Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN
PARMAK OYUNLARI.
MUSTAFA ABAK Özel Eğitim Öğretmeni
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞGELDİNİZ.
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
SINIF KURALLARIMIZ.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
SINIF KURALLARIMIZ.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
GÖRME ENGELLİLER.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sağlıklı Büyüme.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Spor hareketleri dönemi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sunum transkripti:

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel gelişimleri bakımından önceki dönemlere göre daha yavaş fakat sürekli bir gelişme izlemektedirler. Büyük kaslarını kontrol edebilmektedirler. Fiziksel güçlerini ve becerilerini test etmekten hoşlanırlar; atlamayı, koşmayı, yuvarlanmayı, dans etmeyi vb. severler. Çoğunlukla dengelerini sağlayabilecek düzeydedirler. Tek ayakları üzerinde durabilir, dar bir duvar üzerinde yürüyebilir, bisiklete binebilir ve paten kullanabilirler.

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri Kendilerine fırlatılan küçük topları yakalayabilirler. Bir topu 4-6 kez sektirebilirler. Kendi ayakkabılarını bağlayabilirler. Düğme ve fermuarlarını kapatıp açabilirler. Gözetim altında tamir malzemelerini (çekiç, pense vb.) doğru biçimde kullanabilirler. Fiziksel beceri gerektiren oyunlar oynamaktan hoşlanırlar. Desenleri, şekilleri, harfleri ve rakamları kopyalayabilirler.

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri Belli seviyeye kadar (örn. 100'e kadar) sayabilirler. Kendi isimlerini, bazı harfleri ve belli seviyeye kadar rakamları yazabilirler. Sağ ve sol kavramlarını anlayabilirler. İnsan vücudunu tam olarak çizebilirler (eller, ayaklar, baş, gövde vb.) Öğretmen, öğrencilerinin kulak ve göz gibi duyu organlarında sorun olabileceğini bilmelidir. Öğrencilerin dengeli ve sağlıklı beslenmelerine de dikkat edilmelidir.

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Sosyal ve Duygusal Özellikleri Bu yaş grubundaki çocukların büyük çoğunluğunun en iyi arkadaşı ve düşmanı vardır. Aynı cinsiyetten oyun arkadaşı tercih ederler. Yalnız oyun oynamak yerine grupla birlikte oyun oynamak isterler. Eleştiri veya başarısızlığı sevmezler. Bu bakımdan çocuklar arasında rekabeti değil çocuğun kendisiyle rekabetini gerektiren etkinlikler tercih edilmelidir. Çocuklar sık sık birbirleriyle konuşurlar. Bunu yapmalarının nedenleri genelde birbirlerine kuralları anlatmak veya etraflarındaki bir yetişkinin dikkatini çekmek olabilir.

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Sosyal ve Duygusal Özellikleri Yedi yaşın sonuna veya sekiz yaşa kadar kendilerini diğerlerinden daha fazla düşünürler. Küçük işleri yapmada yardım severdirler. Daha küçük çocuklara bakmaktan veya onlarla oynamaktan hoşlanırlar. Ailelerinden çok fazla sevgi ve ilgi beklerler. Herhangi bir davranışı veya okul çalışmaları eleştirilir veya bekledikleri ilgiyi görmezse yıkılırlar. Başkalarının hislerini ve ihtiyaçlarını dikkate almaya başlarlar. Mizah duyguları gelişmeye başlamıştır. Anlamsız da olsa uyaklı sözlerden, şarkılardan, bulmacalardan hoşlanırlar.

Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Zihinsel Özellikleri Konuşma kendilerini ifade etme becerileri çok hızlı gelişir. Bu okul başarısı için son derece önemlidir. Oyun esnasında okulda öğrendikleri kelimeleri ve ifadeleri kullanma alıştırmaları yaparlar. Birbirleriyle kendileri ve aileleri hakkında konuşurlar. Çoğunun geniş ve canlı hayal güçleri vardır. Birbirleriyle konuşmaları, hikâyeleri son derece gerçekçidir. Dikkat süreleri artmıştır. Daha uzun hikâyeleri takip edebilirler. Saati ve haftanın günlerini anlamaya başlarlar. Anlamsız da olsa uyaklı sözlerden, şarkılardan ve şakalardan hoşlanırlar.