ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARINDA MODELLEME Ertuğrul Kahveci Uzman Kasım 2015 ANTALYA T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hayvansal Atıklar ve Alınacak Önlemler
Advertisements

T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sakarya Hava Kalitesi Koruma ve İyileştirme (SAHAKK-İ) Projesi Ağustos 2007 SAKARYA VALİLİĞİ SAHAKK-İ Proje Grubu.
KURUMUMUZCA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER;
Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Arıtma Teknolojileri Şubesi
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
SULANAN ALANLARIN DRENAJI
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
PLANLAMA VE PROJE FAALİYETLERİ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Toprak ve Havza Yönetimi Giriş Prof. Dr. Günay Erpul
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI
2. BÖLÜM SULAMA SİSTEMLERİ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI İÇMESUYU HAVZALARI ŞUBE SUNUMU
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik.
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ÜLKEMİZDE ATIKSU SEKTÖRÜNDE PLANLAMA, KALİTE İZLEMESİ, DENETİM VE İŞLETMEYE İLİŞKİN YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Hatice DUMAN Uzman Yardımcısı Kasım 2015.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
 Proje Kapsamı ve Çalışma Programı  Gerekli Verilerin Temini  Su Kalitesi Modeli  Ekolojik Bilgi Kuralı  WFD Explorer  İhtisas Heyeti Çalışma Takvimi.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI MARMARA DENİZİ KİRLİLİK RAPORU
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
ARITILMIŞ EVSEL ATIKSULARIN YENİDEN KULLANIMI PROJESİ
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
Tehlikeli Kimyasal Nedir Tehlikeli Kimyasalların Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Tehlikeli Madde Nedir Tehlikeli Maddelerin Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar Ulusal.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1. 2 RG: Tarih ve Sayı Yönetmelik ile; Yüzeysel sular ile kıyı ve geçiş sularının biyolojik, kimyasal, fiziko-kimyasal ve hidromorfolojik.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
MODELLEME VE KİRLİLİK KONTROLÜ. Kirletici Yük Kaynakları Noktasal kaynaklar Deşarjlarla ilgili bilgi mevcudiyeti Bazıları büyük oranda sabit debili, diğerleri.
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Göl Su Kütlelerinde Ötrofikasyon Değerlendirmesi
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Havza Yönetimi Daire Başkanı
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
SU & ÜST ÖLÇEKLİ PLANLAMA ÇALIŞMALARI MEKANSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mekansal Stratejiler ve Çevre Düzeni Planları Dairesi Başkanlığı Özlem ZİBEL /
ÇEVRE DÜZENİ PLANLARI & HAVZA YÖNETİMİ
1. 2 Kuruluşu 4 Temmuz 2011 tarihli ve 645 sayılı KHK.
SU KALİTESİ KİMYASAL İZLEME EBRU DOĞANAY EYLÜL 2015 Daire İçi Eğitim.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE’DE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI Nermin ANUL Şube Müdürü 9 Ekim Sürdürülebilir.
Sunum İçeriği Ülkemizde İçme Suyu Kaynaklarının Korunması ile İlgili; –Yasal Çerçeve –Kurumsal Yapı –Özel Hüküm Belirleme Çalışmaları.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ VAN GÖLÜ HAVZASI İZLEME PROGRAMI Nermin ANUL Şube Müdürü Aralık 2015 DSİ 17. Bölge Müdürlüğü-
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ergene Havzası Yeraltı Suyu İzleme Noktalarının Belirlenmesi Çalışması İzleme ve Su Bilgi Sistemi.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI Dokuz Eylül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yrd.DoçDr.Gülay ONUŞLUEL GÜL
SÖKE TARIM ve ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ SWOT ANALİZİ(GZFT).
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARINDA MODELLEME Ertuğrul Kahveci Uzman Kasım 2015 ANTALYA T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SUNUM İÇERİĞİ – Dünya’da ve Türkiye’de İçme Suyunun Durumu – Türkiye’deki İçme Suyu Koruma Çalışmaları Yasal ve Kurumsal Çerçeve Özel Hüküm Belirleme Çalışmaları – Özel Hüküm Çalışmalarında Modelleme Modelleme ve Raporlama İçin Gereken Veriler Senaryolar

3 DÜNYA’DA DURUM

4 9 kişiden 1’inin temiz içme suyu kaynağına erişimi yok! 3 kişiden 1’i yeterli sıhhi tesisata sahip değil! DÜNYA’DA DURUM

5 TÜRKİYE’DE DURUM

YASAL VE KURUMSAL ÇERÇEVE Su Kaynaklarının Korunması ve Geliştirilmesi İçme Suyu Kaynaklarının Korunması ve Planlanması İçme Suyu Kalitesinin ve Uygun Arıtma Tipinin Belirlenmesi, İzlenmesi Kullanıcıya ulaşan Suyun Kalitesinin İzlenmesi ve Kontrolü Orman ve Su İşleri Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Su Havzalarının Korunması ve Yönetim Planlarının Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Yeraltı Sularının Kirlenmeye ve Bozulmaya Karşı Korunması Hakkında Yönetmelik Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği Havzalarda Özel Hüküm Belirleme Çalışmalarına İlişkin Usul ve Esaslar Tebliği İçmesuyu Elde Edilen veya Elde Edilmesi Planlanan Yüzeysel Suların Kalitesine Dair Yönetmelik İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmelik Orman ve Su İşleri Bakanlığı Büyükşehir Belediyeleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Sağlık Bakanlığı 6

Mutlak Koruma Alanı (0 – 300 m) Kısa Mesafeli Koruma Alanı (300 m –1000 m) Orta Mesafeli Koruma Alanı (1000 m – 2000 m) Uzun Mesafeli Koruma Alanı (2000 m – Havza Sınırı) SU KİRLİLİĞİ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Göl Alanı 7

SU KİRLİLİĞİ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ “İçme ve kullanma suyu rezervuarları ve benzeri su kaynaklarının korunmasında, kaynağın ve havzasının özellikleri bilimsel çalışmalar ile değerlendirilerek, koruma alanlarının tanımı ve koruma esasları ile ilgili olarak her kaynak ve havzasına ilişkin özel hükümler getirilinceye kadar”; SKKY 16 ıncı – 20 inci maddelerinde belirlenen genel ilkeler ve koruma alanları geçerlidir. 8

ÖZEL HÜKÜM NEDİR? İçme ve kullanma suyu kaynağı olarak ilan edilen yerüstü ve yer altı sularının, içme suyu kalitesinde kalmasını sağlamak, havzaya özel koruma-kullanma dengesi oluşturmak amaçlarıyla oluşturulan hükümlerdir. 9

ÖZEL HÜKÜMLERİN AMACI Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliği yerine havzanın fiziki ve teknik özelliklerinin bilimsel çalışmalar ile değerlendirilmesi Havza özelinde uygulanabilir, anlaşılabilir Mevcut bilimsel verilerle su kalitesini koruyacak ve iyileştirecek, En uygun arazi kullanımı Havza Koruma Uygulama Programı Özel Hüküm Belirleme Çalışması Koruma ve Kullanma Dengesi 10

NEDEN İHTİYAÇ VAR? Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliği Maddelerinde yer alan tedbirler, Türkiye’deki bütün içme ve kullanma suyu havzaları için ortak hazırlanmıştır. Türkiye’de her bir havza, su miktarı ve su kalitesi açısından çok farklılıklar gösterdiği için aynı hükümleri farklı havzalarda uygulamak mümkün olmamaktadır. 11

NERELERDE YAPILIR? Özel hüküm belirleme çalışmasının içme ve kullanma suyu temin maksadıyla kullanılan veya kullanılması planlanan tüm yerüstü su kaynaklarının havzasında yapılması gerekmektedir. Ancak mevzuatlarda yer alan hükümler uygulandığı halde su kalitesinin olumsuz yönde değiştiği havzalarda öncelikli olarak yapılmaktadır. 12

KİMLER TARAFINDAN YAPILIR/YAPTIRILIR? Özel hükümler, Bakanlıkça veya Bakanlıkla koordineli olarak Valiliklerce, Büyükşehir Belediyeleri’ne içme ve kullanma suyu temin edilen havzalarda Bakanlıkça veya Bakanlığın koordinasyonunda Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlükleri’nce yapılır/yaptırılır. 13

ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMASININ AŞAMALARI Havzanın Genel Özelliklerinin Belirlenmesi İŞ ADIMI-1 Su Kalitesini Etkileyen Kirletici Kaynakların Belirlenmesi İzleme Faaliyetlerinin Yürütülmesi Su Kalitesinin Belirlenmesi ve Model Çalışmaları İŞ ADIMI-2 Havza Koruma Planı ve Alternatiflerin Hazırlanması Havza Koruma Kuşaklarının Belirlenmesi Özel Hükümlerin Belirlenmesi İŞ ADIMI- 3 Coğrafi Bilgi Sistemi Çalışmalarının Yürütülmesi İŞ ADIMI- 4 14

MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER Havzanın Konumu ve Sınırları a-Havza sınırları (sınır koordinatlarının verilmesi), idari sınırlar, yerleşimler, maksimum su kotuna göre rezervuar alanı sınırları, rezervuarı besleyen önemli dereler vb. alanların harita üzerinde gösterilmesi, (1/ ölçekli Topoğrafik harita) Yerleşimler ve Nüfus a-Havzadaki yerleşimlerin en son nüfus sayımı bilgilerinin derlenmesi b-Mutlak, kısa ve orta mesafeli koruma alanındaki mevcut yerleşimler için yerleşik alan sınır koordinatlarının belirlenmesi, Altyapı, Ulaşım ve Planlar a-Havzadaki yerleşimlerin mevcut altyapı (kanalizasyon, su, fosseptik) durumlarının belirlenmesi b-Havzadaki ulaşım altyapısının belirlenmesi, c-Havzadaki mevcut imar durumunun belirlenmesi, d-Havzada yapılmakta olan ve yapılması düşünülen planların belirlenmesi, 15

Havzadaki Arazi Kullanımları a-Havzadaki yerleşim, tarım, sanayi, orman, mera, rekreatif vb. kullanım biçimlerinin incelenmesi, sosyal ve ekonomik yönden değerlendirilmesi, Sosyo-Ekonomik Yapı a- Havzanın sosyo- ekonomik özelliklerinin incelenmesi Havzadaki Korunan Alanlar a-Havzada ulusal ve uluslararası mevzuatla koruma altına alınmış alanların belirlenmesi, b-Koruma statüsü bulunan alanlar dışında korunması gereken alanların önerilmesi, İklim a- Havza bazında uzun dönemli meteorolojik veriler elde edilerek, yağış, sıcaklık, buharlaşma, rüzgar gibi iklimsel elemanların incelenmesi, Jeoloji a-Havzanın jeolojik yapısının incelenmesi, ( Jeolojik Harita, 1/25 000) b-Mutlak, Kısa ve Orta mesafeli koruma alanlarındaki geçirgenliği yüksek olan jeolojik birimlerin belirlenmesi, 16 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

Topoğrafya a-Havzanın topoğrafik yapısının incelenmesi, b-Erozyona hassas bölgelerin tespit edilerek 1/ ölçekli haritalar üzerinde gösterilmesi Hidrojeoloji a-Havzadaki önemli kaynak, membaa ve pınarların koordinatlarının tespit edilmesi, b-Havzada yeraltı suyu potansiyeli, akifer sınırları, kapasitesi, akifer üzerindeki jeolojik birim ve yıllık güvenli çekilebilir su miktarının belirlenmesi, (Hidrojeoloji Haritası 1/25000) c-Havzada ruhsatlı kuyular ve kullanım amaçlarının belirlenmesi, d-Yeraltısuyu (akım yönü) hareketlerinin incelenerek, bağlantılı olduğu yüzeysel su kaynakları (gölle, dere) ve etkileşimlerinin ortaya konulması, 17 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

Hidroloji a-Havzadaki derelerin akım debilerinin belirlenmesi, b-Rezervuarın drenaj alanı, ortalama özgül debi, yüzey alanı, ortalama derinliği, maksimum su kotu ve benzeri özelliklerinin belirlenmesi, c-Rezervuarın su bütçesinin yapılması, rezervuarın beslenim (yeraltı suyu, yüzeysel akış, dereler v.b ile) ve boşalım ( sulama, içme ve kullanma, buharlaşma v.s ile) miktarlarının belirlenmesi, d-Kullanım alanları için ayrılan su miktarının belirlenmesi, e-Planlanan su kullanım miktarlarının belirlenmesi, Toprak Özellikleri a-Havzadaki toprak sınıflarının belirlenmesi b-Havzadaki tarım alanlarında bitki ürün deseninin belirlenmesi, Havzanın Biyolojik Yapısı a- Havza ve rezervuarda mevcut flora ve faunanın tespit edilmesi, 18 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

SU KALİTESİNİ ETKİLEYEN KİRLETİCİ KAYNAKLAR Noktasal Kaynaklar Kentsel Atıksu a-Mevcut evsel nitelikli atıksu miktarının belirlenmesi, Kentsel Katı Atık a-Havzadaki mevcut katı atık depolama sahaları koordinatlarının belirlenmesi ve bu sahaların rezervuara etkisinin araştırılması, 19 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

Endüstriyel Kirleticiler a-Havzada işletme, fabrikaların adı, adresi, yeri, sektörü, personel sayısı, üretimi ve üretim miktarının belirlenmesi, Maden ve Tabii Malzeme Ocakları a-Mevcut maden ve tabii malzeme ocaklarının rezerv alanı, üretimi, koordinatlarının tespiti, b-Bu alanlardan kaynaklanacak kirleticilerin tespiti, 20 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

Yayılı Kaynaklar Tarımsal Kaynaklar a-Tarım alanlarının belirlenmesi, b-Havzada yapılan tarımsal faaliyetlerde kullanılan gübre, pestisit çeşit ve miktarlarının belirlenmesi, c-Havzadaki tarım alanlarında kullanılacak gübre çeşit ve miktarlarının ilgili birim tarafından araştırma sonucu tespit edilmesi, d-Sulama Tekniklerinin belirlenmesi 21 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

Orman, Mera ve Otlaklar Hava Kirleticileri Birikimi İçme suyu kaynağını etkileyen, ısınma, trafik ve endüstriyel kaynaklı hava kirleticilerinin tespiti, Rezervuar İçerisindeki Faaliyetler a-Rezervuar içerisindeki balıkçılık vb. faaliyetlerin tespiti, Rezervuar İçerisinde ve besleyen derelerde; a- Rezervuar dip çamurunda olası kirleticilerin tespiti, b-Derelerle taşınan sedimanlardan kaynaklanan kirliliğin tespiti, 22 MODELLEME VE RAPORLAMA İÇİN GEREKEN VERİLER

SENARYOLAR Alternatif Havza Gelişim Senaryoları Özel Hüküm Belirleme Çalışması kapsamında, su kalite modeline girdi oluşturmak üzere, kentsel-kırsal gelişme, tarım ve hayvancılık sektörlerindeki potansiyeller dikkate alınarak sekiz farklı gelişme senaryosu belirlenmiştir. Su kalite modeli bu senaryolar için çalıştırılarak, göl su kalitesinin A1 sınıfında olabilmesine yönelik en uygun senaryonun seçilmesini sağlayacaktır. Senaryo 1: Yerleşmeler için 2040 yılı projeksiyon nüfusları dikkate alınmıştır. Hayvancılık için geçmiş on yıllık olağan artış 2040 yılına projekte edilmiştir. Tarımda ise mevcuttan farklı olarak bir gelişim öngörülmemiştir. 23

Senaryo 2: Senaryo 1'e ilave olarak tarımsal üretimin mevcut duruma oranla 2040 yılına kadar 1,5 kat artacağı öngörülmüştür. Senaryo 3: Senaryo 1'e ilave olarak kümes hayvancılığının mevcut duruma oranla 2040 yılına kadar 4 kat artacağı öngörülmüştür. Senaryo 4: Senaryo 1'e ilave olarak Senaryo 2 ile Senaryo 3'ün birlikte gerçekleştiği durumdur. Senaryo 5: Senaryo 1'e ilave olarak evsel atıksu bertaraf tedbirleri ile düzensiz depolama alanı sızıntı suyunun bertarafına yönelik tedbirlerin alındığı durumdur. Senaryo 6: Senaryo 2'ye ilave olarak evsel atıksu bertaraf tedbirleri ile düzensiz depolama alanı sızıntı suyunun bertarafına yönelik tedbirlerin alındığı durumdur. 24 SENARYOLAR

Senaryo 7: Senaryo 3'e ilave olarak evsel atıksu bertaraf tedbirleri ile düzensiz depolama alanı sızıntı suyunun bertarafına yönelik tedbirlerin alındığı durumdur. Senaryo 8: Senaryo 4'e ilave olarak evsel atıksu bertaraf tedbirleri ile düzensiz depolama alanı sızıntı suyunun bertarafına yönelik tedbirlerin alındığı durumdur. 25 SENARYOLAR

ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARIMIZ 26

TEŞEKKÜRLER