OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
NE KADAR OKUYORUZ?.
KİTAP OKUMA SEVGİSİ.
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
HOŞGELDİNİZ BEKİLLİ KAYMAKAMLIĞI PROJESİ TANITIMINA
İNTERNET ADRESLERİ.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
EKONOMİK MÜCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
TELEVİZYON ve ZARARLARI Psikolojik Danışman Ali ULUÇAY.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Hazırlayan: Serkan EKMEKÇİ
ŞARKİKARAAĞAÇ HALK KÜTÜPHANESİ 2010 İKİNCİ YARIYIL FAALİYETLERİ.
ADIYAMAN REHBERLİK ARAŞTIRMA
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
DÜNYADA NÜFUS ARTIŞI.
KİTAP OKUMA SEVGİSİ.
İSTATİSTİKLER (ARALIK 2000 SONU). 2 KART SAYILARI AVRUPA (MİLYON ADET)
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
BAHÇE KÜTÜPHANESİ.
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
ÜLKE,MİLLET,DİL,BAŞKENT
MALAZGİRT OKUYOR!.
İNTERNET.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
BİZ KİMİZ ? PROJESİ SONUÇ RAPORU.  TÜKD üyelerinin profilini ortaya koyabilmek amacıyla 14 sorudan oluşan bir anket formu düzenlenmiştir.  19 şubedeki.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Bizler bugüne kadar, Kurtuluş Savası denince aklımıza hiç
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
13.Gün MATEMATİK 1.KİTAP Şimdi Test Zamanı ANTRENMANLARLA
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
ALIŞKANLIĞI VE sitesinin KULLANIMI
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
Viyana Metrosu, Avusturya
HAZIRLAYAN VE SUNAN ŞABAN DOGAN 2015
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
AÇLIK SINIRI:1393 TL YOKSULLUK SINIRI:4403 TL Kaynak: DİSK-AR, IMF veritabanı KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR:2127 TL.
BİLGİ TOPLUMU VE DİJİTAL VATANDAŞLIK.
5 ülke.
Çalışma Soruları 9.ders. Balkan Antantı bölge ülkelerinin, herhangi bir saldırı ile karşılaştığında, aralarında güç birliği sağlamak, barışa katkı yapmak.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
KISALTMALARIN YAZILIŞI. Güzel Türkçe’mizde bazı kelimeleri kısaltarak yazabiliriz.
MESLEKİ ve GELİŞİM DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ SUNUSU
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Kelime Türleri.
AD(İSİM) ÇEŞİTLERİ.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
KÜLTÜR AKTARIMINDA DİLİN ÖNEMİ
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
GRUP OKUTMATİK.
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
OKUMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇALIŞMA EKONOMİSİNE GİRİŞ -TÜRKİYE’DE İSTİHDAM-
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER 73-75 yıllarında Türkiye’de 30 bin kitapçı varken şimdi 3500’e düşmüştür. Bir Japon yılda ort. 25 kitap, Bir İsveçli yılda yılda ort. 10 kitap, Bir Fransız yılda ort. 6 kitap okurken Türkiye’de yılda 6 kişiye bir kitap düşmektedir. Japonya’da günlük gazete trajı 63 milyon iken Türkiye’de günlük gazete trajı en iyi olduğu dönemde 3 milyondur.

1992 yılında Fransa’da 37.308 Japonya’da 42.217 İngiltere’de 48.069 Almanya’da 64.761 ABD’de 85.121 kitap basılırken aynı yıl Türkiye’de 6.151 kitap basılmıştır. Türkiye’de 95 kişiye bir kahvehane düşerken 65 bin kişiye bir kütüphane düşmektedir. Türkiye’de otobüste, trende, metroda kitap okuyan binde bir iken Japonca’da “toşiyami” diye ayakta kitap okuma anlamında bir tabir bile vardır

Türkiye kütüphanelerinde 10.992.131 kitap varken, Bulgaristan’da 46 milyon Fransa’da 78 milyon Rusya’da 739 milyon kitap vardır. KİTAP OKUMAK İÇİN •          Türk’ün ayırdığı zamanın; •          300 katını bir Norveçli ayırıyor. •          210 katını bir Amerikalı ayırıyor. •          87 katını bir İngiliz ayırıyor. •          87 katını bir Japon ayırıyor. •          Dünya ortalaması bile bizim ayırdığımız zamandan 3 kat fazla..!

•          Milli Eğitim Bakanlığının 1993 yılında yaptırdığı bir ankette niçin kitap okumuyoruz sorusuna verilen cevaplar: •          %50,2 kitap okuma alışkanlığım yok, •          %16,6 yeterince zamanım yok, •          %10,6 Boş zamanım çok yoğun geçiyor. •          %10,5 T.v. Video... Tercih ediyorum, •          %4,6 kitap fiyatları pahalı, •          %3,4 derslerim çok yoğun, •          %1,9 diğer sebepler ve geriye kalan cevapsız. Televizyon izlemede 3 saat 36 dk. ile dünya ikincisiyiz. mceylan