Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER"— Sunum transkripti:

1 E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
DERS7 E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER

2 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet Günümüzde e-ticaret: İşletmeyi dönüştürmek için internet ve Web’in kullanımı 1995’de başlayan ve üstel olarak büyüyen, durgunlukta bile büyüyen Dot-com balonu patlamasında yaşamını sürdürenler ve hala başarılarını devam ettirenler /ekonomik balon NASDAQ E-ticaret devrimi hala ilk aşamalarında Bu sunum e-ticaretin ne olduğunu ve e-ticaretin bugünkü durumunu tartışmaktadır. Bu doküman e-ticaretin tarihinin diğer teknoloji yeniliklerinin aynası olduğunu belirtmektedir. Öğrenciler muhtemelen radyo ve televizyonun ilk günlerini bilmeyeceklerdir, fakat belki müzik kasetlerini, VHS video kasetlerini ve hatta satışları azalan ve hala bizimle olan CD’leri hatırlayacaklardır. E-ticarette e-kitaptan mobil satın almalara kadar son dönemde bir trend vardır. E-ticarette bu yeni trendlerinin bazılarını listelemek için öğrencilerden sizinle çalışmalarını isteyin.

3 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet E-TİCARETİN BÜYÜMESİ Bu şekil e-ticaretin artan büyümesini göstermektedir. Metinden “E-ticaret büyümenin yataya döndüğü durgunluğuna kadar çift-haneli oranlarda büyüdü yılında, geleneksel perakende satışlarının yıllık %5 küçüldüğü düşünüldüğünde e-ticaret getirilerinin yatay olması kötü değildi. Durgunluğa rağmen, 2010 yılında, online satın alıcıların sayısı %6 oranında büyüyerek 133 milyona arttı ve ortalama yıllık satın alış %5’e artarak 1,139 $ oldu. Amazon’un satışları bu yıl içinde %28 büyüdü. ŞEKİL 10-1 E-ticaret perakendeciliği gelirleri azaldığı yıllarına kadar yılda yüzde 15 ile 25 arasında büyümüştür yılında, e-ticaret gelirleri yeniden tahmini yıllık yüzde 12 büyüyecektir.

4 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet E-ticaret neden farklıdır– 8 özgün özellik Her yerde olma İnternet/Web teknolojisine her yerde ulaşılabilir: işte, evde vb. her yerde Etkisi: Pazar alanı, geçici, coğrafik alanların, sınırların dışına taşmıştır: “pazar uzayı” Müşteri rahatlığı artmış, alışveriş maliyetleri azalmıştır Bu sunum ve gelecek yedi sunumda e-ticaretin hızlı büyümesinin nedenleri tartışılacaktır-Internet ve e-ticaretin radyo ve televizyon gibi daha önceki teknoloji devrimlerinden daha zengin ve daha güçlü özgün özellikleri olarak adlandırılacaktır. Metin Internetin 8 özgün özelliğini tanımlamaktadır: 1) Her yerde olma 2) Küresel erişim 3) Evrensel standartlar 4)Zenginlik 5) Karşılıklı etkileşim 6) Bilgi yoğunluğu 7) Kişiselleştirme/Özelleştirme 8) Sosyal teknoloji. Öğrencilere Internetin diğer iletişim ortamlarından veya geleneksel alışverişten veya bilgi deneyiminden farklılıkları hakkında ne düşündüklerini tanımlamalarını isteyin. Ticari faydalar açısından, “her yerde olma” nın kalitesi konusunda özel olan nedir? Bir sonraki sunum küresel erişimin özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere küresel erişimin ne anlama geldiğini ve küresel erişimin etkilerini sorun. (Küresel erişim: Ticaretin kültürler ve ulusal sınırlarında değişiklik yapmadan görünmez olmasını sağlar. Pazar alanı, potansiyel olarak, dünya çevresinde milyarlarca müşteriyi ve milyonlarca işletmeyi kapsar.)

5 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Küresel erişim Teknoloji ulusal sınırları aşmış, dünyanın dört bir yanına ulaşmıştır Etkisi: E-ticaret görünmez bir şekilde ve değiştirme olmadan kültürel ve ulusal sınırları aşmıştır Pazar alanı, potansiyel olarak dünya çapında milyarlarca müşteri ve milyonlarca işletmeyi içermektedir Bu sunum küresel erişimin özgün özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bu niteliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediklerini sorun. Sosyal, politik veya etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantajı var mıdır? Bir sonraki sunum evrensel standartların özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun anlamını ve etkilerinin ne olabileceğini sorun. (Evrensel standartlar: Farklı bilgisayar sistemleri kolayca birbirleriyle etkileşim kurabilirler. Daha az maliyetli pazara giriş maliyeti-tüccarların ürünleri pazara getirmek için ödemek zorunda oldukları maliyet. Daha az maliyetli müşterilerin araştırma maliyetleri-uygun ürünleri bulmak için gerekli çaba)

