YGS ( Nisan ) YGS ( Nisan ) ÜNİVERSİTE SINAVI İKİ BASAMAK HALİNDE UYG LYS ( Haziran ) LYS ( Haziran ) 13 MART HAZİRAN
2016 YGS – LYS SINAV TAKVİMİ 13 MART 2016 YGS ( BAŞVURU : OCAK) YGS SONUÇ AÇIKLAMA TARİHİ : (25 MART)LYS BAŞVURU TARİHİ : (01-14 NİSAN) 3
2016 LYS SINAV TAKVİMİ LYS 1 SINAV TARİHİ : 19 HAZİRANLYS 2 SINAV TARİHİ : 25 HAZİRANLYS 3 SINAV TARİHİ : 26 HAZİRANLYS 4 SINAV TARİHİ : 18 HAZİRANLYS 5 SINAV TARİHİ : 25 HAZİRANLYS SONUÇ AÇIKLAMA TARİHİ : 18 TEMMUZ 4
Türkçe 40 Türkçe 40 Sos Sos Mat Mat Fen Fen YGS – YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI Tarih : 15 Coğrafya : 12 Felsefe:8 Cebir : 32 Geometri:8 Fizik : 14 Kimya : 13 Biyoloji: 13 -Ygs soruları 9.sınıf ağırlıklıdır. - Yoruma dayalı. - Zamana karşı yarış çok önemli. -Tek oturumda yapılır. - Çoğunlukla 2 yıllık bölümler için kull. 5 Din K: 5
LYS – LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI LYS – 1 (Mat-2) LYS – 1 (Mat-2) Cebir : 50 Geo : Fizik : 30 Kim : Biy : 30 Edeb : 56 Coğ : LYS – 2 ( Fen-2) LYS – 2 ( Fen-2) LYS – 3 ( Edb Coğ) LYS – 3 ( Edb Coğ) Tarih : 44 Coğ : Fls Gr: 24 LYS – 4 ( Sos -2) LYS – 4 ( Sos -2) Y.Dil : LYS – 5 ( Y.Dil) LYS – 5 ( Y.Dil) 6 - Bilgi ağırlıklıdır. - 10,11 ve 12.sınıf konuları. - 4 yıllık bölümler için kull. Din K: 8 (75 dk) (60 dk)(45 şer dk) (85 dk) (35 dk) (65 dk) (20 dk) (50 dk) (120 dk)
LYS– 2 / Fen – 2 LYS– 3 / Edeb-Coğ LYS– 4 / Sos Bil- 2 LYS – 5 / Y.Dil TM LYS– 1 / Mat – 2 LYS– 3 / Edeb-Coğ Sayısal LYS– 1 / Mat – 2 Sözel Y. Dil Ygs Sınava da katılabilirsiniz. 7
YGS’DE BARAJI GEÇMEK İÇİN KAÇ NET GEREKİR? 2 Yıllık Bölümler için : 140 Puan 4 Yıllık Bölümler için : 180 Puan 8
Üniv. Puanı = YGS Neti OBP ++ LYS Neti % 40 etkili % 60 etkili YGS VE LYS’NİN YERLEŞTİRME PUANINA ETKİSİ Max. 60 puan 9
ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI (OBP) 10 Diploma Notu x 0,6 100 * 0,6 = * 0,6 = * 0,6 = * 0,6 = 30 Max. puan Min. puan Lys Puanı = Max. Ham puan Max. Ham puan OBP
Ygs’de Max Puanı Ygs’de Max Puanı = Max. Ham puan Max. Ham puan OBP + YGS – LYS ’DE MAXİMUM PUAN LYS’DE MAXİMUM PUAN Lys’de Max Puanı = Max. Ham puan Max. Ham puan OBP
YGS – LYS’DE 18 PUAN TÜRÜ VAR
YGS LYS TürkçeSos - 1Mat - 1Fen - 1FizikKimyaBiyoCebirGeo MF - 1 Matematik 1,10.51,60.81, ,08 1,73 MF - 2 Fen Bilg Öğrt 1,10.51,11,3 1,73 1,6 1,280,93 MF - 3 Tıp Fak. 1,10.71,1 1,731,86 2 1,040,6 MF - 4 İnşaat Müh. 1,10.61,40.91,731,20.6 1,76 1,46 Puan Türüne Göre Derslere Ağırlık Vermeli YGSLYS TürkçeSos - 1Mat - 1Fen - 1 CebirGeoEdebCoğr TM - 1İşletme 1,40,51,60,5 2 1,331,281,66 TM - 2U.Arası İliş. 1,40,71,40,5 1,76 1,061,571,33 TM - 3 Pdr- HUKUK 1,5110,51,440,93 1,78 1,66 13
2014 Lys 1 – Sınıf Düzeyi / Soru Sayısı 14 9.Sınıf10.Sınıf11.Sınıf12.Sınıf Mat-2 (50 Soru) Geometri (30 Soru) Toplam
2014 Lys 2 – Sınıf Düzeyi / Soru Sayısı 15 9.Sınıf10.Sınıf11.Sınıf12.Sınıf Fizik (30 Soru) Kimya (30 Soru) Biyo (30 Soru) 6699 Toplam
16 AKDENİZ ÜNİV. TIP FAK YGS NETLERİLYS NETLERİ TürkçeSos - 1Mat - 1Fen - 1 Mat-2GeoFizikKimyaBiyo ,536,25 38,7516,52522,5 Diploma 94 Ygs Başarı SırasıLys Başarı Sırası 4892 ( Ygs 2)6947 ( MF 3 ) 2014 ÖSYS YERLEŞTİRME PUANLAMASINA GÖRE
