ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME ŞEHİTLER İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR
ETKİLİ ÇALIŞMAK Zamanı, Belirlenmiş Amaçlar Ve Saptanmış Öncelikler Doğrultusunda Programlı Olarak Kullanmaktır
BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN
Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. %100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin.
DAİMA BAŞARI KELİMELERİ KULLANIN. KELİMELER ZİHNİMİZDE RESİMLER YARATIR VE BİZ O RESİMLERİ YAŞARIZ.
ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN
PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK
Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.
Plan Hazırlarken 1 Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 2 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın
Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.
ETKİN DİNLEME ( İFİKAN ) YÖNTEMİ
1) İLERİYE BAK ! ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİ ÖNCEDEN TAHMİN ET BÖYLECE UYANIK KALIRSIN, DİKKAT KOPMALARINI ÖNLERSİN,DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR VE MOTİVASYONUNU ARTTIRIRSIN
2) FİKİRLER ÜRET ! KONUYLA İLGİLİ BİR TAKIM FİKİRLER YÜRÜT.
3) İŞARETLERİ TAKİP ET! ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALA.
4) KATIL ! ÖĞRETMENİN SÖYLEDİKLERİNİ BAŞINLA, GÜLÜMSEYEREK ONAYLA, KONUYU ANLAYIP ANLAMADIĞINI MİMİK VE JESTLERİNLE BELİRT.
5) ARAŞTIR ! AKLINA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNDEN AL.
6) NOT TUT ! ÖĞRENİLEN KONUYU HATIRDA TUTMAK İÇİN ÖNEMLİ YERLERİ KISALTMALAR KULLANARAK YAZ
Küçük kartonlara özet bilgiler yazın Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 10 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın
UNUTKANLIĞI YENME Tekrar yoksa, bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza ÖĞRENİLEN KONU Tekrar yoksa, bilgi unutulur
YAPILAN ARAŞTIRMALARA GÖRE; İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1 günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlayabilmektedir. BU NEDENLE DERS ÇALIŞIRKEN İSOAT YÖNTEMİNİ KULLANIN. YANİ…
İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR ET
VERİMLİ ÇALIŞMA a) ÖN HAZIRLIK Gözden geçir.Soruları cevapla.Sorular çıkar.Tablo ve grafikleri incele. b) DİNLEME Dersi aksatma.Dersi kaynatma.Soru sor.Tekrar et. c) OKUMA Hedef belirle.Metni gözden geçir.Not al.Altını çiz.Ana fikri belirle.Anlaşılamayan yerleri belirle. d) NOT TUTMA Dersi aksatma.Anlaşılamayan yerleri sor.Kısaltmalar yap. Sonra gözden geçir. e) TEKRAR Tekrarı belirli aralıklarla yap.Zihinden tekrar yap.Yazarak tekrar yap.Karşılaştırma yap.Dersten sonra tekrar et.Eve gidince tekrar et.Yatmadan önce ve kalkınca tekrar et. f) TEST TEKNİĞİ Öğrenmediğin konudan soru çözme.Önce konu çalış.Sonra soru belirle.Bir oturuşta süreli olarak çöz.Cevapları en son kontrol et.Yanlışlarını belirle.Bilemediklerini sor.