İÇERİK Nasıl bir çocuk yetiştirmek İstiyorsunuz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN MART, 2011.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Anne - Baba ve Öğretmenlerin Görev ve Sorumlulukları
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
AİLE TUTUMLARI VE ERGENLİK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ANNE – BABA SORUMLULUKLARI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İÇERİK Nasıl bir çocuk yetiştirmek İstiyorsunuz?
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
ANNE BABA TUTUMLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Anne – Baba Tutumlarının Çocuk Üzerindeki Etkileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
FADİME AKCA PSİKLOJİK DANIŞMAN
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
KADRİPAŞA İLKOKULU ANASINIFLARI VELİ EĞİTİM SEMİNERİ NARİN EVREN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ ARALIK 2012 NARİN EVREN.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
‘’AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞA ETKİLERİ’’ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. HAZIRLAYAN : PSİKOLOJİK DANIŞMAN ASLAN ULUSOY.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Çocuklarımıza nasıl davranıyoruz?
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
ANA BABA VE ERGENLİK.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
Sunum transkripti:

İÇERİK Nasıl bir çocuk yetiştirmek İstiyorsunuz? Olumsuz aile tutumları Sağlıklı aile tutumu Anne ve Babalara Tavsiyeler 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz? 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

KİŞİLİK GELİŞMESİ VE YAPILANMASINDA TEMEL, ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ATILIR 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

BENLİK İMAJI Çocuğun benlik imajını etkileyen faktörlerden birisi anne babası diğeri ise,arkadaşlarıdır. Çocuk asıl ve en önemli desteğini anne babadan alır. Çocukların sevgi, saygı ve anlayış içinde büyütülmeleri sağlıklı kişilikler geliştirerek toplumda katılımcı ve üretken bireyler olmaları açısından çok önemlidir. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

AİLE İÇİ İLİŞKİLERDE DOYUM SAĞLAYABİLEN ÇOCUKLAR uyumlu bir kişilik geliştirerek toplumda olumlu ilişkiler kurup, öz saygılarını geliştirmekte ve başkalarının haklarına saygı gösterip sorumluluk almayı öğrenmektedirler. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI

Çocuğun anne-babadan aldığı iki şey vardır: Sevgi ve Eğitim Aile Tutum Modeli Çocuğun anne-babadan aldığı iki şey vardır: Sevgi ve Eğitim

Aile Tutum Modeli SEVGİ Kabullenme, koruma, kollama ve sevecenlik gibi bütün olumlu duyguları içerir.

Aile Tutum Modeli EĞİTİM Öğretilen herşeyi, verilen bilgileri, becerileri, yasakları, kuralları, inançları, değer yargılarını, görgü kurallarını ve insanın sosyalleşmesi için gerekli olan tüm toplumsal değerleri kapsar.

Olumsuz aile tutumlarında ailenin verdiği sevgi ya yetersiz veya aşırı, eğitim ise gevşek ya da sıkı olmaktadır.

Güvensizlik içinde yetişen çocuklarda ise ufacık bir sorun bile okul başarısızlığı, uyum güçlüğü, yalan söyleme tırnak yeme gibi sorunlar ve davranış bozuklukları ile kendini gösterebilir. Bu tür davranışlar daha sıklıkla aşırı kollayıcı ve koruyucu tutum sergileyen ailelerin çocuklarında görülebilir. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Sevgi yetersizliği veya yokluğu sonucu ise, çocukta kendine ve çevreye karşı güvensizlik ve olumsuz duygular gelişir. Anne-babanın, çocuğu yalnız bırakma, görmezlikten gelerek dışlaması durumudur. Bu gruba giren anne-baba hoşgörü ile boş vermeyi birbirine karıştırırlar. SONUÇ:Anne-baba-çocuk üçgeninde iletişim kopukluğu oluşur. Ebeveyn ilgisizliğiyle, çocuğun öğretmen ve arkadaşlarına olumsuz davranışları ile çevresindeki eşyalara verdiği zarar arasında yakın bir ilişki bulunmuştur.

Sıkı eğitim: Çocuğa olur olmaz yasaklar koyma ve yaşanmaz kurallar ile çocuğu yetiştirmedir. Anne-baba katı bir disiplin uygular.Çocuk her duruma uymak zorunda bırakılır SONUÇ: Aşırı baskılı, otoriter tutum, çocuğun kendine olan güvenini ortadan kaldıran,onun kişiliğini hiçe sayan bir tutumdur Çocuk, uslu,nazik olmasına karşın,küskün ,silik, çekingen, başkalarının etkisinde çabuk kalabilen bir yapıya sahip olabilir

