Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIskander Erkoç Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
GİRİŞİMCİLİKDE İNOVASYON Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Emin EMİRZA Kayseri - 2016
2
Bilginin değere dönüşmüş biçimine innovasyon denir. ‘‘İnovasyon kendisini mâli tablolarda gösterene kadar tamamlanmış sayılmaz.” Yani bir yeniliğin inovasyon kabul edilmesi müşteri için değerli olmasına bağlıdır. İnovasyon GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON
3
En innovative 50 marka GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON
4
İnovasyonun kaynağı “hayal gücüdür.” “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir.” Albert Ainstain. GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON
5
Geçmişte ki başarılar, gelecek başarıların referansı olabilir ama garantisi olamaz. İnovasyonun temel kuralı: “Geçmişteki başarıları unut, geleceğe bak” GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON
6
Neden? Çünkü, 3-4 yılda bir küresel bilgi miktarı ikiye katlanmaktadır. Bilgiye ulaşmak değil, bilgiyi filtrelemek önemli hale gelmiştir.
7
Her türlü girişim için ister sanayide ister internette olsun esas olan fikirdir. Sermaye sonra gelir. Eğer fikrinizi bir iş modeline aktarabilirseniz yatırımcı bulma şansınız artar.
8
Bilgi, rekabet gücü kazandırdığı varsayılan farklılığın en önemli kaynağıdır.
9
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Dört inovasyon kategorisi vardır: Rutin inovasyon Şirketlerin halihazırdaki teknolojik yetkinlikleri üzerine kurulur. Yıkıcı inovasyon Yeni bir iş modeli gerektirir ancak her zaman yeni teknoloji gerektirmez. Radikal İnovasyon Yıkıcı inovasyonun tersidir. Burada meydan okuma tamamen teknolojiktir. Mimari İnovasyon Teknolojik ve iş modeline yönelik yıkımları bir arada içerir. Kodak ve Polaroid gibi markalar dijitale girmiş ama başarılı olamamıştır.
10
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon neden önemli? Gerçekte karlılığın önemli bir kısmı rutin inovasyonlar tarafından oluşturulmaktadır. Intel, yıkıcı inovasyonla 1985’de geliştirdiği i386 çipi ile bugüne kadar 200 milyar dolar faaliyet geliri elde etmiştir. Bu başarıyı rutin inovasyonu sürdürerek gerçekleştirmiştir.
11
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon neden önemli? Gerçekte karlılığın önemli bir kısmı rutin inovasyonlar tarafından oluşturulmaktadır. Microsoft, Windows NT’nin 1993’de pazara sürülmesinden bugüne dek rutin inovasyon ile 303 milyar dolarlık faaliyet geliri sağladı.
12
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Yıkıcı inovasyondan sonra rutin inovasyon gelmeli Yıkıcı bir inovasyon ortaya koyan bir şirket bunu çeşitli gelişmelerle zenginleştirmezse taklitçileri uzun süre uzakta tutamaz. Intel, Apple ve Microsoft, kendi ekosistemlerini oluşturmuş ya da müşteri için vazgeçilmez markalar haline gelecek çalışmalar yapmıştır.
13
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon yapmak yeterli mi? Google, reklam işinde rutin inovasyon yaparak ne bir büyüme yaratırken, Bir yandan da Google X tesisinde kendi kendine giden otomobiller gibi radikal ve mimari inovasyonlar yapıyor.
14
GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon yapmak yeterli mi? Apple, iPhone’nun üzerine yatmıyor, bir yandan da giyilebilir teknolojiler ve ödeme sistemleri gibi alanlarda çalışıyor.
15
İnovasyon yapabilme kapasitesi oluşturmanın ilk adımı stratejidir. İnovasyon stratejisi oluşturmak ve geliştirmek için dört temel görev yerine getirilmelidir: İnovasyon müşterilerimiz ve şirketimiz için nasıl bir değer yaratmasını bekliyoruz sorusunu yanıtlamak. Farklı invasyon türlerine yönelik kaynakların doğru biçimde dağıtabiliyor musunuz? Trade off’ (ödünleşim) yönetmek: nelerden vazgeçeceksiniz? İnovasyon stratejisinin de evirilmesi gerektiğinin farkında mısınız? GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON
16
İş modelini tekrar hatırlayalım 9 Temel Yapı taşımız vardı. Modelde ilk adım, ürün-Pazar (müşteri) uyumudur. Ürün – Pazar uyumu
17
Ürün nasıl olmalı? Bir ürün, kendini sürüden ayırmak için yeterince yenilikçi olmalıdır, fakat kullanıcıyı yabancılaştıracak kadar da ileri düşünceli olmamalıdır.
