Aile eğitimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
OTİZM (AUTISM).
Aile Rehberliği.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNE - BABALARIN YAŞADIKLARI DUYGULAR
AİLE EĞİTİMİ “ENGELLİ BİR ÇOCUĞA SAHİP OLMAK”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
FATMA BERBERCAN ÖZEL EĞİTİM UZMANI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
AİLE EĞİTİMİ.
AİLE EĞİTİMİ.
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
ZİHİNSEL ENGELLİLERDE AİLE EĞİTİMİ
AİLENİN YAŞADIĞI DUYGU DURUMLARI NELERDİR VE ÖĞRETMEN AİLEYE NASIL DESTEK OLMALIDIR? Anne-baba bir bebekleri olacağını öğrendikleri andan itibaren heyecanlı.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DERS KONU: AİLEM VE BEN ELİF DELİBAŞI 3-C HAZIRLAYAN :
Aile eğitimi REHBERLİĞİ.
AİLELERİN KABUL SÜRECİNDE GEÇİRDİĞİ EVRELER
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
DİĞER TUTUMLAR.
 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ.
1 ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNE - BABALARIN YAŞADIKLARI DUYGULAR.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
AİLE TUTUMLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
AİLE EĞİTİMİ “ENGELLİ BİR ÇOCUĞA SAHİP OLMAK”
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
AİLE EĞİTİMİ Giriş Her aile bir bebek beklerken o bebeğe ilişkin hayaller kurar ve engelli bir çocuğun dünyaya gelmesi ihtimali hiç düşünülmez.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
AİLEDE İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

aile eğitimi

Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Aile Eğitimine Başlamadan Önce Neleri Bilmeliyim? Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Engelli Bireylerin Ailelerin Neler Yaşadığını Biliyor muyum ? Eğitimi Kimlere Vereceğim? Eğitimi Sürecini Nasıl Planlıyorum ?

Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Aile Eğitimine Başlamadan Önce Neleri Bilmeliyim? Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Anne-Babayı Bilgilendirme *Kendileri ve Çocuklarının Yasal Hakları, *Yararlanacakları Toplumsal Kuruluşlar, *Çocuğa ve Aileye Sunulacak Eğitim Olanakları, * Aile ve Çocuğun Görev ve Sorumlulukları,

Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Anne-Babayı, Anne-Babalık Rolleri Açısından Eğitme *Çocuk Yetiştirme Yaklaşımları *Çocuğun Engeline Uyum Süreci *Aile İçi İlişkilerde Etkili Yöntemler *Kendi İletişim Tarzını Ve Duygularını Fark Etme * Çocuğu Anlayabilme, Onu Anladığını Anlatabilme Etkin Dinleme-Empati, Ben Dili-Sen Dili, Beden Dili, Geribildirim Verme *Anne-Babaya, - İstiyorsa - İletişim Tarzlarını Değiştirmesine Yönelik Etkinlikler Önerme

Aile Eğitiminde Amacım Ne ? Anne-Babayı Çocuğuna Öğretici Olarak Eğitme Çocuğun; Dil Gelişiminde, Psiko-Sosyal ve Duygusal Gelişiminde, Motor Gelişiminde Bağımsız Yaşam ve Özbakım Becerilerinde, *Anne-Babanın Nasıl Katkıda Bulunacağına Yönelik Bilgilendirme, *Örnek Etkinlikler ve Uygulamalar Hazırlama, *Ödevlendirmeler Yoluyla Anne–Bababanın Eğitim Sürecinde Öğretici Olarak Görev Almasını Sağlama

Aile Eğitimine Başlamadan Önce Neleri Bilmeliyim? Engelli Bireylerin Ailelerin Neler Yaşadığını Biliyor muyum ? Bireyin Yetersizliğinin Fark Edilmesi, Tanılanması ve Eğitimi Aşamalarında Aileler Neler Hisseder ve Hangi Tepkileri Verirler? Bireyin Yetersizliğinin Öğrenilmesi * Şok * İnkar Başarı Beklentilerini Düşük Tutma Gerçekçi Olmayan Amaçlar Koyma Kaçma Karşıt Tepki Oluşturma * Keder ve Çöküntü

Bireyin Yetersizliğinin Fark Edilmesi, Tanılanması ve Eğitimi Aşamalarında Aileler Neler Hisseder ve Hangi Tepkileri Verirler? 2) Karışık Duygu Durumları ve İkircikli Duyguların Hissedilmesi *Suçluluk *Kızgınlık *Utanma 3) İyileşme Arayışları ve Durumun Kabul Edilmesi *Kapı Kapı Dolaşma * Anlaşma * Uyma ve Yeniden Düzenleme * Kabul ve Uyum

Engelli Bir Çocuk Aile İlişkilerini Nasıl Etkiler? 1) Eşlerin Birbirleri ile İlişkileri 2) Kardeşlerin Yaşadığı Duygular Ve Gösterdikleri Tutumlar *Kızgınlık *Kıskançlık *Düşmanlık *Suçluluk *Keder *Korku *Utanma *Reddetme *Kabul ve Uyum 3) Ailenin Büyüklüğü, Kardeşlerin Sırası, Engelin türü ve Derecesi ile Anne-Babanın Engelli Çocuğa ve Kardeşlere Yönelik Tutumlarının, Kardeşlerin Engelli Çocuğa Yönelik Tutumlarına ve Kardeşlerin Birbirleri ile Olan İlişkilerine Etkisi

Aile Eğitimine Başlamadan Önce Neleri Bilmeliyim? Eğitimi Kimlere Vereceğim? Anne-Babaya Tüm Aile Bireylerine Annelerden Oluşan Gruba Babalardan Oluşan Gruba Kardeşlerden Oluşan Gruba Anne- Babalardan Oluşan Gruba Anne- Baba ve Kardeşlerden Oluşan Gruba

Aile Eğitimine Başlamadan Önce Neleri Bilmeliyim? Eğitimi Sürecini Nasıl Planlıyorum ? Süresi; *Belirli bir zaman diliminde bitecek mi, sürecek mi? Sıklığı; *Ne kadar bir zaman diliminde tekrarlayacağım? Nerede Yapılacağı; *Ne zaman merkezde, ne zaman evlerde veya başka ortamlarda? Açık ya da Kapalılığı * Aynı kişilerle mi sürdüreceğim, yeni katılımcı alacak mıyım? Hangi Programın ve Kimin Tarafından Uygulanacağı; * Aile eğitiminin tüm aşamalarını uygulayacak mıyım, tüm katılımcılar bu aşamalara katılacak mı ve hangi aşamaları ben yürüteceğim, hangi aşamada programı başkaları yürütecek?

ŞİMDİ BİRLİKTE BİR AİLE EĞİTİMİ PRORAMI HAZIRLAYARAK UYGULAMA YAPALIM MI?