Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MANİSA BİLİM VE SANAT MERKEZİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MANİSA BİLİM VE SANAT MERKEZİ"— Sunum transkripti:

1 MANİSA BİLİM VE SANAT MERKEZİ www.manisabilsem.meb.k12.tr

2 B İ LG İ LEND İ RME E Ğİ T İ M İ HAZIRLAYAN : HAL İ SE BOZKURT REHBER Ö Ğ RETMEN

3 İ ÇER İ K B İ L İ M VE SANAT MERKEZLER İ ÜSTÜN YETENEKL İ ÇOCUKLAR VE ÖZELL İ KLER İ Ö Ğ RENC İ SEÇ İ M SÜREC İ

4 B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ (B İ LSEM) NED İ R? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi e ğ itim, ilkokul, ortaokul ve lise ça ğ ındaki özel yetenekli ö ğ rencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sa ğ lamak amacıyla açılmış olan ba ğ ımsız özel e ğ itim kurumudur.” 4

5 B İ LSEM deki e ğ itim süresi ö ğ rencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta ö ğ retimi tamamlaması ile sona ermektedir. E ğ itim programları sonunda ve e ğ itimin tamamlanması neticesinde yönerge gere ğ i ö ğ rencinin aldı ğ ı e ğ itimleri gösteren bir belge verilir. B İ LSEM’ e ö ğ renci okul dışı zamanlarda gelir. Ö ğ rencinin % 30 devamsızlık hakkı vardır. Her ders/etkinlik/yetenek atölyesi saati 40 dakika olarak planlanır ve uygulanır.

6 Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi 07.10. 2016 tarihinde yürürlüğe giren Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve sanat merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz: http://orgm.meb.gov.tr/ http://canakkalebilsem.meb.k12.tr/

7 B İ L İ M VE SANAT MERKEZLER İ DERSHANE ETÜT MERKEZ İ KURS, ÖZEL DERS TEOG, YGS, LYS vb. HAZIRLIK KURSU ÖZEL OKUL OKULA ALTARNAT İ F B İ R KURUM DE Ğİ LD İ R 7

8 Bilim ve Sanat Merkezi üstün yetenekli bireylere, üstün oldukları performanslarını kullanabilmeleri için ortam sunan, bilim ve sanat insanlarının özelliklerini yerleştiren, uzmanlar rehberli ğ inde proje tabanlı e ğ itim veren özel e ğ itim kurumudur. E Ğİ T İ M, ARAŞTIRMA VE GEL İ ŞT İ RME MERKEZ İ D İ R……

9 Merkeze kayıtları yapılan ö ğ renciler, 1) Uyum, 2) Destek E ğ itimi, 3) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) 4) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYGP) 5) Proje Üretimi gibi alanlarda e ğ itim programlarına alınırlar. EĞİTİM PROGRAMLARI

10 BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ Resim-Müzik Yetenek Alanı UYUM DÖNEMİ (40 saat) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) PROJE ÜRETİMİ (PD) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4.-5.Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) (40 saat) Genel Zihinsel Alan

11 Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdi ğ i uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/ö ğ rencilerdir 11

12 Toplumu oluşturan bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin yetenekli oldu ğ u kabul edilmektedir.

13 ÖZEL YETENEKL İ B İ REYLER İ N ÖZELL İ KLER İ ÖZEL YETENEKL İ B İ REY Zekâ, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireydir (Özel E ğ itim Hizm. Yön.-Madde 4- ğğ ) ÖZEL E Ğİ T İ ME İ HT İ YACI OLAN B İ REY Çeşitli nedenlerle bireysel ve gelişim özellikleri ile e ğ itim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireydir (Özel E ğ itim Hizm. Yön.-Madde 4-z) 13

