İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRUP 10 (BURAK KOÇAK, BEKİR YAMAN, ÖNDER SEVİNDİK, İSMAİL BAYRAM GÖKİN) Bu Powerpoint sunumunda konumuz olan ÜSLÜ SAYILAR hakkında ayrıntılı bilgiler verilecektir.
Advertisements

İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8. SINIF
TAM SAYILAR.
Cebirsel İfadeler’ de Toplama İşlemi
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR Hazırlayan:Yunus YILMAZ
ÜSLÜ SAYILAR.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
Batuhan Özer 10 - H 292.
ÇARPANLARA AYIRMA.
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
Karenin Çevre Uzunluğu
Hazırlayan Mahmut AĞLAN
MATRİS-DETERMİNANT MATEMATİK.
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
CEBİRSEL İFADELER ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU BURSA/KESTEL.
ÜSLÜ SAYILAR ileri.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
CEBİRSEL İFADELER.
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
ÜSLÜ İFADELER.
T M SAYI AR Z.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
MATEMATİK 1 POLİNOMLAR.
Elif ÇAĞLAYAN Humayla ÖNDER Gamze Nur AYDIN Gülfer YÜKSEKDAĞ
ÇEVRE hesabı.
TAM SAYILARI SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERME TAM SAYILARDA DÖRT İŞLEM
Karenin Çevresi ve Alanı
BASİT CEBİRSEL İFADELER
Üçgenin Çevre Uzunluğunun Hesaplanması
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR(8.SINIF) 1.KAZANIM:. Üslü sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 2.KAZANIM:Çok büyük ve çok küçük pozitif sayıları bilimsel gösterimle.
ÜÇGENLER SAYFA:1 SAYFA:14 SAYFA:2 SAYFA:15 SAYFA:3 SAYFA:16 SAYFA:4
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
Kareköklü Sayılar.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
ÜSLÜ SAYILAR.
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
9. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRENME ALANI:CEBİR BÖLÜM :SAYILAR
ÜSLÜ SAYILAR.
TAM SAILAR İÇİNDEKİLER TAM SAYI KAVRAMI MUTLAK DEĞER
İçinde değişken bulunduran ifadelere cebirsel ifadeler denir. Örnek: 3x+1, 6x²+23x+7, 2xy+y gibi….
CEBİRSEL İFADELER İçinde en az bir tane bilinmeyen bulunan ifadelere cebirsel ifadeler denir.Örneğin, 5.x-8 cebirsel ifadesinde x bilinmeyen veya değişken.
CEBİRSEL İFADELER Terim , Katsayı, Kuvvet
ÜÇGEN ÜÇGEN Bartın İMKB İlköğretim Okulu. Aynı doğru üzerinde bulunmayan üç noktanın ikişer ikişer birleştirilmesiyle elde edilen şekle üçgen denir. Aynı.
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
KESİRLERDE TOPLAMA İŞLEMİ
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
KAREKÖKLÜ SAYILAR YUNUS AKKUŞ 2017.
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
RASYONEL SAYILAR MATEMATİK 7 A-) RASYONEL SAYILARDA ÇIKARMA İŞLEMİ
ÇARPANLARA AYIRMA Konular Örnekler.
HAZIRLAYAN:ELİF CEYLAN.   Tam sayılarda toplama işlemi yapılırken, verilen tam sayıların aynı veya farklı işaretli oluşlarına göre işlem yapılır. Aynı.
TAM SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR Orijinal sunu 70 sayfadır.Örnek Sunu için belli bölümleri kesilmiştir.
Günay DOĞU Şefika AKMAN Emel GÖLGE B.Görkem ŞAHİN
TAM SAYILAR.
CEBİRSEL İFADELER. CEBİRSEL İFADE VE BİLİNMEYEN NEDİR? En az bir bir bilinmeyen ve bir işlem içeren ifadelere cebirsel ifadeler denir. Cebirsel ifadelerde.
KAREKÖKLÜ SAYILAR Sunuindir.blogspot.com. Tanım: denkleminde elde edilen x’ e a’ nın n’ inci dereceden kökü denir.
7. SINIF MATEMATİK İRFAN KAYAŞ.
7.SINIF TAM SAYILAR İrfan KAYAŞ
ÜSLÜ SAYILAR-7 İrfan KAYAŞ.
ÜÇGENLER. A B C C kenarı a kenarı b kenarı A B C.
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ HARFLİ İFADELER VE BİNOM AÇILIMI