6 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) 3. Evrensel standartlar Bir teknoloji standartlar kümesi: İnternet standartları Etkisi: Farklı bilgisayar sistemleri kolayca birbirleriye iletişim kurabilir Pazara giriş maliyetleri – tüccarların ürünleri pazara getirmek için ödemek zorunda oldukları maliyetler- azalmıştır Müşteri araştırma maliyetleri-uygun ürünleri bulmak için gereken çabalar- azalmıştır Bir sonraki sunum zenginliğin özgün özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun ne anlama geldiğini ve etkilerinin ne olabileceğini sorun. (Zenginlik: Çok sayıdaki insana aynı anda metin, ses ve videolu zengin mesajları gönderme olanağı. Video, ses ve metin pazarlama mesajları tek bir pazarlama mesajı ve müşteri deneyimiyle birleştirilebilir)

7 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Zenginlik Video, ses ve metin mesajlarını destekler Etkisi: Çok sayıdaki insana aynı anda metin, ses ve videolu zengin mesajlar gönderme olanağı Video, ses ve metin mesajları tek bir pazar mesajı ve müşteri deneyimiyle birleştirilebilir Bu sunum, zenginliğin özgün özelliklerini tartışmaktadır. Öğrencilere bu özelliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediklerini sorun. Sosyal, politik veya etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantajı var mıdır? Gelecek sunum etkileşim özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun anlamını ve etkilerinin ne olabileceğini sorun. (Etkileşim: Müşteriler kişilerle deneyimlerini aktif olarak paylaştıkları diyaloglarla uğraşırlar. Müşteri ürünlerin piyasaya dağıtıldığı süreçte ortak-paylaşımcı hale gelir.

8 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Etkileşim Teknoloji kullanıcıyla birlikte etkileşimli çalışır Etkisi: Tüketiciler, kişisel deneyimlerini dinamik olarak düzenleyen diyaloglara katılır Tüketici piyasaya ürünlerin dağıtımı sırasında katılımcı olur Bu sunum etkileşimin özgün özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bu özelliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediklerini sorun. Sosyal, politik veya etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantajı var mıdır? Gelecek sunum bilgi yoğunluğunun özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun anlamını ve etkilerinin ne olabileceğini sorun. (Bilgi yoğunluğu: Daha fazla fiyat şeffaflığı. Daha fazla maliyet şeffaflığı. Tüccarlara fiyat farklılığında ilgilenme olanağı.)

9 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Bilgi yoğunluğu Bilgi yoğunluğunda—bilginin tümü ve kalitesi tüm pazar katılımcılarının ulaşabildiği enformasyonun toplamı ve kalitesinde - yüksek artış Etkisi: Artan fiyat şeffaflığı Artan maliyet şeffaflığı Tüccarlara fiyat ayrıştırması yapabilme olanağı Bu sunum etkileşimin özgün özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bu özelliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediklerini sorun. Sosyal, politik veya etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantajı var mıdır? Sonraki sunum kişiselleştirme/özelleştirme özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun ne anlama geldiğini ve etkilerinin ne olabileceğini sorun. (Kişiselleştirme/Özelleştirme: Kişiselleştirme mesajları grupların yanısıra kişilere de gönderilebilir. Hizmetler ve servisler kişisel tercihlere göre özelleştirilebilir)

10 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Kişiselleştirme/Özelleştirme Teknoloji mesajların, ürünlerin değişimine izin verir Etkisi Kişiselleştirilmiş mesajlar grupların yanı sıra kişilere de gönderilebilir Ürünler ve hizmetler kişisel tercihlere göre özelleştirilebilir Sonraki sunum kişiselleştirme/özelleştirme özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bunun ne anlama geldiğini ve bu özelliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediğini sorun. Sosyal, politik ve etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantaj? Öğrencilere kişiselleştirme ve özelleştirme arasındaki farkı sorun.

11 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet 8 özgün özellik (devam) Sosyal teknoloji Teknoloji kullanıcının içerik oluşturmasını ve sosyal ağı destekler Etkisi Yeni internet sosyal ve iş modelleri kullanıcıya içerik yaratma, dağıtma ve sosyal ağları destekleme olanağı verir Bu sunum sosyal teknolojinin sekiz özgün özelliğini tartışmaktadır. Öğrencilere bu özelliğin diğer etkilerini düşünüp düşünmediklerini sorun. Sosyal, politik veya etik sonuçları var mıdır? Herhangi bir dezavantajı var mıdır?