14 Bilişsel Gelişimi Alanı Beş duyuyla ilgili tüm uyaranlara karşı aşırı duyarlılık Aynı anda (aynı zaman dilimi içerisinde) birkaç uyaran veya uyarıcı durumu (görme, işitme, dokunma, tatma ve koklama) algılama yetene ğ i, yüksek duyarlılık ve/veya tepki verme Detaylı ve dikkatli gözlem yetene ğ i Hızlı ve do ğ ru kavrama, anlama, algılayabilme çabuk ve kolay ö ğ renme yetene ğ i Çok yönlü olarak hızlı düşünme Yaşıtlarından erken dönemde soyut düşünme yetene ğ i Kavramsallaştırma; sentezleme, tümevarıma dayalı ö ğ renmeye ve sorun çözmeye ilgi Sebep-sonuç ilişkilerinde ba ğ lantıları hızlı görme yetene ğ i Çok güçlü, mükemmel bellek (Ne, nerede, ne zaman, nasıl sorularını do ğ ru hatırlayabilme) 14

15 Bilişsel Gelişimi Alanı Çok seçenekli, problem çözücü ve başkalarından farklı olan düşünme yetene ğ i Bilgiyi gerekli olan zaman ve koşulda en iyi şekilde kullanabilme (transfer) yetene ğ i Farklı ö ğ renme ve ö ğ retme yöntemleri kullanma yetene ğ i Muhakeme, analiz, sentez, genelleme yetene ğ inin yaşıtlarından ileri ve farklı olması Yüksek dinleme becerisi (Anlamak için çok dikkatli bir şekilde dikkatini yo ğ unlaştırarak adeta bütün duyu organlarıyla dinleme) Farklı düşünme becerilerine sahip olma Ayrıntılara dikkat etme, başkalarının fark etmedi ğ i detayları hızlı fark etme Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilme Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt edebilme

16 Bilişsel Gelişimi Alanı Sorgulayıcı tutum, Yaşından beklenmeyen konularda meraklı olma Her alanda ileri düzeyde araştırmacılık Yüksek düzeyde ve farklı yaratıcılık Yeni ve orijinal ürünler ortaya çıkarma, keşfetmekten ve buluş yapmaktan hoşlanma İ lgi duydu ğ u alanda başkalarına göre uzun süreli dikkati yo ğ unlaştırma; çok uzun dikkat süresi; çalışma ve araştırma Tutarlı ve amaca yönelik davranış Ola ğ anüstü hayal gücü Çok sayıda ilgi ve yetenek alanına sahip olma Sanatın bir veya birden fazla alanında yetenekli olma

17 İ letişim ve Dil Gelişimi Alanı Erken ve do ğ ru ifadelerle konuşma, bebeksi ifadeler kullanmama. Konuşmaya başladı ğ ı andan itibaren yetişkin benzeri konuşma İ leri düzeyde (ortalama üstü) sözcük da ğ arcı ğ ı Sözel yeterlilik; geniş kelime bilgisi; ifadede kolaylık Gerekti ğ i zaman ve gerekti ğ i kadar konuşma 2 yaşında alfabedeki harfleri tanıma Genellikle 4 yaşından sonra okuyabilme, bir kısmında 2 yaş sonrasında okumayı çözme Sözcük hazinesinin yaşıtlarından ileri düzeyde olması (Üstün yeteneklilerde bazen gecikmiş konuşmaya da rastlanmaktadır.) Sözlü ve yazılı dili yaşıtlarından ileri düzeyde uygun şekilde ve becerili kullanma daha iyi ifade edebilme yetene ğ i Erken yaşta okuma, bazen hem okuma hem yazmanın erken yaşta görülmesi Bebeklik döneminden itibaren kitaplara ve okumaya aşırı düşkünlük

18 Sosyal – Duygusal Gelişim Alanı Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler. Yeni ve de ğ işik durumlara kolay ve çabuk uyarlar. Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar. Duyarlıdırlar; empati yetenekleri gelişmiştir. Grup içinde lider olurlar. Grubun ilerisindedirler; yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler. Başkalarıyla kolayca işbirli ğ i yaparlar. Genelde alçak gönüllüdürler; başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar. Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kayna ğ ı ve grup lideri olarak görülürler. 18

