Hoş Geldiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
Advertisements

NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
Hoş Geldiniz.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ADIM ADIM BAŞARI BİLAL MANTARCI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Hoş Geldiniz

ADİNKA SAMSUN HALİL İBRAHİM NİZAM PDR UZMANI

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK

VERİMDEN KASTEDİLEN NE? POTANSİYEL GÜÇ ( PERFORMANS ) YETENEKLERİ ÖĞRENMEK VE KULLANABİLMEK OLABİLECEK EN YÜKSEK DÜZEYDE BAŞARI ELDE ETMEK SÜREKLİ OLARAK BAŞARININ ARTMASI

YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ? ŞİDDETLİ İSTEMEK BAŞARACAĞINA İNANMAK KENDİNE GÜVENMEK HEDEF BELİRLEMEK UYGUN BİR PLAN YAPMAK

ŞİMDİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK YÖNTEMLER ÖĞRENMEK ELDEKİ FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK VE ÇLIŞMADA DEVAMLILIĞI SAĞLAMAK

ŞİDDETLİ İSTEMEK Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir.

NİÇİN ÖĞRENMELİ VE ÇALIŞMALIYIZ? Hayatta mutlu olmak (başarı) Aileniz (vefa borcunuz) İyi bir iş bulmak (saygıdeğer bir kişi) İyi bir eş bulmak (güzel bir aile kurma) Vatan, millet ve tüm insanlık (faydalı bir insan) Geleceğiniz mi? (hayalleriniz, kendiniz) YOKSA HEPSİ İÇİN Mİ?

Elde olan fırsatı en iyi şekilde kullanmışlardır.” “En başarılı insanlar bu ayrıcalıklarını, farklı bir yeteneğe sahip oldukları veya kendilerine bir fırsat sunulduğu için elde etmemişlerdir. Elde olan fırsatı en iyi şekilde kullanmışlardır.” BARTON

İlgi çeken her şeyi daha çok ve hızlı bir şekilde hatırlarız Birkaç hikaye –asker- İlgi çeken her şeyi daha çok ve hızlı bir şekilde hatırlarız “MERAK DÜĞMESİNİN NEYE YARADIĞINI BİLMEYENLER, MUTLULUK MELODİSİNİ DİNLEYEMEZLER.”

TEKRAR ETMEK YETERLİ Mİ? SADECE TEKRAR YETERLİ OLAMAZ TEKRAR ETMEK İÇİN ÖNCE İLGİ VE ALAKA GEREKECEĞİNDEN HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN

BAŞARI VE VERİM İÇİN İyi bir hafıza, güçlü gerekçelerle, belirli bir hedefe yönelerek, ilgi duyarak ve bol bol tekrar yaparak elde edilir. Bilim adamları, öğrenmenin ilk ve olmazsa olmaz koşulu DİKKAT VE ETKİN DİNLEME demektedirler. İlginin öğrenilen konu üzerinde olması ve araya hiçbir şeyin girmemesi (sadece anlatan şahsın ne ifade etmek istediğini düşünme)

Kuşkusuz konunun tümünü birden, altını, üstünü, ortasını ayni anda görerek çalışmak olanaksız. Ama olanaksız olan, bu işi ayrıntılı yapmaktır. Oysa konuyu - bütünlük arz etmiyorsa kendi içinde uygun bütünlüklere bölerek - kuşbakışı bir göz gezdirmeyle taramak; hızlı bir okumayla ana hatlarını kavramak; önemli noktalarından haberdar olmak; kilit cümleleri belirlemek olanaksız değildir.

LEGO (YAP-BOZ) OYUNCAKLARI Ders çalışırken konuyu hızlı gözden geçirmek, kuşbakışı taramak da bize Lego kutusundaki resmi görmeye benzeyen bir avantaj sağlayacaktır. LÜTFEN BU AVANTAJI GÖZ ARDI ETMEYİN.

NASRETTİN HOCAYA GELEN ADAM Bilim adamları, öğrendiklerinizi, kurduğunuz fantezilerle ilişkilendirin. Fantezileriniz ne kadar çılgın, abartılı ve uçuk olursa, unutmanız o kadar zor, hatırlamanız o kadar kolay olur, derken yanlış mı söylemişler? VARIN SİZ KARAR VERİN.

HAYATTA GAYENİZ NEDİR ? MEVLANA “GAYESİ OLMAYANIN VARLIĞINDAN ŞÜPHE EDERİM” DEMİŞTİR. UMUTSUZLUĞUN , BEZGİNLİĞİN , YILGINLIĞIN EN ÖNEMLİ SEBEBİ HAYATA BİR MANA VEREMEME VE HİÇBİR İDEAL TAŞIMAMADIR.

NE İÇİN YAŞIYORSUNUZ İDEALİNİZ NE? KENDİ KENDİNİZE HAYATTA GAYEM NEDİR? SORUSUNA TAM CEVAP VERMELİSİNİZ. BU TÜR SORULARIN CEVABINI BULDUĞUNUZDA İŞİNİZİ DAHA MÜKEMMEL BİR ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ ÇOK DAHA BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ.

HEDEF TESBİT ETMENİN ÖNEMİ Hedefin tespit edilmesi ona uygun hazırlıkların yapılmasında bir planın çıkarılmasını kolaylaştırır. Hedef belli olmazsa plan çıkarma ve plana uygun çalışma yapma da mümkün değildir. Her hedefe farklı yollardan gidilir

BU SÖZLER NEYİ İFADE EDİYOR? “Hedeflerine ulaşanlar hedefe varmak için mücadele edenlerdir” “Hayat bir savaştır ve her insan belirlediği hedefine ulaşmak için savaşan bir savaşçıdır.”

HEDEFİNİZİ DÜŞÜNMEK Çok önemli olanda hedefinizi açık bir şekilde çalışma odanıza yazmalısınız ve her zaman o hedefi düşünmelisiniz. Defalarca olimpiyatlarda yüzmede rekorlar kıran bir kişi...

HEDEFİM: BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK MESELA HEDEFİM: BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK AMACIM: MARMARA ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNÜ KAZANMAK.  “ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET”

ETKİLİ ÇALIŞMAK Zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış incelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Etkili çalışma programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır.

AÇIK VE NET BİR TANIM Başarılı olabilmek için, mutlaka hedef ve amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, buna inanması ve bu amaca yönelik programların yapılması ön şartlardır. Günlük ve haftalık programlar içinde amacına zaman ayırmayan kişi amaç sahibi değil, hayal sahibidir.

BAŞARAMAMA DUYGUSUNDAN KURTULUN FİL SENDROMU VE AKVARYUM Peki “başaramamlardan" nasıl kurtulursunuz? Bir tercih yapın. Başarabileceklerinize inanmaya balayın ve başaramayacağınıza inanmayı terk edin.

SORULARA CEVAP BULMALI ŞU SORUYU KENDİNİZE SORMALISINIZ. “BENİM BU HEDEFİM İÇİN NE YAPMAM, NE KADAR ÇALIŞMAM, NASIL ÇALIŞMAM VE KİMLERDEN YARDIM ALMAM GEREKİYOR.”

HAYATINIZI İKİ KISMA AYIRIN BİRİNCİSİ SİZİN ETKİ ALANINIZ İKİNCİSİ İSE İLGİ ALANINIZ. (Kitap Okuma, Çalışma, Araştırma... İsteyerek belli bir amaç uğruna yaptıklarınız 2-)İLGİ ALANI: (fazla uyku, TV-magazin programları, İnternet, geyik muhabbetleri...) Yani sadece spor olsun diye yaptıklarınız

NİÇİN ÜNİVERSİTEYE GİRMEK İSTİYORSUNUZ?    1- Diploma sahibi olmak için 2- Askerlikte rahat etmek için 3- Kültürlü bir kişilik kazanmak için 4- ........ mesleğini elde etmek için 5- İdeal için 6- Ailem veya çevrem öyle istediği için 7- Kazançlı bir meslek elde etmek için 8- Zevkle çalışacağım tatmin olacağım bir mesleği elde edebilmek için vs. Yukarıdaki seçimlerden bazıları hayattaki başarıyı engelleyecek rasgele seçimlerdir. Siz başarılı olmanızı sağlayacak hedefleri belirlemeli ve o hedeflere yönelmelisiniz.

NİÇİN ............... MESLEĞİNİ SEÇİYORSUNUZ ?   Kişiliğime uygun olduğu için    Yeteneklerim ile benzerlik gösterdiği için    Ancak burayı kazanabileceğim için     O mesleği çok sevdiğim için      İlgimi çektiği için    Temiz rahat bir meslek olduğu için     İyi para kazanıldığı için   İdealime uygun olduğu için      Ailem o mesleği istediği için vs.

MESLEK SEÇİMİ Meslek seçiminde neye dikkat ediyorsunuz, seçtiğiniz meslek size uygun mu? Kendi durumunuzu araştırıp uygunluğunu tespit ettiniz mi ? yoksa sırf iyi para var ve çok rahat bir iş diye mi seçtiniz? Şehir seçiminizi, Okul seçiminizi, Meslek seçiminizi ilgi alanınızı , Kişilik özelliklerinizi , yetenekleriniz ve imkanlarınızı dikkate alarak yaptınız mı?

Hedef belirlerken kendinize 10 sene sonra nerede olmak istiyorum. 5 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 ay sonra nerede olmak istiyorum. 1 gün sonra nerede olmak istiyorum. Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp uzun zaman dilimi ve kısa zaman dilimi için hedef seçmelisiniz. Hedefiniz sizi çalışmaya motive eder.

PLAN YAP “Bütün başarılarımı işlerimi vaktinde planlı bir şekilde yapmama borçluyum”

PLAN YAPMAK VE GETİRDİKLERİ Plan bizim daha az fakat etkili çalışmamızı sağlar. Böylece çalışma isteğimiz kaybolmaz. Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder. Yapacağınız diğer işlerinize de vakit kalır. Tabi bu plan işinde irade savaşı vereceksiniz. Hangi konuyu ne kadar sürede bitirebileceğimiz konusunda bize yol gösterir. Boş vaktimi nasıl geçireceğim diye düşünceniz olmaz

VAKİT HARCAMAYI DÜŞÜNEN KİM? BİZİMLE İLGİLİ BİR GERÇEK..... Planınıza uyduğunuz her güne işaret koyun hafta sonunda bakın eğer tüm hafta planınızı aksatmamış iseniz kendinizi ödüllendirin ve hedefiniz için bir haftanın daha başarılı bir sonuç ile bittiğini düşünün.

GÜNLÜK, HAFTALIK, AYLIK, YILLIK PLAN ÖNCE HEDEFİNİZ İÇİN GEREKEN SÜREYİ BELİRLEME SONRA İSE BU SÜREYİ YIL, AY, HAFTA OLARAK PARÇALARA AYIRMAK EN SON KISIMDA İSE KENDİNİZE UYGUN GÜNLÜK BİR PLAN HAZIRLAMAK

GÜNLÜK PLANDA OLMASI GEREKENLER * UYKUDAN KALKILAN SAAT * KAHVALTININ BİTİŞ SAATİ * OKULA GELİŞ GİDİŞ SAATİ * ULAŞIMDA GEÇEN SÜRE * YEMEK İÇİN VERİLEN ARALAR * ÖĞRENME İÇİN AYRILAN SÜRE * DİNLENME, GEZME, SPOR, TV. İZLEME, * ARKADAŞLARLA BERABER OLMAK İÇİN BELİRLENEN SÜRE. * TEKRAR YAPMAK İÇİN AYRILAN SÜRELER * EV ÖDEVLERİNE AYRILAN SÜRELER * UYKUDA GEÇEN SÜRE gibi Ayrıca size ait özel birkaç durumda olabilir

İŞTE SİZE BAZI ENGELLER 1.Televizyon Bağımlılığı 2.Spor Bağımlılığı 3.Kıramadığınız Arkadaşlarınız 4. Aileniz   5. Evinize Gelen Misafirler   6. Ders Çalışmaya Başlayamamak 7. İnternet ve chat    8.Büyük ve küçük taşlar hedefler 9.Telefon ve mesaj saplantısı  

SORU ÇÖZME TEKNİKLERİ * Karışık olarak bir o konudan bir bu konudan * Bilmediğiniz konular hakkında soru çözmemek * Karışık olarak bir o konudan bir bu konudan * Kaliteli ve uygun sorular * Her gün belirli miktarda soru * Soruyu anlamak çözümün %75’idir. * Sorulardaki kalın yazılmış, olumsuz, ve parantez içindeki ifadelere dikkat edin. * Bir dersin testi bir oturuşta çözülmeli yarım bırakılmamalı. * Yanlışlarınız ümidinizi kırmasın iyi ki o soru ile şimdi karşılaştınız.

* ÇALIŞMA YERİMİZ NASIL OLMALI * ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE DEVAM ETTİRMEK -İç sebepler Dış sebepler- * DİNLEYEREK ÖĞRENME * ÖĞRENMEK İÇİN OKUMA (ETKİN OKUMA- HIZLI OKUMA)

* DERSE HAZIRLIKLI GELMEK * UNUTKANLIĞI YENME - * HAFIZAYI KUVVETLENDİRME Aralıklı Tekrarlar Yaparak * TEKRAR ETME * NOT TUTMA * DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUNUZ

BİR KAÇ ÖNERİ ZAMAN YÖNÜNDEN BEYİN JİMNASTİĞİ UYKU İRADE GÜCÜ YATARAK ÇALIŞMA ÇALIŞMA ODASI GIDA YÖNÜNDEN

ZAMANI DEĞERLENDİRME TEMBELLİĞİN SEBEPLERİ EKİP ÇALIŞMASI İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK AZ ZAMANDA ÇOK İŞ YAPMA   ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMA

Bunlara cevap arayın ona göre KAYBETTİĞİNİZ ZAMANI HESAPLAYIN Kiminle Nerede ve ne zaman Ne kadar zaman Ne için kaybettim Bunun sebebi   Bunlara cevap arayın ona göre

PANİKLEME SİZE HİÇBİR İLERLEME SAĞLAMAZ * Uykunuz kaçar * Sinirli ve saldırgan olursunuz * Çok fazla detaylara boğulursunuz * Önemli ve acil işleri karıştırırsınız * Kişisel hatalarınızı düşünürsünüz * Aşırı hayal kurup sık sık düşünceye dalarsınız * Önemsiz işlerle fazla zaman harcarsınız

SORULARIN HEPSİ ZOR MU? ÖSS’deki sorular ÇOK KOLAY %10 KOLAY %20 NORMAL %40 ZOR %20) ÇOK ZOR %10 TURLAMA TEKNİĞİNİ İYİ KULLANMALISINIZ

Bütünü Kavrayarak Öğrenme ve Hatırlama Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız.

Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.

Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.