Bölme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOĞAL SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
Advertisements

Çıkarma işlemi ...
BUTONLARA TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
DOĞAL SAYILAR.
BÖLME İŞLEMİNİ KAVRAYALIM.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
TEMEL YAŞAR ÇORUH İLKÖĞRETİM
+ = Tabaklarda kaç tane portakal vardır ? = 3.
BÖLME İŞLEMİ= (Bölünen, bölen, bölüm, kalan )
ÇARPMA İŞLEMİ çarpı kere çarpı çarpı kere X X X X tane kere tane tane
KESİRLER.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 17 Aralık 2009 Perşembe Arıları dörderli gruplara.
Kalanlı Bölme İşlemi.
1’in içinde 4 yok.O zaman 16 içinde 4 kaç kere var?
BÜTÜN YARIM ÇEYREK bütün yarım yarım çeyrek bütün.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
KESİRLERİ TANIYORUM Kesir nedir? Kesir çeşitleri
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
1/10 BÖLME İŞLEMİ Aşağıdaki kümenin elemanları 3’ er gruplandırılırsa kaç grup elde edilir? 32 4 AB C.
BÜTÜN
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
4 basamaklı doğal sayıları 2 basamaklı doğal sayılara bölme
HAZIRLAYANLAR AYTAÇ KULA ARİF MUSLU
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
ÜSLÜ SAYILAR ileri.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
İki Basamaklı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi
Hazırlayan ve Sunan: Asuman Ezgi Sağkol
Tek mi? Çift mi? Yoksa çok mu?
Aşağıdaki kabakları iki arkadaş kendi aralarında paylaştıklarında her birine kaçar tane düşer ? 8 : 2 = 4.
Bölme
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
Araç-gereçler: bloklar
KESİRLER ONDALIK KESİRLERİN TANIMI ONDALIK KESİR ÖRNEKLERİ
KESİRLER.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 28 Aralık 2009 Pazartesi Sevgili kuzucuklarım,
Elif ÇAĞLAYAN Humayla ÖNDER Gamze Nur AYDIN Gülfer YÜKSEKDAĞ
DOĞAL SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
TAM SAYILARI SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERME TAM SAYILARDA DÖRT İŞLEM
ONDALIK KESİRLERDE 4 İŞLEM
KESİRLER Kesir Çeşitleri Birim Kesirler Basit Kesirler
Bölme İşlemi.
Çıkarma İşlemi-4
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.
“ ”sayı dizesinde kuralı bozan sayı hangisidir?
ÜSLÜ SAYILAR.
Bölme İşlemine Giriş Yapalım
Keskin.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
MATEMATİK Asal Çarpanlara Ayırma OBEB - OKEK.
ÇÖZÜMLÜ BÖLME PROBLEMLERİ
DOĞAL SAYILARDA İŞLEMLER Doğal Sayılarda Toplama ve Çıkarma İşlemi
ZİHİNDEN ÇARPMA VE BÖLME
Bölme.
Annem doğum günüm için 18 kurabiye yaptı.Bana kurabiyeleri 3 erli olarak tabaklara yerleştirmemi söyledi.Dolaptan kaç tabak almalıyım? 18.
PROBLEMLER.
Doğal Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemi
MATEMATİK DERSİ 3. SINIF BÖLME
301 – 198 = çıkarma işleminin sonucu kaçtır?
KONU:İKİ BASAMAKLI SAYILARLA BÖLME İŞLEMİ
SAYI PROBLEMLERİ.
Verilmeyen Bölüneni Ve Bölen Sayıyı Bulalım
ÜSLÜ SAYILAR.
TAM SAYILAR.
Problemler 9 Emre’nin yaşının 5 katının 7 fazlasının 1/ 3 ü 24 tür.Emre kaç yaşındadır?
BİRLİKTE DENİZDEKİ BALIKLARI SAYALIM MI?
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
KONU : DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ
ÜSLÜ SAYILAR KÜRŞAT BULUT 9/C 1126 HıDıR SEVER ANADOLU LISESI.
Sunum transkripti:

Bölme

Bölme

6 balık 3 erli gruplara ayrıldığında 2 grup elde edilir. 6 balığı gruplara ayırdığımızda kaç grup olur? 6 balık 3 erli gruplara ayrıldı. 3’erli kaç grup oldu? 6 balık 3 erli gruplara ayrıldığında 2 grup elde edilir.

6silgiyi 3 erli gruplandırırsak kaç grup elde ederiz? Üçerli 2 grup elde ederiz.

Çocuklar 3 er muz alır. 6 muzu iki çocuğa eşit olarak dağıtsak Çocukların alacağı muz sayısı kaçar tane olur? Çocuklar 3 er muz alır.

Bölme Kavramı

2 kişi 6 tane elmayı eşit olarak paylaşıyor. Soru: 2 kişi 6 tane elmayı eşit olarak paylaşıyor. Her çocuğa kaç elma düşer?

6 elmanın 2’sini birer tane dağıttık.

6 - 2 = 4 4 Elma kaldı.

4 elmanın 2’sini birer tane dağıttık.

4 - 2 = 2 2 Elma kaldı.

2 elmanın 2’sini birer tane dağıttık. 2 - 2 = 0

3’er paylaştılar

3 defada dağıtım yaptık

Bölme İşlemi Çıkarmanın kısa yoludur. Bir çokluğu eşit olarak paylaştırmadır. Bir sayıda o sayının kaç defa bulunduğunu anlamak için yapılır.

bölen 2 bölünen 6 6 3 bölüm kalan