Zİhİnden İşlemler ve Sonucu Tahmİn Etme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
Advertisements

İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8. SINIF

BÖLÜNEBİLME 1,2 ve 3 ile Bölünebilme 4,5 ve 6 ile Bölünebilme
İÇİNDEKİLER - ORAN ORANTI DOĞRU ORANTI TERS ORANTI ARİTMETİK ORTALAMA
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
ORAN ORANTI.
TAM SAYILAR.
MATEMATİK DERSİ ÜÇ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARDA BASAMAK DEĞERİ
RASYONEL SAYILAR Q.
TAM SAYILAR.
TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ
TAM SAYILAR.
EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
KESİRLER.
TAM SAYILAR.
PROJE ÖZETİ Danışman Öğretmen: Metin ÖZSOY Projenin Amacı: 1) Basamak sayıları eşit olan 3 ve daha fazla sayıda basamağı olan iki sayıyı birbiri ile çarparken.
Çarpma İşlemi.
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ UZUNLUK ÖLÇÜLERİ 1.
7. 8 ve 9 Basamaklı Doğal Sayıların Basamak Değerleri
İki Basamaklı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi
1.Gün MATEMATİK 1.KİTAP TOPLAMA - ÇIKARMA ANTRENMANLARLA
CEBİRSEL İFADELER ALIŞTIRMALAR 6. Sınıf.
T M SAYI AR Z.
2.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
3.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
KESİRLER ONDALIK KESİRLERİN TANIMI ONDALIK KESİR ÖRNEKLERİ
Tema : Rakamları Tanıyorum (Rakamları Oluşturan Çokluk Parçaları)
İŞLEM ÖNCELİĞİ.
Çarpma İşleminin Özellikleri
Doğal sayılarla zihinden toplama işlemi
ELİF KORKMAZ İlköğretim Matematik Öğretmenliği
KESİR ÇEŞİTLERİ Kesirler 3 çeşittir: 1) Basit Kesir 2) Bileşik Kesir
DİK PRİZMALAR.
5.Gün MATEMATİK 1.KİTAP İŞLEM ÖNCELİĞİ ANTRENMANLARLA
ÇEMBER VE DAİRE.
13.Gün MATEMATİK 1.KİTAP Şimdi Test Zamanı ANTRENMANLARLA
HAZIRLAYAN TUĞÇE GÜLTAÇ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
ÇOKGENLERDE BENZERLİK
RASYONEL SAYILAR 1-RASYONEL SAYILARIN ÖZELLİKLERİ TOPLAMA VE ÇIKARMA
5 ve 50 ile hızlı çarpma 5 ile çarpacağımız sayıyı önce ikiye böleriz. Sonra 10 ile çarparız. Yani ikiye böldüğümüz sayının önüne.
7, 8 ve 9 Basamaklı Sayılar Bölükler
Aşağıdaki çarpma işlemlerini, zihinden yapınız.
SAFAH MALİYET YÖNTEMİ MALİYET YÖNTEMLERİ Prof. Dr. İbrahim Lazol
ÜSLÜ SAYILAR.
PRİZMALAR.
ÜSLÜ SAYILAR(8.SINIF) 1.KAZANIM:. Üslü sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 2.KAZANIM:Çok büyük ve çok küçük pozitif sayıları bilimsel gösterimle.
GERÇEK SAYILAR (REEL SAYILAR)
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
KESİRLERDE İŞLEMLER.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
ÜSLÜ SAYILAR.
AÇILAR KAZANIM : BU SUNUM 6.SINIF 7.ÜNİTEYE UYGUN OLARAK DÜZENLENİP BU KONUNUN İYİ ÖĞRETİLMESİNİ SAĞLAMAK AMAÇLANMIŞTIR.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
SAYI SİSTEMLERİ-HESAPLAMALAR
ZİHİNDEN ÇARPMA VE BÖLME
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
1.Slaytlara tasarım uygulayınız 2.Slayt geçişi uygulayınız 3.Metin kutularına animasyon uygulayınız 4.2 ve 3’üncü slayda küçük resim sesi ekleyiniz (telefon)
Çarpma işlemi.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Sayı değeri
DOĞAL SAYILAR Selçuk DELİBAŞ.
DOĞAL SAYILARDA BÜYÜKLÜK KÜÇÜKLÜK
ATATÜRK MATEMATİK KİTABI GEOMETRİ KİTAP İNCELEMESİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
CEBİRSEL İFADELER. CEBİRSEL İFADE VE BİLİNMEYEN NEDİR? En az bir bir bilinmeyen ve bir işlem içeren ifadelere cebirsel ifadeler denir. Cebirsel ifadelerde.
ÜSLÜ SAYILAR KÜRŞAT BULUT 9/C 1126 HıDıR SEVER ANADOLU LISESI.
Sunum transkripti:

Zİhİnden İşlemler ve Sonucu Tahmİn Etme

Kazanımlar Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi 1. En çok dört basamaklı doğal sayılarla 10'un, 100'un ve 1000'in en çok dokuz katı olan doğal sayıları kısa yoldan çarpar. 2. En çok dört basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.

Etkinlik 1 Aşağıdaki çarpma işlemlerini hesap makinası ile hesaplayın ve daha sonra zihinden hesaplamaya çalışınız. 3x10= 5x20= 3x100= 5x200= 3x1000= 5x2000= 21x10= 25x300= 21x100= 99x1000= 21x1000= 40x100= Çözümler

3x10= (3x1)x10 =30 5x30=(5x3)x10=150 3x100= (3x1)x100=300 5x300=(5x3)x100=1500 3x1000=(3x1)x1000= 3000 5x3000=(5x3)x1000=15000 21x10=(21x1)x10=210 25x300=(25x3)x100=7500 21x100=(21x1)x100=2100 99x1000=(99x1)x1000=99000 21x1000=(21x1)x1000=21000 40x100=(4x1)x100=400

Etkinlik 2 ÖRNEK 1: 356 sayısını 10, 100,1000 ile kısa yoldan çarpalım. 356x10= 356x100= 356x1000= ÖRNEK 2: 1235 sayısını 10, 100, 1000 ile kısa yoldan çarpalım. 1235x10= 1235x100= 1235x1000= Çözümler

356x10=3560 356x100=35600 356x1000=356000 1235x10=12350 1235x100=123500 1235x1000=1235000

3.ETKİNLİK TABLOYU DOLDURUNUZ. X 10 100 1000 9 23 56 896 122 8569 ÇÖZÜMLER

KAYNAKÇA: Zeynep Feryal Öztürk, İlköğretim Matematik 5 Öğretmen Kılavuz Kitabı, MEB, 2012

RUKİYE AKBULUT 110403018 2/B GÜNDÜZ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