12 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet E-ticarette temel kavramlar Dijital pazarlar Bilgi asimetrisini Araştırma maliyetlerini İşlem maliyetlerini Seçme maliyetlerini azaltır. Fiyat farklılaştırması Dinamik fiyatlandırma Aracı kullanmama olanağını sağlar. Bu sunum dijital pazarları tanıtmaktadır ve dijital pazarların işletmelerin iş yapma şekillerinde etkilerini tartışmaktadır. Öğrencilere burada listelenen terimleri tanımlamalarını ve ayrıca dijital pazarlar tarafından yaratılan bu etkilerin herbirini açıklamalarını isteyin. (azaltılmış bilgi asimetrisi vb.) isteyin. Herhangi bir Pazar alanında yer alan üç tür maliyet türü üzerinden gidin. Öğrenciler bu kelimelerle pek yakın olmayabilir, fakat bu olguya aşina olabilirler. Örneğin, tüm öğrenciler bir tişört bulmak için alışveriş merkezine gitmenin zaman alacağını ve para gerektireceğinin farkında olacaktır. (bu bir araştırma maliyetidir.) Aynı tişört bugün web’de en düşük araştırma maliyetiyle satın alınabilir. Bilgi asimetrisi: işlem için önemli olan bir bilgiye işlemin taraflardan birinin diğerine göre daha fazla sahip olması. Araştırma maliyetleri: Uygun ürünler bulma çabası İşlem maliyetleri: Piyasaya katılım maliyeti Menü maliyeti: Değişen fiyatların tüccara maliyetleri Fiyat ayırımı: Aynı ürünlerin veya hemen hemen benzer ürünlerin farklı hedef gruplarına farklı fiyatlardan satışı Dinamik fiyatlandırma: Müşterinin talep özelliğine veya satıcının arz durumuna göre ürünün fiyatının değişmesi Aracı kullanmama (Aracısızlık): Değer zincirinde ara aşamalarından sorumlu olan iş süreçlerinin veya organizasyonların ortadan kaldırılması

13 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet ARACISIZLAŞTIRMANIN TÜKETİCİLERE FAYDALARI Bu grafik aracı kullanmamanın müşteriler için fiyatları nasıl azalttığını göstermektedir. Ayrıca imalatçılar ara adamı elimine ederek ürün için daha fazla kar kazanma olanağı sağlar. Ara adam gerçekten gerekli midir? Öğrencilere “ara adamın ”kim olduğunu düşündüklerini sorun. Örneğin Wallmart bir dağıtıcı perakendecidir. Onlar önemli bir fonksiyon sağlıyorlar mı? İmalatçılar niçin sadece Walmart’ı gözardı edip ve müşteriye doğrudan satış yapmıyor? Pazarda aracı kullanmamak maliyetleri ve fiyatları düşürdüğü için iyi bir şey gibi algılanmasına rağmen, imalatçıların büyük bir kısmı kendi dağıtım ortaklarını ve kanallarını korurlar. Wallmart’a sabun satan P&G gibi birçok imalatçı ihtiyaç duymaktadır. Şekil 10-2 Klasik dağıtım kanalı birçok ara katmana sahiptir ki bu katmaların her biri kazaklarda olduğu gibi ürünün son maliyetine ekleme yapar. Katmanların azaltılması tüketiciye son maliyeti düşürür.

14 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret ve Internet E-ticarette temel kavramlar Dijital ürünler Dijital ağ üzerinden dağıtılabilen ürünler Örnek. Müzik parçaları, video, yazılım, gazeteler, kitaplar İlk ürünün üretim maliyeti neredeyse tüm üretimin maliyetidir: 2. ürünün marjinal maliyeti neredeyse sıfırdır İnternet üzerinden dağıtım maliyeti çok düşüktür Pazarlama maliyeti aynı kalır; fiyatlandırma oldukça değişkendir Dijital ürün üreten endüstriler devrimsel değişikliklerden geçmektedirler (yayıncılar, kayıt etiketleri vb. ) Bu sunumda e-ticarette temel kavramların tartışılmasına devam etmektedir, dijital ürünlere ve geleneksel ürünlerle nasıl karşılaştırıldığına bakarak. Öğrencilere son beş yılda dijital ürünlerin satın almalarının nasıl değiştiğini sorun. Dijital ürünlerin değeri kendi benzer geleneksel ürünlere eşit midir? Ne tür faydaları ve sorunları vardır? Örneğin, müzik Ask students how their purchases of digital goods have changed over the past five years. Are digital goods equal in value to their traditional counterparts? What benefits and drawbacks do they have? Music, for instance, used to be a physical product (record or CD) not a digital product or digital service.

