T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat 20101 FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
Advertisements

DİĞER SOSYAL SINIFLAMALAR
Mühendislik Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
ÇEVRE VE TOPLUM GERİ DÖNÜŞÜM Ahmet Burak Köseoğlu
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERİ
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
GEMLİK TİCARET MESLEK LİSESİ YGS VE LYS SUNUSU.
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
Varoluşçu eğitim felsefesi
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ BEK RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
İLKÖĞRETİM SONRASI ÜST ÖĞRENİM KURUMLARI.
ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMÜ
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
2014 SINAV SİSTEMİ.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
Hangi Liselere Gidebilirim?
YILDIRIM BEYAZIT İMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM DERS BAŞARI ANALİZLERİ.
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
 Diploma notları 50 ile 100 puan arasında olacaktır.Ortaöğretim Başarı Puanı hesaplanırken diploma notları 5 ile çarpılacak ve OBP 250 ile 500 arasında.
* Okulun amacı; öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlanmalarını, yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik.
2010 yılında kapsamlı olarak değiştirilen üniversiteye giriş sınavları;
YGS-LYS SUNUMU.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
İstanbul’da hizmetler sektörü
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
facebook.com/groups/beunmetalurji.
? YGS-LYS NEDİR.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
DERS SEÇİMİ VE ÖNEMİ VELİ SUNUMU
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
2016 ÖSYS TERCİH DANIŞMANLIĞI YGS-LYS
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
(LYS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI PAYAS NURSAN ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
SINAVSIZ GEÇİŞ BÖLÜMLERİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
TERCİH.
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ректорлуктун билдирүүсү / Бүтүрүүчүлөр
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflaması

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET nedir? ● FOET, temel ve sürekli eğitim, genel ve mesleki eğitim ile ilgili tüm eğitim programlarını sadece bir EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANI içinde sınıflandırmak için Avrupa Birliği İstatistik Ofisi (EUROSTAT) tarafından hazırlanmış bir sınıflamadır.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET’in çalışma temeli FOET’e göre, EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANLARI, bir eğitim programında öğretilen; KONU olarak tanımlanmaktadır.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat PROGRAMLAR ; KONU İÇERİKLİ yaklaşım temel alınarak, KONU İÇERİ’ğindeki BİLGİ YAKINLIĞI’NA göre: GENİŞDAR AYRINTILI alanlarda gruplandırılır.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Sınıflama; BasamaklarAlanların isimleriSayısı 1 BasamaklıGeniş Alan 9 2 BasamaklıDar Alan (eğitim alanları) 25 3 BasamaklıAyrıntılı Alan (eğitim ve öğretim)  80 oluşan hiyerarşik bir yapıya sahiptir.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Öğretim Alanları Sınıflaması; FOT 1998 Alanların isimleri FOET Eğitim ve öğretim Tarih, felsefe ve ilgili konular Sosyal bilimler ve davranış bilimleri Yaşam bilimleri Fiziki bilimler Matematik ve istatistik Tıbbi hizmetler Çevre koruma

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Örnekler: Geniş alanDar alanAyrıntılı alan 1 Eğitim 14 Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri 142 Eğitim Bilimleri 143 Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitimi 4 Bilim, Matematik ve Bilgisayar 42 Yaşam Bilimleri 44 Fiziki Bilimler 46 Matematik ve İstatistik 422 Biyoloji ve Biyokimya 442 Kimya 461 Matematik 462 İstatistik

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Örnekler: Geniş alanDar alanAyrıntılı alan 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 52 Mühendislik ve Mühendislik İşleri 521 Mekanik ve metal işleme 523 Elektronik ve otomasyon 525 Motorlu araçlar, gemiler ve uçaklar 8 Hizmetler 54 İmalat ve İşleme 81 Kişisel Hizmetler 86 Güvenlik Hizmetleri 541 Gıda işleme 543 Malzemeler (ağaç, kağıt, plastik ve cam) 813 Spor 814 Ev Hizmetleri 861 Can ve mal güvenliği 862 İş sağlığı ve güvenliği 863 Silahlı Kuvvetler ve savunma

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Disiplinler arası programlar: “Disiplinler arası programlar” eğitim ve öğretim alanlarını (genellikle ikisini) birleştiren programlar anlamına sahiptir. Bu durumlarda: Çoğunluk Kuralı Örnek: Bir program, hem siyasi bilimler (313) hem de ekonomi (314)’yi kapsıyorsa, bu konulardan baskın olanına, yani; en fazla zaman harcanan konuya göre sınıflandırılması gerekir; Örnek: Bir program, esas olarak bilgisayar bilimleri alanındaki konuları kapsıyorsa, bilgisayar mühendisliğinin belli bir kısmını (alan 523 “Elektronik ve otomasyon”) içeriyor olsa bile, alan 481’e (“Bilgisayar bilimleri” konulmalıdır.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Geniş programlar: “Geniş programlar” eğitim ve öğretim alanının, esasen aynı eğitim alanı içinde olan ve hiçbirinin birbirine açıkça üstünlüğünün olmadığı, birkaç kısımdan (en az üç) oluşan programlardır. Bu geniş programlar, üçüncü basamakta “0” Sınıflandırılmalıdır. Örnek: Yöneticilik, finans, satışlar ve pazarlama vb.’den oluşan iş ve idare içindeki bir programın, 340 “İş ve yönetim (geniş programlar)”) olarak sınıflandırılması gerekir.

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat TEŞEKKÜRLER