Sunuyu indir
1
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
3
Kalite Nedir? Kalitenin terim olarak 2 özelliği vardır :
Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin kusursuzluk veya üstünlük derecesi olarak tanımlanır. Burada unsur; mal veya hizmetlerin tüketici ve müşterilerin beklentilerini karşılayacak yeterliliğe sahip olmasıdır. Bu bağlamda ‘’ Kalite ‘’ ; Tüketici ve müşterinin mal ve hizmetleri zihinsel olarak kusursuz ve tatmin edici bulup kabul etmesidir. Kalitenin terim olarak 2 özelliği vardır : 1- Dayanıklılık ve güvenilirlik gibi bazı fiziksel özellikler 2- Müşteri memnuniyeti ve alıcının beklentilerini karşılanması Bir mal veya hizmetin kalitesi, sahibinin ondan neler istediğine ve beklediğine bağlıdır. J.TURAN Kaliteyi ; ‘’ Amaç veya kullanıma uygunluk ‘’ olarak tanımlanmıştır.
4
Toplam Kalite Yönetimi
Müşteri tatmininin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesine yardımcı olan insan odaklı bir üretim olarak tanımlayabiliriz. Toplam Kalite Yönetimi, en üst düzey personelden en alt personele kadar tüm çalışanları, tüm bölüm ve işlevleri ve bunlara ilave olarak dağıtım kanalı ve müşterileri de kapsayan bütünleşik bir bakış açısından başarıya ulaşılmaktır. Aynı zamanda süreçlerin, ürünlerin ve hizmetlerin sürekli iyileştirilmesi yoluyla; müşteri memnuniyeti ve çalışanların bağlılığını sağlayan bir yönetim felsefesidir.
5
Toplam Kalite Yönetiminin Amacı
Savurganlığı önlemek, Verimliliği arttırmak, Kaliteyi arttırmak, Maliyetleri azaltmak, İşlem zamanını kısaltmak, Gelişmelerin sürekli izlenerek örgütsel faaliyetlere aktarılmasını sağlamak.
6
KAİZEN Japonca “Daha İyi’’ anlamına gelen Kaizen kavramı sürekli gelişmeyi ve iyileştirmeyi teşvik eden bir sistemdir.
9
MÜŞTERİ ÖNCELİĞİ Müşteri Dün; Müşteri Bugün;
Mal ve hizmete aç Fazla beklentisi olmayan Bulduğu ürün veya hizmetten memnun olan Fazla eleştirmeyen Düşünce ve davranışları hızla değişen Daha fazla istekte bulunan Daha fazla nazlı olan
10
Müşteri Ne Bekler? Özel İlgi Üretim ve Hizmette Güvenirlilik
Hizmet ve Üretimde Çeşit Zenginliği Satış Sonrası İyi Servis Makul Fiyat Üstün Kalite Kolaylık Yenilik Konfor
11
ÇALIŞANLARIN KENETLENMESİ
Çalışanlarda müşteri değil midir? Emeklerini vermekte ve karşılığında para almaktadırlar. Onlarında memnun edilmesi gerekmez mi? Ham madde olarak kullanılan malzemeler ve alınan hizmetler üretimin kalitesini belirler. Bu nedenle tedarikçiler ile karşılıklı kazanç ilkesine dayanan bir ilişki kurmak gerekir.
12
SÜREÇ YAKLAŞIMI
14
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Planla Uygula Kontrol et
Önlem al Küçük adımlarla sürekli daha iyi olana yönelmektir.
15
Toplam Kalite Yönetiminin Sağladığı İyileşmeler
Müşterilerin tatmini Pazar payı Karlılık Maliyetler Çalışma ortamı ve ilişkiler Organizasyonel etkililik İşletme varlıklarının getirisi
17
Teşekkürler.. Esra Günez
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.