Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam."— Sunum transkripti:

1

2  zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam

3 “Bir kişinin yansımasını biçimlendiren üç ayna vardır. Birinci ayna kendinizi nasıl gördüğünüzdür. İkinci ayna başkalarının sizi nasıl gördüğüdür. Üçüncü ayna ise gerçekte ne olduğunuzdur.” Çin Atasözü

4 Kişisel imajımızı üçe ayırabiliriz: 1. Öz imaj: Kendimizi nasıl gördüğümüzdür. 2. Algılanan imaj: Başkalarının bizi nasıl gördüğüdür. 3. İstenen (ideal) imaj: Kendimizi nasıl görmek ve başkalarına nasıl “göstermek” istediğimizi belirleyen, iki boyutlu imajımızdır.

5  Öz imaja psikolojide benlik algısı da denmektedir.  Kişinin kendini, kendi iç aynasında görme şekli onun öz imajını oluşturur.  Öz imaj, yanıltıcı olabilir.  Kişiler kendilerini gerçekte olduğundan daha iyi ya da daha kötü görebilirler.  Kişinin öz imajı ile öz gerçeği arasındaki fark çok açık ise, kişi kendine yönelik saygısını yitirecektir.

6  Algılanan imaj ise, başkalarının bizim ne olduğumuzu “sandığı” ile ilgilidir.  Bir kişinin algılanan imajı ile gerçek karakteri arasındaki farkın büyük olması, o kişiye yönelik, tutarsızlık duygusundan sahtekârlık hissine kadar pek çok olumsuz duygular yaratır.

7  İstenen (ideal) imaj ise, kendimizi nasıl gördüğümüz ve içimizde olanı başkalarına nasıl göstermek ya da sunmak istediğimiz ile ilgilidir.  Bir kişinin, “Nasıl bilinmek istersiniz?” sorusuna verdiği cevap, bizi, o kişinin kafasındaki ideal imaj ile ilgili ipuçlarına götürür.  İdeal imajı tasarlarken, kişinin gerçek karakter özellikleri, işinin veya sosyal konumunun gerekleri ve ilişkide olunan kişi veya kitlenin beklentileri dikkate alınmalıdır.

8 Kişisel İmajımızı Oluşturanlar

9  Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk iki saniye içinde başlarız.

10  Gülümseme  Göz teması  Sıkı tokalaşma  Kişinin ismini kullanma

11 Özellikle bankacılık, hukuk veya hizmet sektöründe çalışan erkekler için fiziksel görünümün basanlarında çok büyük etkisi vardır. Aşağıdaki öneriler profesyonel yaşamda erkekler için avantaj yaratacaktır.

12  Karşı tarafta otorite ve ciddi bir etki yaratmak istiyorsanız kravatınızı gri veya lacivert tonlarda seçmelisiniz. Kravatınızı pantolon kemerinizin hemen üstünde kalacak şekilde bağlayın.  Kullandığınız aksesuarların renkleri uyumlu seçin  Takım elbisede mümkünse koyu renkleri tercih edin. Lacivert iyi bir seçim olacaktır. Siyah takım elbiseyi resmi ortam ve davetlerde kullanmaya gayret edin.  Oturmadığınız anlarda ceketinizin düğmelerini ilikli tutun.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

13  Kıyafetinizin profesyonel kimliği geri planda bırakacak şekilde iddialı olmasından kaçının.  Kadın giyiminde tek pantolon, tek etek üzerine v yakalı bluz veya gömlekler idealdir. Eğer takım elbise giymişseniz altına dolgu topuklu, spor veya abiye ayakkabı giymeyin.  Modaya uymak yerine size yakışan renk ve tonu bulun. Ancak bu renklerin iddialı olmamasına özen gösterin.  Hizmet sektöründe çalışan kadınlar bankacılık vs sektörlerine göre daha dinamik giyinebilir.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

14 Aksesuarlar Aksesuarla ilgili unutulmaması gereken konu detayların etkiyi maksimize ettiğidir. Kaliteli aksesuarlar imajınızı bir yukarı seviyeye taşıyacaktır.  Eğer mümkünse ayakkabı ve çanta seçiminde olabildiğince formal ve kıyafete uygun tonda sade renkler tercih edilmeli ve aynı zamanda deri ve boyasına dikkat edilmiş ve bakımı yapılmış olmalıdır.  İş çantası ve özel çantalarda gereksiz eşyaların çıkarılmış olmasına dikkat edilmelidir.

15 Giyim ve aksesuarlarınızla tanımlamaya çalıştığmız imaj şu noktalar göz Önünde bulundurularak yapılandırılmalıdır:  Etkili olma  Meslek ve duruma uygun olma  Zaman ve para bakımından uygun olma  Kendinize güven sağlama

16 Dr. N. Mert BATU 05323301290 nmertbatu@fifikir.com nmbatu@gmail.com


" zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları