Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ"— Sunum transkripti:

1

2 MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SİBER ZORBALIK MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

3

4 ZORBALIK NEDİR* Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.

5 Zorbalık Kriterleri Kasıtlı olarak zarar verme amacıyla saldırgan davranışlarda bulunulması Bu olumsuz eylemlerin bir kez değil, sürekli bir şekilde uygulanıyor olması Taraflar arasında güç dengesinin eşit olmaması Genellikle sistematik ve organize davranışlardan oluşması

6 Siber Zorbalık Bir ya da birden fazla kişinin, elektronik iletişim araçlarını kullanarak, belirli bir zaman süresi içerisinde ve sürekli olarak, kendisini savunma gücüne sahip olamayan birisine yönelik gerçekleştirdikleri kasıtlı saldırgan davranıştır.

7 Siber Zorbalık Araçları
SMS, MMS Sosyal Paylaşım Siteleri (arkadaşlık siteleri, bloglar, internet forumları, internet sözlükleri) Resim/Video Klip Telefon Chat Odaları Anlık Mesajlaşma(MSN, ICQ) Web Siteleri

8 Siber Zorbalığın Türleri
Çevrimiçi kavga etme Zarar verme İftira Başka bir kimliğe bürünme Bilgilerini izinsiz kullanma Ortaya çıkarma Sanal dışlama Siber taciz

9 Kitle İletişim Araçları
Yazılı ve görsel medya araçları, kişinin zorbalık eylemini gerçekleştirmesinde önemli bir etkendir.

10 Zorbanın Özellikleri İntihar girişimi Otoriter bir aileye sahip olma
Zayıf aile içi iletişim Okula uyum düzeyi ve akademik başarının düşük olması Okula bağlığının zayıf olması Örnek rol model eksikliği Zorba olan arkadaşlara sahip olma Suç unsuru taşıyan eylemlerde bulunma Kavgacı davranışlar sergileme Disiplin aracı olara cezayı kullanan ebeveynlere sahip olma

11 Arkadaşlık kurmada sorun yaşama Daha az popülerlik
Mağdurun Özellikleri Kaygılı olma Arkadaşlık kurmada sorun yaşama Daha az popülerlik Genel olarak yalnız kalma eğilimi Kendi başlarına sosyal aktivitelere katılmasını desteklemeyen ebeveynler Okulla etkileşim içinde olan ebeveynlere sahip olma Fiziksel sağlık problemleri yaşama Okul devamsızlığını yüksek olması Okul ile ilişkilerinin zayıf olması Okula uyum güçlüğü Yalnızlık duygusu Özgüven Eksikliği

12 İzleyenin Özellikleri Kavgalarda aktif davranmama
Zorbayı suça yönelme konusunda cesaretlendirme Okul yönetiminden ve alabileceği suçlardan çekinme Zorbayı alkışlayan tarafta olma

13 Öğretmen- Öğrenci İlişkisi
Zorbayı, mağdurların bakış açısını anlaması için teşvik etme Zorbalık konusunda öğrencileri bilinçlendirme Her öğrencinin okulda mutlu olmaya hakkı olduğu mesajını verme Öğrencilerin paylaşım sorumluluklarını geliştirme Öğrenciler arası arkadaşlık ilişkisine önem verme Kişisel ve sosyal gelişimi destekleme Öğrencilerin alay konusu olma, fiziksel ya da duygusal hasara uğrama korkularını yaşamayacakları güven ortamını oluşturma Kültürel farklılıkların günlük hayat üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirme

14 “Zorbalık başkasının hakkına saldırıdır, güvenli değildir ve bu okulda yasaktır.” mesajını sınıflarda açıklama Öğrencileri okul kuralları hakkında bilgilendirme Kabul edilmeyen davranışların ne olduğunu net olarak ortaya koyma Ödül ve yaptırımları net olarak belirleme Öğrencilerle birlikte uyulması gereken kuralları belirleme Cesaret, düşünme, adalet, sorumluluk, iş birliği gibi konuları müfredatla kaynaştırarak öğrencilerin içselleştirmesini sağlama Öğrencilere saygılı ve hoşgörülü davranarak örnek olma

15 Şiddet gibi kabul edilmeyen davranışların, olumsuz sonuçları için düşmanca olmayan tavırlarla fiziksel olmayan yaptırımlar uygulama Zorbalara karşı şiddet uygulamama Zorbalığın devam etmesine katkı sağlayan izleyici öğrencilerin farkında olma Zorba öğrencilerin sınıf içinde popüler olabilme çabalarına tepkisiz kalmama Öğrencileri siber zorbalık ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlendirme Siber zorbalık yaşayan öğrencileri, bu konuyu paylaşmaları konusunda teşvik etme

16 Öğretmen-Okul İlişkisi
Zorbalık hakkında okul yönetimini bilgilendirme Zorbalığın tüm okulu ilgilendiren bir sorun olduğunun farkına varma ve tüm personeli çözüm sürecine dahil etme Okulda uygulanan yaptırımların tüm olaylar için tutarlı ve adil olmasına dikkat etme Okul çapında zorbalığı inceleme Zorbalık riskini azaltıcı okul politikalarına destek olma Zorbalığa sıfır tolerans gösterme Tüm öğrencilerin katılabileceği etkinlikler düzenleme

17 “Zorbalığa uğramış olman
Anahtar Mesajlar “Zorbalığa uğramış olman senin suçun değil!” “Bunlarla kendin yüzleşmek zorunda değilsin.”


"MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları