Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOTED THE BEST OF THIS YEAR
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Copyright © 2014, Anadolu Sigorta. Tüm hakları saklıdır. Profitability Challange in Casco – Putting Demand into Work İstanbul,
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Teknikleri.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
STRATEJİK PAZARLAMA
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
HAFTA I.
MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
COMPANY PROFILE FOR IMPORTERS TAKEN BY CONSULTANCIES Dear Sir/Madam, Kindly be informed that we have received your contact info from …….. Learning that.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (Rivayete göre 2009 yılının en iyi e- postası seçilmiş)
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
Pazarlama Yönetimi Süreci
Sekizinci Bölüm Fiyat Prof.Dr. Günal ÖNCE.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
İNGİLİZCE WANT, WOULD LIKE
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
MARKET ANALYSIS Understanding the buying habits and preferences of businesswomen, families and housewives, Making a business plan in order to reach information.
Introduction to Business Process
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
Basitçe söylemek gerekirse, insanlar bir spora katılmaya yada bir spor etkinliğini izlemeye eğilimlidir/motive olmuştur çünkü; davranışın belli cezbedici.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 6.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Practice your writing skills
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
Organizational Communication

PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 10. Pazarlama Masrafları ve Pazarlama Marjları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEDEF PAZAR.
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
GLOBAL UNDERSTANDING. FıRST COUNTRY: JAPAN JAPANESE’ S EATING HABITS Their dishes are very popular in world They usually eats healty foods Breakfast.
STRENGTHS – What does your organization do better than your competition? WEAKNESSES – What does your organization need to improve upon? OPPORTUNITIES.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)

Spor ve Etkinlikler İçin Pazarlama Eylemleri Spor Pazarlaması; tüketicilerin istek ve ihtiyaçları ile uyumlu spor mal ve hizmetlerinin üretimi, fiyatlandırılması, tanıtımı ve sunu ile ilgilenir. Her bir pazarlama eylemi detaylı olarak, spor tüketicileri davranışları dikkate alınarak geliştirilmelidir. Bu ders kapsamında; Pazarlama Eylemleri dört ana başlık altında değerlendirilecektir.

Spor ve Etkinlikler İçin Pazarlama Eylemleri Pazarlama Karmasının Stratejik Kullanımı Hedef Pazar Seçimi Pazarı İncelemek ve Değerlendirmek Bilgi Sisteminin Seçimi

Pazarlama Karmasının Stratejik Kullanımı Pazarlama yaklaşımını yerleştirmek için; Ürün, Yer, Fiyat ve Promosyon’un kullanıldığı çeşitli aktiviteleri temsil eder. Spor tüketicisinin doğru anlamak için pazarlama karma elemanlarının her birindeki değişimler yakından takip edilmelidir. Böylelikle pazardaki mevcut ve potansiyel farklılıklara odaklanılabilir.

What attributes and benefits of that event are most important for target markets? Can modifying aspects of the sport event better satisfy needs and provide benefits for the target markets? Will altering the delivery of event aspects increase demand? Can utilising training programs for volunteers and employees increase satisfaction? Are there alternative times that would increase demand? Are there alternative locations that would result in increased demand? Can the experience at the event be enhanced? How much are runners “willing to pay” for the event? What impact would lowering or raising prices have on demand or satisfaction? What are competitors charging? Are current advertising channels reaching intended target markets? Does the promotional or advertising message appeal to intended target markets? How can direct marketing and licensing activities increase demand? How can sponsorship activities increase demand?

Spor ve Etkinlikler İçin Pazarlama Eylemleri Hedef Pazar(lar)’ın seçimi pazarlama eylemlerinin ikinci aşamasını oluşturmaktadır. Bu aşamada pazarlama çabalarının hangi Pazar bölüm ya da bölümleri üzerine yoğunlaştırılacağına karar verilmektedir.

Size: Are there enough customers in the segment to meet your profit objectives? Location: Is the segment in the right location? Demand: Can you meet the demands of the segment, provide the product, service, prices, and other elements? Reach: Can you reach the segment? Benefits: What are the attractive tangible and intangible features of product or service?

Demografik Bölümlendirme; yaş, cinsiyet, gelir, eğitim, etnik köken, coğrafik yerleşim, meslek Psikografik Bölümlendirme; tutum, ilgi, fikirler, ilgilenim seviyesi Ürün Kullanımına Bağlı Bölümlendirme; katılım şekli, sıklık Faydalara Göre Bölümlendirme; istenen nitelikler, faydalar, SPEED Kombinasyonlu Bölümlendirme; daha net tanımlanmış hedef pazarlar ya da yeni bölümler (Örn, yaş X ilgilenim seviyesi; cinsiyet X sıklık, ilgilenim seviyesi X gelir, yaş X sosyalleşme) Bölümlendirme Stratejisi

Spor ve Etkinlikler İçin Pazarlama Eylemleri Pazarlama eylemelerinin üçüncü aşamasını oluşturan pazarı inceleme ve değerlendirme aşağıdaki ifadeler ile ilgilidir. mevcut tüketicilerin, potansiyel tüketicilerin, rakiplerin ve spor organizasyonunun faaliyet gösterdiği ortamın incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Spor ve Etkinlikler İçin Pazarlama Eylemleri yakından ve sürekli izlemeli, analiz etmeli İşletmeler hayatta kalabilmek ve rekabet avantajı elde edebilmek için pazarı yakından ve sürekli izlemeli, analiz etmeli ve bunun sonucunda gerekli pazarlama eylemlerini uygulayabilmelidir. Bu nedenle Pazarlama Bilgi Sistemleri işletmeler için hayati bir öneme sahiptir. Pazarlama Bilgi Sistemi İşletme İçi Kaynaklar Pazara İlişkin Gözlemler Pazarlama Araştırması