OTORİTER, ELEŞTİRİCİ ANNE - BABALAR Çocukları üzerinde baskı kurarlar. Çocuklarının çabalarını göremezler. Çocuklarını dinlemezler. Sürekli eleştiren, yargılayan, suçlayan anne, babalardır. Sadece kendi kuralları, istekleri, duyguları ön plandadır. Her zaman hakimiyet anne – babadadır. Çocuk ne yaparsa yapsın hep eleştirilir, suçlanır. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Bu tarz anne – baba tutumu çocuklarda; Kendini, duygularını ifade edememe, İçine kapanıklık, güvensizlik, Saldırganlık ve davranış sorunları davranışlarını geliştirir. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

AŞIRI KORUYUCU ANNE - BABALAR Çocuklarına hayat tecrübesi yaşama fırsatı tanımazlar. Çocuklarının büyüdüğünü fark etmeyip bebekmiş gibi davranırlar. Çocuklarına hiçbir iş ve sorumluluk vermezler, her şeyi kendileri yaparlar. Bu anne – baba tutumunda çocuğun; Özgüven duygusu gelişemez. Kendi başına hiçbir şey yapamaz, yapacağına inanmaz. Dolayısıyla huzursuz ve kaygılı olur. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Anne – babaya bağımlı olur. Sorumluluk duygusu, bilinci gelişemez. İçe dönük yada saldırgan olur. Davranış bozukluğu (tırnak yeme, kekemelik,okul fobisi, yalan, ...vb.) görülür. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Gevşek eğitimde: çocuğun olumsuz davranışları aşırı hoşgörü ile karşılanır genelde orta yaşın üzerinde çocuk sahibi olan ailelerde ya da kalabalık yetişkinler grubu içinde tek çocuk olması nedeniyle rastlanmaktadır. Bu ailelerde çocuk insiyatif kullanabilen tek kişidir. Her türlü ihtiyaçları kayıtsız şartsız karşılanmaktadır. SONUÇ: Bu tür çocuklar,yetişkin olduklarında da toplumun vermediği hakları kendilerine tanımaya başlarlar. Okul (toplum) kuralları karşısında hayal kırıklığına uğrarlar ve kolay uyum sağlayamazlar.

SAĞLIKLI VE ETKİLİ ANNE - BABALAR Çocuklarına güvenirler. Onları takdir eder ve överler. Küçük yaşlardan itibaren sorumluluk verirler. Yeni deneyimler yaşamaları için cesaretlendirirler. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ANNE VE BABALARA TAVSİYELER 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARIMIZI OLDUĞU GİBİ KABUL EDELİM Çocuklarımıza sadece insan oldukları için değer verelim. Başarılı, zeki, çalışkan, sarı saçlı, uzun boylu, sessiz, konuşkan ...vb. olduğu için değerli görüp; Tembel, yaramaz, sıska, kısa ... vb. olduğu için değersiz görmeyelim. Her koşulda değerli olduklarını onlara hissettirelim. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARIMIZI KOŞULSUZ OLARAK SEVELİM Çocuğumuza duyduğumuz sevgiyi ve ilgiyi her hangi bir koşula bağlamayalım. İyi ki benim çocuğumsun “Senin gibi” bir çocuğum olduğu için çok mutluyum... 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARIMIZI KESİNLİKLE HİÇ KİMSEYLE KIYASLAMAYALIM Kıyaslama;Çocuğu olduğu gibi, bir birey olarak kabul etmeme anlamına gelir ve çocuğun kişilik gelişimini zedeler. Her birey farklıdır, eşsizdir, kendine özgüdür. Bu nedenle hiç kimse başka biriyle kıyaslanmamalıdır. Çocuklarımızı kardeşleriyle, akraba çocuklarıyla, arkadaşlarıyla kıyaslamayalım. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

İnanın çocuklarınız daha çok inciniyor...Güven duyguları sarsılıyor... Siz başkalarıyla kıyaslandığınızda kendinizi nasıl hissedersiniz? (Eş olarak, ana-baba olarak) ....’nın babası – annesi – böyle yapıyorlar. Sen neden yapmıyorsun? ...deseler ne hissedersiniz? İncinir, hatta kızar, kendinizi kötü hissedersiniz değil mi? İnanın çocuklarınız daha çok inciniyor...Güven duyguları sarsılıyor... Kendilerini değersiz hissediyorlar... Hiçbir işe yaramadıklarını düşünüyorlar ... 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

