ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
ETKİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİ PROGRAMI
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Teknikleri Ve Motivasyon
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
Ders Çalışma Teknikleri.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri Ziya BARAN Hazırlayan :
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME ŞEHİTLER İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ

ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR

ETKİLİ ÇALIŞMAK Zamanı, Belirlenmiş Amaçlar Ve Saptanmış Öncelikler Doğrultusunda Programlı Olarak Kullanmaktır

BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. %100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin.

DAİMA BAŞARI KELİMELERİ KULLANIN. KELİMELER ZİHNİMİZDE RESİMLER YARATIR VE BİZ O RESİMLERİ YAŞARIZ.

ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN

PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK

Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

Plan Hazırlarken 1 Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 2 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın

Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

ETKİN DİNLEME ( İFİKAN ) YÖNTEMİ

1) İLERİYE BAK ! ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİ ÖNCEDEN TAHMİN ET BÖYLECE UYANIK KALIRSIN, DİKKAT KOPMALARINI ÖNLERSİN,DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR VE MOTİVASYONUNU ARTTIRIRSIN

2) FİKİRLER ÜRET ! KONUYLA İLGİLİ BİR TAKIM FİKİRLER YÜRÜT.

3) İŞARETLERİ TAKİP ET! ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALA.

4) KATIL ! ÖĞRETMENİN SÖYLEDİKLERİNİ BAŞINLA, GÜLÜMSEYEREK ONAYLA, KONUYU ANLAYIP ANLAMADIĞINI MİMİK VE JESTLERİNLE BELİRT.

5) ARAŞTIR ! AKLINA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNDEN AL.

6) NOT TUT ! ÖĞRENİLEN KONUYU HATIRDA TUTMAK İÇİN ÖNEMLİ YERLERİ KISALTMALAR KULLANARAK YAZ

Küçük kartonlara özet bilgiler yazın Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 10 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın

UNUTKANLIĞI YENME Tekrar yoksa, bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza ÖĞRENİLEN KONU Tekrar yoksa, bilgi unutulur

YAPILAN ARAŞTIRMALARA GÖRE; İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1 günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlayabilmektedir. BU NEDENLE DERS ÇALIŞIRKEN İSOAT YÖNTEMİNİ KULLANIN. YANİ…

İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR ET

VERİMLİ ÇALIŞMA a) ÖN HAZIRLIK Gözden geçir.Soruları cevapla.Sorular çıkar.Tablo ve grafikleri incele. b) DİNLEME Dersi aksatma.Dersi kaynatma.Soru sor.Tekrar et. c) OKUMA Hedef belirle.Metni gözden geçir.Not al.Altını çiz.Ana fikri belirle.Anlaşılamayan yerleri belirle. d) NOT TUTMA Dersi aksatma.Anlaşılamayan yerleri sor.Kısaltmalar yap. Sonra gözden geçir. e) TEKRAR Tekrarı belirli aralıklarla yap.Zihinden tekrar yap.Yazarak tekrar yap.Karşılaştırma yap.Dersten sonra tekrar et.Eve gidince tekrar et.Yatmadan önce ve kalkınca tekrar et. f) TEST TEKNİĞİ Öğrenmediğin konudan soru çözme.Önce konu çalış.Sonra soru belirle.Bir oturuşta süreli olarak çöz.Cevapları en son kontrol et.Yanlışlarını belirle.Bilemediklerini sor.