EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ BÜLTENİMİZDE NELER VAR? EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI BALOMUZ EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ KASIM AYINDA NELER YAPACAĞIZ? KASIM AYI MİNİ BÜLTENİ KASIM AYI AİLE KATILIMI
EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK TÜRKÇE DİL: “OKULUMUZ” -Okulda ve sınıfta kimler var? -Okulda ve sınıfta hangi kurallara uymalıyız? -Okulda hangi bölümler var? Sınıfta hangi köşeler var? -Okulda çalışanların görevleri nelerdir? -Okula ulaşımımızı nasıl sağlıyoruz? “DUYGULARIMIZ” -Duygu nedir? -İnsanlar hangi duygular içinde olur? -Bizi en çok ne mutlu eder? Mutlu olunca neler yaparız? -Bizi en çok ne üzer? Üzgün olunca ne yaparız? -Bizi en çok ne kızdırır? Kızınca ne yaparız? -Bizi en çok ne şaşırtır? Şaşırınca ne yaparız?
“ATATÜRK VE ATATÜRKÇÜLÜK” -Atatürk’ün hayatımızdaki yeri ve önemi -Atatürk’ün kişisel özellikleri nelerdir? -Atatürk’ün Türk toplumuna ve insanlara verdiği önem nedir? “GEMS KONUMUZ:FİLLER VE FİLYAVRULARI” -Fil posterlerini inceleme -Filler hakkında neler biliyoruz? -Filler hakkında neler öğrenmek istiyoruz? -Fil aileleri neler yapar? -Fillerin kulakları ne işe yarar? -Fillerin hortumları ne işe yarar? -Filler ne yer? “29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI” -Cumhuriyet nedir? -Atatürk’ün ilke ve inkılapları nelerdir? -29 Ekim Cumhuriyet Bayramını nasıl kutluyoruz?
YAŞAYAN DEĞERLER KONULARIMIZ “SORUMLULUK SAHİBİ OLMAK” -Sorumluluk nedir? -Neden sorumluluk sahibi olmalıyız? -Kendimize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Ailemize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Çevremize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Okulumuza karşı sorumluluklarımız nelerdir? “BARIŞÇIL OLMAK” -Barış nedir? -Sınıfta barış nasıl olur? -Evimizde barış nasıl olur? -Dünyada barış nasıl olur? -Niçin barışçıl olmalıyız? -Kollarımız ne işe yarar?
YEŞİL SINIF ÖĞRENCİLERİ "BARIŞ" İÇİN NE DEDİLER? SEVGİ DEMEK, ARKADAŞLIK DEMEK. ALPER ÇAĞATAY ARKADAŞLARIMIZI SEVMEK, ONLARI GÜZELCE PAYLAŞMAK OYUNCAKLARI SERRA TANCA BİRBİRİMİZE SAYGI DUYMAK, ARKADAŞLARIMIZA ÇOK İYİ DAVRANMAK EFE BALTACI ARKADAŞLARIMIZI ÖPMEK EMİR YILMAZ ARKADAŞLARIMIZA VURMAMAK. MİRAY ÜŞÜMÜŞ ARKADAŞLARIMIZI ÜZMEMEK, EĞER SEVDİĞİ OYUNCAĞI SIRAYLA PAYLAŞMAK. KUTAY ERHAN OYUNCAKLARI PAYLAŞMAK, BİR DE KIRMAMAK. MEHMET YİĞİT YALMAN ARKADAŞLARIMIZLA KÜSSEK, BARIŞMAK. TAYLAN TAŞKENT ARKADAŞLARIMI SEVMEK. ADA KUTAY MANKIR BEBEKLERE YARDIM ETMEK VE KAVGA YAPINCA HEMEN ONU SUSTURMAK. EFE GERÇEK ARKADAŞLARIMIZI İTMEMEK. BORA YAĞIZ ARKADAŞLARIMIZI ÜZMEMEK. GABRİEL MESUT İNSANLARA İYİ DAVRANMAK. LARA BAŞSİLLELİ İNSANLARA YUMRUK ATMAMAMIZ GEREK MUSTAFA YİĞİT ORAL ARKADAŞLARIMIZA YARDIM ETMEK. DENİZ YÜCE BÜYÜKLER ÇOCUKLARA SAYGI DUYMAKTIR. NAZLI SELİNAY SAF ARKADAŞLARIMIZI TIRMALAMAMAK. KAYA KARAMAN BARIŞ, ÇOCUKLARA İYİ DAVRANMAK VE SAYGI DUYMAK. DUYGU ÇİFTÇİ İNSANLARA VURMAMAK BATIN MERİÇ BERKTAŞ KAVGA ETTİĞİN ZAMAN BARIŞMAK MERVE EZGİ KUĞUOĞLU