19 Sosyal – Duygusal Gelişim Alanı Ba ğ ımsız ve çok yönlü çalışmayı tercih etme, gerekti ğ inde ekip çalışması kurabilme, ekibi yönlendirebilme Her alanda liderlik yetene ğ i Yüksek özgüven, kendinden emin olma Kendini eleştirebilme (özeleştiri), kendi yanlışlarını açıkça ifade edebilme Yaşıtlarına göre sosyal ve duygusal yönden ileri düzeyde olgunluk, beklenmeyen düzeyde olgun davranışlar gösterme Farklı ve ilginç espri yapabilme ve yetişkin düzeyinde yapılan espriyi anlayabilme yetene ğ i Yapıcı ve iyimser düşünme yetene ğ i Hoşgörülülük Merhametli olma Alçak gönüllülük Her konuda mükemmeliyetçi olma Ayrıntıları görme, tartışma, zenginleştirme

20 Sosyal – Duygusal Gelişim Alanı Yaşından büyüklerle çalışmayı ve iletişim kurmayı tercih etme Yüksek düzeyde adalet ve dürüstlük, adil olmayan durumlara ani ve beklenmedik tepki gösterme Haksızlı ğ a karşı aşırı tahammülsüzlük ve yo ğ un tepki gösterme Yüksek enerji düzeyine sahip olma Kararlı, sebatkar, sabırlı ve azimli olma, başlanan işi sonuna kadar götürebilme Çalışkanlık, amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk alma, Başkalarının duygu ve düşüncelerine, ihtiyaçlarına karşı duyarlı olma Toplumsal olaylara karşı yaşıtlarından ileri düzeyde duyarlılık gösterme ve çözüm yolları bulma, geliştirme Organizasyon yetene ğ i Sezgisel yetenek İ lgi duydukları alanlarda kararlı, azimli ve sabırlı olma Başlanan işi sonuna kadar götürebilme Yeni ve de ğ işik durumlara kolay ve çabuk uyabilme

21 Bu özellikler her birey için genellenemez…

22 Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri Ritim ve melodiye di ğ er çocuklardan fazla tepkide bulunurlar. Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar. Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müzi ğ i araç olarak kullanırlar. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler. Dinledi ğ i şarkıyı kısa zamanda ö ğ renir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler.

23 Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri Çeşitli konularda ve di ğ er çocukların yaptı ğ ından de ğ işik çizimler yaparlar. Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar. Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar. Di ğ er insanların yaptı ğ ı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. Di ğ erlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler ö ğ renirler. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar. Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler.

24 Özel Yetenekli Birey 21. yüzyılın bilgi ve yaratıcılı ğ a dayalı rekabet dünyasında özel yetenekliler bilim, teknoloji, sanat, iş ve hizmet alanlarında, genel anlamda uygarlı ğ a katkıda bulunabilecek bireylerdir. Dünyadaki hızlı de ğ işimler; e ğ itim ve iş piyasasında yaratıcı ve problem çözme yetene ğ i güçlü bireylerin önemini daha da arttırmaktadır.

25 Özel yetenekli çocuklarında her çocuk gibi kendine has huysuzlukları, davranış problemleri, istenmedik davranış sergilemeleri, başarısızlıklarının olaca ğ ı unutulmamalıdır !!! Anne baba ve ö ğ retmenleri olarak onların her alanda mükemmel olmalarını beklememeliyiz. 25

26 ÖZEL YETENEKL İ B İ REYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR? Özel bir alanda yetenekli olan çocu ğ un tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örne ğ in; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelli ğ i göstererek di ğ er gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı 2013-2017).

