ULS1040 Türk Sİyasal HayatI - I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siyaset Bilimine Giriş
Advertisements

TÜRKLERDE HUKUK SİSTEMİ
KARŞILAŞTI RMALI SİYASAL ANALİZ DERSİ Yrd. Doç. Dr. Cenk AYGÜL
Siyaset Bilimine Giriş
MONARŞİ: Devlet başkanlığının irsi olarak intikal ettiği devlet şekli olarak tanımlanmaktadır. Monarşik devlet şeklinde hakimiyetin kaynağı veya.
DURAKLAMA DEVRİ ISLAHAT HAREKETLERİ (17.yüzyıl)
OSMANLI DEVLETİ’NDE ISLAHATLAR
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
ANAYASA HUKUKUNA GİRİŞ
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
Yeni Osmanlılar Fuat Paşa ve Ali Paşa Süveyş Kanalı’nın Açılması(1869) İngiltere ve Fransa için Mısır’ın önemi.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ.
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
Dönemlere Ayrılma Her dönüm noktası, hem yeni bir gelişmenin başlangıç noktası, hem de bir önceki gelişmenin doruk noktası olmaktadır.
TANZİMAT DÖNEMİ.
TANZİMAT VE ISLAHAT FERMANLARI
Tanzimat ve Islahat Fermanları
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Siyasal Alanda Yapılan Devrimler
(DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ)
DAĞILMA DÖNEMİ ÖSS- YGS SORULARI.
AVRUPA VE OSMANLI (18.YÜZYIL) GERİLEME DÖNEMİ
ULS1040 Türk Sİyasal HayatI - I
TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ
OSMANLI DEVLETİ DÖNEMİNDE ANAYASAL GELİŞMELER
Ders : 3 KTÜ – UZEM Anayasa Kavramı Devlet iktidarı ortaya üç sorun çıkarmıştır. Bunlar, iktidarın kazanılması, kullanılması ve sınırlarının.
ULS1040 Türk Sİyasal HayatI - I
İNSAN HAKLARI KAVRAMI VE İNSAN HAKLARI HUKUKU
AİT Ders - Çalışma Soruları
İNSAN HAKLARI İNSAN HAKLARI.
AİT ve 3. Ders - Çalışma Soruları. 1. Tanzimat Fermanı’nda, aşağıda verilenlerden hangisinde ıslahat yapılması öngörülmemiştir? A. Yargı B. Vergi.
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
AİT Ders - Çalışma Soruları. 1. I. Meşrutiyetle beraber Türk Tarihinin ilk anayasası olan Kanun-i Esasi ilan edilmiştir. Milletvekillerini halk.
DOÇ.DR.ABDULLAH DEMİR ZİRVE ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
Islahat Fermanı (1856) Islahat Fermanı,
DEMOKRASİ NEDİR? DEMOKRASİ SOSYAL EŞİTLİKTİR. DEMOKRASİ İÇİN YAPILAN ATIFLAR Çoğunluğun yönetim şekli Fırsat eşitliği sağlamaya çalışan yönetim Sosyal.
Beyşehir Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN YENİLEŞME HAREKETLERİ
II. MAHMUT DÖNEMİ SORU PROĞRAMI
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI
OSMANLI İMPARATORLUĞU GERİLEME DÖNEMİ ISLAHATLARI SORU PROĞRAMI
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
UZAKDOĞU’DA YENİ BİR GÜÇ: JAPONYA
GÜZ-VII: OSMANLI DEVLETİ’NDE YENİLEŞME HAREKETLERİ Tanzimat Dönemi İngilizlerden yardım istiyoruz, iki şart: 1- Balta Limanı Ticaret Anlaşması (1838) Osmanlı.
MİLLET SİSTEMİ.
Osmanlı’da divan teşkilatı
MONARŞİ: Devlet başkanlığının irsi olarak intikal ettiği devlet şekli olarak tanımlanmaktadır. Monarşik devlet şeklinde hakimiyetin kaynağı veya sahibi.
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
*Eşitlik *Adalet *Özgülük
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
TANZ İ MAT FERMANI. TANZ İ MAT NED İ R ?  Tanzimat kelimesi “düzenleme” anlamına gelmektedir.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
TARİH PROJE ÖDEVİ KONU=TANZİMAT FERMANI KONU=TANZİMAT FERMANI HAZIRLAYAN=ABDULLAH İZCİ HAZIRLAYAN=ABDULLAH İZCİ.
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OSMANLI’DA HOŞGÖRÜ SUNU
Osmanlı Siyasi Tarihi (Kuruluş ve Yükseliş Dönemi)
OsmanlI’da dİvan teşkİlatI
SLAYT.
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
Sunum transkripti:

ULS1040 Türk Sİyasal HayatI - I Slayt no: 1 Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Dr. Bülent ŞENER

Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Klasik Dönemde Osmanlı İmparatorluğu’nun Siyasal Düzeninin Batı Feodalizminden Farkları (19. yüzyıla kadar) Batı feodalitesinin aksine, Osmanlı İmparatorluğu’nda, geniş topraklara ve merkezi devletten büyük ölçüde özerk bir statüye sahip bir aristokrasi ya da soylular sınıfı yoktu. Osmanlı İmparatorluğu’nu Batı feodal devletlerinden ayıran ikinci özellik, Osmanlı İmparatorluğu’nda, devletten özerk ve onun iktidarını sınırlayabilen/dengeleyebilen Batı’daki Kilise kurumunun bir denginin/benzerinin bulunmamasıdır. Osmanlı İmparatorluğu’nu Batı feodal devletlerinden ayıran ve merkezi otoritenin gücünü arttıran üçüncü faktör «devşirme sistemi»dir. BÜTÜN BU FARKLILIKLARDAN DOLAYI KLASİK DÖNEMDE OSMANLI İMPARATORLUĞU TAM BİR MUTLAK MONARŞİDİR.

Osmanlı İmparatorluğu Teokratik Bir Devlet miydi? Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Osmanlı İmparatorluğu Teokratik Bir Devlet miydi? Osmanlı İmparatorluğu’nda bir din adamları sınıfı iktidarı hiç olmamıştır. Bütün din adamları Padişah tarafından atanır, azledilir, idam edilir. Osmanlı İmparatorluğu’nda şeriat kamu hukuku alanında çok az geçerlidir. Kamu hukuk alanında şeriatla ilgisi bulunmayan sultan kanunnameleri geleneği mevcuttur. OSMANLI İMPARATORLUĞU YARI-TEOKRATİK BİR MUTLAK MONARŞİDİR. Teokratik Devlet Din adamları sınıfı son sözü söyler Kamu hukuku ve özel hukuk alanında şeriat geçerlidir

Osmanlı İmparatorluğu’nda Yönetim Şeması Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Osmanlı İmparatorluğu’nda Yönetim Şeması

Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Osmanlı İmparatorluğu’nda Yönetimin Dönüşümü 1. Aşama Merkezi yönetimden yarı feodal yönetime yavaş yavaş geçiş (16. yüzyılın ortalarından – 19. yüzyılın ilk on yıllarına kadar) Merkez (Yöneten) (zayıflıyor…) Çevre (Yönetilen) (nüfuz artıyor fakat hala merkeze bağımlı)

Osmanlı İmparatorluğu’nda Siyasal Düzen ve Merkez─Çevre İlişkilerine Genel Bir Bakış Osmanlı İmparatorluğu’nda Yönetimin Dönüşümü 2. Aşama Yarı feodal yönetimden anayasal monarşiye doğru geçiş (1808-1876) Sened-i İttifak (1808) Gülhane Hatt-ı Hümayunu (1839) Islahat Fermanı (1856) Tanzimat Temsili meclisler kurulması (1839-1876) Dönemi Kanun-i Esasi (23 Aralık 1876) Osmanlı Meclis-i Mebusan’ının açılması (31 Mart 1877) feshedilmesi (14 Şubat 1878) 1908 Devrimi ve Kanuni Esasi’nin yeniden ilanı (24 Temmuz 1908) Osmanlı Meclis-i Mebusan’ının yeniden açılması (31 Mart 1877) feshedilmesi (11 Nisan 1920) I. Meşrutiyet Dönemi II. Meşrutiyet Dönemi