Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanLevent Benli Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Öğrenci Değerlendirme Yöntemleri / 33 1 Şifa Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015
2
2 Öğrenmenin gerçekleştiğini nasıl anlarsınız?
3
Bu oturumun amacı katılımcıların ölçme ve değerlendirme kavramları ve soru çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu oturum sonunda katılımcıların aşağıdaki hedeflere ulaşması beklenmektedir : Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayabilmeli. Ölçülen öğrenme boyutlarını açıklayabilmeli. Bilişsel düzeyi ölçmek için kullanılan soru tiplerine örnekler verebilmeli. Psikomotor alanı ölçmek için kullanılan soru tiplerine örnekler verebilmeli. 3 Amaç - Hedefler
4
Ölçme: (assessment) Öğrenenin seviyesinin belirlenmesini amaçlar. Yapılandırıcı geribildirim verilmesini sağlar. Hamit Tıp Eğitimi kursu son testinden %75 puan aldı. Değerlendirme (evaluation) Öğrencinin belirlenen yeterliliklere ulaşıp ulaşmadığı hakkında karar verilmesidir. Hamit Tıp Eğitimi kursunda başarılı oldu ve belge aldı. 4 Ölçme ve Değerlendirme
5
Tıp fakültesi Uluslararası akreditasyon örgütü Ulusal akreditasyon örgütü Meslek örgütleri ÖSYM vb Anabilim dalı Eğitici Hastalar / toplum Öğrencinin kendisi 5 Değerlendirmeyi kim yapmalı?
6
Neden ölçme yaparız? Yeterliliği gösterme Öğrencileri derecelendirme Bir öğrencideki ilerlemeyi takip etme Öğrenmedeki zorlanmaları saptama Eğitim yöntemini değerlendirme Öğrencileri öğrenmeye teşvik etme Eğiticiye geribildirim verme Öğrenciye geribildirim verme / 336
7
7 Öğrenme sürecinde ilişkiler MüfredatEğitimÖlçme
8
8 Neleri değerlendirmeli? Öğrenme üç alanda gerçekleşir. Dolayısıyla değerlendirme de bu üç alanda yapılmalıdır: Bilgi Normal kan basıncı sınırlarını söyleyebilmek. Beceri Kan basıncını koldan sfingomanometre ile ölçebilmek. Tutum Muayeneye gelen her erişkin hastasının kan basıncını ölçmenin gereğine inanması Newble D. Assessment. In: Jolly B, Rees L. (Editors) Medical education in the millennium, Oxford: Oxford University Press; 1998.p.131–42.
9
/ 33 9 Miller piramidi Bilir Nasıl yapacağını bilir Gösterir Yapar Performans değerlendirmesi: Çalışma ortamında Yeterlilik değerlendirmesi: OSCE Sadece hatırlama: ÇSS, sözlü… Ortama göre değerlendirme: ÇSS, CORE, sözlü…
10
Çoktan seçmeli sınav Sözlü sınav Simülasyon / Maketle sınama 360 derece genel değerlendirme Klinik değerlendirme / 33 10 Bilişsel hedeflerin ölçümü
11
Sözlü Nesnel (Objektif) Yapılandırılmış Sınavlar Ödev / Proje Hazırlama Karne ile profilleme (Portföy) Gözlemsel Yöntemler / 33 11 Psikomotor Gelişim Tutum / Davranış Ölçümü
12
OSCE; Objective Structured Clinical Examination NÖKS - Nesnel Örgün Klinik Sınav OSPE; Objective Structured Practical Examination NÖPS- Nesnel Örgün Pratik Sınav CORE; Clinically Oriented Reasoning Exam KNS; Klinik Nedenselleştirme Sınavı OSLER; Objective Structured Long Assay Reporting NYURT; Nesnel Yapılandırılmış Uzun Rapor Yazımı / 33 12 Nesnel Yapılandırılmış Sınavlar
