BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ÖZEL ÜMİT İLKÖĞRETİM OKULU FEN BİLGİSİ MADDENİN DOĞASI 20 SORU
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
MATEMATİK.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BASINÇ SORULAR.
EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
Birinci Dereceden Denklemler
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MATEMATİK 2. SINIF DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ÇIKARMA İŞLEMİ.
Bir eşitliğin her iki yanına aynı sayıyı eklersek eşitlik bozulmaz.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
GRAFİKLER.
SAYILAR VE YARIMLARI.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
DENKLEM.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DERS 2 MATRİSLERDE İŞLEMLER VE TERS MATRİS YÖNTEMİ
TEST – 1.
YÜZDELER YÜZDELER.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
TAM SAYILAR.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Matematik Dersi üslü sayılar.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
KARTEZYEN KOORDİNAT SİSTEMİ
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
Diferansiyel Denklemler
DENKLEMLER. DENKLEMLER ÜNİTE BAŞLIĞI X kimdir neye denir,neden gereksinim duyulmuştur.Bilinmeyeni denklem kurmada kullanırız.Bilinmeyen problemlerde.
Birinci Dereceden Denklemler
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
KARTEZYEN KOORDİNAT SİSTEMİ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
DERS 11 BELİRLİ İNTEGRAL (ALAN).
Eşitliklerden denklemlere
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
Diferansiyel Denklemler
EŞİTLİK ve DENKLEM.
Eşitlik ve denklem.
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
Sunum transkripti:

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER EŞİTLİĞİN KORUNUMU

ÖRNEK : Şekildeki terazinin A kefesine 2 tane 4kg, 2 tane 2kg, BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER ÖRNEK : Şekildeki terazinin A kefesine 2 tane 4kg, 2 tane 2kg, B kefesine 2 tane 5kg, 2 tane 1kg ağırlık konulduğunda, terazi denge konumuna geldiğine göre, B A

ÖRNEK : a) Şekildeki terazinin A kefesine 2 tane 4kg, 2 tane 2kg, BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER ÖRNEK : Şekildeki terazinin A kefesine 2 tane 4kg, 2 tane 2kg, B kefesine 2 tane 5kg, 2 tane 1kg ağırlık konulduğunda, terazi denge konumuna geldiğine göre, a) Eğer terazinin A kefesinden 1 tane 2kg, B kefesinden 2 tane 1kg ağırlık alınırsa terazinin dengesi değişir mi? B A

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER a) A Kefesi 2 . 4 + 2 . 2 12 B Kefesi 2 . 5 + 2 . 1 12 =

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER a) A Kefesi 2 . 4 + 2 . 2 12 B Kefesi 2 . 5 + 2 . 1 12 = 1 tane 2kg ve 2 tane 1kg ağırlıklarının her birisi 2kg ağırlığa karşılık gelir.

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER a) A Kefesi 2 . 4 + 2 . 2 12 B Kefesi 2 . 5 + 2 . 1 12 = 1 tane 2kg ve 2 tane 1kg ağırlıklarının her birisi 2kg ağırlığa karşılık gelir. Eşitliğin her iki tarafından 2 çıkaralım. 12-2 = 12-2 10 = 10 Eşitlik korunduğundan terazinin dengesi değişmez.

b) Eğer her iki kefedeki ağırlıkları yarıya indirirsek BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER b) Eğer her iki kefedeki ağırlıkları yarıya indirirsek terazinin dengesi bundan etkilenir mi? B A

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER A Kefesi B Kefesi 2 . 4 + 2 . 2 2 . 5 + 2 . 1

Eşitlik korunduğundan terazinin dengesi değişmez. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER A Kefesi B Kefesi 2 . 4 + 2 . 2 2 . 5 + 2 . 1 Ağırlıkları yarıya indirmek için eşitliğin her iki tarafını 2’ye bölelim. ? 6 = 6 Eşitlik korunduğundan terazinin dengesi değişmez.

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Eşitliğin her iki tarafına aynı sayının eklenmesi veya çıkarılması eşitliği bozmaz. Eşitliğin her iki tarafının aynı sayıyla çarpılması veya bölünmesi eşitliği değiştirmez.

ÖRNEK : Bir parkta çocuklar tahterevalliye binmektedirler. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER ÖRNEK : Bir parkta çocuklar tahterevalliye binmektedirler. Zeynep kardeşi Esma ile tahterevallinin bir tarafına, Ahmet ile kardeşi Rafet diğer tarafına oturduklarında tahterevalli denge konumuna geldiğine ve Zeynep: 40 kg, Esma: 20 kg, Ahmet: 45 kg oldukları bilindiğine göre Rafet’in ağırlığını bulalım.

Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim.

Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim 45 + = 40 + 20 45 + = 60

Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. 45 + = 40 + 20 45 + = 60 Rafet’in ağırlığını bulmak için eşitliğin her iki tarafından 45 çıkaralım.

Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. 45 + = 40 + 20 45 + = 60 Rafet’in ağırlığını bulmak için eşitliğin her iki tarafından 45 çıkaralım. 45+ - 45 = 60 - 45 = 15

Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Rafet’in ağırlığını şekli ile gösterelim. 45 + = 40 + 20 45 + = 60 Rafet’in ağırlığını bulmak için eşitliğin her iki tarafından 45 çıkaralım. 45+ - 45 = 60 - 45 = 15 Rafet’in ağırlığı 15 kg olmalıdır.

ÖRNEK : Şekildeki terazinin A kefesinde 2 paket şeker ve BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Şekildeki terazinin A kefesinde 2 paket şeker ve 1 adet 5 kg ağırlık, B kefesinde 3 adet 2kg, birer adet 4 kg ve 1kg ağırlık bulunmaktadır. Terazi dengede olduğuna göre, 1 paket şekerin ağırlığını bulalım. ÖRNEK : B A

1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim.

= 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 B Kefesi 3 . 2 + 4 + 1 11 =

= 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 B Kefesi 3 . 2 + 4 + 1 11 = 5 + 2 - 5 = 11 – 5

= 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 B Kefesi 3 . 2 + 4 + 1 11 = 5 + 2 - 5 = 11 – 5 2 = 6

= 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 B Kefesi 3 . 2 + 4 + 1 11 = 5 + 2 - 5 = 11 – 5 2 = 6 2 6 = 2 2

= 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER 1 paket şekerin ağırlığını şekliyle gösterelim. A Kefesi 5 + + 5 + 2 B Kefesi 3 . 2 + 4 + 1 11 = 5 + 2 - 5 = 11 – 5 2 = 6 2 6 = 2 2 = 3 Sonuç olarak bir paket şekerin ağırlığı 3 kg bulunur.

Bir okulda tüm 7. sınıflar 30’ar kişidir. BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER Bir okulda tüm 7. sınıflar 30’ar kişidir. Bu okulda 7-A sınıfında 17 erkek, 13 kız öğrenci, 7-B sınıfında ise 16 erkek öğrenci bulunduğuna göre, 7-B sınıfında kaç kız öğrenci olduğunu bulunuz.