İsim – Fiil - Harf Oynayalım mı?. Aşağıdaki isim fiil ve harfle basit cümleler kurun. بِـ قَلَم كَتَبَ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
YEŞİLGİRESUN İLKOKULU
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
e i ADIN DURUMLARI den yalın de Aşağıdaki iki tümceyi okuyalım.
DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?
ZAMİRLER.
DİYALOĞU TAMAMLAYINIZ
Hayatta En Doğru Yol Gösterici Bilimdir.. BAĞLAÇLAR  Kendi başlarına anlamları olmayan,cümleleri,cümlecikleri,eş görevli sözcükleri ya da sözcük gruplarını.
CÜMLE TÜRLERİ.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İKİNCİ ÖĞRETİM İKİNCİ SINIF
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
1.İsimler Kainattaki varlıkları karşılayan kelimelere “isim” denir. İsimler değişik yönlerden incelenir.
ZAMİRLER.
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
KİPLER 1.Gereklilik Kipi 2.İstek Kipi 3.Dilek-Şart Kipi 4.Emir Kipi
1.soru 16-Aşağıdaki fiillerden hangisinin kipi diğerlerinden farklıdır? A. Kımıldatmaz B. Susmazlar C. Çalışmam D. Gelmeyeyim.
Cümle Bilgisi
Cümle Bilgisi Hazırlayan Şerife TUNCA
KELİME TÜRLERİ ZAMİRLER.
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yanlışlık yoktur? A) Köydeki çocuklara okumayı Fatma Hanım öğretti.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
TÜRKÇE ZAMİRLER (ADILLAR).
Paragrafta anlam.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ZARFLAR (BELİRTEÇ) Burak SÖKÜCÜ
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağlaç olan ''de'' yanlış yazılmıştır? A) Bence annen de haksızdı, sen de haksızdın. B) Bıçak ta, kaşık ta ikisi.
Hazırlayan Halil AYCAN Sınıf öğretmenliği(i.ö.) 1/B
بالسم الله الرحمان الرحيم
 SINIF BAŞKANIMIZI NASIL SEÇMİŞTİK?  AİLENİZDE KARAR ALINIRKEN DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR MU?  HANGİ KONULARDA DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR?  VERDİĞİNİZ.
‘’de’’nin Yazımı.
Konuşma Becerisini Geliştirme
Fiillerde Kişi Fiillerde Zaman
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
YEŞİLGİRESUN İLKOKULU
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.
-Yalın Hali -E Hali -İ Hali -De Hali -Den Hali
BARIŞ İLE DOĞA YARIN KIYAMET KOPACAĞINI BİLSENİZ DAHİ AĞAÇ DİKİNİZ. HZ. MUHAMMED ORMANLARIMIZI NASIL KORUMALIYIZ?
DERS KONU: AİLEM VE BEN ELİF DELİBAŞI 3-C HAZIRLAYAN :
BAĞLAÇLAR Eş görevli kelime, kelime grubu ya da cümleleri bağlayan kelime türlerine bağlaç denir.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
FİİL ÇATISI KONU ANLATIMI Eylem cümlelerinin nesne alıp alamama durumunu ve öznenin yapılan eylemi geçekleştirme biçimini inceler. Eylem cümlesi olmayan.
HAZIRLAYAN: ALİ TAYYAR ÇARPAR ARAPÇA ÖĞRETMENİ
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
BASİT SÖZCÜK BİRLEŞİK SÖZCÜK TÜREMİŞ SÖZCÜK
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
T.C. MERZİFON KAYMAKAMLIĞI ŞEHİT POLİS MUZAFFER ÖZTAŞ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ KİTAP OKUMA PROJELERİ
KİME, NASIL YARDIM EDEBİLİRİM?
ANLAMINA GÖRE CÜMLELER
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
Varlıkların Özelliklerini Belirten Kelimeler (Sıfat – Ön Ad)
YAZIM KURALLARI (İMLA)
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
Kelime Türleri.
CÜMLENİN ÖGELERİ TEMEL ÖGELER YARDIMCI ÖGELER NESNE YER TAMLAYICISI
ERDEM BAYAZIT İMAM HATİP ORTA OKULU
Notlar: 1. (هَذَا) yakındaki "muzekker/erkek" ve "mufred/tekil" bir varlığı işaret etmede kullanılır. Okunurken  (هَاذَا) şeklinde okunur fakat yazılırken.
İşaret isimleri Türkçe’mizde (bu, şu, o) dur.
Neden kitap okuyoruz.
TATİLİMTATİLİM Bilgisayar oynadım kitaplarımı okudum tamam bitti.
Sunum transkripti:

İsim – Fiil - Harf Oynayalım mı?

Aşağıdaki isim fiil ve harfle basit cümleler kurun. بِـ قَلَم كَتَبَ

Mesela… Ali kalemle yazdı. Ahmet yazmadı. Ben kalemle yazdım. Sen kalemle yazdın mı? Kim kalemle yazdı? Ne zaman yazdın? Niçin yazmadın?

كتب علي بالقلمِ ما كتب أحمد أنَا كتبتُ بالقلمِ هل أنت كتبتَ بالقلمِ؟ من كتب بالقلم؟ متى كتبت؟ لماذا ما كتبتَ؟

Aşağıdaki isim ve fiil ve harfle basit cümleler kurun. قرأ كتاب في

Mesela… İhsan sınıfta bir kitap okudu. Lale evde kitap okudu mu? Fatma işte kitap okumadı. Sen sınıfta kitap okudun mu? Ben okulda kitap okudum. Kim kitap okumadı. Niçin kitabını okumadın?

قرأ إحسان كتابا في الفصل هل قرأت لالة كتابا فب البيت؟ ما قرأت فاطمة كتابا في العمل هل أنت قرأت كتابا في الفصل؟ أنا قرأت كتابا في المدرسة من ما قرأ كتابا ؟ لماذا ما قرأت كتابك؟