Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel gelişimleri bakımından önceki dönemlere göre daha yavaş fakat sürekli bir gelişme izlemektedirler. Büyük kaslarını kontrol edebilmektedirler. Fiziksel güçlerini ve becerilerini test etmekten hoşlanırlar; atlamayı, koşmayı, yuvarlanmayı, dans etmeyi vb. severler. Çoğunlukla dengelerini sağlayabilecek düzeydedirler. Tek ayakları üzerinde durabilir, dar bir duvar üzerinde yürüyebilir, bisiklete binebilir ve paten kullanabilirler.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri Kendilerine fırlatılan küçük topları yakalayabilirler. Bir topu 4-6 kez sektirebilirler. Kendi ayakkabılarını bağlayabilirler. Düğme ve fermuarlarını kapatıp açabilirler. Gözetim altında tamir malzemelerini (çekiç, pense vb.) doğru biçimde kullanabilirler. Fiziksel beceri gerektiren oyunlar oynamaktan hoşlanırlar. Desenleri, şekilleri, harfleri ve rakamları kopyalayabilirler.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri Belli seviyeye kadar (örn. 100'e kadar) sayabilirler. Kendi isimlerini, bazı harfleri ve belli seviyeye kadar rakamları yazabilirler. Sağ ve sol kavramlarını anlayabilirler. İnsan vücudunu tam olarak çizebilirler (eller, ayaklar, baş, gövde vb.) Öğretmen, öğrencilerinin kulak ve göz gibi duyu organlarında sorun olabileceğini bilmelidir. Öğrencilerin dengeli ve sağlıklı beslenmelerine de dikkat edilmelidir.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Sosyal ve Duygusal Özellikleri Bu yaş grubundaki çocukların büyük çoğunluğunun en iyi arkadaşı ve düşmanı vardır. Aynı cinsiyetten oyun arkadaşı tercih ederler. Yalnız oyun oynamak yerine grupla birlikte oyun oynamak isterler. Eleştiri veya başarısızlığı sevmezler. Bu bakımdan çocuklar arasında rekabeti değil çocuğun kendisiyle rekabetini gerektiren etkinlikler tercih edilmelidir. Çocuklar sık sık birbirleriyle konuşurlar. Bunu yapmalarının nedenleri genelde birbirlerine kuralları anlatmak veya etraflarındaki bir yetişkinin dikkatini çekmek olabilir.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Sosyal ve Duygusal Özellikleri Yedi yaşın sonuna veya sekiz yaşa kadar kendilerini diğerlerinden daha fazla düşünürler. Küçük işleri yapmada yardım severdirler. Daha küçük çocuklara bakmaktan veya onlarla oynamaktan hoşlanırlar. Ailelerinden çok fazla sevgi ve ilgi beklerler. Herhangi bir davranışı veya okul çalışmaları eleştirilir veya bekledikleri ilgiyi görmezse yıkılırlar. Başkalarının hislerini ve ihtiyaçlarını dikkate almaya başlarlar. Mizah duyguları gelişmeye başlamıştır. Anlamsız da olsa uyaklı sözlerden, şarkılardan, bulmacalardan hoşlanırlar.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Zihinsel Özellikleri Konuşma kendilerini ifade etme becerileri çok hızlı gelişir. Bu okul başarısı için son derece önemlidir. Oyun esnasında okulda öğrendikleri kelimeleri ve ifadeleri kullanma alıştırmaları yaparlar. Birbirleriyle kendileri ve aileleri hakkında konuşurlar. Çoğunun geniş ve canlı hayal güçleri vardır. Birbirleriyle konuşmaları, hikâyeleri son derece gerçekçidir. Dikkat süreleri artmıştır. Daha uzun hikâyeleri takip edebilirler. Saati ve haftanın günlerini anlamaya başlarlar. Anlamsız da olsa uyaklı sözlerden, şarkılardan ve şakalardan hoşlanırlar.