BÖLÜM 15 AA Sürücüleri. BÖLÜM 15 AA Sürücüleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ders 5 AKTUATÖRLER.
Advertisements

ALTERNATÖRLER.
INVERTER NEDİR? NASIL ÇALIŞIR?
DENEY AC-3 Senkron Alternatörlerin Baraya Senkronizasyonu.
Yeni Nesil Asansörler: GeN2
DIGITAL SCROLL VE DC INVERTER KOMPRESÖRLER ARASINDAKİ FARKLAR
DC-AC DÖNÜŞTÜRÜCÜLER / İNVERTERLER
Kontaktörler hakkında
Ad Soyadı : Hüseyin TÖPİZ Numara :
III- Deneysel Çalışmalar IV-Sonuçlar ve Değerlendirme
HABERLEŞMENİN TEMELLERİ
AnahtarlamalI GÜÇ KAYNAKLARI SWİTCH MODE POWER SUPPLY(SMPS)
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ-II ÖDEVİ
Serhat YILMAZ Ek.6 DC Servomotor Konum Kontrolü ( Nguyen, H.T.ve diğ.,2003 )
RÜZGAR ENERJİSİ,TEŞVİKLERİ VE KURULUM MALİYETLERİ
ANAHTARLAMALI GÜÇ KAYNAKLARI (AGK, SMPS)
Asenkron Motor Nedir? Özellikleri Nelerdir?
KESİNTSİZ GÜÇ KAYNAKLARI
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
MİKRODALGA FİLTRELER.
Bölüm8 : Alternatif Akım Ve Seri RLC Devresi
GÜVENLİK CEP TELEFONLARINDA HAZIRLAYANLAR: - GONCA ÖCALAN
DERS 6 EYLEYİCİLER-2.
C++ Ders Notları 4.Ders (Kontrol ve Döngüler)
ELEKTRİK MOTORLARINDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
BİTKİSEL ÜRETİM YAPILARI (Sera Tipleri)
Dört stroklu diesel motor
1 Senkron generatörler-Terminal karakteristikleri Hız-güç eğrisi Şaft hızı elektriksel frekansla ilişkilidir: Generatör çıkış gücü frekansı ile ilişkilidir:
AĞ TEMELLERİ BÖLÜM 2 – AĞ TÜRLERİ
Uygulamaları ve Korumaları
Tristörler ve Tristörlü
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
BÖLÜM 14 DA Sürücüler. BÖLÜM 14 DA Sürücüler.
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
ALGILAYICILAR-IV MANYETİK SENSÖRLER
Diyotlu Doğrultucular
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
Kontrollü Doğrultucular
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
Bölüm 5, 6, 10 ve 11’de anlatılan, tek katlı DA-DA, DA- AA, AA-DA ve AA-AA dönüştürücüler, yukarıdaki özelliklerin çoğunu barındıramazlar [13].
Bu bölümde daha basit olması amacıyla farklı konfigürasyonların performanslarının karşılaştırılmasında omik yük durumu dikkate alınmıştır. Ancak.
Rezonans Darbe Eviriciler
Yenilenebilir Enerjiye Giriş
Elektrik ve elektronik mühendisliği alanında diyotlar için pek çok uygulama alanı bulunmuştur. Güç diyotları, elektrik gücünün dönüşümü için.
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
BÖLÜM 1 Giriş. BÖLÜM 1 Giriş 1.1 Güç Elektroniğinin Uygulamaları.
Çok Seviyeli Eviriciler
Bölüm 5 Rüzgar Enerjisi ile Elektrik Üretimi. Rüzgar Türbinlerinde Güç Konvertörleri Güç konvertörleri, rüzgar enerji tesislerinde ve rüzgar türbinlerinde.
USB Universal Serial Bus Evrensel Seri veriyolu. Tak çalıştır aygıtların sistemlerde daha kolay bir şekilde kullanımını sağlamak amacıyla geliştirilmiş.
ÜNİVERSAL MOTORLAR GİRİŞ
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
STEP (ADIM) MOTORLAR Öğr. Gör. M.Uğur DOĞAN.
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
ASENKRON MOTOR SÜRÜŞ SİSTEMLERİ, SENKRON MOTOR SÜRÜŞ SİSTEMLERİ ve GÜÇ ELEKTRONİĞİNİN DİĞER UYGULAMALARI.
Eviriciler (DC-AC Dönüştürücüler)
MOTOR SÜRÜŞ SİSTEMLERİ
DERS 10 PIC 16F84 ile ZAMAN GECİKME DÖNGÜLERİ
ANAHTARLAMALI DA-DA ÇEVİRİCİLER TAM KÖPRÜ DA-DA ÇEVİRİCİLER
GÜÇ ELEKTRONİĞİ II Anahtarlamalı Mod DC-AC Inverterler
EEM362 – ELEKTRİK MAKİNELERİ II Asenkron Makinelerin Yapısı
3-Fazlı Devreler Neden? Yüksek Gerilim Üç Faz AC- Kaynak
PROJE SUNUMU TEK FAZ MOTOR KONTROLÜ
Ototransformatorlar GİRİŞ
Konu: EĞİTİM AMAÇLI BLDC MOTOR HIZININ PID KONTROLÜ
KONTROL SİSTEMLERİ GİRİŞ YAYKÜTLE SİSTEMİ KONUM KONTROLÜ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
AA generatörlerinin çalışma esasları
DA MOTOR SÜRÜCÜLERİ İÇİN BULANIK MANTIK DENETİMİ
Eğitsel Robotların Bileşenleri-2
Sunum transkripti:

BÖLÜM 15 AA Sürücüleri

15.1 GİRİŞ DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir. AA sürücülerinin kontrolü genellikle, mikroişlemciler veya mikro bilgisayarlar ile birlikte hızlı anahtarlamalı güç dönüştürücüleri kullanılarak uygulanabilen karmaşık kontrol algoritmaları gerektirir.

15.2 Asenkron Motor Sürücülerİ

15.2.1 Performans Karakteristikleri

15.2.2 Moment-Hız Karakteristikleri

15.2.3 Stator Gerilim Kontrolü

15.2.4 Rotor Gerilim Kontrolü

15.2.5 Frekans Kontrolü

15.2.6 Gerilim ve Frekans Kontrolü

Devam ediyor

15.2.7 Akım Kontrolü

15.2.8 Sabit Kayma-Hız Kontrolü

15.2.9 Gerilim, Akım ve Frekans Kontrolü

15.3 Asenkron MotorlarIn KapalI Çevrİm Kontrolü

15.4 Kontrol DeğİşKENLERİNİN BOYUTLANDIRILMASI

15.5 Vektör KONTROLLERİ 15.5.1 Vektör Kontrolünün Temel Prensibi

15.5.2 d-q Eksen Dönüşümü

15.5.3 Dolaylı Vektör Kontro

15.5.4 Doğrudan Vektör Kontrolü

15.6 Senkron Motor Sürücülerİ 15.6.1 Silindirik Rotorlu Motorlar

15.6.2 Çıkık Kutuplu Motorlar

15.6.3 Relüktans Motorlar

15.6.4 Anahtarlamalı Relüktans Motorlar

15.6.5 Sürekli Mıknatıslı Motorlar

15.6.6 Senkron Motorların Kapalı Çevrim Kontrolü

15.6.7 Fırçasız DA ve AA Motor Sürücüleri

15.7 PMSM Sürücülerİ İÇİN HIZ DENETLEYİCİ TASARIMI 15.7.1 Sistem Blok Diyagramı

15.7.2 Akım Döngüsü

15.7.3 Hız Denetleyicisi

15.8 AdIm Motor Kontrolü 15.8.1 Değişken Relüktanslı Adım Motorları

15.8.2 Kalıcı Mıknatıslı Adım Motorları

15.9 Lİneer Asenkron Motorlar

15.10 Motor Sürücülerİ İçİn Yüksek-GERİLİMLİ Tüm devreler (Ic)

özet AA sürücüleri gerilim, frekans ve akım kontrolü için ileri kontrol tekniklerine gerek duymasına rağmen DA sürücülerine göre avantajlara sahiptir. Gerilim ve frekans, gerilim kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Akım ve frekans ise akım kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Asenkron motorların kayma gücünü geri almak için kullanılan kayma gücünü geri alma tekniklerinde kontrollü doğrultucular kullanılmaktadır. Asenkron motorların kapalı çevrim kontrolünde kullanılan en yaygın yöntem, volt/hertz, akı veya kayma kontrolüdür. Değişken hız sürücülerinde hem sincap kafesli hem de rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılmaktadır. Akım kaynaklı bir evirici yalnız bir motoru besleyebilirken gerilim kaynaklı bir evirici paralel bağlı belli sayıda motoru besleyebilmektedir.