OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
REHBERLİK.
DÜN BUGÜN YARIN.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Okul Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
HOŞGELDİNİZ.
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
“Kaygı ve sınav kaygısı nedir?” “Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS- SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-

SINIF TEKRARINI YORUMLAMAMIZ NASIL DAHA UYGUN OLUR ? Bunun nedeni sadece ders çalışmama değildir. Ölüm kalım meselesi değildir. Öğrencinin olgunlaşmasına, farkındalık kazanmasına neden olabilir. Öğrencide olumlu hırs geliştirebilir. En önemli sınıf düzeyi olan 9.sınıfı bilinçli okumasına ve temelini sağlam atmasına neden olabilir. Meslek tercihlerinde daha bilinçli ve EA ve SAY tercih yapmaları dikkat çekicidir. Öğrencinin sınıfta kendisini daha doğru ifade etmesine (cesaretlenmesine) neden olabilir.

Öğretmenlerin yönlendirilmesi (doğru yaklaşımlar) OKUL REHBERLİK SERVİSİNİN SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALARI; Oryantasyon çalışması (uyum sağlamasına yönelik) Öğretmenlerin yönlendirilmesi (doğru yaklaşımlar) Verimli ve etkili ders çalışma seminerleri Grupla psikolojik danışma çalışmaları (her sınıf düzeyinde) Bireysel motivasyonlar

ortaya çıkan duygular sırasıyla; Tüm 9. sınıflarımızda sınıf tekrarına kalan öğrencilerimizle yapılan grupla Psikolojik Danışmada ortaya çıkan duygular sırasıyla;

“Sınıf tekrarına ben nasıl kaldım?” sorusuna verilen cevaplar; Dersleri önemsemedim. Geçerim zannettim. Sınıf tekrarına kalmış arkadaşlarıma takıldım. Devamsızlık çok fazla yaptım. Sağlık sorunlarımdan… Ailemin zoru ile lisedeyim. Geçen sene sınıf tekrarı öğrenci arkadaşlarımı küçümsedim. İlk dönem derslerim çok iyiydi. Teşekkür dahi aldım. Ne olduysa ikinci dönem dersleri boşladım.

“Sınıf tekrarına kaldığımı öğrenince neler hissettim?” sorusuna verilen cevaplar; O an benim için hayat durdu sandım. Eve gidip kimseye söylemeden akşama kadar ağladım. Çok üzüldüm. Ailemin yüzüne nasıl bakacağım diye düşündüm. Eve gitmek istemedim. Bir yıl hayata geç atılacağım diye düşündüm. Aileme belli bir süre söylemedim. Utandım… Sağlık sorunlarımdan dolayı tekrara kalacağımı biliyordum. Kötü şeyler hissettim… Bizim ailede sınıf tekrarı yapan ilk kişi olduğumu düşündüm.

“Sınıf tekrarına kaldığınızı ailenize söylediğinizde ilk tepkileri ne oldu?” sorusuna verilen cevaplar; Annem çok üzüldü. Babam, “bu senin son şansın”, dedi. Babam bana “UTAN!” dedi. Bu beni çok etkiledi. “Ailemin durumu iyi değil. Yurtta kalıyorum, ama sen okumalısın” diye yine gönderdi. “Kesinlikle bu sene başaracaksın” dediler. Babam, bu senede sınıfta kalırsan sonun ne olacak, dedi. Kaldıktan sonra ailem okutmak istemedi. Annem “sende o kafa yok”, dedi.

aile tepkileri devam Annem, “geçen sene de çalışmadı, bundan adam olmaz”, dedi. Babam, “bir şans daha verelim”, dedi. Abim, “bu okumaz, verelim bir işe çalışsın”, dedi. Akrabalarım babama, “bu çocuk okumaz, zorlama. Ver bir işe çalışsın”, dedi. Babama layık iyi bir evlat olmadığımı söylediler.

“Okula tekrar başladığımda neler hissettim “Okula tekrar başladığımda neler hissettim?” sorusuna verilen cevaplar; Herkesin bana değişik bakacağını düşünüyordum. Yeni gelen öğrenciler benimle dalga geçecekler diye düşündüm. Eski sınıf arkadaşlarım - üst sınıfa geçenler bana nasıl bakarlar, küçümserler mi?, diye düşündüm.

“Bu sene okula, derslere nasıl bakıyorum?” sorusuna verilen cevaplar; Matematik dersini geçen sene hiç anlamıyordum. Bu yıl o kadar da zor olmadığını gördüm. Geçen sene nasıl kaldığımı, o kadar da zor bir sınıf olmadığını gördüm. Geçen sene derslere hiç katılmazdım. Bu yıl öğretmenlerimde benden çok memnunlar. Anlıyorum… Dersler daha iyi…

“okula, derslere bakış” devam Geçen seneden okulu ve öğretmenleri tanıyor olmanın avantajını kullanıyorum. Derslere karşı daha ilgiliyim. Bu sene başaracağım… 10. Sınıfta sayısal veya Eşit Ağırlık seçeceğim. Bu sene başarılı olacağımı düşünmüyorum. Endişelerim var…

“Şu anki psikolojiniz nasıl?” sorusuna verilen cevaplar; Ben başaracağım, kendime güveniyorum. Tıp okumayı düşünüyorum. Bu bana ders oldu. Daha bilinçlendim. Hatalarımı gördüm, ders aldım. Bu sene teşekkür alırım. Takdir almaya çalışacağım.

ANNE BABALARA TAVSİYELER Sonuca, doğru yaklaşım sergileyin. Açık destek olun. Şiddet ve öfke göstermekle sonuca ulaşamazsınız. Çocuğunuzun başaracağına inanmalısınız. Zaman zaman yanınıza oturtarak onunla dertleşin. Anladığınızı hissettirin. Güvendiğinizi hissettirin.

ANNE BABALARA TAVSİYELER Kendi beklentilerinizde çocuklarınızda ısrarcı olmayın Öğrencilerin başarılı olabilmesi için gerekli çalışma ortamını sağlamaları. Ders çalışması ve okulda başarılı olması uğruna çocuğunuzla ilişkinizi tehlikeye atmayın. Uyarılarınızı dozunda yapmalısınız. Çocuğunuzun kapasitesine uygun beklentileriniz olsun.

ANNE BABALARA TAVSİYELER Çocuklarınızın olumlu ve başarılı davranışlarına dikkat çekilerek ödüllendirici bir yaklaşım içine girilmeli, sorumluluk verilmeli ve böylece öğrencideki kendine güven duygusu geliştirilmelidir. Öğrencilere yeteri kadar eğlenme, kendini rahatlatma, iyi arkadaş edinilmesine yardımcı olunmalıdır. Baskı ve aşırı denetim altında tutulmamalı, kişiliğini geliştirmesine yardım edilmelidir. Okulumuza periyodik aralıklarla siz öğrenci velilerinin ziyarete gelmeleri varsa veya olabilecek problemlerin giderilmesi için gerekli çözümler üretilmelidir.

OKUL REHBERLİK SERVİSİ Daha mutlu ve başarılı yarınlar için destek olun… Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz… Hazırlayan: ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