DAVRANIM BOZUKLUKLARI İLE ETKİLİ BAŞA ÇIKMA Davranım Bozukluklarında Sık Görülen Sorunlar İnsan veya hayvanlara zarar verme İnsan veya hayvanlara zarar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
YALAN SÖYLEMEK.
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
İLETİŞİM BECERİLERİ Çekingenlik, Saldırganlık, Atılganlık
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
BAĞIMLILIĞIN ETİYOLOJİSİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HAZIRLAYAN SAYNUR NEVRES KAYA
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Sınav Kaygınızı Azaltın
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Rehberlik Servisi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES YÖNETİMİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

DAVRANIM BOZUKLUKLARI İLE ETKİLİ BAŞA ÇIKMA

Davranım Bozukluklarında Sık Görülen Sorunlar İnsan veya hayvanlara zarar verme İnsan veya hayvanlara zarar verme Eşyaya zarar verme Eşyaya zarar verme Yalan söyleme Yalan söyleme Çalma Çalma Kurallara uymada zorlanma Kurallara uymada zorlanma

Davranım Bozukluklarının İşaretçileri Çocukta şağıdaki özelliklerden bir veya birkaçı olduğunda bu durum dikkatle izlenmelidir: Çocukta şağıdaki özelliklerden bir veya birkaçı olduğunda bu durum dikkatle izlenmelidir: Aşırı öfke Aşırı öfke Kendi kaybetme, sık öfke patlamaları Kendi kaybetme, sık öfke patlamaları Aşırı huzursuzluk Aşırı huzursuzluk Aşırı dürtüsellik Aşırı dürtüsellik Çabuk sinirlenme Çabuk sinirlenme

Davranım Bozukluklarının Olası Nedenleri Beyin hasarı Beyin hasarı Fiziksel ya da cinsel istismar Fiziksel ya da cinsel istismar Anne babanın reddi ve ihmali Anne babanın reddi ve ihmali Denetim eksikliği Denetim eksikliği Bakım ve eğitimdeki tutarsızlık ya da baskı Bakım ve eğitimdeki tutarsızlık ya da baskı Erken dönemlerde başlayan kurum yaşamı Erken dönemlerde başlayan kurum yaşamı Bakım veren kişilerin sık değişmesi Bakım veren kişilerin sık değişmesi

Davranım Bozukluklarının Olası Nedenleri Aile büyüklerinin sayısının fazla olması Aile büyüklerinin sayısının fazla olması Evdeki ortamın karmaşıklığı Evdeki ortamın karmaşıklığı Aile içi disiplinin tutarlı olmaması, aşırı esnek ya da çok katı olduğu aileler Aile içi disiplinin tutarlı olmaması, aşırı esnek ya da çok katı olduğu aileler Anne babadaki kişilik bozuklukları ve alkolizm Anne babadaki kişilik bozuklukları ve alkolizm Suçlu çocuk gruplarıyla arkadaşlık etme Suçlu çocuk gruplarıyla arkadaşlık etme Genetik yatkınlık Genetik yatkınlık Okul başarısızlığı Okul başarısızlığı Travmatik deneyimler Travmatik deneyimler

Davranım Bozukluklarında Tedavi Yaklaşımları Bu bozuklukla ilişkili davranışların denetlenebilmesinde en iyi sonuç aile ve toplum kaynaklarının tümünün kullanıldığı çoklu tedavi modelleri ile elde edilmektedir. Bu bozuklukla ilişkili davranışların denetlenebilmesinde en iyi sonuç aile ve toplum kaynaklarının tümünün kullanıldığı çoklu tedavi modelleri ile elde edilmektedir.