15 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji E-ticaret Şekilleri İşletmeden Tüketiciye(B2C) İşletmeden İşletmeye (B2B) Tüketiciden Tüketiciye (C2C) Mobil ticaret (m-ticaret) Bu sunum e-ticaret çeşitlerini tanıtmaktadır. e-ticaret katılımcılara göre işletme müşteri, işletme işletme ve müşteri müşteri şekline kategorize edilebilir. M-ticaret internete bağlanma şekline göre bir başka kategoridir. Öğrencilere burada listelenen farklı e-ticaret şekilleri ile ilgili örnekler vermelerini isteyiniz. Birçok öğrenci işletme işletme örneğini vermekte zorlanacaktır. ABD’de işletme işletme e-ticaret örneği olan grainger. com adresini ziyaret edebilirsiniz. Bir başkası mcmaster.com bir diğeri ise elemica.com’dur. (kimyasal endüstri)

16 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji E-ticaret İş Modelleri Portal E-perakendeci İçerik sağlayıcı İşlem aracısı Pazar oluşturucu Hizmet sağlayıcı Topluluk sağlayıcı Bu slayt yeni internet iş modellerini tartışmaya devem etmektedir. Öğrencilere bu iş modelleri hakkında örnek vermelerini isteyiniz. Herbir model ile ilgili onların deneyimlerini ve herbir model ile ilgili örnek vermelerini isteyiniz. Bu modellerin nasıl gelir yarattıklarını sorunuz. Örneğin; Ana kapı– gelir: reklam Hizmet sağlayıcı – gelir : üyelik aidatı, reklam Bu yeni iş modelleri sadece internette çalışırlar. Özellikle perakende endüstrisinde olanlar. Bazı yeni modeller sosyal ağ siteleri gibi internetin iletişim kapasitesinin avantajlarından yararlanırlar.

17 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji E-ticaret gelir modelleri Reklam Satışlar Üyelik Ücretsiz/Kısmi primli İşlem ücreti Satış ortaklığı Bu slayt e-ticaret sayfalarının para kazanma yöntemlerini ve gelir modellerini tartışmaktadır. Öğrencilere her bir gelir modeli ile ilgili sayfa örneği vermelerini isteyiniz. Reklam-yahoo Satışlar-amazon Üyelik-wall street journal Ücretsiz/kısmi ücretli – flckrs İşlem maliyeti- etrade Katılım-amazon, mypoints

18 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji En Popüler Web 2.0 Hizmeti: sosyal ağlar Sosyal ağ siteleri internet reklamlarını, kullanıcı tercih enformasyonların,ı müzik, videolar ve e-kitapları satarlar Sosyal alışveriş siteleri Alışveriş fikirlerinin arkadaşlarla değiştirilmesi (Kaboodle,ThisNext) Kalabalığın bilgeliği (crowdsourcing) Çok sayıdaki insan konular ve ürünler hakkında bir tek kişiden daha iyi karar verir Pazarların tahmini: Belirli çıktılar üzerinde (seçimler, satışlar, yeni ürünlerin tasarımları) eşler arası iddiaya girilen pazarlar Bu slayt web 2.0 teknolojilerinin sosyal ağlara etkilerini tartışmaktadır. Birçok öğrenci sosyal ağ teknolojilerinin farkındadırlar, fakat onlar tahmin pazarlarını duymuşlar mıdır? Onları kendi zamanlarında daha detaylı bu konuda araştırmalarını isteyiniz. İş firmaları tarafından bu tekniğin ve olgunun kullanılmıştır. Linkedln en büyük profesyonel ve iş sosyal ağıdır. Üyeleri sık sık işçileri işe almakta ve iş bulmak için kullanmaktadır.

19 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji E-ticaret pazarlaması Internet, pazarlamacılara müşteriyi tanıma ve ilişki kurma için yeni yollar sağlar. Uzun kuyruklu pazarlama: Fazla maliyete katlanmadan geniş bir kitleye ulaşma olanağı Davranışsal hedefleme: Binlerce web sitesi üzerinde kişilerin çevrimiçi davranışlarını takip etme Araştırma motoru pazarlaması, reklam gösterimleri, zengin medya ve e-posta içeren reklam formatları Öğrencilere pazarlamacıların blog içeriklerini, sohbet odalarının içeriğini ve mesaj tahtalarını neden analiz ettiklerini sorunuz. Öğrencilere e-posta veya başka bir elektronik formatta reklam deneyimlerini tanımlamalarını ve değerlendirmelerini isteyiniz.

20 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji WEB SİTESİ ZİYARETÇİ İZLEME Bu şekil clickstream takibinin nasıl çalıştığını göstermektedir ve mağaza kendi web sitelerinde alışveriş aktiviteleri hakkında mağazanın neler söyleyebileceğini göstermektedir. Daha geniş ölçümler kullanıcı davranışının farklı türleri için mevcuttur, web sayfasında harcanılan zamandan sipariş verilen ve alışveriş arabasına konulan fakat satın alınmayan ürün sayısına kadar. ŞEKİL 10-3 E-ticaret Web siteleri mağaza çevrimiçi alışveriş yapanların her adımını takip edebilecek araçlara sahiptir. Bayan elbiselerinin satıldığı Web sitesinde müşteri davranışının yakın araştırması, mağazanın her adımda neler öğrenebileceğini ve satışları artırmak için hangi eylemleri bulunabileceğini göstermektedir.

21 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji WEB SİTESİNİN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ İşletmeler kişilere özel Web sayfaları yaratarak, onlara özellikle ilgilendikleri ürünler ve hizmetler için reklamlar sunarak müşteri deneyimi ve artı değer yaratabilirler. ŞEKİL 10-4 Bu grafik clickstream takibinin olanak verdiği kişileştirme şekillerinden bazılarını göstermektedir. Web sitesi tarafından yapılan önerileri deneyimlerinde faydalı bulan öğrenci var mı? Amazon.com’a gidebilirsiniz ve tavsiye edici sistemlerin nasıl çalıştığını gösterebilirsiniz. Bir ürün için araştırma yapın ve sayfanın aşağısına doğru gidin ki burada Amazon’un tavsiye edicilerin diğer insanların nelere baktığını ve neyi satın aldığını söyleyecektir. Netflix ayrıca kişiselleştirmeyi göstermek için mükemmel bir sitedir.

22 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji DoubleClick, internet üzerinde reklam vermek isteyen firmalar ya da kişilerin mevzu bahis reklamlarını yayınlamak isteyecekleri potansiyel siteleri listeleyen bir Google hizmetidir. Google AdWords ile reklam veren kullanıcıların reklamları, aranan kelimeyle ilişkilendirilerek; Google arama sayfasında arama sonuçlarının en üstünde, en altında ve sonuç sayfasının sağında yer almaktadır. AdSense, içeriğiniz ve ziyaretçilerinize göre metin reklamlar ve görüntülü reklamları sitenizle eşleştirerek çalışır. Öğrencilere pazarlamacıların blog içeriklerini, sohbet odalarının içeriğini ve mesaj tahtalarını neden analiz ettiklerini sorunuz. Öğrencilere e-posta veya başka bir elektronik formatta reklam deneyimlerini tanımlamalarını ve değerlendirmelerini isteyiniz.

23 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji DOUBLECLICKS GİBİ BİR REKLAM AĞI NASIL ÇALIŞIYOR? Reklam ağları, tüketicileri bireysel olarak internet üzerinde takip etme yeteneğine sahip olduğu için mahremiyet avukatları tarafından ihtilaflı görülmektedir. ŞEKİL 10-5 Öğrenciler reklam ağlarının internette onları nasıl takip ettiği hakkında ne düşünüyorlar? Aslında herkes için ağlar tarafından takip edildiğini bilmek zordur, bundan daha zor olanı bilginin nasıl kullanıldığıdır. Sosyal ağlar tarafından nasıl bir sosyal fayda sağlanmaktadır?

24 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji İşletmeden işletmeye e-ticaret Elektronik veri transferi (EDI) Bilgisayardan bilgisayara faturalar, satın alma emirleri gibi standart işlemlerin değişimi Ana endüstriler, o endüstri için elektronik belgelerin yapısını ve enformasyon alanlarını tanımlayan standartlara sahiptir Her geçen gün daha fazla işletme diğer işletmelerle bağlantı kurmak için bireysel ağlardan internete geçmektedir Örn. Satın alma: İşletmeler en-düşük maliyetli tedarikçileri bulmak, çevrimiçi tedarikçi ürün kataloglarını araştırmak, tedarikçilerle anlaşma yapmak, siparişleri yerine getirmek vb. için şimdi interneti kullanmaktadırlar. Bu sunum Internet teknolojileri tarafından B2B e-ticarete getirilen değişikliklere bakmaktadır. Internet ve web teknolojisinin işletmelere diğer işletmelere satış için çoklu grafik gösterimler ve etkileşimli özellikleriyle birlikte yeni elektronik mağazaönü oluşturma yeteneğini benzer şekilde B2C için de sağladığını unutmayın. Alternatif olarak, işletmeler satın alma ve satış işlemleri için diğer işletmelere bağlantılarında dış ağ veya elektronik pazaralanları oluşturmak için Internet teknolojilerini kullanabilir.