27 P AL R A K  İlgilidir  Sorulara cevap verir  Yanıtları bilir  Dikkatini yoğunlaştırır.  Anlamı kavrar  Uyanıktır  Verilen işi tamamlar  İyi fikirleri vardır  Okuldan hoşlanır  Güçlü belleği vardır.  Öğrendiği kadarıyla mutlu olur  Düşünceleri anlar  Kolaylıkla öğrenir  Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır  Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır  Bilgiyi özümser.  Oldukça meraklıdır  Sorunun ayrıntılarını tartışır  Sorular sorar  Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır.  Varsayımlar ortaya atar  Keskin gözlem yapar  Projeler oluşturur  Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır  Öğrenmeden hoşlanır  İsabetli tahminlerde bulunur  Çok fazla özeleştiri yapar.  Verilenleri zaten bilmektedir  Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer  Bilgiyi değiştirip uygular Ö L E Z

28 BİLSEM’E Öğrenci Yönlendirirken Dikkat Edilmesi Gerekenler 28 Tüm Ülke genelinde 17 Ekim-11 Kasım tarihleri arasında 1,2 ve 3. sınıfların dersine giren sınıf öğretmenleri bilgilendirme eğitiminden geçecektir. Tüm Ülke genelinde 17 Ekim-11 Kasım tarihleri arasında 1,2 ve 3. sınıfların dersine giren sınıf öğretmenleri bilgilendirme eğitiminden geçecektir. Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre bilim ve sanat merkezlerine aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3 aşamada gerçekleşmektedir. a.Gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması b.Grup tarama uygulaması c.Bireysel değerlendirme aşaması ÖNEML İ : Tablet bilgisayar üzerinden yapılacak grup tarama uygulamasında tüm yetenek alanları için ortak sorular sorulmaktadır.

29 BİLSEM’E Öğrenci Yönlendirirken Dikkat Edilmesi Gerekenler 29 Grup tarama uygulamasında Genel Müdürlük tarafından yetenek alanlarına göre(genel zihinsel, resim ve müzik) belirlenen barajı geçen öğrenciler yine yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Bireysel değerlendirmeler genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında ayrı ayrı yapılmaktadır. Bireysel değerlendirme aşamasında Genel Müdürlük tarafından belirlenen barajı geçen öğrenciler bilim ve sanat merkezine yerleşmeye hak kazanacaktır.

30 30 ÖĞRENCİLERİN ADAY GÖSTERİLME SÜRECİ 1.2. VE 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin yetenek alanlarına ( genel zihinsel, resim, müzik) göre gözlem formları 14 Kasım- 09 Aralık tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden Şekil 1’de belirtilen aşamalar izlenerek doldurulacaktır. ÖNEMLİ: Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurma süresi geçtikten sonra aday gösterme işlemi yapılmayacaktır.

31 31

32 32

33 33

34 34

35 35 Gözlem formu doldurulduktan ve kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra, raporlama butonundan öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanları ile ilgili 2 ( iki) çıktı alınarak aday gösteren sınıf öğretmeni ve okul idarecisi tarafından imzalanacaktır. Okul idaresi raporun bir örneğini imza karşılığında veliye teslim edecek, bir örneğini okulda muhafaza edecektir. 1,2 ve 3. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e-okul sistemi üzerinden gözlem formu doldurulan öğrencilerin hangi yetenek alanından aday gösterildikleri 12-16 Aralık tarihinde bakanlık web internet adresinden yayımlanacaktır. Gözlem formlarında yer alan ortak soruların cevaplandırılmasından sonra, öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanındaki becerisini ölçen sorular da sınıf öğretmeni tarafından cevaplandırılacaktır. Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecektir. Örneğin; Genel zihinsel-resim, resim-müzik. Öğrenci bir önceki yıl bir yetenek alanından BİLSEM’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl da başka bir yetenek alanından aday gösterilebilir.

