Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Girişimcilik.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tüketici Karar verme Süreci
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Kalite ile ilgili kavramlar
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HEDEF PAZAR.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Endüstriyel Pazarlarda Ürün ve Hizmet Stratejisi ENDÜSTRİYEL ÜRÜN NEDİR? Endüstriyel ürün, fiziksel özelliğe sahip bir mal olabileceği gibi,bir hizmet ya da bu ikisinin bir bileşimi de olabilir. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Endüstriyel Ürün ve Hizmet Çeşitleri Ağır Ekipmanlar ( makine ve teçhizat) Hafif Ekipmanlar ( ekipman) Birleştirici Parçalar Hammadde İşlenmiş Ürünler Yazılımlar Endüstriyel hizmetler ve dış kaynak kullanımı ( outsourcing) 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Endüstriyel Ürün Stratejisi İşletmenin ürün politikalarının belirlenmesinden, ürünün hedeflerine, hangi mal ya da hizmet çeşitlerinin ve de hangi dağıtım kanallarının belirlenmesine kadar uzanan geniş bir süreçtir. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

ENDÜSTRİYEL ÜRÜN NİHAİ ÜRÜN STRATEJİSİ ARASINDAKİ FARKLAR Farklılıklar Nihai ürün Pazarı Endüstriyel Ürün Pazarı Talep   Ürün son tüketicinin memnuniyetine göre tasarlanır. Ürün tasarımında hem endüstriyel alıcı hem de nihai talep gözönüne alınır. Ürün veya hizmetin alıcısı /kullanıcısı Çoğu zaman ürünün alıcısı ve kullanıcısı aynı kişidir. Çoğunlukla alan ve kullanan kişi veya bölüm farklıdır. Ürün veya hizmetin yaşam süresi Tüketici zevk ve alışkanlıklarındaki hızlı değişme nedeniyle genelde kısadır. Özellikle geleneksel endüstriyel ürünlerde uzun, ancak ileri teknoloji ürünlerde daha kısadır. Ürün spesifikasyonları Daha geneldir Ürün genellikle müşteri spesifikasyonlarına uygun tasarlanır. Pazarlama araştırmasının önemi Çoğunlukla yeni ürün veya hizmet geliştirmesinde temel faktördür. Çoğunlukla yeni ürün veya hizmet geliştirmesinde çok önemli bir faktör değildir. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Devamı….. Farklılıklar Nihai Ürün pazarı Endüstriyel Ürün pazarı Ürün destek hizmetleri   Pek çoğunda yoktur. Çok önemlidir. Ambalajlama Hem koruyucu hem reklama yöneliktir. Öncelikle ürün korumaya yöneliktir. Ürünün şekli, rengi gibi estetik özellikleri Ürünün başarısı için çok önemlidir. Ürünlerin çoğunda önemli değildir. Yeni ürün başarısızlık oranı Çoğunlukla yüksektir (%80) Daha düşüktür (%30-%40)   26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi İnovasyon Müşterilerin yeni veya üstün olarak algılamarına sebep olacak faydaları sağlayan ürünlerin veya hizmetlerin geliştirilmesidir veya sunulmasıdır……… 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Başarılı bir inovasyonda yeni ürünün sahip olması gereken özellikler Önemli olmalı Eşşiz ve tek olmalı Sürdürülebilir olması Pazarlanabilir olması 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni ürünlerde yenilik dereceleri Dünya için yeni bir ürün ( buluş / icat):%10 Yeni ürün hatları: %20 Mevcut ürün hatlarına ilave ürünler :% 26 Mevcut ürünlerde iyileştirme : %26 Yeniden konumlandırma:%7 Maliyetlerin azaltılması:%11 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) Yenilikçiler %2,5 Erken benimseyen 13,5 Erken çoğunluk %34 Geç çoğunluk Geride kalanlar %16 Benimseyenler % Olarak Yenilikleri Benimseme Zamanı 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Oslo Kılavuzu’na göre Yenilik Tipleri Yenilik Tipi Örnekler Ürün yeniliği Floresan ampul, Dokunmatik Akıllı telefon, 3D LED Televizyon Süreç yeniliği Mobil bankacılık uygulamaları, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Organizasyonel yenilik ERP Yazılımları, Tedarikçilerle Online bağlantılar, Yemek işlerinin outsource edilmesi Pazarlama yeniliği Yeni ödeme yöntemleri, ürün yerleştirme, sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama uygulamaları 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Ürün Planlamanın Önemi İşletmenin stratejisine göre seçenekler: İşletmenin elindeki ürünlerle varolan pazarlarda daha fazla müşteri oluşturmak. Varolan pazara yeni ürün geliştirmek. Mevcut ürünlerle yeni pazarlar bulmak. Yeni pazarlar için yeni ürün geliştirmek. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi Artan rekabet koşulları Talepteki değişme Satınalma yöntemlerindeki gelişme Alıcıların tasarruf talepleri Endüstriyel ürünün başarısızlık maliyeti Endüstriyel ürünlerin başarısızlık oranlarının yüksek oluşu 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni Endüstriyel Ürünün Başarısına Etki Eden Faktörler Ürünün kalitesi Müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilme yeteneği İşletmenin mevcut olanaklarıyla yeni ürünün uyumu (Ürün sinerjisi) Uluslararası olma eğilimi 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni Ürünün Başarısızlık Nedenleri Pazarda rekabetin çok fazla olması Ürün fiyatının çok yüksek olması Ürünün tasarımında ya da teknik özelliklerinde problem olması Ürün geliştirme sürecinden önceki Pazar araştırmalarının ve bilgilerinin yetersizliği Ürünün yeni ya da Pazar için farklı bir ürün olmaması Ürünün, rekabetçi ürünlerden fazla olarak gerçek faydalar sağlamaması Pazarlama çabalarındaki yetersizlik 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni ürünün başarısız olmasının verdiği zararlar…. Finansal kayıplar Çaba, zaman, emek ve diğer kaynakların boşa gitmesi Çalışanlar üzerinde baskının artması İşletmenin İmajının zeddelenmesi Pay sahipleri ve yatırımcılar üzerinde olumsuz etki oluşturması çalışanların psikolojilerinin ve morallerinin bozulması İşletme yöneticilerinin itibarlarının zeddelenmesi 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni Ürün Geliştirme Süreci Fikir Üretme Ön eleme Ön Araştırma Ürün geliştirme Pazar denemesi Ürün Spesifikas- yonlarının belirlenmesi Ticarileştirme 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Fikir Üretme Yeni Ürün Fikir Kaynakları Ar-Ge Tepe Yönetimi Tedarikçiler Rakipler Ön Eleme Devlet Aracılar Çalışanların önerileri Birinci ve İkinci derecede yapılan pazarlama araştırmaları İşletme içinde ve dışındaki satış elemanları Bilimsel, Ticari toplantı ya da gösteriler Müşteriler ve Potansiyel Müşteriler Tele pazarlama Ticari yayınlar Ticari birlikler 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Ön Eleme Değerlendirme kriterlerinin bir listesini yapın. Her bir kriteri önem derecesine göre sıralayın. En iyi fikirden, en kötü çalışmaya kadar her biri için tanımlayıcı ifadeler belirleyin. Fikirlere her bir kriter için puanlar verin. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni ürün fikirlerini eleme kriterleri (ağırlıklı puan yöntemi) 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Yeni Ürün Fikirlerinin Elenmesinde Kullanılan Kriterler ŞİRKET VE PAZARLAMA AMAÇLARI VE HEDEFLERİ - Satışların artması - Vergi sonrası karın artması - Yatırımın geri dönüş oranı PAZAR VE SATIŞ POTANSİYELİ - Tahmin edilen pazar payı ve büyüme potansiyeli nedir? - Pazarda beklenen satışlar nedir? - Pazardaki potansiyel müşteriler ve onların satın alma eğilimleri nelerdir? - Beklenen ürün ömrü nedir? - Satın alma büyüklüğü ve sıklığı nedir? - Beklenen rakipler kimlerdir ve onların güçlü ve zayıf yönleri nelerdir? - Gerekli destek aktiviteleri neler olacaktır? 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Devamı…… İŞLETMENİN İMKANLARI (YAPABİLİRLİĞİ) - İşletmenin teknik imkanları ürünü üretmeye ve pazarlamaya yeterlimi dir? - Bu İmkanlar, bu projeye uyarlanabilir mi? - Yeni üretim ve dağıtım imkanları gerekecek midir ? - Yeni dağıtım kanallarının bulunması gerekecek mi? - Bu ürünü işletmenin mevcut müşterileri mi alacak, yoksa yeni müşteriler aranacak mı? - İşletmenin mevcut satış elemanları, bu ürünü etkili bir şekilde satabilir mi? - İşletmenin mevcut servis hizmetleri yeterli mi? 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Devamı…. ÜRÜNÜN KATKISI - Yeni ürünün, işletmenin mevcut ürün çizgisine etkisi ne olacaktır? - İşletmenin ürün karmasında bir boşluğu dolduracak mı? - Diğer ürünlerin pazarlama gücünü arttıracak mı? - Bu ürün, mevcut ürün imajını nasıl etkileyecek? - İşletmenin artık kapasitesinin kullanılmasına yardımcı olacak mı? - İşletmenin mevcut ürünlerine olan talebini etkileyecek mi? - Ürün, satış personeline rekabetçi bir avantaj kazandıracak mı? - İşletmenin karına etkisi ne olacaktır? 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Ön Araştırma Hangi spesifik Pazar tanımlanabilir? Pazarın ölçeği nedir ve bu pazarın gelişme trendi nedir? Hedef pazardaki potansiyel müşteri sayısı ve karakteristik özellikleri nedir? Yeni ürün fikri, hedef Pazar için bir yenilik mi, yoksa mevcut ürünün geliştirilmiş hali midir? Hedef Pazar coğrafi olarak nerdedir? Müşterilerin satınalma ölçeği ve sıklığı nedir? Hangi satınalma davranışları ürünün başarısında etkilidir? Pazardaki rakipler kimlerdir? Ürünün yaşam süresi ne olacaktır? Ne tür ürün maliyetiyle karşılaşılacaktır? 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Ürün Spesifikasyonlarının Belirlenmesi Üründe, pazara sunulmasında bulunması gereken karakteristiklerdir. Spesifikasyonlar, net ve çoğunlukla da teknik açıdan doğru tanımlanmalı ve aynı zamanda ürünle ilgili olan tüm birimler bunları bilmelidir. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Ürün Geliştirme Yeni ürün fikrinin gerçekleştirildiği aşamadır. Spesifikasyonlar belirlenmiş ve bu spesifikasyonlar artık üründe hayat bulmalıdır. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Pazar Denemesi Geliştirilen ürün ve hizmetin performansına ilişkin müşteri tepkilerinin ölçülmesidir. Deneme pazarının seçiminde: - Seçilecek deneme pazarının toplam pazarı temsil kabiliyeti, - Pazar denemesinin maliyeti gözönüne alınır. 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Pazarlama testi yaklaşımları Standart test pazarı Kontrollü test pazarı Simüle edilen test pazarları 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

yeni ürün gelişimi ve yönetimi Ticarileştirme Zamanlama Miktar Yer Geri beslenim ve adaptasyon 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi

Pazara sunuş aşamasındaki alternatifler Fiskiye stratejisi ulusal veya uluslararası pazarlara hemen sunuş…. Çağlayan stratejisi Serilme yöntemi ile pazara sunuş 26.04.2017 yeni ürün gelişimi ve yönetimi