Davranım Bozukluğu Tedavisi Oldukça karmaşık ve zordur! Oldukça karmaşık ve zordur! Zorlaştıran faktörler arasında çocuğun işbirliği yapmaması ve yetişkinlerden korkması ve güvenmemesi de vardır. Zorlaştıran faktörler arasında çocuğun işbirliği yapmaması ve yetişkinlerden korkması ve güvenmemesi de vardır. Tedavide çocuk psikiyatristi, psikolog ve öğretmenler birlikte çalışmalıdır. Tedavide çocuk psikiyatristi, psikolog ve öğretmenler birlikte çalışmalıdır. Tedavi Ekibi Aile Okul

Davranışçı Tedaviler Çocuğun öfkesini ifade etmesinin ardından kontrol etmeyi öğrenmesi hedeflenir. Çocuğun öfkesini ifade etmesinin ardından kontrol etmeyi öğrenmesi hedeflenir. Tedavi oldukça uzun sürelidir ÇÜNKÜ Tedavi oldukça uzun sürelidir ÇÜNKÜ çocuğun yeni ve uyumlu davranışları öğrenmesi zaman alacaktır. çocuğun yeni ve uyumlu davranışları öğrenmesi zaman alacaktır.

Uzun Süreli Tedavi Gerekmektedir Tedavi ekibi, eğiticiler ve ailenin çocuğa yeni yöntemleri sabırla öğretmesi gerekmektedir. Tedavi ekibi, eğiticiler ve ailenin çocuğa yeni yöntemleri sabırla öğretmesi gerekmektedir.

Temel Düşünce Kimse beni sevmeyecek...

Zihinlerindeki temel düşünce ile birlikte Zihinlerindeki temel düşünce ile birlikte Korku Korku Yalnızlık Yalnızlık Endişe Endişe Çocuk reddedilmeye engel olmak için diğer kişileri iter. Çocuk reddedilmeye engel olmak için diğer kişileri iter.

Korku Kaygı Yanızlık Yaklaşan kişileri itme kendinden uzaklaştırma Beni hiç kimse sevmeyecek

Erken Müdahale Erken müdahale, bu düşünce ve duygu sistemi tam olarak oturmadan değiştirebilmek açısından büyük önem taşır. Erken müdahale, bu düşünce ve duygu sistemi tam olarak oturmadan değiştirebilmek açısından büyük önem taşır.

Tedavinin yürütülmesi Tedaviyi yürüten ve ilişki kurmakla görevli olan terapist veya eğitimci, çocuğun yanlış inancını kırdıktan sonra çocuk grup ortamında daha rahat ele alınabilir. Tedaviyi yürüten ve ilişki kurmakla görevli olan terapist veya eğitimci, çocuğun yanlış inancını kırdıktan sonra çocuk grup ortamında daha rahat ele alınabilir. Ailenin de işbirliği gereklidir ancak aile ile işbirliği yapılaması durumunda çocuğun sürekli olduğu ortamdaki kişilerle de tedavi yürütülebilir. Ailenin de işbirliği gereklidir ancak aile ile işbirliği yapılaması durumunda çocuğun sürekli olduğu ortamdaki kişilerle de tedavi yürütülebilir. Rehber öğretmenler çocuğun tüm davranışlarını birinci elden gözlemleme fırsatına sahip olduklarından en kolay iletişim kurabilecek kişilerdir. Rehber öğretmenler çocuğun tüm davranışlarını birinci elden gözlemleme fırsatına sahip olduklarından en kolay iletişim kurabilecek kişilerdir.

Çocukla ilişki kuran pek çok eğitimcinin birincil endişesi başarıp başaramayacaklarıdır. Çocukla ilişki kuran pek çok eğitimcinin birincil endişesi başarıp başaramayacaklarıdır. Elbette endişeler olabilir ancak korkmadan sabırla ilşki kurmaya çalışmak davranım bozukluğunun özündeki “sevilmeyeceğim” inancı yıkacaktır. Elbette endişeler olabilir ancak korkmadan sabırla ilşki kurmaya çalışmak davranım bozukluğunun özündeki “sevilmeyeceğim” inancı yıkacaktır. Başarmak, çocuğa “sevilebileceği” inancını vermektir. Başarmak, çocuğa “sevilebileceği” inancını vermektir.

Tedavi Hedefleri Öfkenin kontrol edilmesi, Öfkenin kontrol edilmesi, Öfke ve rahatsızlıkların uygun dille ifade edilmesi, Öfke ve rahatsızlıkların uygun dille ifade edilmesi, Davranışlarının sorumluluğunu alabilme, Davranışlarının sorumluluğunu alabilme, Davranışlarının sonuçlarını kabullenme. Davranışlarının sonuçlarını kabullenme.