36 36 Tablet bilgisayar grup tarama uygulamasına 1,2 ve 3. sınıf düzeyinde, sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre aday gösterilen öğrenciler girebilecektir. Grup tarama uygulamasına girecek olan öğrencilerin randevuları il tanılama sınav komisyonu tarafından MEBBİS-BİLSEM Modülü üzerinden 19-30 Aralık 2016 tarihleri arasında hafta sonları 09:30, 11:30, 13:30,, 15:30 saatlerinde günlük 4 oturum olarak planlanacaktır. ÖNEMLİ: Bilim ve Sanat merkezleri için genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarından aday gösterilen öğrencilerin tamamı grup tarama uygulamasına girecektir. Grup tarama uygulamasına girmeyen öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaktır. TABLET BİLGİSAYAR GRUP TARAMA UYGULAMA SÜRECİ VE SONUÇ AÇIKLAMA

37 37 Tablet bilgisayarlarla yapılacak grup tarama uygulaması 81 ilimizde, il tanılama sınav komisyonu tarafından belirlenen merkezlerde 11 Şubat-09 Nisan 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. 1,2 ve 3. sınıflar grup tarama uygulama sonuçları 14 Nisan 2017 tarihinden itibaren öğrenci kimlik numarası ile bakanlığımız web sitesinden öğrenilebilecektir. Grup tarama uygulamasına uygulama yeri, tarihi ve saati öğrencilerin kimlik numaralarına tanımlanacaktır. Belirtilen yer, tarih ve saat dışında öğrenciler uygulamaya alınmayacaktır. Grup tarama uygulamasına girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri 02 Ocak-08 Şubat 2017 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden yayımlanacaktır. Uygulama giriş belgeleri öğrenci velilerine imza karşılığında verilerek veliler bilgilendirilecektir.

38 38 Grup tarama uygulamasında sınıf düzeylerine uygun sorular sorulacak. Öğrencilerin puanları doğru verdikleri cevaplar üzerinden hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğru cevaplara etki etmeyecektir. Grup tarama uygulaması tüm Türkiye’de tamamlandıktan sonra yetenek alanları bazında sonuçlara göre ülke ortalaması belirlenecek ve bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrenciler bakanlığın web sitesinden ilan edilecektir. GRUP TARAMA UYGULAMA SONUÇLARININ HESAPLANMASI

39 39 Grup tarama uygulama sonuçları açıklandıktan sonra ortalamanın üstünde puan alan öğrenciler yetenek alanlarına ( genel zihinsel, resim, müzik) göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Grup tarama uygulamasında belirlenen ortalamayı geçerek yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrencilere il tanılama sınav komisyonu tarafından MEBBİS-BİLSEM işlemleri Modülü üzerinden yer, tarih ve saat bilgileri belirtilerek randevu verilecektir. Grup tarama uygulama sonuçları açıklandıktan sonra ortalamanın üstünde puan alan öğrenciler yetenek alanlarına ( genel zihinsel, resim, müzik) göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Grup tarama uygulamasında belirlenen ortalamayı geçerek yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrencilere il tanılama sınav komisyonu tarafından MEBBİS-BİLSEM işlemleri Modülü üzerinden yer, tarih ve saat bilgileri belirtilerek randevu verilecektir. BİREYSEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ AÇIKLAMA

40 40 Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. Bireysel değerlendirmeler 08 Mayıs 2017 tarihinde başlayacak ve 30 Haziran 2017 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır. GENEL ZİHİNSEL YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Değerlendirmeler öncelikle Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde; bu merkezlerin uygun olmaması durumunda ise Bilim ve Sanat Merkezlerinde yapılacaktır. Bireysel değerlendirme sonuçları değerlendirmeyi yapan uzman tarafından RAM modülü üzerinden aynı gün içinde sisteme girilecektir. Bireysel değerlendirme sonuçları öğrencinin yüksek yararı düşünülerek internet ortamında açıklanmayacaktır.

41 41 Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 32. Maddesine göre oluşturulan komisyon, BİLSEM’lerin ve diğer okul/ kurumların ilgili alan öğretmenlerinden olmak üzere 5 asıl üyeden oluşur. Aynı usulle 5 yedek üye belirlenir. RESİM YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Bireysel incelemeler Genel Müdürlük tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılacaktır. Bireysel değerlendirmeler Genel Müdürlüğümüz tarafından 2017 Mayıs ayında illlere resmi yazı ile bildirilen tarihlerde merkezi olarak yapılacaktır. Değerlendirme sonuçları görsel sanatlar yetenek/beceri komisyonu tarafından bilsem.meb.gov.tr adresine girilecektir.

42 42 Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 33. Maddesine göre oluşturulan komisyon, BİLSEM’lerin ve diğer okul/ kurumların ilgili alan öğretmenlerinden olmak üzere 5 asıl üyeden oluşur. Aynı usulle 5 yedek üye belirlenir. MÜZİK YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Bireysel incelemeler Genel Müdürlük tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılacaktır. Bireysel değerlendirmeler 15 Mayıs 2017 tarihinde başlayacak 30 Haziran 2017 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır. Değerlendirme sonuçları Müzik yetenek/beceri komisyonu tarafından bilsem.meb.gov.tr adresine girilecektir.

43 43 Bireysel değerlendirmeler 30 Haziran 2017 tarihinde tüm Türkiye’de tamamlandıktan sonra bilim ve sanat merkezlerine yerleştirme sonuçları 15 Temmuz 2017 tarihinde bakanlık web sitesinden yayımlanacaktır. Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler 04-08 Eylül 2017 tarihleri arasında bilim ve sanat merkezlerine kayıt yaptıracaktır. Bireysel değerlendirmeler 30 Haziran 2017 tarihinde tüm Türkiye’de tamamlandıktan sonra bilim ve sanat merkezlerine yerleştirme sonuçları 15 Temmuz 2017 tarihinde bakanlık web sitesinden yayımlanacaktır. Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler 04-08 Eylül 2017 tarihleri arasında bilim ve sanat merkezlerine kayıt yaptıracaktır. BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE YERLEŞTİRME VE KAYIT İŞLEMLERİ

44 44 Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar, sonuçların yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından esinav.meb.gov.tr adresinden yapılacaktır. Grup tarama uygulaması sonuçlarına ilişkin itirazlar değerlendirildikten sonra yine aynı sistem üzerinden veliye bilgilendirme yapılacaktır. Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar, sonuçların yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından esinav.meb.gov.tr adresinden yapılacaktır. Grup tarama uygulaması sonuçlarına ilişkin itirazlar değerlendirildikten sonra yine aynı sistem üzerinden veliye bilgilendirme yapılacaktır. SINAV İTİRAZLARI

45 45 Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar, sonuçların yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından İl Milli Eğitim Müdürlükleri İl Tanılama Sınav Komisyonuna yapılacaktır. Komisyonlar bireysel değerlendirme sonuçlarına itirazları değerlendirip itiraz sonucu ile ilgili veliyi bilgilendireceklerdir. Genel Müdürlüğe yapılan itirazların cevaplandırılmasında evrak kayıt tarihi dikkate alınır. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. Kimlik numarası belirtilmeyen, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır. Faksla ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve ve cevaplanmayacaktır. Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar, sonuçların yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından İl Milli Eğitim Müdürlükleri İl Tanılama Sınav Komisyonuna yapılacaktır. Komisyonlar bireysel değerlendirme sonuçlarına itirazları değerlendirip itiraz sonucu ile ilgili veliyi bilgilendireceklerdir. Genel Müdürlüğe yapılan itirazların cevaplandırılmasında evrak kayıt tarihi dikkate alınır. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. Kimlik numarası belirtilmeyen, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır. Faksla ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve ve cevaplanmayacaktır. BİREYSEL DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK İTİRAZ

46 46

47 47

48 48

49 “Uygar dünyada yerimizi korumayı, sağlamlaştırmayı istiyorsak; yeteneğin her zerresine, zekanın her kıvılcımına ve maharetin en küçük ışığına bile ihtiyacımız vardır.” M. Kemal ATATÜRK

50 " Eşit olmayan insanlara, eşit davranmaktan daha büyük eşitsizlik olamaz. " Thomas Jefferson 50

51 TEŞEKKÜRLER…..


"MANİSA BİLİM VE SANAT MERKEZİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları