İNTİHAR SEBEBLERİ Ümitsizlik, Dayanılmaz durumlardan kaçma,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SUNUM.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Öfke Kontrolü – Öfke Seni Kontrol etmeden Sen Onu Kontrol Et.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Afyonkarahİsar İl sosyal etüt ve proje müdürlüğü.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN KARSILAŞACAĞI PROBLEMLER.
REHBERLİK DERSİ III.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AKRAN BASKISI.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
EVDE YAŞANABİLECEK KAZALAR
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
İnternetin Güvenli Kullanımı
AKRAN ZORBALIĞI.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Çocuk ve Yas.
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Kat Hizmetleri Organizasyonu
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
Suisit-İntihar-Özkıyım
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
STRES YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
İDARECİ EĞİTİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

İNTİHAR SEBEBLERİ Ümitsizlik, Dayanılmaz durumlardan kaçma, Sevileni cezalandırma, Dikkat çekme, Davranışları,kişileri değiştirme, Ölen birine eşlik etme, Cezadan kaçma, Aşkı ifade etme, Birini kaybetme, ilişkinin bitmesi,okula girememe….

İNTİHAR SÜRECİ Genellikle bir olay intiharı harekete geçirir. Kişi başka çıkar yol bulamaz,dener ya da gerçekleştirir. Herkes denemez ancak,intiharı modelli öğrenme ile alanlar,daha önce deneyenler,uyuşturucu etkisinde kalanlar,depresyona girenler,hayal kırıklığı,kızgınlık,suçluluk,üzüntü,saldırganlık gibi duyguları yoğun yaşayanlar deneyebilir

Risk Grubu Kişi bir olaydan sonra,depresif ve aşağıdaki ip uçları varsa risk grubundan sayılır. Kesin planı varsa,ümitsizse Ailede ölüm ve kayıp olmuşsa Travmatik kaybın yıl dönümüyse, Yalnızsa, eşyalarını düzenliyor veya dağıtıyorsa, Davranış ve duygularında ani değişim varsa

Risk Grubunda İp Uçları Söz;Ben işe yaramazım;Bu sefer kendimi öldüreceğim Davranış;Eşyalarını dağıtıyor veya düzenliyorsa Durum;Ölüm,anma dönemi ile uğraşması Sendrom;Depresyon,yalnızlık ,tatmin olamama Riskleri fark edemezsek müdahale şansımız azalır.

İntihar da Yanlış inançlardan,Gerçeklerden Bazıları1 Yanlış;İntihar eden kişi ruh hastasıdır. Doğru;Yalnızdır,ümitsizdir,depresiftir normaldir Yanlış;Ciddi düşünenler konuşmaz Doğru;Çoğu konuşur ip ucu verir Yanlış;Tehdit eder yapmaz Doğru;Niyetlerini duyurur Yanlış;Ani yapar plan yapmaz Doğru;Çoğu planlıdır

İntihar da Yanlış inançlardan,Gerçeklerden Bazıları2 Yanlış;Birden fazla denemez Doğru;Birkaç defa denemiştir. Yanlış;Deneyen ölmek istiyordur Doğru;Bilinçli değil,acıdan kaçıyordur. Yanlış;İntihara meyilli olanlar yardım aramaz Doğru;Bir çoğu yardım aramıştır Yanlış;Kafasına koymuşsa bir şey yapılamaz Doğru;Durdurulabilir,yardım edilebilir. Yanlış;İntihar kalıtımsaldır. Doğru;Kalıtımsal değil,öğrenilmiş,durumsaldır

İntihar da Yanlış inançlardan,Gerçeklerden Bazıları3 Yanlış;Bir kere denediyse mutlaka yapar Doğru;Denemiş ve iyi olmuş çok kişi vardır Yanlış;Eşyalarını dağıtıyor,düzenliyorsa yaşama döndüğünün kanıtıdır. Doğru:Bu her zaman doğru değildir. İyi anılmak için dağıtıyor,düzenliyor olabilir.

İntihara Müdahale Kararınıza güvenin inisiyatif kullanın. Yardım önerin Destek verin,önemli olduğunu hissettirin, Planı var mı?Nasıl?ne zaman?,nerede? Bunları belirtiyorsa ciddi durumlar vardır. İntiharın doğruluğunu yanlışlığını tartışmayın güvenli ortam oluşturun. Ahlaki boyutunu tartışmayın suçluluk duygusunu arttır.

İntihara Müdahale Tehlikeli ortamlardan uzak tutun yalnız bırakmayın Başkalarından yardım isteyin Yaşamında pozitif ve negatifleri ayırması için konuşun Yargılamadan dinleyin Duygusal ,psikolojik olarak acının azalması zaman alır. Başkalarının daha ciddi sorunları olduğunu söylemeyin anlaşılmadığını düşünür. Aileyi haberdar edin ,aileye yol gösterin

ÖNLEYİCİ ÇALIŞMALAR Eğitim;aile/öğretmen/öğrenci Önleyici programlar;Stresle baş etme İletişim becerileri Yaşam becerileri Destek oluşturma

Rehberlik Servisinin Sorumlulukları Öğrenci ile konuşmak,aileyi bilgilendirmek Tüm tehdit ve olayları ciddiyetle ele almak ve rapor etmek Okulu haberdar etmek,idare,öğrt,hemşire.. Ciddi durumlarda başkalarından yardım almak,doktordan yazılı belge,mektup almak Öğretmen toplantıları yapmak Kriz sonrası takibi sürdürmek Tedavi önerilmişse,tedaviyi takip etmek

OKULDA OLAY OLMUŞSA Olay öncesi personel eğitilmeli Müdürün yetki verdiği kişi yazılı konuşma hazırlamalı Öğrencinin arkadaşları ile görüşmeler yapılmalı,duyguların açığa çıkmasına destek olunmalı Arkadaş aileleri ile konuşulmalı Öğrencilerle problemleri ile baş etme yolları konuşulmalı İlk saatler tek kaynaktan haberler yayılmalı Ölüm Olmuşsa ilk48 zordur. Kahramanlık olmasına müsaade edilmemeli Saygı duruşu,yıllıkta anı sayfası,anma törenleri yapılmamalı Cenazeye organize olarak gidilmesine müsaade edilmemeli Üç gün sonra yaşamı normale çevirmeye çalışılmalıdır

İntiharı Önleme Özet Kişi yalnız bırakılmamalı onu koruyan kollayan kişiler ayarlanmalıdır. Üzerinde kesici aletler,kravat,ip,kemer gibi boğucu eşyalar bulundurulmamalıdır. Yüksek ve tehlikeli yerlerden uzak tutulmalıdır. Üstü aranarak ilaç vb. zehirleyici maddelerden uzak tutulmalıdır. Derhal hastaneye sevk edilerek gerekli tedavilerin yapılması sağlanmalıdır. Kişinin yakın çevresi ile iletişim kurularak sorumluluklarını yerine getirmeleri istenmelidir Yapılabilecek başka çalışmaları zamanında yapılmalıdır