13
ÇSS Sözlü Yazılı Klinik nedenselleştirme sınavı (CORE) Objektif yapılandırılmış klinik sınav (OSCE) Kısa Cevap (Short answer) Extended Matching (genişletilmiş eşleştirme soruları) MEQ (modifiye klasik sınav) Mini- CEX, DOPS / 33 13 Ölçme Çeşitlerine Bazı Örnekler
14
Paradoks nabız aşağıdaki hastalıklardan hangisinde görülmez? A) Perikart tamponadı B) Kalp yetmezliği C) Tansiyon pnömotoraks D) Hemorajik şok E) Pulmoner emboli / 33 14 ÇSS TUS, Nisan 2014 http://www.tussorulari.com/nisan2013/kliniksorular2.asp
15
Basamaklar halinde seçilmiş vakalarda düşünme becerisini ölçmek için yapılır Öykü Fizik muayene Ön tanılar Tedavi / 33 15 CORE
16
Yetmiş iki yaşındaki kadın hasta, çabuk yorulma yakınmasıyla başvuruyor. Son 2 aydır 1 kat merdiven çıktığında yorulduğunu ve nefes almak için duraklaması gerektiğini ifade ediyor. Geceleri uyuyabilmek için 2 yastık kullandığını; ancak yine de uyuduktan 2-3 saat sonra nefessiz kalarak uyandığını belirten hastanın kan basıncı 170/95 mmHg, kalp hızı 115/dakika, düzensiz ve solunum sayısı 22/dakika’dır. Hastanın muayenesinde palpasyon ile kalp tepe atımının lateralve inferiora doğru yer değiştirdiği belirleniyor. 3 (+) pretibial ödem ve akciğer oskültasyonunda her iki akciğer bazalinde krepitan raller saptanıyor. Bu hastanın tedavisinde kullanılabilecek ilaçlardan hangisi nöro- hormonal aktivite artışı yapar? A) Valsartan B) Spironolakton C) Furosemid D) Kaptopril E) Kandesartan / 33 16 CORE TUS, Nisan 2014 http://www.tussorulari.com/nisan2013/kliniksorular2.asp
17
/ 33 17 ÇSS – Boşluk doldurma Aşağıdaki soruda boş bırakılan yere uygun düşen ifadeyi bulunuz. “Sağlık, sadece hastalık ve sakatlık durumunun olmayışı değil kişinin …………………….. yönden tam bir iyilik halidir.” A.bedeni ve ruhi B.fiziksel ve sosyal C.maddi ve manevi D.bedenen, ruhen ve sosyal E.spirütüel ve sosyal
18
ÇSS – Birden çok boşluk doldurma Ölçme değerlendirme olmayan bir eğitim düşünülemez. Öğrencilerin performansları eğitim boyunca sürekli takip edilmeli ve kendilerine yapılandırıcı geribildirimler verilmelidir yani....1.... değerlendirmeler yapılmalıdır. Bunun dışında eğitim sonunda başarı durumunu belgelemek için....2.... değerlendirmeler de şarttır. Soru 1: A.formatif B.summatif C.kesin D.bağıl E.mutlak Soru 2: A.formatif B.summatif C.kesin D.bağıl E.mutlak / 3318
19
/ 33 19 ÇSS – Cümle tamamlama Aşağıdaki soruda verilen cümleyi uygun şekilde tamamlayan ifadeyi bulunuz. Doğuştan kalp hastalıkları arasında en sık görüleni atriyal septal defektir (ASD). Sekundum tipi ASD’lerin..... A.etyolojilerinde en sık annenin alkol kullanımı vardır. B.tanılarında altın standart anjiyografidir. C.kendiliğinden kapanma ihtimali vardır. D.bir yaşından önce ameliyat edilmeleri gerekir. E.çoğunda bir yıl içerisinde pulmoner hipertansiyon gelişir.
