Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Akıllı hız kontrol sistemi veya ayarlanabilen mesafe kontrol sistemi olarak ta adlandırılmaktadır. ACC sistemleri; CC sistemine ek olarak, önünde seyreden diğer araçları algılar ve öndeki araçla arada emniyetli bir mesafenin bırakılması için aracın hızını öndeki aracın hızına göre düzenleyen bir sistemdir.
2
Temel Teori Gerçek Performans Özelliklerinin Temelini Araçların Güvenli Takip Mesafesinde çalışmaları oluşturmaktadır .
3
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ VE DİĞER ARAÇLARLA ETKİLEŞİMİ
4
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ VE MESAFE ÖLÇÜMÜNÜN YAPILMASI
Öndeki Aracın Göreceli Hızı Ve Aradaki Mesafe Sürekli Ölçülür. Gerekli emniyet mesafesi araç hızı ile orantılı olarak değişir. Araç hızlı giderken mesafe fazla, yavaş giderken ise az olmalıdır. Şeridin boş veya öndeki aracın hızlı gittiği durumlarda sistem CC gibi davranır. Ancak önde daha yavaş giden bir araç algılandığında araç hızı da otomatik olarak düşürülür.
5
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİNDEKİ ÖN TEDBİRLER
Hız Ayarlama Uyarı veya Uyarma Frenleme Direksiyon veya Yönlendirme Ön-Çarpışma (Ön Gerilimli Emniyet Kemeri, Hava Yastığı, Yaya Koruma, Frenleme Işıkları...)
6
ACC SİSTEMİNİN TEMEL ÇALIŞMA ŞEMASI
7
LAZER RADAR SENSÖRÜNÜN ÖNDEKİ TAŞITI ALGILAMASI
. Kumanda / İşletme Butonları . Kontrolör . Motor ve Vites Kutusu
8
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMLERİ 30 TAŞITI ALGILAYABİLME ÖZELLİĞİNE SAHİPTİRLER
9
AKILLLI HIZ KONTOL SİSTEMİNİN 3 ANA PARÇASI
Radar Tabanlı Sistem - Öndeki Objelerin Hızını, Mesafesini ve Genişliğini Rapor Eder Gelişmiş Kontrol Unitesi - Fren ve Gaz Kelebeği Kontrolünü Gösterge Panelinde Gösterir İzlenim-İşlem - Taşıtı Kontrol Eden Gelişmiş Kontrol Ünitesi Ondan Topladığı Bilgileri Birleştirir
10
AKILLLI HIZ KONTOL SİSTEMİNİN PARÇALARININ ARAÇTAKİ GÖSTERİMİ
11
AKTİF İZLEME KAMERASI
12
ACC SİSTEMİNİN GECE GÖRÜŞÜNDE ÇALIŞMASINI SAĞLAYAN KAMERALAR
13
ACC SİSTEMİNİN VİRAJLARDA TAKİP MESAFESİNİ SAĞLAMASI
1- TARAMALI RADRLA ANTEN YÖNETİMİ Bu yöntemde; anten, titreşimli bir motora bağlıdır ve saniyede on kez belli bir açıyı tarar. Algılanan nesne, o anki anten açısıyla eşleştirilir. 2- STEREOSKOPİK YÖNTEM Bu yöntemde ise iki anten kullanılır. Tam karşıdaki nesnelerin yansıması her iki antene aynı gecikmeyle gelirken, açılı nesnelerde antenlere ulaşacak ekoların gecikmesi farklı olacaktır. Sayısal sinyal işleme birimi, direksiyon algılayıcısından gelen direksiyon açısı bilgisi ile, algılanan nesnenin uzaklık ve açısı bilgilerini karşılaştırarak nesnenin bulunduğu şeride karar verir.
14
ACC SİSTEMİNİN MOTORA MÜDAHALESİ
Hız kontrolü, bir elektronik motor güç yönetim sistemi gerektirir. Böyle bir sistem; taşıtın arzulanan hıza çıkmasına olanak verir yada eğer bir engel algılanırsa, otomatik olarak gaz kelebeğini kapamayla taşıtın hızını keser.
15
ACC SİSTEMİNİN AKTİF FREN MÜDAHALESİ
Yapılan deneyler; gaz kelebeği müdahalesinin, tek başına taşıtın yavaşlamasını yeterince sağlayamadığını göstermiştir. Bunda dolayı, önde yavaş hareket etmekte olan bir taşıtın ani olarak şerit değiştirmesi gibi durumlarda vuku bulmasında acil frenleme mümkün olamamaktadır. ACC sistemi, sadece yumuşak fren müdahalesine izin verir.
16
ACC Sisteminin Taşıtı Frenlemesi İçin Hız Kesme Kontrolü
ABS Modülatörü; Modülatördeki selenoid valflerle, tekerlek basıncı ayarlanır. Elektronik Frenleme - Son kontrol Elamanlı Frenleme (Brake by wire); Frenleme uygulayan her bir tekerlekteki son kontrol elamanına frenleme sinyali göndermeyle yapılır. Akıllı Basınç Arttırıcısıyla (smart booster); Hava akış valfinin kontrol edilmesiyle yapılır.
17
ACC SİSTEMİNİN DEVRE DIŞI KALDIĞI DURUMLAR
Sürücü Frene Bastığında: ACC sistemi devre dışı kalır. Sürücü Taşıtın Hızını Arttırdığında: ACC sistemi aktif kalır. Fakat sistem, eğer yeni bir seyir hızı ayarlanmazsa sürücü gazı keser kesmez taşıt daha önce ayarlanan hıza döner. Öndeki Engeli Algılama: ACC sistemi, önündeki şeritteki daha yavaş seyreden bir taşıtı algıladığında devreden çıkar.
18
ACC HIZ KONTROL SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SİSTEM, trafiğin akışıyla seyir davranışlarını koordine ederek sürücünün yorgunluk ve stresini azaltır. Dolayısıyla sürüş ve yol emniyeti sağlar. Yeterli frenleme etkinliği ile oldukça kullanışlı bir sistemdir. ACC SİSTEMİ, hem gaz kelebeğini hem de frenleri kontrol edebilir. FRENLEME KONTROLÜ, sürücüsü tarafından yavaşlatılan bir taşıtla kıyaslanabilecek kadar düzgün yavaşlama temin etmektedir. HASSAS DALGALI RADARLARIN KULLANILMA SIYLA; sistem, değişik hava koşullarına rağmen öndeki trafik durumunu algılayabilmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.