OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UTANDIM ÇOCUK Yazı:Taner Yenidoğan Slayt tasarım: Mustafa Kaplan.
Advertisements

RESİM VE ÇOCUK Çocuğun bize kendisini yansıtmasını ve olaylar hakkında duygu ve düşüncelerini ifade etmesinde, yalın bir anlatım aracı olan.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
SOY AĞACI AKRABALARIM HAZIRLAYAN: BÜŞRA SÜME
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
UYUMAK İSTEMEYEN ZÜRAFA
Bir tavuk alıp ne yapalım?
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
UYUMAK İSTEMEYEN ZÜRAFA
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Bir dilim pasta ya ne dersiniz?
İŞTE MASALIMIZ BAŞLIYOR.
BABALAR VE KIZLARI.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
ZAMİR (ADIL).
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
Dilimizin Zenginlikleri Deyimlerimiz Gerçek anlamları Bize anlatmak istedikleri.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
CÜMLEDE ANLAM.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
Bebekler doğduğu zaman nasıl olurlar ? Tek başına ihtiyaçlarını giderebilirler mi?
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
TEKERLEME ÖRNEKLERİ Bir iki üç Söylemesi güç Sana verdim bir elma
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
İnatçı Yavru Fil Masalı
HAYATIMIZI GÜZELLEŞTİREN NE ÇOK ŞEY VAR
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Matematik 3 Geometri.
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Cerrahi Hemşireliği Hastalığı/ Acil Hemşireliği Yük.Lis.Öğr.Hem: HALİDE AYDIN

Üç ile Altı yaş arası döneme okul öncesi çağ olarak adlandırılır Üç ile Altı yaş arası döneme okul öncesi çağ olarak adlandırılır. Bu çağda çocuk; Cıvıl cıvı ve yaşam doludur. Durmadan soru sorar Sık sık büyüklerin sözünü keser

-Anne bir şey soru cam, -Örtmenim, örtmenim bir şey soru cam Baba baba bana da söyle! Anne bunun adı ne? Neden?, niçin?

Sonu gelmez bir öğrenme açlığı vardır Amaca yönelik uğraşlar edinir Girişken ve yardıma hazırdır

Neden benim oyun oynayacak bir arkadaşım yok Eve sığmaz olur

Kendi işini kendi görmeye bayılır Ben de, ben de, biz, bizim diyen toplumsal bir çocuk gelişmiştir Gün boyu yorulmadan usanmadan oynar

Anne bak ben yemeğimi kendim yiyebiliyorum Ben artık tuvaletimi kendim yapabilirim Baba kendim yapabilirim

İkili ve üçlü ilişki kurmaya başlar yani toplumun küçük bir üyesi olma yolundadır. Bağımsızlığı artmıştır Masallara, öykülere, çizgi filmlere ilgi duyar

Anne, baba beni bırakma, kötü kalpli cadı geliyor Anne, baba kokuyorum, canavar geliyor!!! Anne, baba beni bırakma, kötü kalpli cadı geliyor Ah keşke bende prenses olsam

Annem beni sevmiyor, herkes bana kızıyor Bu çağda çok canlı bir hayal gücü vardır Olmamış şeyleri olmuş gibi anlatmaya bayılırlar Yeni öğrendiği sözleri sürekli durmadan yenilerler Annem beni sevmiyor, herkes bana kızıyor Anne Ahmet bana vurdu, Ayşe oyuncağımı kırdı

Keşke bizde gidebilseydik Bizde gidecektik, annem dedi Biliyor musunuz annemlerle biz buraların hepsini gezmiştik

Kuzu kuzu me Bin tepeme Haydi gidelim Ayşe teyzeme. Kendiliğinden sözler uydururlar Tekerlemelere ve ayıp sözlere ilgi duyarlar Kolay korkar ve çabuk etkilenirler Kuzu kuzu me Bin tepeme Haydi gidelim Ayşe teyzeme.

Anne, baba nerdesiniz burası çok karanlık. korkuyorum Orda birimi var, anne hayaletler geldi

Benlik duyguları gelişmeye başlar Deneyimlerinin az hayal gücünün fazla olmasından her şeye çabuk inanırlar Küçük yaralanmalardan etkilenir ve bir damla kanı görünce avaz avaz ağlarlar Benlik duyguları gelişmeye başlar Anne çok hastayım Öhü, öhü

Anne bak parmağıma ne oldu, ilaç sür Ben erkeğim, kızlarla oynamak istemiyorum Ben kızım ve neden hiç kız arkadaşım yok

Canım kızım acıktın mı?, hadi e e, uyusun da büyüsün ninni Cinsiyet ayırımı yapabilir ve karşı cinse ilgileri iyice belirir Bu çağda anne ve baba hayranlıkları artmıştır ve benzemeye çalışırlar, taklit yetenekleri gelişir Ebebeyinle özdeşimi halindedir Ona yön verecek olan kural ve davranışları benimser Canım kızım acıktın mı?, hadi e e, uyusun da büyüsün ninni

Ben işe gidiyorum, gitmeden sana mail atarım Ahmet bu bizim çocuğumuz olsun, sen babası bende annesiyim Tamam, eğ, eğ kızım hadi uyu

Okul Öncesi (oyun) döneminde kazanılan yetenekler 3.YAŞ DÖNEMİ; Küplerden bir köprü kurabilir Ayakkabısını giyebilir, düğmesini ilikleyebilir ve çözebilir Çizilen bir çemberi bakarak çizebilir Soyadını söyler. Cinsiyet ayrımını yapabilir ve ifade eder Söylenen üç sayıyı ezberden tekrarlar ‘’Benim bir bebeyim var’’ şeklindeki kısa cümleler tekrarlar

4.YAŞ DÖNEMİ; Bir kareyi kalemle kopya edebilir. Bir artı işareti çizebilir Bir kağıdı köşeden katlayabilir Söylenen sayıyı yenileyebilir Dört nesneyi yada sayıyı tekrarlayabilir Dört nesneyi veya parmağı sayabilir Üç parçalı bir bul-tak bulmacasını yapabilir Uzun bir cümleyi tekrarlayabilir Acıkınca ne yaparsın? Uykun gelince ne yaparsın? Üşüyünce ne yaparsın? Gibi gibi soruları doğru yanıtlar.

5.YAŞ DÖNEMİ; Bir üçgen çizebilir Çöpten üçgen resmi çizebilir Yaşını bilir. Sabah ve akşam kavramlarını ayırabilir Dört rengi yanlışsız bilir Ayakkabı bağcıklarını bağlar Dört parçalı bir bul-tak bulmacasını yapar On küple bir kula yapar

6.YAŞ DÖNEMİ; Paraları tanır Sağ elini, sol kulağını, sağ gözünü gösterebilir On parmağını hatasız sayabilir Başı, kolları, gövde ve bacakları olan bir insan çizebilir.

Ailenin Gelişimdeki Rolü