20
Soru 1: Eğitim yöntemi seçerken hedef gruba uygun yöntemler belirlemek önemlidir. Aşağıdaki eğitim yöntemlerinden kaçı öğrenci merkezli yöntemdir? Sınıf dersi Ödev Probleme dayalı öğrenme Proje temelli öğrenme A.0 B.1 C.2 D.3 E.4 / 33 20 ÇSS – Doğru sayısı buldurma
21
Giriş sorusu: 45 yaşında, 167 cm boyunda ve 88 kg ağırlığındaki bir erkek hastanın vücut kitle endeksi kaçtır? İkinci soru: VKİ düzeyine göre şişmanlığın sınıflaması nasıl yapılır? Cevaplayabilirse: Bu hastaya nasıl bir egzersiz reçetesi önerirsiniz? / 33 21 Sözlü Sınav
22
/ 33 22 OSCE http://www.turkdermatoloji.org.tr/files/file/Turk_Dermatoloji_Yeterlik_%28Bord%29_Sinavi.pdf
23
Temel ilke ve yöntemi NÖKS’e benzeyen uygulama sınavları Maket üzerinde intramusküler uygulama yapınız. Bilgisayarda SPSS kullanarak verilen analizleri yapınız. / 33 23 OSPE
24
Nesnel Yapılandırılmış Uzun Rapor Yazımı Kritik düşünme Nedenselleme İfade etme / 33 24 OSLER
25
Konu: Miyokard enfarktüsü Odak: Komplikasyonları Seçenekler: A.Asistol B.Atriyal fibrilasyon C.Kalp tamponadı D.Tam kalp bloğu E.Derin ven trombozu F.Papiller kas yırtığı G.Perikardit H.Post MI sendromu I.Pulmoner emboli J.Pulmoner ödem K.Unstabil anjina L.Ventriküler fibrilasyon M.Ventriküler septum yırtığı N.Bentriküler taşikardi Genişletilmiş Eşleştirme Soruları https://en.wikipedia.org/wiki/Extended_matching_items Soru kökü: sıradaki sorular için en uygun komplikasyonu yukarıdaki listeden seçiniz. Her bir seçenek bir veya daha fazla kullanılabilir. Soru 1: 72 yaşındaki bir erkek miyokard enfarktüsü sonrasında hastaneye yatırılıyor. Yedi gün sonra hastada şiddetli dispne ve kollaps gözleniyor. Muayenede hasta soluk renkte ve sağ bacağı sola göre daha şiş durumda. Kalp apeksi 5. interkostal aralıkta orta klaviküler hatta. Üfürüm duyulmuyor ama akciğerde her iki bazalde nadir krepitan raller var. Nabız 128/dk, kan basıncı 98/55 mmHg, ateşi 37,7 C ve jugüler venöz basınç artmış. Doğru cevap: Pulmoner emboli / 3325
26
Aile hekimliği uygulamasında hasta merkezli sağlık hizmeti sunum modelini açıklayınız ve hizmet kalitesine etkisini tartışınız. / 33 26 Uzun Yazılı (Klasik Sınav)
27
Şeker hastalığı ve yüksek kan basıncı bulunan 55 yaşındaki bir erkek hastada kullanılabilecek antihipertansif ilaçları yazınız. / 33 27 Kısa Yazılı
28
Erişkin atlarda kolit etyolojisinde rol alan faktörleri yazınız. (20%) Erişkin atlarda kolit bulgularını yazınız ve isteyeceğiniz tanı testlerini belirtiniz. (30%) Kolitli bir ata nasıl bir tedavi yaklaşımında bulunursunuz. (30%) Laboratuvar doğrulaması konusundaki biyo güvenlilik tedbirlerini açıklayınız. (20%) / 33 28 Bağlantılı Yazılı Sorular http://www.rcvs.org.uk/document-library/2012-question-papers/2012-papers.pdf
29
Soru 1: Bayan A, öncesinde sağlıklı, iki çocuk annesi bir hanımdır. Yoğun bir iş günü 2 yaşındaki çocuğunu hafif nezle şikayetleri için getiriyor. Görüşmeden ayrılırken şöyle diyor: “Bu arada, çok yoğun değilseniz; son iki aydır kendimi çok yorgun hissediyorum” Aile hekimliği açısından; 1. Bu sözün anlamı ne olabilir? 2. Hastaya ne cevap verirsiniz? Soru 2: Bayan A, yıllardır geniz akıntısı olduğunu ve son iki aydır burnunun sürekli tıkalı olduğunu söylüyor. Bu aşamada aklınıza gelmesi gereken sık görülen önemli iki tanı nedir? Her bir tanıyla alakalı üç bulgu veya belirti yazınız. Modifiye Klasik Sınav (MEQ) / 3329 J. Roy. Coll. Gen. Practtt., 1971, 21, 373
30
/ 33 30 Mini Clinical Evaluation Exercise (Mini CEX)
31
/ 33 31 Mini Clinical Evaluation Exercise (Mini CEX)
32
Sadece öğrenciyi mi değerlendirmeliyiz? Öğrenci Anabilim Dalı Fakülte / Üniversite Ders / Eğitici Ülke / Sistem / 33 32
33
Ölçme ve değerlendirme nedir? Hangi öğrenme boyutlarını ölçeriz? Bilgiyi ölçmek için hangi soru/sınav tipleri uygundur? Beceriyi ölçmek için hangi soru/sınav tipleri uygundur? / 33 33 Özet
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.