Sınıf İçi ve Dışı Uygulamalar Sınıf içinde ve dışındaki uygulamalarda duygudurum dalgalanmaları ve dürtüselliğin kontrol edilmesi, uyumu arttırma temel hedeflerdir. Sınıf içinde ve dışındaki uygulamalarda duygudurum dalgalanmaları ve dürtüselliğin kontrol edilmesi, uyumu arttırma temel hedeflerdir.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Güven verin ve cesaretlendirin. Güven verin ve cesaretlendirin. Olumlu davranışını ve çalışmasını sıkça övünüz. Olumlu davranışını ve çalışmasını sıkça övünüz. Sinirlendiğinde tehdit içermeyen yumuşak bir tarzda konuşunuz. Sinirlendiğinde tehdit içermeyen yumuşak bir tarzda konuşunuz. Söyleneni kavradığına emin olmak için söylediklerinizi tekrarlayın. Söyleneni kavradığına emin olmak için söylediklerinizi tekrarlayın. Sınıf içinde liderlik rolü vermek için fırsat kollayın. Sınıf içinde liderlik rolü vermek için fırsat kollayın.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Eve olumlu yazılı mesajlar gönderin. Eve olumlu yazılı mesajlar gönderin. Baş başa görüşmek için zaman yaratın. Baş başa görüşmek için zaman yaratın. İçe dönük ya da aşırı derecede utangaç ise sınıf arkadaşları ile sosyal ilişkiye girmesi için cesaretlendirin. İçe dönük ya da aşırı derecede utangaç ise sınıf arkadaşları ile sosyal ilişkiye girmesi için cesaretlendirin. Kırıldığını düşündüğünüzde onu destekleyin. Kırıldığını düşündüğünüzde onu destekleyin.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Çocuğun zorlanması ya da sıkıntıya girmesi ile ilgili belirtilere dikkat edin, gerginliği azaltmak ve öfke patlamasından kaçınmak için cesaret verin ya da iş yükünü azaltın. Çocuğun zorlanması ya da sıkıntıya girmesi ile ilgili belirtilere dikkat edin, gerginliği azaltmak ve öfke patlamasından kaçınmak için cesaret verin ya da iş yükünü azaltın. Öfkesini bastıran ya da kolay öfkelenen çocuklarla konuşmak için daha çok zaman ayırın. Öfkesini bastıran ya da kolay öfkelenen çocuklarla konuşmak için daha çok zaman ayırın.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Öfkenin nasıl denetlenebileceğini kısaca anlatın: Öfkenin nasıl denetlenebileceğini kısaca anlatın:  Ortamdan uzaklaşması için cesaretlendirin  Yatışma yöntemlerini kullanınız (yüz yıkama, gevşeme)

Dürtüselliğin Kontrol Edilmesi Küçük, uygunsuz davranışları görmezden gelin. Küçük, uygunsuz davranışları görmezden gelin. Uygunsuz davranışları ihtiyatlı kınayın. Uygunsuz davranışları ihtiyatlı kınayın. Olumlu davranışları övün. Olumlu davranışları övün. Öğrencinin aç olmadığından emin olun. Öğrencinin aç olmadığından emin olun.

Dürtüselliğin Kontrol Edilmesine Yönelik Sınıf içi Öneriler Gerektikçe el kaldırmasını, seslenmesini öğretin. Gerektikçe el kaldırmasını, seslenmesini öğretin. Elini yalnızca amaca uygun durumda kaldırdığı zaman yanına gidin. Elini yalnızca amaca uygun durumda kaldırdığı zaman yanına gidin. Soru yanıtlamak için el kaldırdığında övün. Soru yanıtlamak için el kaldırdığında övün.

Uyumu arttırmaya yönelik öneriler Uygun davranışları hemen övün. Uygun davranışları hemen övün. Küçük hataları görmezden gelin. Küçük hataları görmezden gelin. Dikkatinizi olumlu davranışları pekiştirmek için kullanın. Dikkatinizi olumlu davranışları pekiştirmek için kullanın. Uygunsuz davranışları “bu davranışı beğenmiyorum” şeklinde ifade edin. Uygunsuz davranışları “bu davranışı beğenmiyorum” şeklinde ifade edin. Arkadaşları arasında eleştirmekten ve azarlamaktan kaçının. Arkadaşları arasında eleştirmekten ve azarlamaktan kaçının.