18
Müşterinin algıladığı değer ile ürünün pazara lanse edilen değeri örtüşmediğinde problem yaşanır. Ürün Kararları ve Yönetimi
19
Herkes cafe açmak istiyor? Siz ne yapardınız? Ürün – Pazar uyumu
20
Bir yumurta ne kadar farklı olabilir ki? Ürün – Pazar uyumu
21
Girişimcilikte iş modellerinin merkezinde olan ürün/hizmetin değer önerisi (customer value); Ya ‘Aynı kaynak ile daha fazla fayda’ Ya da ‘Daha fazla kaynak ile daha üstün fayda’ elde edileceği iddiasına dayanarak oluşturulur. Yani müşteri için yaratılan değerinin özü, müşterilerin mevcut kullandıkları ürün ya da hizmetlerde iyileştirmeler sağlayarak müşteriye daha fazla tasarruf ettirme iddiasındadır. Böylece müşteri daha fazla kazanç ya da fayda elde edecektir. Bu faydayı sağlayan girişimci ise ölçeklenebilir şekilde işini büyütecek ve kar elde edecektir. Ürün – Pazar uyumu Volue Proposition
22
Damla sulama, Netfirm ile sıcak ülkelerdeki çiftçilerin tercih ettiği sulama yöntemi haline gelmiştir. Netfirm, toprağın içerdiği suya, tuzluluğa, gübrelenmesine ve meteorolojik verilere göre sulanmasını ayarlayan bir teknoloji geliştirdi. Şirket, çiftçilere, sistemin hasat verimini yüzde 300 ile 500 arttırabileceğini, yani sistemin oldukça karlı bir yatırım olduğunu gösterdi. Ürün – Pazar uyumu Örneğin,
23
Uçan araba satılır mı? Ürün – Pazar uyumu Bir iş fikrini ya da bir yeniliği, ticarileştirmek her zaman kolay olmaz. Ürününüz maliyeti, Zamanlaması, ve tüketicileri mevcut alışkanlıklarını değiştirmeye ikna edecek kadar güvenli ve yüksek performanslı olmalı.
24
Buna girişimcilikte ürün-pazar uyumu diyoruz. Sıfırdan başlamak ve belli bir müşteri sayısına ulaşmak zordur. Eğer ürün ve Pazar tam bir uyum içerisinde değilse büyüme için yatırımcı çekilemez. Ürün Kararları ve Yönetimi Product-Market fit
25
Ürünü meydana getiren Bileşenler Asıl yarar veya öz ürün Garanti Montaj Ambalaj İsim Aksesuar Stil Kalite Teslim ve kredi Satış sonrası servis Somut ürün Genişletilmiş ürün Çekirdek boyut Fiziksel boyut Desteklenmiş boyut İmaj marka Ürün Kararları ve Yönetimi
26
Ürün çekirdek boyutunda, müşterilerin farkında oldukları ya da olmadıkları sorunları bir sorunu çözer. Ürün Kararları ve Yönetimi
27
Ürün müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığında değer (customer value) yaratır. Bir ürünün değerini belirleyen nedir? Bir ürünün değerini, müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri belirlemektedir. Bu çözümü girişimci anlar, sorunu çözecek ürünü/hizmeti üretir ve karlı bir biçimde sunumunu yapar. Ürün Kararları ve Yönetimi
28
Girişimci ürünün/hizmetin faydasını iki boyutta planlar: Fonksiyonel (asıl çözüm üreten) faydalar, Psikolojik faydalar (Marka-imaj). Tüketiciler için ürünün, ihtiyaçları giderme özelliğine sahip olması zorunluluktur. Fakat ilerleyen aşamalarda bu yeterli olmaz. Ürün Kararları ve Yönetimi Fonksiyonel fayda: ‘Dalin kullanıyorum çünkü, bebeğimin cildini tahriş etmiyor. Duygusal fayda: Dalin kullanıyorum çünkü, güvenilir bir marka, çocuğun için en iyisini kullanan anne/babayım (iyi hisseden anne/baba)’
29
Psikolojik faydalar ürünlerin farklılaşmasını sağlar Ürün Kararları ve Yönetimi Otomobil lastiğini nasıl farklılaştırırsınız? Güvenlik duygusu kullanılabilir. Güvenlik duygusunu nasıl anlatırsınız?
30
Ürün neden farklılaştırılır? Dikkat çekmek, Tercih edilmesini sağlamak, Daha yüksek bedele ürünü satmak için, bir ürün ya da sunum farklılaştırılır ya da daha iyi yapmayı hedefler. Ürün Kararları ve Yönetimi
31
Ürün nasıl farklılaştırılır? Ürünler, gerçek ya da psikolojik anlamda farklılaştırılabilirler. Kağıt havlu pazarında markalar öncelikle kendilerini fonksiyonel özellikleriyle farklılaştırmıştır. Papia, Türkiye’nin ilk ve tek 4 katlı tuvalet kağıdıdır. Selpak, hem yumuşak, hem hesaplıdır. Ürün Kararları ve Yönetimi
32
Psikolojik farklılıklar duygulara hitap eder. Ürün Kararları ve Yönetimi
33
Her fonksiyonel (fiziksel) fayda, dolaylı olarak bir duyguya hitap eder. Ürün Kararları ve Yönetimi
34
3 boyutlu TV izleme kalitesi fonksiyonel, buna bağlı oluşan keyif ve heyecan duygusal boyutu ifade eder. Ürün Kararları ve Yönetimi
35
Eğer otomobilinizde iyi bir lastik varsa bu kaza yapma riskinizi azaltır, duygusal olarak da size güven hissi verir. Ürün Kararları ve Yönetimi
36
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.