25 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji ELEKTRONİK VERİ TRANSFERİ (EDI) This graphic illustrates how EDI is used by firms and their suppliers to automate transactions for both B2B e-commerce and continuous replenishment. EDI is still widely used but it has limitations outlined in the book and is not designed for supporting marketplace operations where you have hundreds of vendors and buyers. Bu grafik hem B2B e-ticaret hem de sürekli yerine koyma için işlemleri otomaktikleştirmek için EVT’nin firmalar ve tedarikçileri tarafından nasıl kullanıldığını göstermektedir. EVT hala çokça kullanılmaktadır ve kitapta sıralanan kısıtlamalara sahiptir ve yüzlerce satıcının ve alıcının yer aldığı pazaralanı faaliyetleri desteklemek için tasarlanmamıştır. ŞEKİL 10-6 İşletmeler B2B e-ticarette ticari işlemlerin otomasyonu ve sürekli stok yenileme için EDI kullanırlar. Tedarikçiler satın alacak işletmeye sevkiyat hakkında enformasyonu otomatik gönderebilirler. Satın alan işletmeler üretimi ve stok gereksinimlerini ve tedarikçilere ödeme enformasyonlarını sağlamak için EDI’yi kullanabilirler.

26 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji İşletmeden işletmeye e-ticaret (devam) Özel endüstri ağları (özel borsalar) Büyük işletmeler kendi tedarikçileriyle, dağıtımcılarıyla ve diğer önemli iş ortaklarıyla bağlantı kurmak için dış- ağları kullanırlar Ağ satın alana aittir Aşağıdakilerin paylaşımına izin verir: -Ürün tasarımı ve geliştirme -Pazarlama -Üretim programlaması ve stok yönetimi -Yapısal olmayan iletişim (grafikler ve e-posta) This slide continues the discussion of ways the Internet and Web technologies have changed B2B e-commerce. One way is in using an extranet to link to the firm’s suppliers. The text provides the example of VW Group Supply, which links the Volkswagen Group and its suppliers. VW Group Supply handles 90 percent of all global purchasing for Volkswagen, including all automotive and parts components. Bu sunum Internet ve Web teknolojisinin B2B e-ticareti değiştirme yollarını tartışmaya devam etmektedir. Bir yolu firmanın tedarikçileriyle bağlantı kurmak için ağ kullanımıdır. Bu metin Volswagen Grup ve onun tedarikçileriyle bağlantı kuran VW Group Supply’ın örneğini sağlamaktadır. VW Group Supply Volkswagen için tüm otomobil ve parça bileşenlerini içeren küresel satın almanın yüzde 90’ını idare etmektedir.

27 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji ÖZEL ENDÜSTRİ AĞI Özel borsa (private exchange) olarak da bilinen özel endüstri ağı etkin tedarik zincir yönetimi ve diğer işbirlikçi ticari faaliyetler için işletmeyi tedarikçilerine, distribütörlerine ve diğer anahtar iş ortaklarına bağlar. Bu grafik özel endüstriyel ağı ve hem tedarikçi hem de dağıtımcıların nasıl bağlantı kurabileceğini göstermektedir. Özel endüstriyel ağlar onu kullanan ve yaratan firma tarafından sahip olunan ağlardır. Onlar “özeldir” ve katılım için size sorulmalıdır. ŞEKİL 10- 7

28 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji İşletmeden işletmeye e-ticaret (devam) Pazar alan ağı (e-göbekler) Birçok alıcılar ve satıcılar için tek pazar Endüstriye veya bağımsız aracılara aittir İşlem ücretlerinden, diğer hizmetlerden getiri üretir Anlaşma, açık artırma, RFQ aracılığıyla belirlenen veya sabit fiyatları kullanır Doğrudan veya dolaylı ürünlere odaklanabilir Dikey veya yatay pazar alanları olabilir Bu sunum bu olayda Net pazaralanı yaratma kabiliyeti aracılığıyla Internet ve web teknolojilerinin B2B e-ticaret değiştirme şekillerini tartışmaya devam etmektedir. Öğrencilere doğrudan ve dolaylı üründen önekler vermelerini sağlayın ve aradaki farkı sorun. (Doğrudan ürünler üretim sürecinde kullanılan ürünlerdir, örneğin araba gövdesinin üretimindeki çelik saç gibi. Dolaylı ürünler üretim sürecinde doğrudan yer almayan diğer tüm ürünlerdir, bakım ve onarımı için ofis araçları ve ürünleri gibi.) Öğrencilere yatay ve dikey pazaralanları arasındaki farklılıkları sorun.

