Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNuray Çağrı Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” http://bursa.meb.gov.tr/oges
2
Bursa temel eğitim sonrası kariyer danışmanlığı projesi; Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” fikrinden hareketle temel eğitimden ortaöğretime uzanan bu süreçlere ilişkin tanıtım, bilgilendirme, ilişkilendirme iş ve işlemlerine genişlik kazandırmak, birliktelik sağlamak, bilgi dağınıklığını ortadan kaldırmak, kılavuzluk ve kaynaklık etmek amacıyla geliştirilmiştir. Bu bağlamda Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesinin hedef kitlesi ortaokullardır. Proje yapı olarak dört temel modülden oluşmaktadır: Merkezi ortak sınav temel bilgiler modülü Ortaöğretim kurumları tanıtım modülü Destek süreçleri modülü Tercih süreçleri modülü Modüller içerik ve zamanlama olarak birbirini izleyen, tamamlayan ve kapsayan bir yapı içermektedir. Bu bağlamda her modül için içeriğine ve amacına ilişkin kaynaklar (Kitapçık, sunu, yazılım v.b.) geliştirilmiştir. PROJE TANITIMI
3
1.TEOG Genel Esasları 2.TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar 3.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü 1.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri 2.Fen Liseleri Tanıtımı 3.Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı 4.Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı 5.Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı 6.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı 7.Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı 8.Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı 9.Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı 10.Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı 11.Temel ve özel liseler Tanıtımı 12.Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü 1.Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? 2.Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları 3.Dikkat ve Konsantrasyon 4.Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler 5.Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler 6.Amaç Belirleme ve Motivasyon 7.Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma 8.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri 9.Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları 10.Nefes ve Gevşeme Egzersizleri 11.Meslek Seçimi Ve Önemi Modül 3 Destek Süreçleri Modülü 1.Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ?
4
Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYAARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Bursa İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜKEMAL AKARZAFER AĞAOĞLUHÜSEYİN İCALY. FIRAT ERKEKİLHAN SARIGÜLERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞGÖKAY MUTLUİBRAHİM İBRAMGÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı
5
Projenin tüm çıktılarına http://bursa.meb.gov.tr/oges Web adresimizden ulaşabilirsiniz…
6
BU SUNUDA NE BULACAKSINIZ? Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız… A.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış B.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
7
Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış 1.BÖLÜM
8
A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sürecine genel olarak baktığımızda öğrencilerin önüne TEOG süreci ve Askeri Liseler (erkek öğrenciler için) olmak üzere iki seçenek çıkmaktadır.
9
▲ Erkek öğrenciler TEOG süreci dışında koşullarının uyması ve gerekli şartları sağlamaları durumunda askeri liseleri tercih edebilirler. ▲ Bunun dışında tüm öğrenciler TEOG sürecine girebilir ve TEOG süreci sonrasındaki eğitim seçeneklerini tercih edebilirler. A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış
10
Bu süreçte; Öğrenci, merkezi ortak sınavlar sonrası YEP puanına göre fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, anadolu liseleri, anadolu imam hatip liseleri, mesleki ve teknik anadolu liseleri, özel ortaöğretim kurumlarını tercih edebilir, şartlarının tutması halinde yerleşebilir ve eğitim hayatına buradan devam edebilir. A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış
11
Öğrencinin özel yetenekleri varsa merkezi ortak sınavlarla birlikte güzel sanatlar ve spor liseleri yetenek sınavlarına girerek şartlarının tutması halinde yerleşebilir ve eğitim hayatına buradan devam edebilir.
12
A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış Öğrenci, merkezi ortak sınavlar sonrasında tercih yapmaması yada tercihlerinden birine yerleşememesi durumunda mesleki eğitim merkezilerine ve açık liselere yerleşebilir, eğitim hayatına buradan devam edebilir.
13
A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış Sınava girmeyen ya da tercihlerine yerleşemeyen öğrencinin kaydı otomatik olarak açık liseye yapılır. Nakil dönemlerinde şartları tutarsa örgün ortaöğretim kurumlarına nakille geçebilir.
14
A. Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçeneklerine Genel Bakış Öğrenci merkezi ortak sınavlar sonrasında istemesi durumunda özel ortaöğretim kurumlarına ön kayıt yolu ile kayıt olabilir ve TEOG tercih sürecine girmeden yerleştirmeye esas puanına göre bir özel ortaöğretim kurumuna yerleşebilir.
15
Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri 2. BÖLÜM
16
B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri 1.Normal müfredatı takip eden özel eğitim sınıfı öğrencileri ve kaynaştırma öğrencileri, merkezi ortak sınavlara girmiş ve yerleştirme için gereken puanı almış ise yerleştirmeye esas puan ile ortaöğretim kurumlarını tercih edebilir.
17
– Örneğin herhangi bir ortaokulun 8. sınıfında kaynaştırma öğrencisi ya da özel eğitim sınıfı öğrencisi olan bir öğrenci, sınav tedbiri alarak ya da almayarak merkezi ortak sınava girdiğinde diğer öğrencilerde olduğu gibi yıl sonunda yerleştirmeye esas puan hesaplanacaktır. – Öğrenci isterse RAM ya da ilçe milli eğitim müdürlüğüne başvurmadan yerleştirmeye esas puanı ile diğer tüm öğrenciler gibi tercih yapabilir ve bir okula yerleşebilir. Örneğin özel eğitim ihtiyacına rağmen % 60’lık dilime girebilen bir özel eğitim gereksinimli öğrenci kendisine bir tercih listesi oluşturabilir ve bu listeden bir okula yerleşme imkanı bulabilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
18
2.Normal müfredatı takip eden özel eğitim sınıfı öğrencileri ve kaynaştırma öğrencileri merkezi ortak sınavlara girmiş fakat tercih yapmamışsa veya tercih yapmış fakat bir kuruma yerleşememişse RAM özel eğitim değerlendirme kurulu ve il/ilçe özel eğitim kuruluna başvurmasına gerek kalmadan doğrudan kayıt yolu ile yaygın ortaöğretim kurumlarına yerleşebilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
19
– Öğrenci istemesi durumunda başvuru ile açık liseye kayıt olabilir. Ayrıca herhangi bir tercih yapmazsa kaydı otomatik olarak açık liseye düşer. – Öğrenci sağlık durumu elverişliliği uygunsa mesleki ve teknik eğitim merkezine başvurabilir ve yerleşebilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
20
3.Normal müfredatı takip eden özel eğitim sınıfı öğrencileri ve kaynaştırma öğrencileri merkezi ortak sınavlara girmemişse yada girmiş fakat bir kuruma yerleşememişse RAM özel eğitim değerlendirme kurulu ve il/ilçe özel eğitim kuruluna başvurarak kurul tarafından uygun olan örgün ve yaygın ortaöğretim kurumlarına yerleştirilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
21
– Öğrenci merkezi ortak sınava girmemişse yada girmiş ve hatta tercih yapmış bir yere yerleşememişse bu durumda kurula başvurması durumunda kendine en uygun ortaöğretim kurumuna yerleştirilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
22
4.Normal müfredatı takip edemeyen orta ve ağır düzeyde yetersizliği olan öğrenciler merkezi ortak sınavlardan muaftır. Bu durumda RAM özel eğitim değerlendirme kurulu ve il/ilçe özel eğitim kurulu tarafından özel eğitim iş uygulama merkezine yerleştirilir. B. Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Temel Eğitim Sonrası Eğitim Seçenekleri
23
BAŞARILAR… BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.