HİKAYE: “Milly Molly ve Çomar” “Oyuncak Hikayesi” “Ormanın yeni komşuları” “Kitap Perisi” “Tako Yeryüzünde” “Sevgi Ormanı” “”Neşeli Orman” “Canı Sıkılan Aydede” “Kitaplar Neden Ağlar” “Kır Gezisi” “Küçük Fil” “Kızamık Olan Fil” “Atatürk ve Küçük Çoban” “Atatürk Olmak” MÜZİK: ”Okula Başladık” “Neşeli Ol Ki Genç Kalasın” “Palyaço” “Görevini Yapmışsan Mutlu Olmalısın” “Sevimli Hayvanlar” “Fil Ve Arı” “Resimdeki Atatürk” SANAT: “İlk gün resmim” “İlk gün karnesi” “Palyaço Kuklası” “Barış Yıldızları” “Kollarımız ne işe yarar?” “Artık materyallerle Fil Maskesi” ”Gezi sonrası gördüklerimizin resimleri çalışmaları” “Daire şekilleri ile obje oluşturma” “Serbest pastel boya çalışmaları” “Oyun hamuru” OYUN: “Bahçe oyunları” “Oyun odasında oyun” “Tanışma oyunu” “Kahkaha oyunu” “Bayrak Yarışı” “Topuk Burun” “Tavşan Kaç” OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: “1-5 arası ritmik sayma” “Daire şeklini tanıma” “Eksik insan resmi tamamlama” “sayı nesne eşleştirme” Çizgi tamamlama çalışmaları” “1-2 rakamlarını tanıma ve yazma çalışması” “Kare şeklini tanıma”
EYLÜL- EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI Büyük-Küçük-Orta İnce-Kalın Az-Çok Nesne-Nesne eşleştirme Görsel algı çalışması Daire şekli 1-5 arası ritmik sayma EKİM AYI Genç-Yaşlı Aynı-Farklı Dağınık-Toplu Ağır-Hafif Duygular Boş-Dolu Uzun-Kısa Kahverengi-Gri Ana Renkler Kare şekli
EYLÜL AYI MEYVESİ: MUZ MUZUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, MUZLU SÜT YAPARAK İÇTİK.
EKİM AYI SEBZESİ: HAVUÇ HAVUCUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, HAVUÇ SALATASI YAPTIK.
KUKLA TİYATROLARIMIZ "Neden Baba Okulu Değil?" "Mandalina İle Çekirge"
FİLLER HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPTIK KÜTÜPHANEYE GİDEREK FİLLER HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPTIK
FLORYA ATATÜRK KÖŞKÜ GEZİMİZ
29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI BALOMUZ
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ DENİZ YÜCE
KASIM AYINDA NELER YAPACAĞIZ?
KASIM AYI MİNİ PROGRAMI 02 Gerçek boyutlarında fil figürü yapıyoruz. Yarın ki Postane gezimiz için Bayram Tebrik Kartı hazırlıyoruz. “Fil ve Arı” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 03 “Avrupa Yakası Posta İşleme” merkezine geziye gidiyoruz. Hazırladığımız Bayram Tebrik kartlarını postalıyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. 04 Okulumuz konferans salonunda “Çizgi” tiyatroyu izliyoruz. Hayvan seslerini dinleyerek ince-kalın ses kavramını öğreniyoruz. “Kimin Sesi” isimli oyunu oynuyoruz. 05 Farklı malzemelerle fil kulakları oluşturarak “Fil Kulakları” draması yapıyoruz. Evden gelirken farklı dokularda kumaşlar, deri parçaları ve nesneler getirebilirsiniz. 06 Tüylü-Tüysüz Pürüzlü-Pürüzsüz-Kaygan kavramını grup çalışmalarıyla öğreniyoruz. “Saklambaç Oynayan Fil” isimli oyunu oynuyoruz. 09 Yarım-Bütün olarak geometrik şekilleri inceliyoruz. Tüm şekillerden oluşan fil figürü oluşturuyoruz. Yarın “10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü” için 1 adet karanfil getirmeyi unutma! 10 SAAT 09.05’TE ATAMIZI ANIYORUZ VE BÜSTÜNE ÇİÇEKLER BIRAKIYORUZ. Bahçeye çıkarak çamurda ayak izimizi inceliyoruz. Yarın evden gelirken bir adet sebze-meyve ya da kuruyemiş getirmeyi unutma! 11 Çeşitli yiyecekleri fillerin yediği ve yemediği yiyecekler olarak grupluyoruz. Fillerin ve bizim sevdiğimiz yiyeceklerle farklı bir yemek yapıyoruz. 12 “Avcılar Atatürk Evi” ne geziye gidiyoruz. Yarın evden gelirken bir adet ELMA getirmeyi unutma! 13 Okulumuz konferans salonunda “Orman Çetesi” isimli çizgi sinema filmini izliyoruz. Ayın meyvesi “Elma” tam-yarım-çeyrek-dilim kavramlarını öğrenerek elma yiyoruz.
“GEMS konumuz Ağaçevlere başlıyoruz” 16 “GEMS konumuz Ağaçevlere başlıyoruz” Bahçeye çıkarak ağaçları inceliyoruz. Topladığımız malzemelerle sanat etkinliği yapıyoruz. 17 Renkleri birbirine karıştırarak kahverengini elde etmeye çalışıyoruz. Elde ettiğimiz kahverengi boya ile ağacımızın gövdesini boyamaya başlıyoruz. 18 “Sonbahar” mevsiminin özellikleri hakkında sohbet ediyoruz. Boyadığımız ağacımıza dal ve yapraklar ekleyerek tamamlıyoruz. “Ağaca Övgü” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 19 Ağaçların gövdesindeki deliklerin nasıl oluştuğunu tartışıyoruz. Ağaçta yaşayan canlılar ile ilgili film izliyoruz. “Ağaçkakan” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 20 Bugün okulumuzda “Gökkuşağı” partimiz var. Sınıfının renginde giyinmeyi unutma! Çizgi çalışmaları kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 23 Bugün gezici kütüphane “PAFİN” okulumuzda! Kitap almak istersen 10-20 TL. arası para getirebilirsin. Baykuş posterlerini inceleyerek “Baykuş Ailesi” dramasını yapıyoruz. Oval şeklini kullanarak baykuş modeli oluşturuyoruz. 24 Öğretmenlerimizin “Öğretmenler Günü’nü“ kutluyoruz. Ağaçların yararlarını öğreniyoruz. Ahşap kuş yuvaları boyayarak bahçemizdeki ağaçlara asıyoruz. 25 Kasım Ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. “Kağıdın Öyküsü” isimli belgeseli izliyoruz. Kağıt atıklarımızı sınıfımızdaki kağıt atık kutusunda biriktirmeye başlıyoruz. 26 Bayramda yapılanlar ile ilgili sohbet ederek diğer sınıflardaki arkadaşlarımızla bayramlaşıyoruz. Bugün okulumuz yarım gün saat 13:00’ten itibaren okulumuz tatile girecektir. NOT: Nöbetçi sınıf uygulamamız olmayacaktır. 27 BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN İYİ TATİLLER
KASIM AYI AİLE KATILIMI 02 Çocuğunuzla birlikte legoları üst üste dizerek çocuğunuzun boyunu ölçün. Çocuğunuzun boyunu ölçerken kaç lego kullandığınızı sayarak bulun. 03 Çocuğunuzla birlikte gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 04 Çocuğunuzla birlikte evinizde bulunan farklı yapıdaki kumaş ve deri parçalarını bir araya getirin. Bu nesneleri yarın okula getirmesi için çocuğunuza yardımcı olun. 05 Çocuğunuzla birlikte renkli kartonlardan takabileceğiniz fil kulakları oluşturun. Çocuğunuzdan bu kulakları takarak fil gibi hareket etmesini isteyin. 06 Çocuğunuzdan oyuncaklarını tüylü-tüysüz, pürüzlü-pürüzsüz olarak gruplamasını isteyin. 09 Çocuğunuzla birlikte elma, muz, mandalina gibi meyveleri inceleyin. Daha sonra bu meyveleri birlikte bir bıçak yardımıyla ikiye ayırarak yarım ve bütün kavramı üzerinde çalışın. 10 Çocuğunuzla birlikte yarın okula getireceği sebze-meyve ya da kuruyemişleri hazırlayın. 11 Çocuğunuzla birlikte buzdolabınızda bulunan yiyecekleri inceleyin. Bu yiyeceklerden hangilerini fillerin yediğini size söylemesini isteyin. 12 13 Çocuğunuzla birlikte elmanın yararları hakkında sohbet edin. Akşam yemeği sonrasında elmaları birlikte dilimleyerek yiyin. 16 Çocuğunuzla birlikte evinizin yakınında bulunan bir ağacı inceleyin. Daha sonra çocuğunuzdan bu ağacın resmini yapmasını isteyin. 17 Çocuğunuzdan evinizde bulunan kahverengi renkteki nesneleri bulmasını isteyin. 18 Sonbaharda doğadaki değişiklilerle ilgili sohbet edin. Çocuğunuzdan sonbahar mevsimini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 19 Çocuğunuzla birlikte ağaçta yaşayan hayvanlar hakkında bir araştırma yapın. Not: Bulduğunuz resim ve bilgileri yarın okula gönderiniz. 20 Çocuğunuzla partideki izlenimleri hakkında sohbet edin. Partide hangi renkleri gördüğünü size söylemesini isteyin. 23 Çocuğunuza onun istediği bir hikaye kitabını okuyun. Çocuğunuzdan başka bir hikaye kitabını resimlerine bakarak size anlatmasını isteyin. 24 Çocuğunuzla birlikte ağacın yararları hakkında sohbet edin. 25 Çocuğunuzla birlikte büyük bir kutudan kağıt atık kutusu yapın. Evinizde çıkan kağıt çöplerinizi kağıt atık kutusunda biriktirin. Biriktirdiğiniz kağıtları belediyeye ait kağıt konteynırlarına bırakın. 26 Çocuğunuzla birlikte bayram için hazırlık yapın. 27 Çocuğunuzla birlikte bayramın yararları hakkında sohbet edin. Bayram boyunca birlikte aile büyüklerinizi ziyaret edin.