,1 63,0 0,9 2941 Antibiyotikler 74,1 62,0 5205 Pamuk ipliği (dikiş ipliği hariç) 79,4 59,4 8517 Telefon cihazları, ses, görüntü veya diğer bilgileri almaya veya vermeye mahsus diğer cihazlar 107,3 58,5 0,8 7601 İşlenmemiş alüminyum 19,1 57,9 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

19 Hindistan’daki Başlıca Türk Yatırımları
YATIRIMLAR Hindistan’daki Başlıca Türk Yatırımları Çelebi Holding Havaalanı Yer Hizmetleri Farplas Otomotiv Yan Sanayi Söktaş Tekstil Fabrikası Fernas A.Ş. Müteahhitlik hizmetleri STFA İnşaat ve müteahhitlik hizmetleri Eczacıbaşı Holding Seramik ürünleri (Vitra) Hidromas Hidrolik Otom. San. A.Ş. Hidrolik Sistemler Termikel Elektrik sayacı Abdi İbrahim İlaç sanayi Karel Santral Sistemleri Kablo ve Santral Fabrikası Atlas İlaç Şişecam Cam üretimi T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

20 DIŞ TİCARET POLİTİKASI VE VERGİLER İthalatta Uygulanan Vergiler
Gümrük vergisi hesaplanması: Hindistan’a ithal edilen her mal vergiye tabidir. Gümrük vergisinin hesaplanmasında birçok faktör vardır. Aşağıda bir mala uygulanabilen çeşitli gümrük vergileri sıralanmıştır. Temel Gümrük Vergisi (Basic Customs Duty, BCD): Ürünün birimine göre (ağırlık, miktar vb.) ya da çoğunlukla malın vergilendirilebilen değerine göre uygulanmaktadır. Bazı durumlarda her ikisinin birleşmiş bir hali de kullanılabilir. Ek Gümrük Vergisi (Additional Customs Duty, ACD) : Telafi edici vergi olarak da bilinen bu vergi, ürün değerine temel gümrük vergisi uygulanmış hali üzerinden alınır. Bu vergi Hindistan’da benzeri üretilen ithal ürünlerine uygulanır. Amacı ise yerli üretimi ithal mallarına karşı korumaktır. Özel Ek Gümrük Vergisi (Special Additional Customs Duty, SACD) : Eski adıyla sürjarj her ürüne uygulanmaktadır. Temel gümrük vergisi değeri üzerinden %4 oranında uygulanır. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

21 DIŞ TİCARET POLİTİKASI VE VERGİLER İthalatta Uygulanan Vergiler
Anti-damping vergisi: Yerli sanayinin zarar görmesini engellemek için bazı ülkelerden ve bazı mallar üzerinden alınır. Korunma Önlemi Vergileri: Hindistan devleti yerli sanayine zarar verebileceği için gittikçe artan miktarda ithal edilen ürünlere koruyucu vergi koyabilir. Gümrük Eğitim Vergisi: 2004 Temmuzundan itibaren Hindistan temel gümrük vergisinin ve ek gümrük vergisinin %3’ü olacak şekilde yeni bir vergi uygulamaya konmuştur. Uluslararası taahhütlere bağlı ürünler gümrük eğitim vergisinden muaf tutulmuştur. Gümrük Yükleme Ücreti: Hindistan uygulanan gümrük vergisine ek olarak her ithal edilen üründen %1 oranında gümrük yükleme ücreti almaktadır. Toplam Vergi: Çoğu ürün için BCD+ACD+SACD+Eğitim Vergisi+Gümrük Yükleme Ücreti olarak hesaplanır. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

22 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri
POTANSİYEL ÜRÜNLER İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri 1-İhracatımızın Olduğu Ürünler Demir-çelik inşaat malzemeleri Doğal taşlar (mermer,traverten) Metalik cevherler (bakır, çinko) Otomotiv yedek parçaları (motor parçaları) 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Düşük Olduğu Ürünler Gıda işleme ve ambalaj makineleri Takım tezgahları Beyaz eşya Mobilya Altın mücevherat T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 22 22

23 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri
POTANSİYEL ÜRÜNLER İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri 1- İhracatımızın Olduğu Ürünler Haşhaş Tohumu 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Düşük Olduğu Ürünler Şekerli ve Çikolatalı Mamuller Bulgur Zeytinyağı Kuru üzüm Sert kabuklu meyveler T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 23 23