29 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji BİR PAZAR ALANI AĞI Pazar alan ağları , birçok alıcının birçok satıcıdan satın alım yapabilecekleri çevrimiçi pazar alanlarının olduğu yerlerdir. ŞEKİL 10-8 Bu grafik katılımcıların kendi işlemlerini yönetmelerini sağlayacak bir net pazaralanını ve fonksiyonlarını göstermektedir. Bu metin savunma sanayi ve uzay aracı Exostar örneğini sağlamaktadır- Net pazaralanı tarafından desteklenen pazaralanı ki uzun dönemli satın almalar, ortak ağlar sağlama ve platform programlama üzerine odaklanmıştır. Ticari, askeri ve kamu sektöründeki 16,000 den fazla ticari ortak Exostar’ın kaynağını, e-satınalımını ve işbirliği araçlarını kullanmaktadırlar.

30 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret: İşletme ve Teknoloji İşletmeden işletmeye e-ticaret (devam) Borsalar Bağımsız sahip olunan üçüncü parti pazar alan ağları Anında satın alımlar için binlerce tedarikçi ve alıcı bağlanır Genel olarak tek bir endüstri için (yiyecek, elektronik) doğrudan dikey pazarlar sağlar E-ticaretin ilk dönemlerinde çoğaldılar; çoğu başarısız oldu Rekabetçi teklifler fiyatları aşağı doğru çekmiş ve fiyat indiriminden yarar sağlamak için alıcılar veya hizmet sağlayıcılar ile uzun dönemli ilişki önermemiştir Bu sunum bu olayda değişikliği yaratmak aracılığıyla kullanılan yetenek aracılığıyla Internet ve Web teknolojisinin B2B e-ticaretini değiştirme şekillerini tartışmaktadır. Bu metinde yiyecek ve tarım endüstrisinde 180 ülkeden fazla alıcı ve satıcı arasında anında satın almaları otomatik hale getiren FoodTrader.com örneği verilmiştir.

31 CHAPTER 10: E-COMMERCE: DIGITAL MARKETS, DIGITAL GOODS
Mobil Dijital Platform ve Mobil E-Ticaret M-ticaret M-ticaret toplam e-ticari işlemlerin küçük bir kısmını temsil etmesine rağmen, getirisi düzenli olarak artmaktadır Konuma dayalı hizmetler Bankacılık ve finansman hizmetleri Kablosuz reklamcılık ve perakendecilik Oyunlar ve eğlence Bu sunum hizmet ve ürün satın almak için kablosuz mobil araçları kullanımı m-ticareti tanıtmaktadır. M-ticaret özellikle lokasyon-tabanlı uygulamalar ve hizmetler için oldukça uygundur. Öğrencilere kendi cep telefonlarını kullanarak hangi uygulamaları ve hizmetleri kullandıklarını sorun. Oyunlar veya eğlence satın alan var mı ve hangi şirketlerden? Lokasyon-tabanlı bir hizmet kullandınız mı? Ziyaret etmek için en uygun site ve geo-etiketli hizmetli Wikitude.me keşfedin

32 CHAPTER 10: E-COMMERCE: DIGITAL MARKETS, DIGITAL GOODS
Mobil Dijital Platformu ve Mobil E-ticaret KONSOLİDE MOBİL TİCARET GELİRLERİ Bu grafik m-ticaret satışlarının dalgalanma gösteren büyümesini göstermektedir öncesi yıllarda, m-ticaret ABD’de çok küçüktü ve hızlı bir şekilde büyümemişti. Cep telefonları özellikle akıllı telefonlar bunu değiştirdi. Cep telefonunu veya mobil dizüstü bilgisayarı kullanarak satın alım yapan bir öğrenci var mı? Akıllı telefon kullanan kaç öğrenci vardır? ŞEKİL 10-9 Mobil e-ticaret 2010 yılında e-ticaretin küçük bir kısmını temsil etmesine rağmen işletmeden tüketiciye (B2C) e-ticaretin en hızlı büyüyen şeklidir.

