BÖLÜM 15 AA Sürücüleri
15.1 GİRİŞ DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir. AA sürücülerinin kontrolü genellikle, mikroişlemciler veya mikro bilgisayarlar ile birlikte hızlı anahtarlamalı güç dönüştürücüleri kullanılarak uygulanabilen karmaşık kontrol algoritmaları gerektirir.
15.2 Asenkron Motor Sürücülerİ
15.2.1 Performans Karakteristikleri
15.2.2 Moment-Hız Karakteristikleri
15.2.3 Stator Gerilim Kontrolü
15.2.4 Rotor Gerilim Kontrolü
15.2.5 Frekans Kontrolü
15.2.6 Gerilim ve Frekans Kontrolü
Devam ediyor
15.2.7 Akım Kontrolü
15.2.8 Sabit Kayma-Hız Kontrolü
15.2.9 Gerilim, Akım ve Frekans Kontrolü
15.3 Asenkron MotorlarIn KapalI Çevrİm Kontrolü
15.4 Kontrol DeğİşKENLERİNİN BOYUTLANDIRILMASI
15.5 Vektör KONTROLLERİ 15.5.1 Vektör Kontrolünün Temel Prensibi
15.5.2 d-q Eksen Dönüşümü
15.5.3 Dolaylı Vektör Kontro
15.5.4 Doğrudan Vektör Kontrolü
15.6 Senkron Motor Sürücülerİ 15.6.1 Silindirik Rotorlu Motorlar
15.6.2 Çıkık Kutuplu Motorlar
15.6.3 Relüktans Motorlar
15.6.4 Anahtarlamalı Relüktans Motorlar
15.6.5 Sürekli Mıknatıslı Motorlar
15.6.6 Senkron Motorların Kapalı Çevrim Kontrolü
15.6.7 Fırçasız DA ve AA Motor Sürücüleri
15.7 PMSM Sürücülerİ İÇİN HIZ DENETLEYİCİ TASARIMI 15.7.1 Sistem Blok Diyagramı
15.7.2 Akım Döngüsü
15.7.3 Hız Denetleyicisi
15.8 AdIm Motor Kontrolü 15.8.1 Değişken Relüktanslı Adım Motorları
15.8.2 Kalıcı Mıknatıslı Adım Motorları
15.9 Lİneer Asenkron Motorlar
15.10 Motor Sürücülerİ İçİn Yüksek-GERİLİMLİ Tüm devreler (Ic)
özet AA sürücüleri gerilim, frekans ve akım kontrolü için ileri kontrol tekniklerine gerek duymasına rağmen DA sürücülerine göre avantajlara sahiptir. Gerilim ve frekans, gerilim kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Akım ve frekans ise akım kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Asenkron motorların kayma gücünü geri almak için kullanılan kayma gücünü geri alma tekniklerinde kontrollü doğrultucular kullanılmaktadır. Asenkron motorların kapalı çevrim kontrolünde kullanılan en yaygın yöntem, volt/hertz, akı veya kayma kontrolüdür. Değişken hız sürücülerinde hem sincap kafesli hem de rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılmaktadır. Akım kaynaklı bir evirici yalnız bir motoru besleyebilirken gerilim kaynaklı bir evirici paralel bağlı belli sayıda motoru besleyebilmektedir.