DERS PLANI 1-HAZIRLIK Dersin Adı:Matematik Sınıf : 6/A Ünitenin adı:Harfli ifadeler ve denklemler Konu başlıkları:Harfli ifadeler, binom (pascal açılımı),denklemler Süre:40+40+40+40 dakika Yöntem ve teknikler:Düz anlatım,Gösteri,Soru-cevap Kaynak araç ve gereçler:İlköğretim Mat.Programı, Matematik Gezegeni,Ders kitabı,Bilgisayar,Projeksiyon makinası

HEDEFLER VE DAVRANIŞLAR Hedef 1:Harfli ifadeler ve özelliklerini kavrayabilme Davranışlar: Harfli ifadeler ve özelliklerini örnekler vererek açıklama Harfli ifadeleri tanımlayarak geometrik şekillerin çevre ve alanlarını harfli ifadelerle göstermek Rakamlarla ifade ile harflerle ifade arasındaki bağlantıyı kurma Sayılarla ifade edilmiş bir formülü harflerle ifade etmeyi gösterme Harfli ifadelere katsayı yazmayı gösterme ve ne anlama geldiğini öğretme

Hedef 2:Harfli ifadelerle toplama ve çıkarma işlemi yapabilme Davranışlar: 1)Pozitif iki ve daha fazla harfli ifadeyi toplayıp sonucu yazma 2)Negatif iki ve daha çok harfli ifadeyi toplayıp sonucu yazma 3)Ters işaretli iki ve daha çok harfli ifadeyi toplayıp sonucu yazma

Hedef 3:Harfli ifadelerde çarpma işlemini yapabilme Davranışlar: 1)Pozitif ve negatif işaretli iki ve daha çok harfli ifadeyi çarpıp sonucu yazma 2)Harfli ifadelerde çarpma işlemi yaparken katsayıların ve üslerin nasıl yazılacağını söyleme 3)Aynı harflerin çarpımının katsayılarının nasıl yazılacağını söyleme 3)Aynı harflerin çarpımının üslerinin nasıl yazılacağını söyleme

Hedef 4:Binom (paskal) üçgenini kavrayabilme Davranışlar: 1)Binom üçgeninin nasıl oluştuğunu yazıp gösterme 2)binom üçgeninde her satırın (a-b) veya (a+b)nin üslerinin açılımlarının katsayılarına ait olduğunu söyleyip yazma 3)Harfli ifadenin arasındaki işarete göre işaretlerin katsayılara nasıl geleceğini söyleyip yazma

2.DERSİN İŞLENİŞİ: Dikkat Çekme:Öğretmen,”çocuklar, bir kenarı 2 metre olan kare şeklindeki bir yüzme havuzunun çevresi kaç cm dir?” diye sorduktan sonra bir de “Peki o zaman bir kenarı “a” metre olan kare şeklinde bir havuzun çevresi kaç cm dir?”diye sorar.Bu gibi sorularla benzetim yapılarak öğrencilerin doğrudan katılımı sağlanarak derse giriş yapılır. Güdüleme-istekli kılma:Öğretmen harfli ifadelerin oluşumuyla ilgili “50 tane kalemi gösterirken kalemlere k demek üzere 50k olarak göstermek, 50 tane kalem ve 20 tane silgiyi silgilere s demek üzere toplamlarını 50k+20s şeklinde göstermek daha kolay olur.”diyerek harfli ifadelerin önemine dikkat çeker ve buna göre bu konuya iyice önem verilmesi gerektiğini sınıfta vurgular.

Gözden geçirme:Öğretmenin,öğrencilerden harfli ifadeler hakkında örnekler istemesi,verilen örneklerin harfli ifade ile uyuşup uyuşmadığını analiz etmesi ve buna bağlı olarak yanlış örnekleri düzeltmesi şeklinde olur. Hedef davranışı söyleme:Öğretmenin “Bu derste harfli ifade,binom üçgeni kavramlarını göreceğiz” demesi. Geçiş:Öğretmenin sınıfa bir kenarı 50 cm olan ve bir kenarını a cm diye gösterdiği iki tane kare şeklinde karton getirmesi ve hazırlanan materyallerin büyüklüklerini karşılaştırmalarını istemesi ile derse başlaması.

A c b B C a A 3 5 B C 4 Ç(ABC)=3+4+5 Ç(ABC)=a+b+c Sayılarla ifade Harflerle ifade

 O 2  O r Ç=2.3.2=12 Ç=2r Sayılarla ifade Harflerle ifade Yukarıda çemberin çevre uzunluğunu önce sayılarla,sonra rakamlarla ifade ettik.a+b+c,2r,a,b gibi ifadelere harfli ifadeler denir.