33 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret Web Sitesinin Oluşturulması Aşağıdakiler hakkında karar verebilme yeteneğine sahip bir takımın oluşturulması Teknoloji Site tasarımı Sosyal ve enformasyon politikaları Donanım, yazılım ve telekomünikasyon alt yapısı Müşteri talepleri sitenin teknoloji ve tasarımını yönlendirmelidir Bir web sitesi oluşturma birçok düşünceyi içerir. Eğer bu bir e-ticaret sitesi ise, tasarımın arkasında müşteri tercihleri yönlendirici güç olmalıdır. Müşteriler neye bakıyorlar, sitenizde ne bulabilirler ve sitenizden kolayca nasıl satın alabilirler? Teknolojiyi nasıl seçeceksiniz? Site enformasyon politikanız ne olacak? Bu ne demektir? Eğer bilmiyorsanız, müşterileriniz bunu kesinlikle bilmenizi bekleyecektir?

34 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret Web Sitesinin Oluşturulması İşletme kararları teknolojiyi yönlendirmelidir tersi olmamalıdır İşletme amaçları Sitenin sahip olması gereken yetenekler Örn. Bir ödeme işleminin yerine getirilmesi Sistem faaliyetleri Bu amacı gerçekleştirecek teknolojik yetenek Örn. Alışveriş sepeti veya diğer ödeme sistemi Enformasyon gereksinimleri Örn. Güvenli kredi kartı işlemi, çoklu ödeme seçenekleri E-ticaret sitesi oluşturulması işletmeyi anlamakla başlar, daha sonra işletmeyi desteklemek için teknoloji kullanılır. Planınız siteniz için belirli işletme amaçlarını tanımlamalıdır ve sonra sistem fonksiyonlarını ve bilgi gereksinimlerinin bir listesini oluşturun. İşletme amaçları sitenizin sahip olmasını istediğiniz basit yeteneklerdir. Sistem fonksiyonları işletme amaçlarınızı gerçekleştirmek için ihtiyaç duyacağınız enformasyon sistem yetenekleri türleridir. Bir sistem için enformasyon gereksinimleri işletme amaçlarını başarmak için sistemin üretmek zorunda olduğu enformasyon elementleridir.

35 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
E-ticaret Web Sitesinin Oluşturulması Web sitesinin kurulumunda alternatifler Tamamı kurum içi Karma sorumluluk Tamamen dış kaynak Ortak konum Web sitesi bütçesi Yılda binlerce dolardan milyonlarca dolara kadar Bütçenin %50’si sistem bakımı ve içerik oluşturma içindir E-ticaret yapılırken yöneticilerin en önemli kararlarından biri Web sitesini nasıl oluşturacaklarıdır. Birçok sayıda seçenek vardır. Web sitesi oluşturma maliyeti için teknoloji maliyeti dikkate değer şekilde azalırken aynı şekilde işgücü maliyeti de düşmektedir. Şimdi çok sayıda yetenekli Web tasarımcıları, programcıları ve ağ yöneticileri mevcuttur. (burada iş piyasası biraz daha sıkı olmakla birlikte). Belirli şirketler için en uygun seçenek hangisidir? Küçük bir işletme için elindeki işgücüyle en iyisi hangisidir? Çok az teknik deneyime sahip bir kişi için en iyisi hangisidir? Orta-büyüklükteki bir işletme için elindeki lokasyonlarla en iyisi hangisidir? Diğer bir düşünülmesi gereken Web sitesi bütçesidir. Küçük site maliyeti en az birkaç bin dolar, büyük bir işletmenin sitesini yönetmek için her yıl birkaç milyon dolar gerekir.

36 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
Mobil Dijital Platform ve Mobil E-Ticaret WEB SİTESİ KURMA VE BARINDIRMA SEÇENEKLERİ Bu grafik site oluşturmadaki iki temel kararı göstermektedir: nereye site kurulacağı ve kimin kuracağı. Her iki görev de dış kaynaktan veya şirket içinde oluşturulabilir. ŞEKİL E-ticaret sitesi kurarken ve barındırırken düşünülmesi gereken çok sayıda seçeneğiniz vardır.

37 BÖLÜM 10: E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER
Mobil Dijital Platform ve Mobil E-Ticaret BİR WEB SİTESİ BÜTÇESİNİN BİLEŞENLERİ Bu şekil farklı web site maliyet bileşenlerinin göreceli büyüklüklerini göstermektedir. 2000’den beri, bir web sitesinin kurulumu ve işletimi için donanım, yazılım ve telekomünikasyon maliyetleri dramatik bir şekilde düşmektedir. Aynı zamanda sistem bakımı ve içerik oluşturmanın maliyetleri tipik bir web sitesi bütçesinin yarsından daha fazlasını oluşturmak üzere artmıştır. İçerik sağlama ve 24/7 işlemlerin düzgün akışının her ikisi de emek-yoğundur. ŞEKİL 10-11


"E-TİCARET: DİJİTAL PAZARLAR, DİJİTAL ÜRÜNLER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları