SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Aşırı Sınav Kaygısı Yard.Doç.Dr.M.Zeki ILGAR
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
AŞIRI SINAV KAYGISI.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ANNE BABA TUTUMLARI.
VE BAŞETMEDE ÖĞRETMEN ROLÜ
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
SINAVLAR VE AİLE KILAVUZU SINAVLAR VE AİLE KILAVUZU.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Veli Bilgilendirme Kılavuzu
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
CİZRE RAM TEOG ORTAK SINAVLAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SINAVLAR VE AİLE KILAVUZU SINAVLAR VE AİLE KILAVUZU.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
 DERVİŞAŞA ORTAOKULU  AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU Kasım 2015.
AYYILDIZ ortaokulu TEOG S İ STEM İ Okan GÜÇLÜ Okan GÜÇLÜ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEOG Veli Bilgilendirme Semineri
Fatih ortaokulu Ortak sınavlar(TEOG) ÖZLEM TIĞRAKLI
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAVLAR VE AİLE KILAVUZU
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU.
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
AİLE BİLGİLENDİRME SUNUMU
Sunum transkripti:

SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI SİNCAN İMKB ORTAOKULU SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ

Sayın veli; Ders başarısı, sistemli ve özverili çalışmaları gerektirir. Fakat derslerde başarısızlığın telafisi de mümkündür. Çocuğumuzun düzeyi ne olursa olsun her an yapılabilecek bir şeyler vardır.

Sınav, çocuklarımızın kişilik özelliklerini, zekâsını, ailemizin başarılı olup olmadığını belirleyen bir araç değildir. Çocuklarımız ile kuracağımız olumlu ilişkiler, onların özgüvenli, sorumluluk sahibi, kendi kendine yeten, başarılı bireyler olmalarını sağlar.

ANNE BABA ÇOCUK İLİŞKİSİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN

Çocuğumuzun kendisine ait hakları, kişilik özellikleri, davranışları olduğunu unutmayalım… Her çocuğun farklı özelliklere sahip olduğunu unutmayalım ve onları birbiri ile kıyaslamayalım… İlgi duydukları alanlarda destekleyelim, becerilerini geliştirmelerine fırsatlar sunalım…

Çocuklarımızı rahatsız etmeyecek şekilde, özgüvenlerini sarsmadan kontrol edelim.

ANNE BABA TUTUMLARI 1.Baskıcı ve Otoriter Tutum: Anne-babaların çocuk üzerinde güç kullanması, isteklerini çocuklarına zorla yaptırmasıdır. Bağırmak, tehdit etmek, küsmek, ceza vermek baskıcı ve otoriter tutum yöntemleridir. 2.Aşırı Koruyucu Tutum: Çocuğun gereğinden fazla korunması, kontrol edilmesi ve tüm ihtiyaçlarının anne-babası tarafından karşılanmasıdır. Aşırı koruyucu tavırlar çocuğa “güçsüz olduğu” mesajını verir.

3.İlgisiz ve Kayıtsız Tutum: Çocuğa ihtiyacı olan konularda destek vermeyen, ihmal eden aile tutumudur. Aile çocuğa kural koymaz.Çocuğuna zaman ayıramadığını söyleyerek ilgisiz ve vurdumduymaz davranır. 4.Demokratik Tutum: Kurallar aile içinde, aile bireylerinin fikirleri alınarak oluşturulur, gerekçeleri belirtilir ve tutarlı bir şekilde hayata geçirilir.  

Çocuklarımıza karşı; Rencide edecek kadar baskıcı, Ne yaptığını bilmeyecek kadar ilgisiz, Sarıp sarmalayıp nefes almasını engelleyecek kadar koruyucu olmadan, demokratik bir tutum sergileyelim.

İyi para kazanacağı bir işi olsun ÇOCUKLARIMIZIN GELECEKLERİNE İLİŞKİN PLANLARIMIZ İyi para kazanacağı bir işi olsun İngilizcenin yanında Almanca da öğrensin İlerde bize baksın Doktor olsun… Çocuklarımızın geleceklerine ilişkin planlar, bizim hayallerimiz mi yoksa çocuklarımızın hayalleri mi? Çocuklarımızla ilgili gelecek planlarımızda, dönemin imkanlarını, getirilerini göz önünde bulundurarak, onlarla birlikte yapalım!

ANNE BABALARIN BEKLENTİLERİ Düşük beklenti: Çocuğa güvenilmediği ve yetersiz olduğu mesajını verir. Çocuklarımızın ders çalışmaya yönelik motivasyonları ve okula karşı ilgileri azalır. Yüksek beklenti: Çocuklarımızın mükemmel olmasını beklememiz, kıyaslamamız, yargılamamız, sürekli “ders çalışmasına” vurgu yapmamız, kendisini değersiz, kendine güvensiz ve başarısız hissetmesine neden olabilir. Gerçekçi beklenti: Çocuğun kişilik özelliklerine ilgi ve yeteneklerine uygun ve uygulanabilir olandır.

SINAVA YÜKLENEN ANLAMLAR

Anne babaların sınav kaygısı

SINAV ÖNCESİ ANNE BABALAR NE YAPMALI?

SINAV SONRASINDA..

SINAV KAYGISI Çocuklarımız sınav kaygısı yaşadıklarında; gerginlik, nefes almakta güçlük, iştahsızlık, endişe, tedirginlik, sinirlilik, sıkıntı, başarısızlık korkusu, çalışmaya isteksizlik, mide bulantısı, titreme, ağız kuruluğu, terleme, aşırı uyuma ya da uykusuzluk, karın ağrıları, vb. bedensel yakınmalar gibi sıklıkla görülen belirtiler yaşarlar.

SINAV KAYGISI SEBEPLERİ Çocuklarımızın ya da biz anne ve babaların gerçekçi olmayan düşünceleri ve beklentileri sınav kaygısının oluşmasında etkili rol oynar. Gerçekçi olmayan düşüncelere mükemmeliyetçilik, aşırı genelleme, ya hep ya hiç, akıl okuma örnek olarak verilebilir.

SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE ALTERNATİF DÜŞÜNCELER “Tüm bildiklerimi unutmuş olduğumu düşünsem de gerektiğinde hatırlayabiliyorum.’’ “Bu öğrendiklerim gelecekte işime yarayabilir”, “Sınav hayatımın anlamı değildir”. “Sınavda elimden geleni yapacağım”, “Başarılı da olsam başarısız da olsam ailem beni sever”, “Sınavda başarılı olmazsam bu benim hayatımın sonu olmaz”, “Eğer sistemli çalışırsam ne kadar çok kişi sınava girerse girsin başarabilirim”, “Çok fazla konu var ancak zamanımı iyi planlarsam hepsini yetiştirebilirim”,

SINAVI TANIMAK KAYGIYI AZALTABİLİR Sınavda ne kadar sürem var? Okul puanı ne kadar etkili Sınavda uygulanacak taktikler neler? Sınav kuralları nelerdir? Yerleşmek istediğim okulun taban puanı nedir? Sınavlardaki psikolojik durum beni nasıl etkiler?

20 soru; 40 dakika; 30 dakika mola A, B, C, D şeklinde 4 kitapçık türü Yanlış cevaplar, doğru cevapları götürmemektedir. İlk 20 dakika ve son 5 dakika sınavdan çıkma izniniz yoktur. Geç kalırsanız sınava girebileceksiniz, ancak ek süre verilmeyecek. Ortak sınavlara katılamazsanız, mazeret sınavına girebilirsiniz.

ORTAOĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI HESAPLAMA 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanları ve 8.sınıf ortak sınav puanı ortalaması toplanacak. Elde edilen toplam ikiye bölünecek ve 500 üzerinden alacağınız ortaöğretime yerleştirme puanınıza ulaşacaksınız.

DERS ÇALIŞMA SÜRECİ- AİLE Anne babalar olarak bizler çocuğumuzun verimli ders çalışmasına nasıl katkı sağlayabiliriz? Çocuklarımızın; yardımcı olabiliriz.

ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma ortamımız nasıl olmalıdır? İyi aydınlatılmış Sessiz Ne sıcak ne soğuk Düzenli Uygun yükseklikte bir masa ile Çalışacağın araç-gereçlerin bulunduğu

MOTİVASYON Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabımı açıyorum ve kitaba bakarak öylece duruyorum. Bilmiyorum neden bir türlü dersin başına oturamıyorum. Yani bunu yapmak şart mı? Şimdi bu sınavı yapamazsam aileme ne derim? Herkes ders çalış dediği için çalışmak istemiyorum. İçimden güçlü bir istek gelmiyor ya da bazen çok istememe rağmen eve gidince vazgeçiyorum.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ALIŞKANLIKLAR DÜZENLİ BESLENME DİNLENME UYKU DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ALIŞKANLIKLAR

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Kezban ÇAMLICA Rehber Öğretmen 2015 Sincan ANKARA