Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
! Bu seminerde, AMACIMIZ;
? Ders çalışma konusundaki “nasıl”lara değil, “niçin”lere cevap bulmaktır.
VERİMDEN KASTEDİLEN NEDİR? BELİRLİ BİR ZAMAN DİLİMİNDE, BELLİ BİR AMAÇ DOĞRULTUSUNDA, POTANSİYELİN EN ÜST DÜZEYDE KULLANILARAK, BAŞARIDA DEVAMLILIK GÖSTERMEKTİR.
Başarıya giden yol, çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.
YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ? -HEDEF BELİRLEMEK ŞİDDETLİ İSTEMEK BAŞARACAĞINA İNANMAK -KENDİNE GÜVENMEK -UYGUN BİR PLAN YAPMAK
YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ? - ÇALIŞMAYA ŞİMDİ BAŞLAMAK - UYGULAMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENMEK - ELDEKİ FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK VE ÇALIŞMADA DEVAMLILIĞI SAĞLAMAK
! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan, belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır. Başarı, sadece sonuç değildir. Bazen ortaya konan emek ve sabır da başarıdır.
İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ
UZAK VADELİ AMAÇLAR ORTA VADELİ AMAÇLAR KISA VADELİ AMAÇLAR
? AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR
AMAÇ BELİRLEMEMİZ; -Dikkatimizin dağılmamasına -Daha az hayal kurmamıza -Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.
Öğrenme, tekrar ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşüncede meydana gelen devamlı değişikliklerdir.
Öğretilen konu, davranışlarımıza ve düşüncelerimize etki ettiği sürece öğrenilmiştir.
İnsan zihninin öğrenme konusundaki potansiyeli düşünülerek, öğrenilen konunun kalıcılığı sağlanabilir.
İnsanlar, çalışmadan sonraki 20 dakika içinde yeni öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar.
Yine, öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.
Bu da, “kısa süreli hafıza”da gerçekleşmektedir. Unutma, Öğrenilenlerin zihinden silinmesi ya da beyinden kazınması değildir. Unutma : Öğrenilenlerin bilinç düzeyinden uzaklaşmasıdır. Bu da, “kısa süreli hafıza”da gerçekleşmektedir.
Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.
Hafıza”ya geçirmek gerekir. Unutmanın önüne geçebilmek için bilgiyi düzenli tekrarlar yoluyla “Uzun Süreli Hafıza”ya geçirmek gerekir.
Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi, uzun süre saklanabilir.
Tekrar Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Günlük Haftalık Aylık Uzun Süreli Hafıza
UNUTMA Tekrar yoksa, Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza UNUTMA
İYİ BİR DERS ÇALIŞMA PROGRAMI NASIL OLMALI ?
Ders programında bulunması gereken etkinlikler: Çalışmaya ne kadar süre kalıyor? Uyku, uyanma ve uyuma saatleri Yemek saatleri Okula ya da dersaneye gidiş geliş saatleri Boş zamanları değ. saatleri Varsa, arkadaşlarımıza ayırdığımız saatler.
Bu süre, dersle ilgili yapılması gerekenler için yeterli bir süredir Kalan süre, ortalama 3-5 saat civarındadır. Bu süre, dersle ilgili yapılması gerekenler için yeterli bir süredir
Rutin Yapılması gerekenler Günlük Tekrar 50 dk Sonraki güne hazırlık 40 dk Eksik konular-test ve tekr. 50 dk Varsa ödevler 40 dk Toplam 180 dk Yani 3 saat
En ideal ders çalışma süresi, 40 dakikadır.
40’ ders çalışma +10’ tekrar + 10’ dinlenme
10 dakikalık dinlenmede; cep telefonu, bilgisayar ve TV’den uzak durun.
TEKRAR ... AMA NASIL ?
24 saat sonra unutulacak bilgi, GÜNLÜK Çalışma Süresi Tekrar Süresi Kalıcılığı 1. Tekrar 40 dk 5-10 dk 24 saat 2. Tekrar 40 dk 5-10 dk 1 hafta 3. Tekrar 40 dk 5-10 dk 1 ay 24 saat sonra unutulacak bilgi, GÜNLÜK 10 dk çalışmayla 1 hafta ertelenir. 1 hafta sonra unutulacak bilgi, HAFTALIK 10 dk çalışmayla 1 ay ertelenir. 1 ay sonra unutulacak bilgi, AYLIK 10 dk çalışmayla USH’ya atılarak unutma engellenir.
“Ders çalışma programınızı renkli kalemlerle ve büyük bir kağıda yapılıp uygun bir yere asılması, sizin ders programınıza daha kolay motive olmanızı sağlar.”
“ONLAR MI SİZİN KONTOLÜNÜZDE YOKSA SİZ Mİ ONLARIN KONTROLÜNDESİNİZ?” DİKKAT ! ZAMAN HIRSIZLARI “ONLAR MI SİZİN KONTOLÜNÜZDE YOKSA SİZ Mİ ONLARIN KONTROLÜNDESİNİZ?” CEP TELEFONU İNTERNET - BİLGİSAYAR ARKADAŞ GRUPLARI TELEVİZYON
Katılımınızdan dolayı teşekkür ederiz.