+ + = 3 Güneş = 3G = 4 Ay = 4A + + + G diyelim A diyelim + + = 3 Güneş = 3G G diyelim + + + = 4 Ay = 4A A diyelim 3G ifadesinde 3’e G’nin katsayısı,4A ifadesinde de 4’e A’nın katsayısı denir. HARFLİ İFADELERDE KATSAYI,HARFİN KENDİSİYLE KAÇ KEZ TOPLANACAĞINI GÖSTERİR.

HARFLİ İFADELERLE ÇARPMA İŞLEMİ Aşağıda yapılan işlemleri inceleyelim. 3x+x+5x = (3+1+5)x =9x -4ab+7ab =(-4+7)ab =3ab Harfli ifadeler toplanırken benzer terimlerin katsayıları toplanır;benzer terim katsayıya çarpan yazılır.

Aşağıda yapılan işlemleri inceleyelim. x2y3.xy = ( x2.y3).(x.y) =x2+1.y3+1 =x3y4 6mx2y.2m3y2 =(6.2).m3+1.x2.y1+2 =12m4x2y3 Harfli iki ifade çarpılırken: SONUÇ: a)Katsayılar çarpılır,katsayı olarak yazılır. b)Aynı harflerin üsleri toplanır. c)Aynı olmayan terimler ise aynen kalır.

HARFLİ İFADELERDE BÖLME İŞLEMİ Aşağıdaki örnekleri inceleyelim. a3a2 a.a.a a.a a1 = = = a 3 12b3.x2 4b2.x 12.b.b.b.x.x 4.b.b.x = = 3bx Harfli iki ifade bölünürken: a)Katsayılar bölünür. b)Pay ve paydada aynı olan çarpımlar sadeleşir. c)Pay ve paydada farklı tabanlar varsa bunlar aynı yerlerinde kalır.

ÖĞRENDİKLERİMİZİ PEKİŞTİRELİM 3x2 : x işleminin sonucu nedir? a) x b) 3x c) 3x5 d) x2 75ab3c5 15ac3 işleminin sonucu nedir? a) 3a2c b) 15ba c) 5b3c2 d) 50ab

BİNOM AÇILIMI ve PASCAL ÜÇGENİ Binom iki terimli demektir. Binom açılımı ise bu iki terimlilerin n’inci kuvvetini alma işidir. ( x y)0,( x y)1,(x y)2 . . . . . . . Bu açılımlarda terim katsayılarını belirlemek için pascal üçgeninden faydalanılır. +- Pascal üçgeni eşkenar bir üçgendir.Köşelerinde ve kenarlarında1 sayısı bulunur.Üst basamaktaki yanyana iki sayının toplanıp alt basamakta o iki sayının ortasına yazılmasıyla oluşur. 1 1 1 1 2 1 1 3 3 1 Bu şekilde istediğimiz büyüklükte eşkenar üçgen oluşturabiliriz. 1 4 6 4 1 - - - - - - - - - - - - - - -

Pascal üçgeninin her satırındaki sayılar (a+b)’nin tam kuvvetlerinin hesaplanışındaki terimlerin katsayılarıdır. O halde: (a+b)0=1 1 (a+b)1=1.a+1.b 1 1 (a+b)2=1.a21+2.ab+1.b2 1 2 1 Görüldüğü gibi (a+b)nin tam kuvvetleri hesaplanırken terimlerin katsayıları Pascal üçgeninde uygun satırdaki rakamdır.

(a+b)nin kuvvetleri alınırken b yerine –b alınarak (a-b)1=a-b (a-b)2=a2-2ab+b2 (a-b)3=a3-3a2b+3ab2-b3 açılımı elde edilir. Buna göre; (x-y)’nin açılımında ilk terimin işaretini (+),ikinci terimin işaretini (-),sonraki terimlerin işaretleri de sırayla (+),(-) olarak alınır. (x-3)2=x2-2(x)(3)+32 =x2-6x+9

-- ÖĞRENDİKLERİMİZİ PEKİŞTİRELİM -- (x+1)3 in açılımında 2. Terim aşağıdakilerden hangisidir? a) +x3 b) –x3 c) -3x2 d) +3x2 Pascal üçgeninde 4.satırdaki elemanların toplamı aşağıdakilerden hangisidir? a) 4 b) 8 c) 16 d) 9

BİTTİ ...

GERİ DÖN AFERİN DOĞRU CEVAP!!!

YANLIŞ CEVAP BİR DAHA DENE!!! GERİ DÖN YANLIŞ CEVAP BİR DAHA DENE!!!

GERİ DÖN AFERİN DOĞRU CEVAP!!!

YANLIŞ CEVAP BİR DAHA DENE!!! GERİ DÖN YANLIŞ CEVAP BİR DAHA DENE!!!