İSTANBUL ÜNİV. DİŞ HEKİMLİĞİ TürkçeSosyalMat - 1FenMat-2GeoFizikKimyaBiyo (40 Soru) (50 Soru)(30 Soru) Toplam : 133 SoruToplam : 52 SoruToplam : 73 Soru (2014 Ygs – Lys Sonuçlarına göre)
ULUSLAR ARASI ANTALYA ÜNİV. ELEKT-ELEKTRONİK MÜH. TürkçeSosyalMat - 1FenMat-2GeoFizikKimyaBiyo (40 Soru) (50 Soru)(30 Soru) Toplam : 94 Soru Toplam : 35 SoruToplam : 41 Soru (2014 Ygs – Lys Sonuçlarına göre)
TürkçeSosyalMat - 1FenMat-2GeoEdebCoğr (40 Soru) (50 Soru)(30 Soru)(56 Soru)(30 Soru) Toplam : 116 SoruToplam : 40 SoruToplam : 69 Soru İSTANBUL ÜNİV. HUKUK FAK. GÜNÜMÜZDE ÜNİVERSİTEYİ KAZANMAK ÇOK KOLAY…. AMA NİTELİKLİ BÖLÜMLERİ KAZANMAK İÇİN GAYRET GEREKİYOR… (2014 Ygs – Lys Sonuçlarına göre)
2015 Ygs ‘ ye başvuran öğrenci sayısı : YGS barajını geçen aday sayısı : YGS – LYS İSTATİSTİĞİ
ÜNİVERSİTEBÖLÜMTERCİH SAYISI KONTENJAN ADNAN MENDERES REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞ ÇUKUROVA ANESTEZİ HARRAN TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK HACETTEPE TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ SAKARYA TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK ADNAN MENDERES İLK VE ACİL YARDIM NİĞDE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (İÖ) YILDIRIM BEYAZIT HUKUK FAKÜLTESİ GAZİANTEP HUKUK FAKÜLTESİ Üniversite Arz-Talep Durumu
HUKUK
TIP
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans Kontenjanları 2014 Lys Başvuru Devlet Ünv Lisans Kont Vakıf Ünv Her iki kişiden birisi yerleşebilir KKTC Ünv Yurtdışı Ünv Toplam KONTENJANLAR
2014 Ygs – Lys İstatistiği Ygs Net Ortalaması Testler Türkçe 21,91816,8 Sos ,616,6312,1 Mat -1 7,56,927,5 Fen -1 4,13,563,5 * Türkçedeki düşüşün nedenini paragraftan çok, dilbilgisi sorularının beklenenden fazla gelmesidir. * Sosyal bilimlerde bilgi odaklı soruların olması yorum sorularının az olması, normal başarı dağılımını da etkiledi. * Fen Bilimlerinin düşük olmasının nedeni son üç yılda okullarda öğretilenlerin dışında uygulamaya yönelik, güncel hayata yönelik sorularla muhatap ediyor öğrencileri. Öğrenciler okulda öğrendiklerini ÖSYM’nin sorularına entegre edemiyorlar. Sorularda açıklık ve netlik şekillerdeki özensizlik öğrencilerin soruları anlamada zorlandığını gösteriyor ,2 6,1 3,5
Dersin Adı Soru Sayısı 2012 Ort rt Matematik50 Soru13,1712,32 Geometri30 Soru6,734,15 Fizik30 Soru9,796,46 Kimya30 Soru9,8710,19 Biyoloji30 Soru10,0811,05 Edb56 Soru23,5223,22 Coğrafya-124 Soru7,617,6 Tarih44 Soru13,1314,49 Coğrafya-216 Soru6,334,78 Felsefe30 Soru6,867,88 Yabancı Dil(İng) 80 Soru28,6230, LYS NET ORTALAMALARI
ŞÜHEDA SARIOĞLU YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI LYSMATGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİ D.SAYIS DİP. NOT 96YMF34156MEVLANA TIP TAM BURSLU 30
KAZIM KARABÖRK YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI LYSMATGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİ D.SAYIS DİP. NOT 94YMF34156ANKARA TIP 31
SENA GÜRENSOY YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI3436 LYSMATGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİ D.SAYIS DİP. NOT 99YMF3436CERRAHPAŞA İNG.TIP 32
AHMET MUSLU YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI LYSMATGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİ D.SAYIS DİP. NOT 93YMF468945ANKARA VETETİNERLİK 33
MELİH FURKAN BERK YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI LYSMATGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİ D.SAYIS DİP. NOT 93YMF468945ABDULAH GÜL ENDÜSTRİ MÜH. ( İNG) 34
A.FURKAN TÜRK YGSTÜRKÇESOSYALMATEMATİKFEN D.SAYISI LYSMATGEOMETRİEDEBİYATCOĞRAFYA D.SAYIS DİP. NOT 76 YTM ATATÜRK HUKUK 35
DÜZENLİ ÇALIŞAN YOL ALIR
Üniversiteli olmak için fedakârlıkta bulunmak, bedel ödemek ve sistematik çalışmak gerektiriyor.
Sınav için önemli bir olgu olan test stratejisini kavramış olmaktır. Test strateji ise, hangi testlere ne kadar zaman ayrılacağını, hedef ulaşabilmek için testlerden kaç net yapması gerektiğini bilinmesi, zamanı etkili ve verimli kullanılması, soruların doğru ve hızlı okunması, turlama tekniğini kullanılması gibi süreçleri kapsamaktadır.
Sınav stratejisi kazanacaksınız, Heyecanınız minimize edeceksiniz, Yeteneğinizi ve ilginizi belirleyeceksiniz; Uygun tercih stratejisi kazanacaksınız. DENEMELERLE İLE KAZANACAKSINIZ Diğer üniversite adaylarından daima bir adım önde olacaksız.
DÜZENLİ VE ETKİLİ ÇALIŞMAK ÖNEMLİ Üniversitelerde kontenjanlar artmasına rağmen, kaliteli bölümler az ve kontenjanları sınırlı. Sınav öncesi zaman azaldıkça stres artıyor. Müfredat değişikliğinden dolayı çalışılması gereken ders sayısı ve konular çoğaldı.
Düzenli hazırlık ne kazandırır? sınavda hangi konulardan ve ne tür soru geldiğini öğrenecektir. Soruların soruluş tarzını bilecekler, soruluş tarzlarını kavrayacaklar. Çok fazla soru çözerek alıştırma yapmış olacaklar. Soruların konulara göre dağılımını bilecekler.
Başarı, Ancak Verimli Bir Programla Sağlanabilir. Başarılı olmak için, çok çalışmak değil etkili çalışmak gerekir. Etkili çalışma ise, zamanı, planlı ve programlı olarak kullanmak ile mümkündür. En kötü program bile kişinin hiç bir programı olmamasından daha iyidir. Bu nedenle adaylar uygulayacağına inandığınız günlük, haftalık ve aylık çalışma programı hazırlamalıdırlar.
Verimli Çalışma İçin Tekrar Şart. Ön hazırlık ve iyi bir sınıf içi öğrenme sürecinden sonra konuları veya konuların bazı kısımlarını değişik sebeplerden dolayı unutulabilir. Bunun önüne tekrar çalışma eylemiyle geçilmelidir. Sınıf içi öğreniminden sonra eve gelince önce tekrar yapılmalı ve bu tekrarı belirli periyotlarla yinelenmelidir.
Niçin kitap bitirme Her an karşılaşılabilecek olumsuz durumlardan en az etkilenmek için, Eksikleri önceden görmek için, Var olan potansiyeli ölçmek ve gelişimi görmek için, Sınavda çıkabilecek sorulara ait bir alt yapı oluşturabilmek için, KEŞKE dememek için …
Noktasal kaynaklardır. Genele ilişkin değil, konuya ilişkin sonuç verirler. İlk dönem çalışmalarında ağırlıklı olarak kullanılır. Can alıcı noktalarına vurgu yapan soruların not edilmesi konunun ana hatlarıyla dahi olsa zihinde kalmasına yardımcı olur. Soru Bankaları
47 Teşekkür Ederiz. KONURALP LİSELERİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA 2015 Teşekkür Ederiz. KONURALP LİSELERİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA 2015