24 Hindistan’a İhracatta Zayıf Yönlerimiz
GZFT ANALİZİ Hindistan’a İhracatta Zayıf Yönlerimiz Türklerin ve Türk ürünlerinin pazarda yeterince tanınmaması Büyük ve dağınık pazar yapısı Yüksek gümrük vergileri Bazı sektörlerde (örn. makine vb.) rakip ülkelerin bizden önce pazara girmiş olmaları ve ürün imajının o ülkeler için oluşması Yavaş işleyen bürokrasi ve bankacılık sistemi Türk Bankacılık sektörünün bölgede etkin bir şekilde yer almaması Hindistan gibi yeni pazarlara açılım için yapılacak üretim değişikliğinin, Çin gibi diğer büyüyen pazarlara girmeyi engelleyebilecek olması Yetersiz altyapı Coğrafi uzaklık nedeniyle, firmalarımızın pazar hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması ve pazara giriş konusunda ilgisiz kalması T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

25 Hindistan’a İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz
GZFT ANALİZİ Hindistan’a İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Büyük bir pazar ve büyüyen bir ekonomiye sahip olması 1,3 milyarlık nüfus Gelir düzeyindeki artış Ülke genelinde İngilizcenin yaygın olarak kullanılması ve bu durumun ticarete kolaylık sağlaması İki ekonomi arasında çok sayıda sektörde işbirliği imkanının olması Türkiye’nin ihracat yapısı ve ihraç ettiği ürün grubunun, Hindistan’ın genel ithalat yapısına uygunluk göstermesi Altyapı/Üst Yapı Yatırımlarının artması ve buna bağlı olarak ilgili sektörlerdeki (İnşaat Malzemeleri, İş Makineleri) talep artışı Olumsuz bir Türkiye imajının bulunmaması T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

26 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler (1)
Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Hindistan pazarına satılacak ürün,en büyük ihraç pazarımız olan Almanya’ya satılan ürün ile farklılık gösterdiği için bu pazara açılımda üretimde değişikliğe gidilmelidir. Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle tanıtım çalışmalarına önem verilmeli, Hint film sanayi Bollywood tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır. Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı ve pazar ziyaret edilmeli. Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı. Hindistan pazarı gibi rekabetin yoğun olduğu ve fiyata duyarlı pazarda uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

27 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2)
Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunmalı Ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulmalı Ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmeli Nakliye ve ambalaj konularında ülkenin coğrafik konumu ve iklim şartları göz ardı edilmemeli Pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırım yapılmalı T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

28 İL BAZLI VERİLER VAN İLİ’NİN BAŞLICA ÜRÜNLER İTİBARI İLE İHRACATI (2014, Değer: ABD Doları) GTIP Ürün Adı Değer 0802 Diğer Kabuklu Meyveler (Taze/Kurutulmuş) (Kabuğu Çıkarılmış/Soyulmuş) 7307 Demir Veya Çelikten Boru Bağlantı Parçaları (Rakorlar, Dirsekler, Manşonlar vb.) 6809 Alçı Ve Alçı Esaslı Bileşiklerden Eşya 9305 93.01 İla Pozisyonlarında Yer Alan Eşyanın Aksam, Parça Ve Aksesuarları 3302 Sanayide Ve İçecek İmalinde Hammadde Veya Koku Verici Maddeler Ve Karışımlar 4808 Oluklu Kağıt Ve Kartonlar 5204 Pamuktan Dikiş İpliği 8481 Borular, Kazanlar, Tanklar, Depolar Vb. Diğer Kaplar İçin Musluklar, Vanalar 3924 Plastikten Sofra, Mutfak, Ev, Sağlık Veya Tuvalet Eşyası 6212 Sütyen, Korse, Korse Kemer, Pantolon Askısı, Çorap Bağı, Jartiyer Vb. Eşya Ve Bunlar İçin Parçalar 2007 Reçel, Jöle, Marmelat, Meyve Püresi Ve Pastları (Pişirilerek Hazırlanmış) 7604 Alüminyumdan Çubuklar Ve Profiller 4411 Ağaçtan Veya Diğer Odunsu Maddelerden Lif Levhalar GENEL TOPLAM T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

29 VAN İLİ’NİN İHRACATINDA BAŞLICA PAZARLAR (2014) (Bin $; Yüzde Pay)
İL BAZLI VERİLER VAN İLİ’NİN İHRACATINDA BAŞLICA PAZARLAR (2014) (Bin $; Yüzde Pay) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

30 E-Posta: yuzals@ekonomi.gov.tr
İLETİŞİM Saygılarımızla, Sinan YÜZAL E-Posta: Tel: (312) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI


"Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları