Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzlem Cavus Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
1 Suriye Krizi çerçevesinde Uluslararası Göç Örgütü (IOM)’nün Kentsel Göç’e Yaklaşımı: IOM Türkiye Deneyimleri UCLG Kapasite Geliştirilmesi Oturumu 20 Mayıs 2016
2
2 Plan I.IOM’ye Genel Bakış II.IOM Türkiye: Türkiye’de Hizmet Alanları III.IOM Türkiye’nin Suriye Krizine Müdahalesi IV.IOM Türkiye’nin Göç Yönetimi Programı V.IOM’in Kentsel Göçe Bakış Açısı Kentsel Göç odağında IOM Türkiye Programlarının Şekillenmesi IOM 2015 Dünya Göç Raporu: Göç ve Şehirler
3
I. IOM’nin Sözleşme Taahhüdü 1951 yılında hükümetler arası kuruluş olarak kurulan IOM, uluslararası topluluk içinde ortaklarıyla beraber aşağıdakiler için çalışır : –Göçün operasyonel güçlükleriyle baş etmek için yardım sunmak –Göç konularının daha iyi anlaşılmasını sağlamak –Göç vasıtasıyla sosyal ve ekonomik kalkınmayı teşvik etmek –İnsan onurunu ve göçmenlerin refahını desteklemek
4
4 I. Dünyada IOM……. Bölgesel Özel İrtibat İdari CB Merkez Ülke Ofisleri RT Merkez 162 Üye Devlet 9 Gözlemci Devlet + 80 Gözlemci +400 ofis 130 ülkede
5
5 I.Göç Yönetimi Yaklaşımın’dan Yönetişime Doğru Giriş Kalış Entegrasyon ve Yeniden Entegrasyon Transit Düzesiz Göçü Önleme Ulusal Göç Politikaları / Yasaları, Stratejileri, Eylem Planları Spesifik ve ihtiyaca uygun yardım hizmetleri Tüm göçmenlerin insan haklarına ve esenliğine saygı Sınır Ötesi ve Kurumlar Arası İşbirliği Menşe Ülkelerde Güvenli Göç Seçenekleri ve Alternatifleri Göç Yönetimi Çerçevesi Geri Dönüş Araştırma, Bilgi ve Eğitim
6
6 II. IOM Türkiye: Genel Bakış OFİSLER: IOM Ankara’daki merkez ofisini 1991 yılında, İstanbul’dakini 1994’te açmıştır. Eylül 2013’ten beri Gaziantep’te de faaliyet göstermektedir. Bölgesel olarak Güneydoğu, Doğu Avrupa ve Orta Asya PERSONEL: IOM Türkiye yaklaşık 150 (ulusal ve uluslararası) Türk Hükümeti ve IOM, IOM’nin yasal statüsü, ayrıcalıkları ve dokunulmazlıklarına ve Türkiye’deki ofislerine dair bir İkili Anlaşma’yı 16 Kasım 1995’te imzalamışlardır. Türkiye 2004’te IOM’nin tam üyesi olmuştur. Hükümetler arası bir kuruluş olan IOM BM ortak sisteminin tam katılımcısıdır.
7
Acil Durum Müdahalesi Hassas Göçmenlere Yardım: Emek Göçü ve Beşeri Kalkınma / Entegrasyon Göç ve Sağlık Göçe Dair Teknik İşbirliği Mülteci ve Göçmenlerin Yeniden Yerleştirilmesi ve Yardımlı Gönüllü Geri Dönüş Göç Politikası, Araştırma ve İletişim II. IOM’nin Türkiye’de Hizmet Alanları
8
8 III. IOM Türkiye’nin Suriye Krizine Müdahalesi I. Mültecilere Yönelik İnsani Müdahale II. Sınır Ötesi Operasyon III. Akdeniz Krizine Müdahale
9
9 Mültecilere Yönelik İnsani Müdahale Gıda dışı malzemelerin sağlanması / kışa hazırlık Acil Durum Vaka Yönetimi Gıda Yardımı (Kuponlar, Aşevi) Okul için ulaşım Kamp için ulaşım; Geçici ulaşım
10
10 Mültecilere Yönelik İnsani Müdahale. Toplum Merkezi Desteği : Çok hizmetli merkezler kurarak ulusal ve yerel yapıların yükünü hafifletmek Antakya’da bir çok hizmetli merkez (Suriye Sosyal Grubu – SSG); İstanbul’da bir çok hizmetli merkez (International Blue Crescent – IBC); İstanbul’da bir temel sağlık kliniği (Doctors World Wide Turkey – DWWT).
11
11 Mültecilere Yönelik İnsani Müdahale 2016 için planlar: Dayanıklılık/geçim tipi projelerin başlaması Erkeklere yönelik uzun saatli dil kursları için Toplum Merkezleri ile ortaklık Nakit kupon programının yayılması – koşulsuz – kırsal alan hedefli Suriyeliler’in istismarını önlemek için insan ticareti ile mücadele programlamasının başlaması Mobil erişim hizmetleri 2015’te IOM 160,000’den fazla kişiye ulaşmıştır.
12
12 IV. IOM Türkiye’nin Göç Yönetim Programları 1. GÖÇMEN YARDIMI2. EMEK GÖÇÜ, BEŞERİ KALKINMA 3.GÖÇ VE SINIR YÖNETİMİ 4. GÖÇ VE SAĞLIK5. GÖÇ POLİTİKASI VE ARAŞTIRMA 1.1 Hassas Göçmenlere Yardım: 1.1.1. İnsan Ticareti ile Mücadele 1.1.2 Karma göç akımları altında Hassas Göçmenlere Yardım 1.1.3. Göçmen çocuklarına ve Refakatsiz Küçüklere Yardım 2.1 Emek Göçü3.1 Göçe Dair Teknik İşbirliği 5.1 Göç yönetimine dair politika ve mevzuat çerçevesi 1.2 Yardımlı Gönüllü Geri Dönüş ve Yeniden Entegrasyon 2.2 Göçmen entegrasyonu 3.2 Sınır Yönetimi 2.3 Göç ve Kalkınma 2.4 Göçmen Eğitimi 5.2 Araştırma
13
13 V. Suriye Krizi: Türkiye’de Göç ve Şehirler Evrensele karşılık göçmene özgü/hedeflenmiş yaklaşımlar: doğru birleşim hangisi? Genel geçer bir cevap yoktur ancak ana akıma dahil etmenin önemi daha iyi anlaşılmıştır (ölçek ekonomileri; gettolaşma riskleri, örneğin yerleşimlerde) Geçiciden ana akıma geçişin zamanlaması (yerel halkın olumsuz tepki riskini de azaltmak için) Devamlı özel ihtiyaçlar ortaya çıkabilir: Erken tespitin önemi (hedeflenen politikalar) Kucaklayıcı tutumların teşvik edilmesi ve olumlu kabulün ödüllendirilebilmesi için ev sahibi topluluklara birlikte hareket edilmesi
14
14 V. 2015 Dünya Göç Raporu: Göç ve Şehirler o Göç ve Kentsel Çeşitlilik o Kentsel Göçmenler, Kırılganlık ve Dayanlıklılık (iyi uygulama örneği:Gaziantep Büyükşehir Belediyesi) o Kentsel Göç ve Ekonomik Kalkınma o Hareketliliği yönetmek için Kentsel Ortaklıklar
15
15 V. 2015 Dünya Göç Raporu: Göç ve Şehirler o Kentselleşme ve insan hareketliliği ilişkisi o Hareketliliğin kentler üzerinde doğurduğu fırsatlar ve zorluklar, kentsel yönetimlerin rolü o Gelişmekte olan ülkelerdeki kentselleşme sorunlarının hareketliliğe olası olumsuz etkileri o Entegrasyonun kamu politikası olarak yerel ve merkezi aktörlerle planlanması o Yönetişim: Ulusal ve Yerel Politikalar arasında uyum o Yerel yönetimlere politika, araştırma, operasyonel desteğin uluslarararası kuruluşlar tarafından verilmesi
16
Dr. Şahizer Samuk Proje Uzmanı IOM Türkiye Ssamuk@iom.int Visit us on Facebook www.facebook.com/IOMTurkey Follow us on Twitter @IOM_Turkey www.turkey.iom.int
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.