DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
Advertisements

MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
ARAÇ BİLGİSİ İLE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
Karışım: Birden çok element veya bileşiğin kimyasal özelliklerini kaybetmeden bir araya getirilmesiyle oluşan madde topluluğuna karışım denir. Solduğumuz.
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
MİS GİBİ KOKTU BEYZA NUR KEKEÇ 3-C 743.
Mis Gibi Koktu Göktuğ Kubat 3-C 414.
A) Saf Madde : Kendine özgü fiziksel ve kimyasal özellikleri olan, ayırt edici özellikleri bulunan ve bu ayırt edici özellikleri sabit olan maddelere.
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
YAKITLAR VE YANMA GAZLAR
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
MOTORLAR-9 HAFTA GENİŞLEME-EGZOZ-VURUNTU
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 6. SINIF
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
ATEŞLEME SİSTEMLERİ VE MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
EVAPORATÖRLER (Tatlı Su Üreticisi)
Diesel Motor Karakteristikleri
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
Elektrik Enerjisi Üretimi
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
Elektrik Enerjisi Üretimi
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Termodinamiğin İkinci Kanunu
Termodinamik. Termodinamiğin 0. ve 1. yasaları. Hess yasası.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yakıtlar ve Yanma 10.Hafta
MADDENİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA
Uçak Piston Motorları.
Dört stroklu diesel motor
Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.
MADDENİN HALLERİ KATI HALİ SIVI HALİ GAZ HALİ PLAZMA HALİ.
GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir.
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
BÖLÜM 2: TEORİK MOTOR ÇEVRİMLERİ
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
Elektrikli Süpürgeler Özellikler.  Kafa karıştırıcı özelliklerle anlamak büyük bir çeşitlilik, yeni bir elektrikli süpürge seçerek en zor yönlerinden.
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
SUDAN HİDROJEN ÜRETİMİ VE EKONOMİDE HİDROJEN
Diesel Motor Karakteristikleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
3- Yağlama Sistemi.
(2) Motor Denetim Organları)
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
KARIŞIMLAR.
Doğada maddeler katı, sıvı ve gaz olmak üzere 3 halde bulunurlar.
GAZ TÜRBİNLERİ TERMODİNAMİĞİ
Isı Pompaları ve Uygulamaları
ELEMENT VE BİLEŞİKLER.
Sunum transkripti:

DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.

BU ZAMANLAR; EMME ZAMANI SIKIŞTIRMA ZAMANI İŞ (GÜÇ) ZAMANI EGSOZ ZAMANI

BASİT BİR DÖRT ZAMANLI MOTORUN KISIMLARI

EMME ZAMANI EMME ZAMANI PİSTONUN ÜST ÖLÜ NOKTADAN ALT ÖLÜ NOKTAYA HAREKETİYLE OLUŞUR.BU ZAMANDA EMME SÜPABI ACILIR VE PİSTONUN AŞAĞI DOĞRU HAREKETİYLE OLUŞAN VAKUM SONUCUNDA SİLİNDİR İÇERİSİNE 1/14 (BU ORAN DEĞİŞEBİLİR !) ORANINDA HAVA YAKIT KARISIMI ÇEKİLİR.BU İŞLEM ANINDA EGSOZ SÜPABI KAPALI HALDEDİR.

EMME BAŞLANGICI EMME SONU

SIKIŞTIRMA ZAMANI EMME ZAMANI SONUNDA BAŞLAYAN VE SİLİNDİR İÇERİSİNE ÇEKİLMİŞ OLAN HAVA YAKIT KARIŞIMININ , HER İKİ EMME VE EGSOZ SÜPABLARI KAPALI HALDEYKEN PİSTONUN ALT ÖLÜ NOKTADAN ÜST ÖLÜ NOKTAYA HAREKET EDEREK SABİT HACİMDE SIKIŞTIRILMASI OLAYIDIR.

SIKIŞTIRMA BAŞLANGICI SIKIŞTIRMA SONU

İŞ (GÜÇ)ZAMANI SIKIŞTIRMA ZAMANI ARDINDAN EMME VE EGSOZ SÜPABLARI KAPALIYKEN PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTAYA VARMASINA BİRKAÇ DERECE KALA SIKIŞTIRILMIŞ HAVA YAKIT KARIŞIMININ BUJİ YARDIMI İLE ATEŞLENEREK YAKILMASI VE OLUŞAN YÜKSEK BASINCIN PİSTONU ALT ÖLÜ NOKTAYA İTMESİNİ İÇEREN ZAMANDIR VE HER İKİ SÜPAB BU SÜREÇ İÇERİSİNDE KAPALI HALDEDİR.

İŞ BAŞLANGICI İŞ SONU

EGZOZ ZAMANI İŞ ZAMANI SONUNDA ALT ÖLÜ NOKTADAKİ PİSTONUN ÜST ÖLÜ NOKTAYA HAREKETİYLE AÇIK OLAN EGSOZ SÜPABINDAN YANMIŞ GAZLARIN DIŞARIYA ATILDIĞI ZAMANDIR.BU ZAMAN SIRASINDA EMME SÜPABI TAMAMİYLE KAPALIDIR.

EGSOZ BAŞLANGICI EGSOZ SONU

ÇEVRİM SONU

TÜM BU ZAMANLARIN TAMAMI KRANK MİLİNİN 720 DERECELİK DÖNÜŞ YAPMASIYLA YANİ İKİ TAM TUR DÖNMESİYLE TAMAMLANIR.KISACASI DÖRT ZAMANLI BİR MOTOR İKİ TAM TURDA BİR DEFA İŞ YAPMAKTADIR.

DÖRT ZAMANLI BİR MOTORDA TÜM ZAMANLARIN SIRALANMASI