KIYASLANAN ÇOCUĞUN: Kendine güveni sarsılır,engellenir. Kişiliği incinir, yara alır. Başarmak için çaba harcamaz. Saldırgan ya da içedönük davranışlar geliştirir. Kendisini olumsuz, değersiz değerlendirir. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARIMIZIN “KENDİLERİ OLMALARI” İÇİN FIRSATLAR OLUŞTURALIM Özgürlüklerini ortaya çıkaralım. Çocuğunuzun sizden ayrı bir kişilik geliştireceğinizi kabul edin. Onu anlamaya, tanımaya ve aranızda anlamlı bir sevgi köprüsü oluşturmaya özen gösterin. O siz değil ... sizin kopyanız değil. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Sizin yaptıklarınızı yapmak, sevdiklerinizi sevmek, sevmediklerinizi sevmemek zorunda değiller. Çocuklarınızı hem gelişim özellikleriyle hem de ilgi ve yetenekleriyle tanımaya, anlamaya çalışın. Çocuklarınıza “ben senin yaşındayken..., bizim zamanımızda...,” gibi gereksiz, incitici ve aşağılayıcı cümleler kurmayın. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Çocuklarınızın olumsuzluklarını ortaya koymayın. ÇOCUKLARIMIZI OLUMLU DAVRANIŞLARIYLA, İYİ ÖZELLİKLERİYLE VE YAPABİLDİKLERİYLE FARK EDİN Çocuklarınızın olumsuzluklarını ortaya koymayın. Olumlu davranışlarını, iyi yönlerini sürekli dile getirip ödüllendirerek pekiştirelim. Olumsuz davranışlarını, hatalarını bazen görmezden gelerek söndürmeye çalışalım. Bazı alanlardaki yeteneksizlerini, tecrübesizliklerini kimi başarılarıyla gidermeye, yenmeye çalışalım. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

İYİ BİR MODEL MİYİZ ? Onlar için ne kadar uygun modeliz!... Dünyadaki en mükemmel aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklardır. Onlara baktığınızda kendinizi görürsünüz. Onlar için uygun ortamlar hazırlayıp, fırsatlar verebildik mi? 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

MÜKEMMELİYETÇİLİK ! Çocuklarınızı en iyiyi yapmaya motive etmekle onların giriştikleri her işte iyi ve mükemmel olmalarını isteme – bekleme yanlışı arasında ince bir çizgi vardır. Çocuklarımızın hatalar yapabileceklerini düşünelim. Hatalarına karşı esnek olalım. Hata yapmanın normal olduğunu, sizin bile kimi zaman hata yaptığınızı göz önünde bulundurarak yaptıkları hatalarda çocuklarımıza anlayış gösterelim. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARINIZLA KONUŞURKEN DUYGULARINIZI İÇTENLİKLE İFADE EDİN Onlara dair korkularınızı, üzüntülerimizi, endişelerimizi olduğu gibi yansıtmak mı daha etkili olur, baskı ve korku içeren ifadelerle onları engellemeye çalışmak mı daha etkili olur?... Okulun, evin dışına çıkarsan bacaklarını kırarım senin!... O çocukla gezdiğini bir daha görmeyeyim!... Odanı dağıtırsan gebertirim!... Bu şekilde giyinemezsin!... Saçını böyle kestiremezsin, bu müziği dinleyemezsin!... 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Çocuğunuza ayırdığınız zamanlarda sadece ona ait olun.Sohbet edin. ÇOCUKLARINIZA ÖZEL ZAMAN AYIRIN. ÇOCUKLARINIZA AYIRDIĞINIZ ZAMANIN SÜRESİ DEĞİL NİTELİĞİ ÖNEMLİDİR Çocuğunuza ayırdığınız zamanlarda sadece ona ait olun.Sohbet edin. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARINIZI ETKİLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEYİN Çocuklarınızı dinlerken; Başka işlerle meşgul olmayı. Çocuğun yüzüne bakın. Onların sözlerini kesip bilgiçlik taslamayın. Çocuklarınızla konuşurken aynı seviyede olun. Jest ve mimiklerinizle onu dinlediğinizi gösterin. Fiziksel temas kurun. Onu konuşmasında cesaretlendirin. Onunla konuşurken bir büyükle konuşuyormuş gibi dikkatli ve özenli olun. Onu anladığınızı belirten ifadelerle geri bildirim sağlayın. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLARINIZI ETKİLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEYİN “arkadaşının bu davranışı seni üzdü” gibi. Ağlamaya başladıklarında tedirgin olmayın. Zıtlaşmayın ve tartışmayın. Saldırgan tavırlar takınmayın. Yargılamayın ve eleştirmeyin. Savunmaya geçmeyin sadece dinleyin. Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun. Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun. Anlatılanlara gülmeyin, çocukları utandırmayın. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

Çocuklarına sadece derslerle ilgili olarak değil, kişiliklerini iyi bir şekilde geliştirebilmeleri için ölçülü olarak sorumluluk verip onları bağımsız olmaya hazırlayabilen ebeveynlerin çocuklarına baktığımızda gerek okul başarısı gerekse hayat başarısı anlamında çok iyi durumda olduklarını görüyoruz. 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUĞUNUZA BİR YAŞAM VERİLMESİ İÇİN ARACI OLDUNUZ. ŞİMDİ DE ÇOCUĞUNUZUN ONA SAHİP OLMASINA İZİN VERİNİZ. BU YAŞAMDA NE YAPACAĞINA KENDİ KARAR VERSİN! 18.04.2017 REHBERLİK SERVİSİ

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… ABDUSSAMED BAL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 18.04.2017